Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vera8 schreef:
24-05-2020 14:15
Wellicht is dit al eerder in dit topic aan de orde gekomen (heb niet alle zestig pagina’s doorgespit) maar zijn die ontbijtjes nu echt normaal voor een B&B? Uiteraard verwacht ik bij zoiets wel iets meer dan enkel een bruine boterham en een eitje maar ik vond wat ik vrijdag zeg echt wel over The top. Vier soorten zelf gemaakte jam en een bloemetje op de boter? Kom op zeg!

Ik kijk niet altijd naar dit programma maar ik krijg de indruk dat men elkaar met het ontbijt de loef wil afsteken.

Kan me niet voorstellen dat Jan en Bep uit Purmerend op woensdagochtend ook een dergelijk ontbijt voorgeschoteld krijgen.

Doet voor mij afbreuk aan de geloofwaardigheid van het programma.
Ja, dit is al vaker ter sprake gekomen.
Ik weet het niet zo goed.
Die laatste van van de week zeiden dat iedereen altijd zo'n ontbijt krijgt. Die man van dat 1e stel begon toen ineens over voedselverspilling. Kwam op mij gescript over, maar wie weet ...
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
24-05-2020 10:31
Ik zou, als ik een B&B had, 2x een bed van 80 of 90 cm doen, zodat je die uit elkaar kunt schuiven als er mensen komen die geen setje zijn.
Wij bieden dat. En dat is ontzettend veel werk want ik vraag dus netjes hoe mensen de bedden willen. Want je hebt dan veel opties: 1 groot bed met persoons dekbed, 2 persoons bed met 2x 1 persoonsdekbed of 2 losse bedden met 1 persoons dekbed. En bij een 2 persoons bed wil niemand een naad in het midden dus heb je een lekkere (en dure) topper. Die je er dus af moet halen en weer op moet leggen etc etc. Plus dubbel beddengoed etc. Ooit aan gedacht :-) Zulke dingen zeg je dus makkelijk maar de uitvoering is toch best lastig. Maar we doen het nog steeds trouwens
Alle reacties Link kopieren Quote
dikkerdjedap schreef:
26-05-2020 10:28
Wij bieden dat. En dat is ontzettend veel werk want ik vraag dus netjes hoe mensen de bedden willen. Want je hebt dan veel opties: 1 groot bed met persoons dekbed, 2 persoons bed met 2x 1 persoonsdekbed of 2 losse bedden met 1 persoons dekbed. En bij een 2 persoons bed wil niemand een naad in het midden dus heb je een lekkere (en dure) topper. Die je er dus af moet halen en weer op moet leggen etc etc. Plus dubbel beddengoed etc. Ooit aan gedacht :-) Zulke dingen zeg je dus makkelijk maar de uitvoering is toch best lastig. Maar we doen het nog steeds trouwens

Ik weet dat dat geregel en kosten met zich meebrengt, maar je hebt wel een breder publiek op die manier.
En je bent natuurlijk niet verplicht om het te doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
24-05-2020 10:24
Daar gaat het niet om. Het punt is dat iedereen een ander bed lekker vindt liggen en dat je het dus nooit goed kunt doen in dat opzicht.
Als het over het formaat van een bed gaat, dan zal te klein veel eerder een probleem zijn dan te groot. In een groot bed kun je namelijk ook dicht tegen elkaar liggen, maar in een klein bed kun je niet meer ruimte creëren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat de overdreven ontbijtjes gewoon voor de tv opname bedoeld is en ik zou niet verwachten dat je zelf ook zo'n ontbijt krijgt, ik heb het i.i.g. nog nooit meegemaakt en heb al vaak in een B&B ovenacht.

Meestal was het ontbijt teleurstellend en oudbakken. In Italie ook vaak in een B&B overnacht, ze eten ochtends dan zoetigheid, koekjes of cakejes bij een caffe latte of cappuccino, de cakes zijn dan per stuk verpakt (uit de supermarkt) en de koekjes zijn meestal oud. De yoghurt zijn van meestal van die kleine 1persoonsverpakkingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd wel lekkere, uitgebreide ontbijtjes gehad hoor.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar de Italiaanse ontbijtjes kun je niet vergelijken met de onze. In Italie eet je heerlijk, behalve 's ochtends. Ze ontbijten daar zelf niet, misschien op een cappuccino en een brioche na. In Nederland heb ik in B&B's altijd alleen maar supergoed ontbeten, al waren de ontbijtjes nooit zoals op tv, want inderdaad, daar wordt nogal eens overdreven.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Pingu schreef:
27-05-2020 11:14
Maar de Italiaanse ontbijtjes kun je niet vergelijken met de onze. In Italie eet je heerlijk, behalve 's ochtends. Ze ontbijten daar zelf niet, misschien op een cappuccino en een brioche na. In Nederland heb ik in B&B's altijd alleen maar supergoed ontbeten, al waren de ontbijtjes nooit zoals op tv, want inderdaad, daar wordt nogal eens overdreven.
Nee het Italiaanse ontbijt is heel anders, is ook vaak buiten de deur in een bar, maar wat ik bedoel is, dat ik vrijwel altijd oudbakken spul kreeg. Die dame die afgelopen week zei dat het overgebleven spul wel op zou gaan, daarvan zou ik verwachten dat ze dat gewoon aan de volgende gast serveert.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
27-05-2020 11:11
Ik heb altijd wel lekkere, uitgebreide ontbijtjes gehad hoor.

Ooh dat zal ook best wel.
Zit nu terug te kijken , is dit een herhaling eerste stel komt zo bekend voor ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Aangezien de laatste aflevering vorige week was, was die van gister idd een herhaling. Helaas!
Such fun!1
Ja kijk toch door ;) die tweede is zo gruwelijk lelijk en smaakloos ingericht
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
30-05-2020 14:47
Aangezien de laatste aflevering vorige week was, was die van gister idd een herhaling. Helaas!
Oh jammer. Denk dat ik deze nog niet gezien heb. Dus toch wel even kijkplezier. Oh ja....herinner me nu wel die ultra hoogslaper. Moet je wel vertrouwen hebben in de constructie.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren Quote
Imazigen schreef:
27-05-2020 12:40
Nee het Italiaanse ontbijt is heel anders, is ook vaak buiten de deur in een bar, maar wat ik bedoel is, dat ik vrijwel altijd oudbakken spul kreeg. Die dame die afgelopen week zei dat het overgebleven spul wel op zou gaan, daarvan zou ik verwachten dat ze dat gewoon aan de volgende gast serveert.
Nee joh, dat eten ze zelf op bij de lunch.
ik geef mn bek ook maar een douw
MarindaH schreef:
30-05-2020 14:47
Aangezien de laatste aflevering vorige week was, was die van gister idd een herhaling. Helaas!

:-( daar kwam ik inderdaad ook achter toen ik al even aan het kijken was.
Zijn weer herhalingen ja. Ik had hem ook al gezien en dus niet meer verder gekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag net zowaar een voor mij nieuwe aflevering! Genoten weer.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooral de opmerking over een open kast want dan liggen mijn slipjes in het zicht vond ik erg lachwekkend 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
dikkerdjedap schreef:
26-05-2020 10:28
Wij bieden dat. En dat is ontzettend veel werk want ik vraag dus netjes hoe mensen de bedden willen. Want je hebt dan veel opties: 1 groot bed met persoons dekbed, 2 persoons bed met 2x 1 persoonsdekbed of 2 losse bedden met 1 persoons dekbed. En bij een 2 persoons bed wil niemand een naad in het midden dus heb je een lekkere (en dure) topper. Die je er dus af moet halen en weer op moet leggen etc etc. Plus dubbel beddengoed etc. Ooit aan gedacht :-) Zulke dingen zeg je dus makkelijk maar de uitvoering is toch best lastig. Maar we doen het nog steeds trouwens
Je wilt het toch de gasten naar de zin maken en niet zo makkelijk mogelijk. Ik wil niet met bv mijn collega in 1 bed liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk een nieuwe aflevering.
Leuk, nieuwe afleveringen!

Ergerde me wel aan die vrouw van de eerste B & B . Toen het eerste stel aankwam en een paar complimenten maakte over die kamer, reageerde ze daar helemaal niet op. Geen dank je of niks. Nul reactie.

Gewoon er over heen praten met het standaard riedeltje en 'ik leg de sleutel hier neer'.

Jammer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh leuk ga ik straks kijken.
Het ware bijzondere adressen.

Eén van de drie deed volgens mij geen standaard riedeltje, of het is eruit geknipt.
Die zei alleen maar : dit is jullie kamer, ik zie jullie straks terug.
Tis eigenlijk altijd een beetje bladvulling : dit is de badkamer, hier staat het koffieapparaat, dit is de kast.

En zoals altijd: overal te weinig haakjes ! :whip:
Alle reacties Link kopieren Quote
Beter.Laat schreef:
29-08-2020 11:13
Het ware bijzondere adressen.

Eén van de drie deed volgens mij geen standaard riedeltje, of het is eruit geknipt.
Die zei alleen maar : dit is jullie kamer, ik zie jullie straks terug.
Tis eigenlijk altijd een beetje bladvulling : dit is de badkamer, hier staat het koffieapparaat, dit is de kast.

En zoals altijd: overal te weinig haakjes ! :whip:

Ik dacht nog: hoe moeten ze nu de lichtknopjes vinden?!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu aan het terugkijken :lol:
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven