Sauna Zuid-Limburg
dinsdag 23 september 2025 om 18:15
Dit najaar wil ik een weekend weg naar Zuid Limburg. Graag wil ook een dagje naar de sauna. Ik zie dat er in die buurt veel aanbod is: Blue Sittard, Thermen Maastricht, Themen2000 Valkenburg, Elaisa Maasmechelen. Heeft iemand van jullie een leuke aanrader?
vivark wijzigde dit bericht op 23-09-2025 18:16
Reden: -
Reden: -
0.00% gewijzigd
dinsdag 23 september 2025 om 18:32
Wij zijn een tijdje geleden bij Thermen Maastricht geweest. Mooi complex, veel verschillende en ruime sauna’s, zwembad binnen en buiten, rituelen als je dat wil, relaxruimtes, voldoende buitenruimte en een prima restaurant.
We waren er op een doordeweekse dag en we hadden regelmatig een sauna voor onszelf.
We waren er op een doordeweekse dag en we hadden regelmatig een sauna voor onszelf.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 23 september 2025 om 21:45
dinsdag 23 september 2025 om 22:00
Ik heb dezelfde ervaring daar...Whadiepooh schreef: ↑23-09-2025 21:45Elaisa vond ik erg duur, eten tegenvallen en was vaak verdwaald maar kan aan mij liggen.
woensdag 24 september 2025 om 08:19
Misschien handig voor TO om te weten waarom ze het niks vonden?
woensdag 24 september 2025 om 09:32
Maastricht is mooi en nieuw, maar MI idd minder sfeervol. Meer rechttoe rechtaan. Wel overzichtelijk daardoor. Wel mooie tuin.
Valkenburg gezelliger en wat meer hoekjes en doorgangen waardoor het voor mij sfeervoller is. Wel wat verouderd idd. Tuin nu wel ook vernieuwd. Vind in valkenburg de mixdagen vervelend. Dat je dan een badpak aan moet om in het zwembad te mogen en weer uit voor de sauna. Vieze klamme ding aantrekken, brrr. Ga dus alleen op naaktfagen.
Valkenburg gezelliger en wat meer hoekjes en doorgangen waardoor het voor mij sfeervoller is. Wel wat verouderd idd. Tuin nu wel ook vernieuwd. Vind in valkenburg de mixdagen vervelend. Dat je dan een badpak aan moet om in het zwembad te mogen en weer uit voor de sauna. Vieze klamme ding aantrekken, brrr. Ga dus alleen op naaktfagen.
woensdag 24 september 2025 om 10:25
woensdag 24 september 2025 om 12:11
woensdag 24 september 2025 om 12:19
eh van Maastricht naar Sittard is een half uurtje rijden.....er zijn geen behoorlijke afstanden zelfs hier in zuid limburg hahaBergje65 schreef: ↑24-09-2025 10:25Sittard is een behoorlijke afstand van Zuid Limburg, die zou ik niet doen. Is geen leuke sauna. Thermen Valkenburg is geen echte sauna maar meer een thermaal-bad. Dat is voor het grootste deel gekleed/bikini. Er is wel een saunagedeelte maar dat stelt niet veel voor
woensdag 24 september 2025 om 12:21
Die zit bij Nijmegen, dat is toch geen Zuid-Limburg?evelien2010 schreef: ↑24-09-2025 12:11Valkenburg moet je wegblijven. Daar moet iedereen grotendeels in badkleding. Het is dus geen echte sauna. Gewoon een zwembad met een paar sauna's. Ook al eens ongepast gedrag gezien daar. Aken is erg mooi. Of ga naar het nieuwe Berendonck. Dat is schitterend!
woensdag 24 september 2025 om 12:52
Sittard ligt op de grens van zuid en midden Limburg. Dus afstand vanaf zuid limburg is 0 als TO meer aan die kant verblijft, zoals Geleen oid.Bergje65 schreef: ↑24-09-2025 10:25Sittard is een behoorlijke afstand van Zuid Limburg, die zou ik niet doen. Is geen leuke sauna. Thermen Valkenburg is geen echte sauna maar meer een thermaal-bad. Dat is voor het grootste deel gekleed/bikini. Er is wel een saunagedeelte maar dat stelt niet veel voor
Valkenburg heeft evenveel (of meer) sauna's als Maastricht en meer dan Sittard. En er zijn naaktdagen waarop dus niks gekleed/bikini is. Op mixdagen is alleen het grote zwembad, fysiobad en de daar gelegen horeca gekleed. De 2 kleinere zwembaden zijn dan naakt. Het hele sauna gedeelte, 2 rustruimtes en de tuinen plus daar gelegen sauna's en bubbelbaden ook. Ik vind het omkleden helemaal niks. Maar om nu te zeggen dat er bijna niks is naast het zwembad, neu.
woensdag 24 september 2025 om 16:17
Ik woon in Maastricht en ben op tijd van 20 minuten in SittardBergje65 schreef: ↑24-09-2025 10:25Sittard is een behoorlijke afstand van Zuid Limburg, die zou ik niet doen. Is geen leuke sauna. Thermen Valkenburg is geen echte sauna maar meer een thermaal-bad. Dat is voor het grootste deel gekleed/bikini. Er is wel een saunagedeelte maar dat stelt niet veel voor

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in