Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Ik ga een beetje de kneuterige b&b’s missen . Alles is zo luxe en budget genoeg overal voor de inrichting .
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 18:47
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja wat een panden weer zeg.
Die tweede ook met 6 kamers zeg, vraag me af hoe de bezetting is a €92 per kamer per nacht als het volle bak is is dat flink cashen. Maar goed misschien hebben ze 1 x per maand iemand.
MarindaH schreef:
07-04-2019 22:02
Die mensen van het kasteel dachten denk ik dat ze gingen winnen, maar ik ben het eens met de kritiek: je wil ook iets van het kasteel zien als je daar bent!
Dat zou ik ook willen. Anders hoef je ook niet naar een B&B-kasteel te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
07-04-2019 22:02
Die mensen van het kasteel dachten denk ik dat ze gingen winnen, maar ik ben het eens met de kritiek: je wil ook iets van het kasteel zien als je daar bent!
Ik denk dat die mensen ook geen B&B dreven. Die hadden twee losse vakantiewoningen op hun landgoed staan, volkomen zelfvoorzienend met een eigen keuken erin, en het enige dat ze deden was een mand broodjes en beleg bezorgen in de ochtend. Eigenlijk waren dat meer verhuurders van vakantiewoninkjes. Waarbij je eventueel kon opteren voor een ontbijtmand in de ochtend. Maar ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat mensen die daar een week gaan zitten (à 1.000 euro per week....) in zo'n vakantiehuisje, gewoon zelf het ontbijt inslaan, zodat ze op het moment van opstaan zelf kunnen beslissen wanneer ze koffie drinken, of een broodje eten. De meeste mensen die ik ken, verslinden so-wie-so geen ontbijt dat geschikt is voor een weeshuis, die hebben aan een kop koffie en twee broodjes genoeg, OK, eitje erbij, maar dat is het dan wel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
08-04-2019 18:54
Ik denk dat die mensen ook geen B&B dreven. Die hadden twee losse vakantiewoningen op hun landgoed staan, volkomen zelfvoorzienend met een eigen keuken erin, en het enige dat ze deden was een mand broodjes en beleg bezorgen in de ochtend. Eigenlijk waren dat meer verhuurders van vakantiewoninkjes. Waarbij je eventueel kon opteren voor een ontbijtmand in de ochtend. Maar ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat mensen die daar een week gaan zitten (à 1.000 euro per week....) in zo'n vakantiehuisje, gewoon zelf het ontbijt inslaan, zodat ze op het moment van opstaan zelf kunnen beslissen wanneer ze koffie drinken, of een broodje eten. De meeste mensen die ik ken, verslinden so-wie-so geen ontbijt dat geschikt is voor een weeshuis, die hebben aan een kop koffie en twee broodjes genoeg, OK, eitje erbij, maar dat is het dan wel.

Ja vond ik ook hoor. Een vreemde invulling van het B&B concept.
Alle reacties Link kopieren Quote
herfstappeltaart schreef:
08-04-2019 18:59
Ja vond ik ook hoor. Een vreemde invulling van het B&B concept.
Vond ook de opmerking die ze plaatsten: nee, we willen absoluut geen mensen in ons kasteel, heel apart. Kan je keuze zijn, maar dan ben je geen B&B in mijn ogen, maar een verhuurder van vakantiewoningen in losse huisjes op je terrein. Die bovendien dusdanig ingericht zijn dat ze in feite zelfvoorzienend zijn, dus waar je alleen maar de sleutel van hoeft te overhandigen bij aankomst en klaar. Dat hele ritueel van de torenklok luiden als het ontbijt werd rondgebracht vond ik ook nogal merkwaardig. Was dat bedoeld van "kom je bed uit, de dag is begonnen en tot één uur uitslapen mag niet" ofzo?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar schreef:
08-04-2019 13:03
Ik ga een beetje de kneuterige b&b’s missen . Alles is zo luxe en budget genoeg overal voor de inrichting .

Mee eens.
Ik mis ook wel een beetje de gezelligheid bij de B&B eigenaren onderling.. maar misschien komt dat gewoon niet in beeld.
Op de middaguitjes raak ik onderhand een beetje uitgekeken!
Ik zou nu wel eens willen zien hoe de gasten de avond doorbrengen in de B&B waar ze verblijven. Daar krijg je nooit iets van mee, want het enige dat je ziet, is dat ze in opeens in bed liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die middag uitjes een te groot deel van het programma, mag van mij wel weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
08-04-2019 20:53
Mee eens.
Ik mis ook wel een beetje de gezelligheid bij de B&B eigenaren onderling.. maar misschien komt dat gewoon niet in beeld.
Op de middaguitjes raak ik onderhand een beetje uitgekeken!
Ik zou nu wel eens willen zien hoe de gasten de avond doorbrengen in de B&B waar ze verblijven. Daar krijg je nooit iets van mee, want het enige dat je ziet, is dat ze in opeens in bed liggen.
Precies. Ze gaan (meestal) een stadswandeling doen ofzo, en dan even bij een ambachtelijke werkplaats naar binnen waar ze zelf even mogen fröbelen, dan zie je ze na afloop nog een biertje drinken en dan liggen ze opeens in bed. Ik zou wel eens willen weten waar die mensen dan eten, hoe ze de avond doorbrengen en met name, hoe ze de dingen die ze dan zelf doen in de plaats van hun verblijf, waarderen.

Wat ik ook niet terecht vind, is dat wordt gedaan alsof die uitjes voor alle gasten georganiseerd worden, of dat het "normale" uitjes zijn die iedereen die in die B&B verblijft, kan meemaken. Gisteren werd het gezelschap in het museum rondgeleid door de museumdirecteur persoonlijk, bijvoorbeeld, nou, ik maak me sterk dat de meeste gasten dat toch echt niet mee gaan maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook juist belangrijk om te zien hoe de avonden doorgebracht worden. Ik bedoel: ik ben niet van plan om vanaf 20:00 uur in pyama op bed tv te gaan liggen kijken.
Ik zou dus wel willen zien of je na het eten nog gezellig kunt zitten met je wijntje, nootjes en een peukie. Wat zijn daar de mogelijkheden in? dat zie je nooit.
De lokale, biologische links draaiende yoghurt en de eieren van eigen kippen bij het ontbijt, dat weet ik nu wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
08-04-2019 21:45
Ik vind het ook juist belangrijk om te zien hoe de avonden doorgebracht worden. Ik bedoel: ik ben niet van plan om vanaf 20:00 uur in pyama op bed tv te gaan liggen kijken.
Ik zou dus wel willen zien of je na het eten nog gezellig kunt zitten met je wijntje, nootjes en een peukie. Wat zijn daar de mogelijkheden in? dat zie je nooit.
De lokale, biologische links draaiende yoghurt en de eieren van eigen kippen bij het ontbijt, dat weet ik nu wel.
Dit dus. Die ontbijten geloof ik inmiddels ook wel. Want blijkbaar serveert elke B&B zelfgebakken brood vers uit de oven, en eieren van de eigen kippen, en zelfgemaakte jam van vruchten uit de eigen boomgaard, en zelfgekarnde boter, en de ham komt van het pas geslachte varken dat door de buurman hoogstpersoonlijk biologisch vetgemest is, ja, dat weet ik nou allemaal wel onderhand. Maar waar eten die mensen in de avond? En hoe brengen ze de rest van de avond door? Of gaan die om 5 uur naar bed, na de verplichte stadswandeling met gids in middeleeuwse kledij en het glaasje ambachtelijk gebrouwen bier in de plaatselijke biertoko? En stel dat je de avond inderdaad wil doorbrengen met een glaasje wijn, wat nootjes en een sigaret, is daar in die B&B dan ruimte voor of zit je gebonden aan je niet-roken kamer en is er geen andere optie dan op bed TV te kijken of sudoku's op te lossen in je meegebrachte puzzelboekje?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zoveel aandacht voor ontbijt? Het gaat om bed & BREAKFAST.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
09-04-2019 21:06
Waarom zoveel aandacht voor ontbijt? Het gaat om bed & BREAKFAST.
Klopt, maar dan kunnen ze dat uitje dus ook wel weglaten, of niet dan? Als het alleen gaat om het bed en het ontbijt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou ook niet van uitjes bij m'n ontbijt.
Such fun!1
pejeka schreef:
08-04-2019 18:54
Ik denk dat die mensen ook geen B&B dreven. Die hadden twee losse vakantiewoningen op hun landgoed staan, volkomen zelfvoorzienend met een eigen keuken erin, en het enige dat ze deden was een mand broodjes en beleg bezorgen in de ochtend. Eigenlijk waren dat meer verhuurders van vakantiewoninkjes. Waarbij je eventueel kon opteren voor een ontbijtmand in de ochtend. Maar ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat mensen die daar een week gaan zitten (à 1.000 euro per week....) in zo'n vakantiehuisje, gewoon zelf het ontbijt inslaan, zodat ze op het moment van opstaan zelf kunnen beslissen wanneer ze koffie drinken, of een broodje eten. De meeste mensen die ik ken, verslinden so-wie-so geen ontbijt dat geschikt is voor een weeshuis, die hebben aan een kop koffie en twee broodjes genoeg, OK, eitje erbij, maar dat is het dan wel.
De mensen die ik ken, eten op vakantie echt wel meer dan thuis. Niet dat ze zich volvreten, maar ze eten dan echt wel meer dan twee boterhammen hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
09-04-2019 21:26
Ik hou ook niet van uitjes bij m'n ontbijt.
Mag je gewoon weglaten. Per slot van rekening is er versgekarnde boter en yoghurt waarvoor de buurvrouw twee boerderijen verderop al sinds 3 uur in de ochtend heeft staan zwoegen en die je dan vers op je ontbijttafel krijgt, samen met de vers geplukt frambozen en aardbeien waarvoor de gastheer al om 5 uur in de tuin bezig was, terwijl zijn vrouw de broden in de oven schoof en de eieren ging rapen bij de scharrelkippen, om vervolgens op de fiets te springen om bij weer een andere boer in de buurt zelfgemaakte biologische kaas te gaan halen en vleeswaren vers van de eigen slacht, en vervolgens zijn ze nog een half uur of langer bezig om alles te bereiden, op schaaltjes te draperen, het zilver, kristal en porselein een laatste wrijfje te geven, zodat als de gasten wakker zijn om 8 uur en aan het ontbijt verschijnen, ze fris als een hoentje, gekleed in frisse designerkleding, al die heerlijkheden op tafel kunnen uitstallen. De kunst is dan natuurlijk niet te laten merken dat je al bijna 4 uur bezig bent geweest met je versgekweekte, versgebakken, versgeplukte en versbereide biologische ontbijt, maar net te doen alsof je zelf net bent opgestaan en niet de halve nacht aan het aardbeien plukken bent geweest, of brood bakken, of eieren rapen, enz. Dus met ál die heerlijkheden mag je de uitjes eventueel laten staan dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
En daarom hou ik zo van de breakfast :heart:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
09-04-2019 21:29
De mensen die ik ken, eten op vakantie echt wel meer dan thuis. Niet dat ze zich volvreten, maar ze eten dan echt wel meer dan twee boterhammen hoor.
Ik eet op een relaxt ontbijt in de vakantie ook wat meer. Maar echt geen 6 broodjes, daarnaast nog 2 sneden krentenwegge, een omelet, een gekookt ei, een bak yoghurt met fruit of muesli, enz. En dat is wel wat ongeveer per persoon op tafel komt in die TV-afleveringen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
09-04-2019 22:27
Ik eet op een relaxt ontbijt in de vakantie ook wat meer. Maar echt geen 6 broodjes, daarnaast nog 2 sneden krentenwegge, een omelet, een gekookt ei, een bak yoghurt met fruit of muesli, enz. En dat is wel wat ongeveer per persoon op tafel komt in die TV-afleveringen.
Heb je ook nog iets nieuws te melden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
09-04-2019 22:46
Heb je ook nog iets nieuws te melden?
Want wat ik meld is geen feit?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-04-2019 18:33
Want wat ik meld is geen feit?
Ik vroeg of je iets nieuws te melden had, dus niet iets dat je 1001 keer verteld hebt. ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
10-04-2019 18:36
Ik vroeg of je iets nieuws te melden had, dus niet iets dat je 1001 keer verteld hebt. ;)
Nou ja, het ging over het ontbijt, en ik vind het gewoon bezopen dat daar voor vier mensen een hoeveelheid op tafel gezet wordt die ruim voldoende is om 10 mensen te voeden. En ik denk zomaar dat dat met name voor de camera's wordt gedaan, tenminste, ik zou het idioot vinden als ik in een dergelijke B&B zou logeren en er kwam een dergelijke hoeveelheid eten op tafel. Want meer dan de helft wordt niet opgegeten, en dan vraag ik me af wat ze daar dan mee doen. De volgende dag opnieuw serveren kan niet, want (als je het TV-programma moet geloven) moet alles elke dag weer vers gekarnd, vers geplukt, vers gebakken, verser dan vers zijn, dus tja, dan kan je niet opeens komen aandragen met brood van gisteren en fruit en vleeswaren die al een dag oud zijn. Dus wat dóen die B&B's dan met al dat voedsel dat overblijft (gewoon nieuwsgierig).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
09-04-2019 21:36
Mag je gewoon weglaten. Per slot van rekening is er versgekarnde boter en yoghurt waarvoor de buurvrouw twee boerderijen verderop al sinds 3 uur in de ochtend heeft staan zwoegen en die je dan vers op je ontbijttafel krijgt, samen met de vers geplukt frambozen en aardbeien waarvoor de gastheer al om 5 uur in de tuin bezig was, terwijl zijn vrouw de broden in de oven schoof en de eieren ging rapen bij de scharrelkippen, om vervolgens op de fiets te springen om bij weer een andere boer in de buurt zelfgemaakte biologische kaas te gaan halen en vleeswaren vers van de eigen slacht, en vervolgens zijn ze nog een half uur of langer bezig om alles te bereiden, op schaaltjes te draperen, het zilver, kristal en porselein een laatste wrijfje te geven, zodat als de gasten wakker zijn om 8 uur en aan het ontbijt verschijnen, ze fris als een hoentje, gekleed in frisse designerkleding, al die heerlijkheden op tafel kunnen uitstallen. De kunst is dan natuurlijk niet te laten merken dat je al bijna 4 uur bezig bent geweest met je versgekweekte, versgebakken, versgeplukte en versbereide biologische ontbijt, maar net te doen alsof je zelf net bent opgestaan en niet de halve nacht aan het aardbeien plukken bent geweest, of brood bakken, of eieren rapen, enz. Dus met ál die heerlijkheden mag je de uitjes eventueel laten staan dan.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
10-04-2019 18:44
Nou ja, het ging over het ontbijt, en ik vind het gewoon bezopen dat daar voor vier mensen een hoeveelheid op tafel gezet wordt die ruim voldoende is om 10 mensen te voeden. En ik denk zomaar dat dat met name voor de camera's wordt gedaan, tenminste, ik zou het idioot vinden als ik in een dergelijke B&B zou logeren en er kwam een dergelijke hoeveelheid eten op tafel. Want meer dan de helft wordt niet opgegeten, en dan vraag ik me af wat ze daar dan mee doen. De volgende dag opnieuw serveren kan niet, want (als je het TV-programma moet geloven) moet alles elke dag weer vers gekarnd, vers geplukt, vers gebakken, verser dan vers zijn, dus tja, dan kan je niet opeens komen aandragen met brood van gisteren en fruit en vleeswaren die al een dag oud zijn. Dus wat dóen die B&B's dan met al dat voedsel dat overblijft (gewoon nieuwsgierig).
https://www.maxvandaag.nl/contact/

Nou vul het in zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
10-04-2019 18:52
https://www.maxvandaag.nl/contact/

Nou vul het in zou ik zeggen.
Zou niet weten waarom. Ik snap zelf wel dat als je buiten de camera's om bij zo'n B&B boekt, het ontbijt er niet zo uitgebreid uitziet. Zal nog steeds netjes verzorgd zijn, dat geloof ik heus, maar dat (stel dat je met zijn tweeën bent) er dan genoeg op tafel staat om 10 mensen te voeden, nee, dat geloof ik echt niet. Dus wat je ziet op TV, is volgens mij echt niet de werkelijkheid, maar meer: Oh, er zijn camera's in de buurt, laten we eens extra dik uitpakken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven