Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1068 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Die Roel met z'n bloemkool. Een van de meiden die al naar huis is afkraken omdat ze saus op de bloemkool doet.
Zelf kookt ie het tot snot om te prakken met aardappels en jus 🙈
Sabine schreef:
14-04-2025 19:18
Eileen zei tegen John dat zij dicht slaat als een ander veel praat en dat zij er niet doorheen gaat praten. Dat ze dat respectloos vindt. En tegen Karin zegt ze dat Karin en John zo snel gaan dat ze het niet bij kan houden. Ze zegt niet dat ze Karin respectloos vindt. Ze houdt het echt bij zichzelf. Karin voelt zich meteen aangevallen. Gaat zich verdedigen.

Karin heeft gezegd dat Eileen aan ellebogenwerk doet. Dat is niet bepaald positief. Ik vraag me af waar Karin dat op baseert.
Ik heb weinig sympathie voor Karin. Maar Eileen zette toch echt wel een kunstje neer. Karin geeft ruimte door gaan te douchen. Nou dat bankgedoe tijdens dat douchen was echt wel duidelijk. Dan komt Karin terug en mag aan de andere kant gaan zitten en krijgt ze vlak daarna de sneer ' de vraag was niet lang...'. En dan vraagt (maar dat was een eis) ze even een ' momentje' met John alleen. Om zich even duidelijk te profileren en met een pruillip John in haar zak te stoppen. Waarna...
Uiteindelijk heeft Eileen dus twee keer tijd met John alleen gehad en heeft ze die eerst gebruikt om tegen hem aan te kruipen en daarna om Karin onder de bus te gooien en het 'ik heb je hulp nodig' vrouwtje te spelen over de rug van Karin heen.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 14-04-2025 19:57
0.12% gewijzigd
Kletskous11 schreef:
13-04-2025 23:31
Wat ben ik afgeknapt op Simone. Ten eerste haar commentaar op de manier van eten van Roel '50 jaar geleden ' .... Eh... Zo eten wij thuis precies hetzelfde.
Echt? Ik vind mijn maaltijd met afwisselende smaken veel lekkerder. Ik denk dat ik niet eens een heel stuk vlees zonder verdere smaken weg kan krijgen? En alles onder de aardappelen prakken vind ik zonde van de smaak van de groenten. (De helft van mijn porties bestaat uit - meestal twe of drie verschillende - groenten omdat ik dat lekker vind).
En doe je dat ook met uit eten of op visite: Eerst je vlees opeten en dan de geprakte rest?
Ik denk ook dat deze manier van avondeten heel ouderwets is omdat wij ongeveer eens per week een AVG-tje eten en nooit jus daarbij (weet niet eens hoe je dat maakt) en verder allerlei andere opties zoals pasta, rijst, wraps etc maar ik blijk best veel mensen te kennen die veel vaker “traditioneel Hollandse pot” eten.
OlleGrieze schreef:
14-04-2025 19:55
Echt? Ik vind mijn maaltijd met afwisselende smaken veel lekkerder. Ik denk dat ik niet eens een heel stuk vlees zonder verdere smaken weg kan krijgen? En alles onder de aardappelen prakken vind ik zonde van de smaak van de groenten. (De helft van mijn porties bestaat uit - meestal twe of drie verschillende - groenten omdat ik dat lekker vind).
En doe je dat ook met uit eten of op visite: Eerst je vlees opeten en dan de geprakte rest?
Ja, dat vraag ik me dan ook af, doe je dat bij anderen dan ook? En waarom eerst het vlees? De rest is vrij smakeloos, dus afwisselen met vlees maakt het wat dragelijker toch? ;-)
Koffieleut123 schreef:
14-04-2025 20:00
Ik denk ook dat deze manier van avondeten heel ouderwets is omdat wij ongeveer eens per week een AVG-tje eten en nooit jus daarbij (weet niet eens hoe je dat maakt) en verder allerlei andere opties zoals pasta, rijst, wraps etc maar ik blijk best veel mensen te kennen die veel vaker “traditioneel Hollandse pot” eten.
Hier hetzelfde, al redden we wekelijks avg niet eens. Het grappige is wel dat als we eens avg eten, ik nog steeds eerst het vlees eet (of eigenlijk is dat meestal
een vegaschijf inmiddels) :-D Dat zit er blijkbaar zo ingebakken van toen ik klein was. Gelukkig is het prakken wel verleden tijd. ;)
Ik had een ex bij wie ze ook eerst het vlees aten bij AVG. De eerste keer dat ik bij zijn ouders at, wist ik niet wat ik meemaakte. Ik denk dat het nog stamt uit de tijd dat vlees als iets kostbaars werd gezien ofzo.
Sabine schreef:
14-04-2025 19:18
Eileen zei tegen John dat zij dicht slaat als een ander veel praat en dat zij er niet doorheen gaat praten. Dat ze dat respectloos vindt. En tegen Karin zegt ze dat Karin en John zo snel gaan dat ze het niet bij kan houden. Ze zegt niet dat ze Karin respectloos vindt. Ze houdt het echt bij zichzelf. Karin voelt zich meteen aangevallen. Gaat zich verdedigen.

Karin heeft gezegd dat Eileen aan ellebogenwerk doet. Dat is niet bepaald positief. Ik vraag me af waar Karin dat op baseert.
Dit.
Ik krijg nu juist helemaal zin in zo’n avg’tje. Eet/ maak ik nooit, maar vind het eigenlijk heerlijk. Bloemkool met een maizenapapje en nootmuskaat. Gekookte aardappelen. Een goeie gehaktbal. Mjam. Brings back memories.

Over de fittie tussen karin en eileen, blègh, vond eileen echt veel te veel in de slachtofferrol kruipen. Niet aantrekkelijk. Karin vind ik verder helemaal niet zijn type. Rare keuzes heeft die man gemaakt.

Jan is by far mijn favoriet, helemaal zichzelf en oprecht. Maar of daar een van deze vrouwen bij past….?
In de boer zoekt podcast (tip!) zei iemand “als er twee totaal verschillende mensen overblijven weet een boer niet wat hij/zij eigenlijk zoekt.” Interessante theorie vind ik. Bij John denk ik echt dat hij uiteindelijk met niemand eindigt om die reden. Ik schat de kansen op succes überhaupt vrij laag in dit seizoen.
Ik snap John z'n gedrag en keuzes niet zo. Wat dat betreft snap ik Karin wel. Zij is de jonge spring in 't veld, vrijheid, geen kinderen om rekening mee te houden en heeft echt een ander soort leven dan Eileen. Zij is veel serieuzer, heeft een gestructureerd leven met verantwoordelijkheid, is rustig en veel meer meegemaakt.
Karin benoemt het niet zo tactisch, maar ze heeft wel gelijk.
John lijkt dat van Karin heel interessant te vinden. Beetje midlifecrisis. Ook mee willen gaan in die flow.
Vervolgens flirt hij met iedereen, wat Karin ook doorheeft en zelfs als de ander ernaast staat maakt hij dubbelzinnige opmerkingen.
Snap ook wel dat Eileen daar moeite mee heeft. En zij ziet ook nog dat Karin met haar (in haar ogen waarschijnlijk) kinderlijke gedrag hem om zijn vinger windt.
John zei vorige week toch dat Karin het huiselijke nog moet leren? :D

En Roel lijkt het volgens mij wel fijn als zijn partner de administratie doet.
lenthe_ schreef:
14-04-2025 22:27
Ik snap John z'n gedrag en keuzes niet zo. Wat dat betreft snap ik Karin wel. Zij is de jonge spring in 't veld, vrijheid, geen kinderen om rekening mee te houden en heeft echt een ander soort leven dan Eileen. Zij is veel serieuzer, heeft een gestructureerd leven met verantwoordelijkheid, is rustig en veel meer meegemaakt.
Karin benoemt het niet zo tactisch, maar ze heeft wel gelijk.
John lijkt dat van Karin heel interessant te vinden. Beetje midlifecrisis. Ook mee willen gaan in die flow.
Vervolgens flirt hij met iedereen, wat Karin ook doorheeft en zelfs als de ander ernaast staat maakt hij dubbelzinnige opmerkingen.
Snap ook wel dat Eileen daar moeite mee heeft. En zij ziet ook nog dat Karin met haar (in haar ogen waarschijnlijk) kinderlijke gedrag hem om zijn vinger windt.
Zo jong en kinderlijk is Karin ook weer niet. En volgens mij was zij toch diegene die zich vol op haar werk stortte toch? Dus ze zal zeker ook een hele verantwoordelijke en serieuze kant hebben.

Maar het is inderdaad meer de vraag wat John zelf wel en zeker op langere termijn. Ik heb de indruk dat hij Eileen daarin als stabieler ziet, misschien ook wel liever/zorgzamer maar hij vindt dat grappen en doen en dat plagende ook interessant lijkt het. En het kan ook gewoon de sfeer van dat moment zijn die voor hem heel leuk zijn, los van of hij het op lange termijn ook als een optie ziet.
OlleGrieze schreef:
14-04-2025 19:55
Bij uit eten heb ik nog nooit gekookte aardappelen gehad... Dus eet ik alles gemixt. Ik ben niet zo weg van de smaak van gekookte aardappelen, vandaar dat ik het alleen eet icm groente.... Waarom eet ik het dan zo vaak? Omdat ik getrouwd ben met een man die wel echt ervan houdt en iets met liefde gaat door de maag? We eten heus ook andere dingen die ik lekker vind en hij minder lekker hoor. Compromissen maken, dat is wat je in een huwelijk doet ;-)
makiko schreef:
14-04-2025 13:31
En Roel zit na de citytrip met Simone ook weer alleen met zijn grote bloemkolen.
Simone moet daar gewoon weg, zij gedijt daar totaal niet.
Ik heb gisteren pas terug gekeken, dus ik ben een beetje laat met mijn reacties, maar wat raar ook bij Julius: "Wat willen jullie vandaag doen?" En dan gaat de één hokken schoonspuiten en de ander de keuken doen.
ChunMee schreef:
14-04-2025 22:34
John zei vorige week toch dat Karin het huiselijke nog moet leren? :D

En Roel lijkt het volgens mij wel fijn als zijn partner de administratie doet.
Hardop gelachen toen deze vraag gesteld wordt. Zoek je een vriendin of een collega? 😂
Het was in elk geval een bijzondere aflevering :-)

Ik had Deedry's keuze niet verwacht. Vond hem de leukste, maar wat ik vind doet er in dit geval niet zoveel toe... Ben benieuwd hoe het daar verder gaat, ik zie het met beide mannen eigenlijk zo 123 niet gebeuren.

Julius vond ik wat tegenvallen. Ik heb hem meerdere keren horen zeggen dat hij zo graag wil weten hoe de dames hun leven bij hem zouden zien. VRAAG HET DAN!!! denk ik dan... Hij doet op zijn manier wel zijn best, maar echt goede gesprekken heb ik in daar nog helemaal niet gezien. Het is allemaal zo gezapig. In het voorstukje voor volgende week lijkt het wel alsof de paardenmevrouw eindelijk iets meer van zichzelf laat zien.

Bij Roel is tam wel de correcte samenvatting. Roel is tam (potverdorie zeg, tammer krijg je ze niet denk ik), de sfeer is tam, alles is tam.

Bij John is het dan weer niet tam. Ik vind Eileen nog steeds heel leuk, maar ze heeft zichzelf geen dienst bewezen denk ik. ik begrijp haar wel, ik vind Karin ook enorm veel ruimte innemen, heel erg bepalend voor de sfeer en veel te aanwezig. En ik zou daar denk ik ook door dichtslaan. Sterker nog, ik denk dat ik mijn koffer had gepakt zelfs, want ik zou daar doodongelukkig van worden. Maar goed, als je dat niet doet, kun je ook een beetje beter je best doen ipv te gaan mokken en iemand anders de schuld geven van jouw gedrag.
Alles bij elkaar is het wel leuke televisie ;-)

Jan is Jan. Maar wel een klein beetje een engige Jan dit keer.... kom maar op m'n schootje... brrrrr. Karina vind ik lastig te peilen. Ze wil het leven op de boerderij liever dan dat ze Jan wil denk ik. Maar ze wil ook weer niet leven op die boerderij. Dorien past daar beter denk ik.

Martijn is leuk. Maar ik zou gillend gek worden in die chaos. De dames moeten misschien maar gewoon allebei blijven, ze hebben het wel gezellig zo denk ik. Meer dan dat zie ik nog niet eigenlijk. Maar hopelijk is het er wel.
We hebben ook niet heel veel gezien natuurlijk van dat vragenspelletje. Als het de hele tijd zo was als dat betreffende fragment (Karin vertelt heel veel, Eileen zegt wat maar daar wordt helemaal niet op gereageerd), dan snap ik het wel beter.
De beide dames bij Jan hebben soort van heimwee naar (hun leven) thuis. En dan ben je er nog maar een paar dagen.
En Oost-Groningen is niet echt om de hoek.

Hoe ga je dan een beginnende relatie proberen?

En er werd hier eerder gezegd dat Jan over niet al te lange tijd met pensioen zou gaan. Maar het is niet zo dat hij op de leeftijd van 66-jaar-en-7-maanden (ofzo) zijn baas een handje geeft en doei zegt. Het is zijn eigen bedrijf, hij moet dat verkopen, opvolging vinden?
En wil hij dat al op die leeftijd, of gaat hij door tot zijn (bijvoorbeeld) 75e omdat hij het nog leuk vindt/het niet kan verkopen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hij kan ook juist eerder stoppen eventueel. Hangt er vanaf hoe goed hij zijn bedrijf kan verkopen.

Maar hij heeft recent nog een nieuwe tractor gekocht, dus zelf is hij waarschijnlijk niet van plan om voor de pensioenleeftijd te stoppen.
himalaya schreef:
15-04-2025 11:32
De beide dames bij Jan hebben soort van heimwee naar (hun leven) thuis. En dan ben je er nog maar een paar dagen.
En Oost-Groningen is niet echt om de hoek.

Hoe ga je dan een beginnende relatie proberen?
Tja maar je wordt ook wel extreem in het leven van de ander gelanceerd. Normaal ga je daten, en als dat heel goed gaat ben je er een keer een avondje, misschien een nachtje. Maar je bent ook samen in jouw omgeving. Maar nu ben je meteen dagen bij hem, waarbij jouw eigen leven gewoon stil valt. Plus het is spannend, dan verlang je misschien ook sneller naar de rust en vertrouwdheid van thuis.

Het kan nog steeds een probleem worden als je snel last hebt van heimwee, maar ik snap ook wel dat het in deze situatie wat sterker op kan spelen.
care_ schreef:
15-04-2025 12:15
Tja maar je wordt ook wel extreem in het leven van de ander gelanceerd. Normaal ga je daten, en als dat heel goed gaat ben je er een keer een avondje, misschien een nachtje. Maar je bent ook samen in jouw omgeving. Maar nu ben je meteen dagen bij hem, waarbij jouw eigen leven gewoon stil valt. Plus het is spannend, dan verlang je misschien ook sneller naar de rust en vertrouwdheid van thuis.

Het kan nog steeds een probleem worden als je snel last hebt van heimwee, maar ik snap ook wel dat het in deze situatie wat sterker op kan spelen.

Maar dat probleem heb je sowieso, gezien de afstand. En ja, dat wisten ze toen ze hem een brief schreven, maar ik kan me voorstellen dat het daar wel op stuk loopt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
makiko schreef:
14-04-2025 13:31
Mijn voorspelling:

Of ze echt bij elkaar passen is de vraag.
Ik denk dat Deedry toch voor Roy gaat.
En Julius voor Kylie.
Allebei op uiterlijk gekozen.

John houdt na de citytrip geen van deze vrouwen in zijn kippenhok.
Ik denk dat hij voor Karin kiest, omdat 🥚Eileen haar eigen ruiten nu ingegooid heeft.

Bij Martijn vind ik Ciska leuk, maar ik denk dat hij voor de ander gaat nu.

Jan wil de blonde Karina, maar zij wil niet meer. Hij kan beter gaan voor Dorien. (beide vrouwen waren opgelucht dat Annick weg was, en niet alleen omdat zij dan mochten blijven. Dat is ook lullig als ze zit te kijken en dat zo hoort)

En Roel zit na de citytrip met Simone ook weer alleen met zijn grote bloemkolen. Zijn erg aanwezige werknemer gaat bergen brieven krijgen, partner of niet.

Eerlijk gezegd denk ik dat alleen Jan met Dorien een match zou zijn, dit seizoen. De liefde van deze man gaat niet door maag, maar neus.
Gooi wat allesreiniger in een emmer, en de man is in de 7de hemel.
Weet iemand waarom beide dames bij Jan opgelucht waren dat Annick weg was? heb ik niet mee gekregen namelijk.
kataravrouw schreef:
15-04-2025 13:11
Weet iemand waarom beide dames bij Jan opgelucht waren dat Annick weg was? heb ik niet mee gekregen namelijk.
Wat ik begreep was dat het niet zozeer om Annick ging, maar gewoon dat het toch iets rustiger is met een persoon minder. En dat verschil zal vast in het geval van Annick wat groter zijn, of als het Karina geweest was. Ze lijken me vrij aanwezig. Overigens hoorde ik meerdere deelnemers, ook bij andere boeren, zeggen dat ze het rustiger vonden in de sfeer. Lijkt mij niet zo vreemd. Volgens mij had het niks met Annick te maken, of ik moet iets gemist hebben.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven