Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
calvijn1 schreef:
10-02-2019 21:14
Vreselijk al dat hout
Vond ik ook; kwam echt op je af. Vooral omdat die verschillende houtsoorten van die muurpanelen, dakbalken en meubels niet matchten.
En die man die opperde nog meer hout aan te brengen zodat het meer op een blokhut zou lijken. :rofl:
MarindaH schreef:
10-02-2019 20:57
Wel leuk, die pastorie van die twee ex-corpsballen :proud: Die stem ook van haar, haha.

Ja daar heb ik ook erg om gelache . Ik zei direct tegen mijn man:"corpsbal!"hahaha
Heb vaak in B&B's verbleven en ben altijd blij met een koelkast en magnetron. Maar het verdere gasfornuis mis ik niet. Juist het ideale excuus om eens niet te hoeven koken, maar lekker uit eten te gaan, een stoommaaltijd in de magnetron te gooien als ik geen zin heb in weer een restaurant of een maaltijdsalade en frisdrank lekker koel te bewaren.
Veel B&B's hebben ook zakenmensen als gasten of werknemers van grote bedrijven. De eerste categorie is blij dat ze na de verplichte zakenlunch 's avonds eens niet in een restaurant hoeven te eten. De tweede categorie blijft vaak lang en vindt het prettig om dan niet steeds een magnetronmaaltijd te eten, maar zelf te kunnen koken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Was een leuke uitzending gister! Heb smakelijk gelachen om die Duitse in Zeeland, wat een heerlijk mens!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
18-02-2019 13:49
Was een leuke uitzending gister! Heb smakelijk gelachen om die Duitse in Zeeland, wat een heerlijk mens!
De eerste gastvrouw waarschuwde dat ze niet mocht springen op het bed!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar vond velen nog steeds geen B&B. B&B is toch: ik heb een nette logeerkamer over en die verhuur ik? Toch niet dat je hele appartementen inricht compleet met modelkeuken en zithoeken en met travertijn geplaveide badkamers e.d.?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Die aparte badkamers zijn natuurlijk nodig voor al die nieuwerwetse wijven die 's nachts drie keer moeten piesen.
Alle reacties Link kopieren Quote
chocho schreef:
18-02-2019 19:13
Die aparte badkamers zijn natuurlijk nodig voor al die nieuwerwetse wijven die 's nachts drie keer moeten piesen.

Die hebben allemaal benen en kunnen de gang op lopen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind een B&B juist leuk als het iets eigens heeft. Vooral de vintage sfeertjes of theeschenkerij-achtigen vind ik leuk,
Een saaie kamer met niks vind ik niet gezellig, dat is net een goedkoop sfeerloos hotel.
pejeka schreef:
18-02-2019 19:16
Die hebben allemaal benen en kunnen de gang op lopen...
Ja maar dan zit je als uitbater heel de nacht in dat ge-doortrek van de pot.
MarindaH schreef:
18-02-2019 13:49
Was een leuke uitzending gister! Heb smakelijk gelachen om die Duitse in Zeeland, wat een heerlijk mens!

Ik moest vooral lachen om haar opmerking:" ik kan geen baan krijgen want ik ben nogal dominant" :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
chocho schreef:
18-02-2019 19:22
Ja maar dan zit je als uitbater heel de nacht in dat ge-doortrek van de pot.
Dan moet je geen B&B beginnen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Trouwens, de meeste van die eigenaren moeten tóch al om 3 uur opstaan, om de zelfgeraapte eieren te sorteren en bereiden, naar de bakker te gaan om 200 vers gebakken broodjes te scoren die om 5 uur uit zijn ambachtelijke oven komen, de boter te karnen, de aardbeien en frambozen te plukken in de enorme moestuin, enz., zodat om 7 uur in de ochtend voor 4 gasten de hele tafel vol staat met genoeg voedsel om een heel weeshuis van te voeden...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
18-02-2019 19:28
Trouwens, de meeste van die eigenaren moeten tóch al om 3 uur opstaan, om de zelfgeraapte eieren te sorteren en bereiden, naar de bakker te gaan om 200 vers gebakken broodjes te scoren die om 5 uur uit zijn ambachtelijke oven komen, de boter te karnen, de aardbeien en frambozen te plukken in de enorme moestuin, enz., zodat om 7 uur in de ochtend voor 4 gasten de hele tafel vol staat met genoeg voedsel om een heel weeshuis van te voeden...

:rofl: die ontbijtjes lopen inderdaad soms de spuigaten uit ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
herfstappeltaart schreef:
18-02-2019 19:31
:rofl: die ontbijtjes lopen inderdaad soms de spuigaten uit ja.
Ja, en dat je dan daarna een gast krijgt die bij het beoordelingsrondje zegt (terwijl er 600 dingen op de ontbijttafel stonden) "ik heb toch wel de halfvolle yoghurt gemist voor bij de cornflakes..."
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
18-02-2019 19:37
Ja, en dat je dan daarna een gast krijgt die bij het beoordelingsrondje zegt (terwijl er 600 dingen op de ontbijttafel stonden) "ik heb toch wel de halfvolle yoghurt gemist voor bij de cornflakes..."

:proud: waarschijnlijk eten ze als ze thuis zijn oudbakken brood met een over de datum glaasje melk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die Zeeuwse vroeg juist 's avonds aan de gasten waar de gasten van houden bij het ontbijt, om verspilling tegen te gaan. Die langspeelplaat slaat weer nergens op.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
18-02-2019 20:06
Die Zeeuwse vroeg juist 's avonds aan de gasten waar de gasten van houden bij het ontbijt, om verspilling tegen te gaan. Die langspeelplaat slaat weer nergens op.
Die Zeeuwse was de uitzondering op de regel. Meestal zie je in dit programma een ontbijt op tafel staan dat voldoende is om 20 mensen te voeden, terwijl er maar 4 mensen aan tafel zitten. En hoor je ook regelmatig dat ze halverwege de nacht (4-5 uur) op zijn om de verse eieren te rapen, frambozen te plukken in de tuin, naar de bakker te gaan om de ambachtelijke broodjes om 6 uur vers uit de oven mee te nemen, allerlei vruchtensappen vers te persen, en ga zo maar door. En als de mensen dan uitgegeten zijn aan het ontbijt, staat er volgens mij nog voldoende op tafel om het halve dorp van ontbijt te voorzien. Wat doen ze dan met al dat overgebleven voedsel? Weggooien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Die vraag kan je hier wel blijven stellen, maar wij weten het ook niet. Bel ze even op, vraag het ze, en kom het dan hier melden. Ik barst intussen ook van de nieuwsgierigheid.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
18-02-2019 20:34
Die vraag kan je hier wel blijven stellen, maar wij weten het ook niet. Bel ze even op, vraag het ze, en kom het dan hier melden. Ik barst intussen ook van de nieuwsgierigheid.
Ik voel geen enkele behoefte om ze te gaan bellen, maar ik snap ook wel dat het gewoon een showtje is en dat ze dat écht niet voor iedere aangewaaide gast doen. Dat is gewoon omdat het op TV is nu, maar ik geloof heus niet dat ze elke dag om 4 uur in de ochtend eieren staan te rapen en vruchten staan te persen en dat ze elke dag 40 versgebakken broodjes halen bij de ambachtelijke warme bakker om 5 uur in de ochtend. Of dat er bij elke gast 10 soorten brood op tafel staan met 15 soorten beleg én een omeletje én een gekookt ei én een bosbessenpannenkoek van zelfgeplukte bessen en zelfgemalen spelt, dat soort dingen. Leuk dat ze het voor de TV doen, maar het lijkt me niet de reële werkelijkheid.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
18-02-2019 20:39
Ik voel geen enkele behoefte om ze te gaan bellen, maar ik snap ook wel dat het gewoon een showtje is en dat ze dat écht niet voor iedere aangewaaide gast doen. Dat is gewoon omdat het op TV is nu, maar ik geloof heus niet dat ze elke dag om 4 uur in de ochtend eieren staan te rapen en vruchten staan te persen en dat ze elke dag 40 versgebakken broodjes halen bij de ambachtelijke warme bakker om 5 uur in de ochtend. Of dat er bij elke gast 10 soorten brood op tafel staan met 15 soorten beleg én een omeletje én een gekookt ei én een bosbessenpannenkoek van zelfgeplukte bessen en zelfgemalen spelt, dat soort dingen. Leuk dat ze het voor de TV doen, maar het lijkt me niet de reële werkelijkheid.
Waarom moet je het dan bij elke aflevering weer tot in het vervelende toe opmerken? Nu weten we het wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je wat me nu écht interessant zou lijken? Als er een half jaar na die show undercover gasten zouden boeken in die B&B, en dan kijken of alles nog hetzelfde is qua service en faciliteiten... Kijken of die dan hetzelfde ontbijt krijgen, of dan ook de bedden opgemaakt zijn met nét nieuw gekocht beddengoed, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
18-02-2019 20:49
Weet je wat me nu écht interessant zou lijken? Als er een half jaar na die show undercover gasten zouden boeken in die B&B, en dan kijken of alles nog hetzelfde is qua service en faciliteiten... Kijken of die dan hetzelfde ontbijt krijgen, of dan ook de bedden opgemaakt zijn met nét nieuw gekocht beddengoed, enz.
Als je het uitgebreide ontbijt op tv hebt gezien en de werkelijkheid valt tegen, dan levert dat teleurgestelde gasten op.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oslodeeerste schreef:
18-02-2019 21:06
Als je het uitgebreide ontbijt op tv hebt gezien en de werkelijkheid valt tegen, dan levert dat teleurgestelde gasten op.
Het gaat niet om teleurgesteld of niet, gewoon om te kijken of alle zaken die ze vóór de camera's doen in de uitzending, ook zo worden gedaan voor doorsnee gasten. Lijkt me wel interessant om te zien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan ga je toch lekker zelf undercover.
Such fun!1

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven