Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1052 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Ik zou het voor de sjeu van het programma wel lekker vinden als een van de kandidaten zelf de handdoek in de ring zou gooien... :popcorn:

Maar denk dat ze nu inmiddels allemaal wel willen 'winnen'.
Simone gaat er toch niet in blijven om zich te laten kiezen hoop ik. Ze vindt er duidelijk niks meer aan. Wat ik snap, het is ook gezapig en Roel is erg saai. Maar stap dan op en laat hem niet in de waan dat het iets kan worden.

Roel gaat de liefde later ergens buiten het programma vinden, denk ik.

Ik denk trouwens dat ze van de productie de boerderijen niet af mogen.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Zonde dat John niet naar zijn zus heeft geluisterd. Mira had toch het best gematcht denk ik.

Van Kylie heb ik nog steeds de indruk dat ze vooral een boerderij zoekt, bij voorkeur in Friesland. Julius toont wel oprechte interesse naar de dames.

Bij Martijn vind ik Marleen toch wat te jong voor hem.

Roel gaat denk ik wel succesvol daten in de toekomst zonder camera´s en buitenshuis. Hij is erg into zijn bloemkolen, maar ik denk als je de camera´s weghaalt en hem uit zijn eigen omgeving haalt dat er wel meer inzit.

Jan is erg enthousiast over Karine. Maar Noord-Holland en Oost-Groningen liggen ver van elkaar verwijderd. Jan geniet van zijn vertrouwende mensen in zijn omgeving, van wandelen en een fietstocht maken en van mensen helpen (in zijn omgeving). Karine van musea en vakanties. Kan matchen als ze blijven communiceren en elkaar ook de ruimte geven voor hun eigen hobby's.
Pimpelmeesje87 schreef:
14-04-2025 00:20
@Misssunshine; ze is gewoon moe. En Karin doet stoer als copingsmechanisme.

Ik denk dat Eileen een stuk beter uit de verf komt zonder concurrerende vrouwen om zich heen.

Ja, omdat ze dan minder snel door de mand valt.
Such fun!1
MarindaH schreef:
15-04-2025 23:01
Ja, omdat ze dan minder snel door de mand valt.
Dit is niet zo aardig geformuleerd maar het bevat een kern van waarheid wel:

Ook dit, hoe jij je in bijzijn van anderen gedraagt, of dat nou concurrerende vrouwen zijn of een vriendengroep waarbij de humor ineens anders wordt of bij familie die je partner door en door kent en allerlei herinneringen en anekdotes kan aanhalen, ook dat is een deel van je karakter en hoe je je dan gedraagt.

Maar dan zijn mensen die zich van nature heel gemakkelijk in groepen/tussen andere mensen kunnen bewegen óf een copingmechanisme hebben waarbij ze kunnen doen alsof ze heel makkelijk zijn dus in het voordeel. Zeker op korte termijn.

En bij zo'n programma als dit is die termijn heel kort omdat ook de boer zelf niet kan bepalen hoeveel tijd hij wil nemen om iemand echt te leren kenne
Ja, dat vind ik ook. Dat je je er niet prettig bij voelt, begrijp ik wel, maar dat je het direct bespreekbaar wil maken, ook nog door iemand uit die situatie te halen en onder vier ogen te spreken, zegt toch wel iets over hoe je in elkaar steekt. Dan mis je in mijn ogen ook wel wat... tja...relativeringsvermogen of lichtheid ofzo. Je kan ook, als je de volgende dag met z'n tweeën op de trekker zit :roll:, zeggen dat je merkt dat je het best lastig vindt blabla.
Overigens zou zoiets als wat Karin zei (over het niet levelen met anderen en daardoor weinig contacten hebben, omdat niemand haar echt ziet staan) voor mij ook een rode vlag zijn, dat zegt namelijk ook heus wel iets over haar.
Ik vraag me af hoe Karin dat ‘weinig contacten’ bedoelt. Bedoelt ze weinig vrienden of weinig echte verbinding?

Zij komt uit de regio waar ik ook vandaan kom en ik herken types zoals zij goed. Als ik haar zo zie en inschat (en ook gezien het beroep dat ze uitvoert), lijkt ze me een heel sociaal type met veel vriendschappen.
Misschien komt het ook door het vele werken. Dat ze vaak verstek laat gaan daardoor. Dan wordt "levelen" wat uitdagender, daar zal ze zelf dan meer haar best voor moeten doen, waarschijnlijk.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
16-04-2025 12:59
Misschien komt het ook door het vele werken. Dat ze vaak verstek laat gaan daardoor. Dan wordt "levelen" wat uitdagender, daar zal ze zelf dan meer haar best voor moeten doen, waarschijnlijk.
Of ze werkt veel omdat ze met weinig mensen kan levelen...
meisje85 schreef:
05-04-2025 12:27
Er komt een boek uit, staat in het AD, waarin ze tientallen boeren die mee hebben gedaan aan BZV interviewen. Het komt erop neer dat het allemaal niet zo pais en vree is in die BZV-familie, dat sommige boeren echt wel last/druk hebben ervaren van de uitzendingen, dat sommigen eenzaamheid ervaren etc.
Voor een aantal best een heftige nasleep.
https://www.ad.nl/show/na-jaren-stilte- ... ~a7a1d75c/
Je kon't altaid nog bakker worre
Ik zit er klaar voor!
Toe maar, Roel 😄
Wij zitten hier vooral met: rauwe kip op een houten snijplank :-(

:hyper:
Kylie zoekt vooral een boerderij en niet zo zeer een Julius.
Karrota schreef:
20-04-2025 20:30
Wij zitten hier vooral met: rauwe kip op een houten snijplank :-(

:hyper:

Niks mis mee, goed schoonmaken met koud water.
Kom maar door met John, zin in me ergeren en wat actie.
De rest tuttelt
Lila-Linda schreef:
20-04-2025 20:35
Kom maar door met John, zin in me ergeren en wat actie.
De rest tuttelt

:popcorn:
Nieuwe dag, zelfde muts?
Speculaastaart schreef:
20-04-2025 20:32
Niks mis mee, goed schoonmaken met koud water.
Ik heb altijd geleerd dat je geen vlees op hout moet snijden. De bacterie trekt in het hout.
Sabine schreef:
20-04-2025 20:42
Ik heb altijd geleerd dat je geen vlees op hout moet snijden. De bacterie trekt in het hout.
Dat is echt verouderde informatie

Maar als jij liever plastic gebruikt is dat ook prima, maakt weinig verschil
Hè wat heeft Ciska opeens. Heb ik iets gemist?
Karrota schreef:
20-04-2025 20:47
Hè wat heeft Ciska opeens. Heb ik iets gemist?
Vroeg ik me ook af, ik probeer door de harde muziek van mijn buurvrouw heen te luisteren...
Zouden de boeren de opdracht hebben gehad om voor het keuze moment niet te laten merken wie ze leuk vinden?
Sabine schreef:
20-04-2025 20:55
Zouden de boeren de opdracht hebben gehad om voor het keuze moment niet te laten merken wie ze leuk vinden?

Zou best kunnen, het blijft tenslotte tv-vermaak.
Hm, Simone is inderdaad niet echt duidelijk geweest.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven