Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1453 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
canis-felis schreef:
11-05-2025 21:23
Wel fijn, die hulp/vriendin van Jan lijkt het ook wel helder te zien.

Ja inderdaad. Leuke vrouw vind ik dat.

Dorien heeft het juiste gedaan. Ze was gewoon duidelijk Jan's tweede keus. Karina stond met superstip op 1, al vanaf het eerste moment bij de kennismaking. Ik denk dat Jan de andere vrouwen eigenlijk niet echt een kans heeft gegeven.

Bij Roel vind ik de situatie ook depri. Is Karin nu naar huis gegaan zonder echt afscheid van hem te nemen?
Ik denk dat als Simone terug is van haar wandeling dat ze ook vertrekt.

En John gaat inderdaad toch voor Eileen. Hij had toch ook al eerder een opmerking gemaakt dat Karin het "verzorgende"/moederlijke (oid) nog moest leren? Zei hij dat toen ook niet bij een keuzemoment? 😬
Hij zoekt volgens mij een moederlijke vrouw met mooie bruine krullen. Het liefst ook nog met het drukkere, flirterige en plagerige van Karin, maar helaas.
Wel gaaf dat ze naar het noorderlicht gaan.

Bij Julius vond ik de sfeer een stuk relaxter en gezelliger met zijn vrienden. Ik denk dat hij voor Kylie gaat.

Bij Deedry en Roy hoop ik dat het nog wat wordt. Ik ga Roy wel steeds sympathieker vinden, maar ik hoop dat Deedry iets verder komt dan alleen maar lachen.

Bij Martijn is het wel een beetje hyper allemaal. Maar toch hebben ze het volgens mij wel oprecht gezellig. Martijn lijkt me ook echt wel aardig.
Hij gaat voor Marleen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Serengeti schreef:
11-05-2025 21:54
Bij Roel vind ik de situatie ook depri. Is Karin nu naar huis gegaan zonder echt afscheid van hem te nemen?
Ja dat vond ik ook heeeeel vreemd, dat Karin wel afscheid neemt van Simone maar niet van Roel. Ik snap dat je het niet ziet zitten met hem en dat het misschien wat ongemakkelijk is, maar dat vond ik toch ook niet echt netjes...
Ah jammer.
John kiest voor de jankerd.
Ach ja, beter voor Karin ook.
Ik denk zelf dat de leukste/aardigste boer Martijn is.
Ben benieuwd wie hij gaat kiezen.

Bij Roel is het inderdaad vreselijk. Zeg iets! Doe iets!
Oh wat ongemakkelijk allemaal :"-(
Ik vond dat kinderfoto's kijken wel een goed idee eigenlijk. Geeft toch ook een inkijkje in iemands leven. Ik weet niet of Roel dat had bedacht of dat 1 van de vrouwen erom had gevraagd.

Yvon was ontzettend snel bij Dorien en Jan. Ze kreeg bij Roel niet meer de kans om nog met Karin te spreken.
Coffee is never my cup of tea
John wilde Karin, maar hij durfde het niet aan.
Zijn lichaamstaal richting Eileen was hartstikke gesloten.

Hij baalde als een stekker, volgens mij.

Die reactie van Karin. 'Dan liever niet', sprak ze ijzig :rofl:
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Marianneke schreef:
11-05-2025 21:48
Hij gaf aan dat Eileen zich mengde en Karin niet, maar ik zag Eileen vooral met hapjes rondgaan en Karin meer ouwehoeren.
Ik vind Karin zelf veel leuker, maar ik denk wel dat Eileen meer past in het plaatje van John. Huiselijk, zorgen voor hem en de kinderen, hem vooral de man laten zijn, als provider.

Roel was voor Karin gegaan denk ik. Als hij eerlijk is zegt hij dat tegen Simone.
Ja, ik ook. In iedee geval zag ik Karin niet "achteraf staan". Maar ja, we zien ook niet alles. Ik vond het bijv wat flauw dat ze in beeld gebracht werd met een grapje over alcohol. Ik neem aan dat ze ook over andere dingen gepraat of gegrapt heeft.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Jajaja schreef:
11-05-2025 21:49
Nou ja, dat is wel duidelijk toch? Anders kom je wel wat enthousiaster binnen.
Vond ik niet per se. Hij ziet zijn angst bewaarheid worden bij een van de twee en is misschien als de dood dat de ander ook gaat lopen. En waarschijnlijk terecht, ik denk dat Simone "de druk" niet trekt van dat nu de aandacht enkel op haar gevestigd is zonder dat dat haar keuze was. Jammer, want misschien had het met iets meer "lucht" wel wat kunnen worden.
Bij (het bedrijf van) Martijn past Ciska wel qua slonzigheid. ‘s Avonds bij de open haard met dezelfde slonzige kleren waarmee ze ‘s middags nog in de stal werkte. Hooi en stro nog her en der.

En raar dat Karin nog niet even op zoek ging naar Roel om hem gedag te zeggen. Je kan toch begrip hebben dat hij even alleen wilde zijn na haar besluit?
Ik denk dat Simone na haar wandeling ‘bij haar gevoel is gekomen’ en ook weg gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Serengeti schreef:
11-05-2025 21:54
Ja inderdaad. Leuke vrouw vind ik dat.

Dorien heeft het juiste gedaan. Ze was gewoon duidelijk Jan's tweede keus. Karina stond met superstip op 1, al vanaf het eerste moment bij de kennismaking. Ik denk dat Jan de andere vrouwen eigenlijk niet echt een kans heeft gegeven.

En John gaat inderdaad toch voor Eileen. Hij had toch ook al eerder een opmerking gemaakt dat Karin het "verzorgende"/moederlijke (oid) nog moest leren? Zei hij dat toen ook niet bij een keuzemoment? 😬
Hij zoekt volgens mij een moederlijke vrouw met mooie bruine krullen. Het liefst ook nog met het drukkere, flirterige en plagerige van Karin, maar helaas.
Wel gaaf dat ze naar het noorderlicht gaan.

Bij Julius vond ik de sfeer een stuk relaxter en gezelliger met zijn vrienden. Ik denk dat hij voor Kylie gaat.

Bij Deedry en Roy hoop ik dat het nog wat wordt. Ik ga Roy wel steeds sympathieker vinden, maar ik hoop dat Deedry iets verder komt dan alleen maar lachen.

Bij Martijn is het wel een beetje hyper allemaal. Maar toch hebben ze het volgens mij wel oprecht gezellig. Martijn lijkt me ook echt wel aardig.
Hij gaat voor Marleen.
Ik denk dat Jan zijn sociale onhandigheid ook niet mee heeft. Hij blééf maar praten over Karina. Je kunt best als "tweede keus" het nog een kans willen geven (wat ken je elkaar nou helemaal), maar met iemand die niet in staat is zich er even overheen te zetten en z'n klep te houden over de ander en "kriebeltjes" is dat geen doen.

In het terugkijkstukje zegt Karin inderdaad dat ze Roel niet meer heeft gezien nadat hij naar de schuur vertrok. Ze wist niet hoe lang ze zou moeten wachten en hij wilde alleen zijn in haar interpretatie. Ik zou er denk ik toch nog even naartoe gegaan zijn om dag te zeggen, maar zou gezien zijn onzekerheid ook een beetje bang zijn daar tranen met tuiten te treffen, zeg maar. Ik begrijp het ongemak wel.
Ik vind het wel verdacht dat er op de website van Boer zoekt vrouw geen "hoe is het nu met Dorien" staat. Wie weet komt er nog een plottwist...
Ik dacht dat eindelijk de citytrip aflevering was maar dat was maar 3 minuten. Wat een traag seizoen, nog maar 2 afleveringen en 2 moeten er nog kiezen.
En net als ik denk: ach, misschien valt John toch nog wel mee, komt ie met deze verklaring voor zijn keuze. Wat een lullige manier om iemand te kiezen. “Ja, ik wil graag met jou verder, want jij hebt twee kinderen en kunt het moederen dus al”. Zijn kinderen hébben toch al een moeder? Een nieuwe partner kan dus juist weer iets heel anders toevoegen. Maar het klopt wel wat Yvon zegt, volgens mij. Hij is alleen maar bezig met zijn ‘plaatje’. En daar zoekt hij een poppetje voor. Zijn toekomstige partner heeft een functie voor hem te vervullen, maar wat biedt hij aan partnerschap? Ik denk dat ze nog wel even samen blijven, maar dat Eileen totaal niet de erkenning en aandacht gaat krijgen waar ze als mens logischerwijs behoefte aan heeft.

Arme Roel, die is echt wel wat beperkt. Jammer dat hij niet wat doorpakkerigere dames heeft gekozen. Hij is volledig voor het lieve blonde meisjes uiterlijk gegaan, maar had beter een type kunnen kiezen die de leiding wat meer pakt. Dan komt hij misschien beter uit de verf.

Deedry kan ik niet naar kijken, veel te giebelig

Die Jan. Hij kan er vast niks aan doen, maar allemachtig wat ontactvol.

Martijn heeft volgens mij met beiden gezoend. Best slim eigenlijk. Ik denk wel dat hij voor Marleen gaat, die lijkt zijn gedrag minder vervelend te vinden. Ik snap Ciska wel, dat je in een soort overdrive gaat in die sfeer. Zou mij ook kunnen gebeuren. Maar ik denk dat zij zich teveel gaat ergeren aan dat ontzettende lapzwanzerige van Martijn.

Julius zie ik toch het gelukkigst worden met Myrthe, maar ik denk dat hij net als de anderen gaat voor degene die hij het knapste vindt. En dat is het paardenmeisje volgens mij.
Jammer, ik was er al bang voor dat John Eileen zou kiezen. Maar ja, zo leuk vind ik m niet, en hij zoekt duidelijk een kant-en-klaar moeder voor zijn kinderen dus maar beter zo. Zeker voor Karin.

Arme Jan. Wat pakt hij dit onbeholpen aan. Dat telefoongesprek waar Dorien gewoon naast zit. Begrijpelijk dat ze gaat. Dag Dorien.

Martijn zou echt eens even wat tijd met Ciska moeten doorbrengen, zodat ze kan stoppen met de grapjes en even zichzelf kan zijn.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Hier thuis op de bank zaten we ons wel af te vragen hoe een citytrip met Jan zou zijn vanwege wat we eerder zagen met de lunch in Duitsland met de bestelpalen. Niet dat je in elke city (kan ook een knus dorpje zijn) hoeft te worden overspoeld door die technische snufjes, maar meer het navigeren, voorbereidingen enz. Maar misschien biedt de redactie dan ook meer hulp.
Karin van Roel gaat een hoop brieven krijgen denk ik. Stoere, sterke, stabiele, onafhankelijke dame.
Omg Jàn..
Hij bleef maar als een kind dat geen snoepzak kreeg, bezig over Karina. Echt de hele tijd, gaat dan ook of bellen erover.
Dat was gewoon gênant, of hij nou relatie ervaring heeft of niet. Uit fatsoen doe je dat toch gewoon niet?

Ik denk dat Simone ook gaat. En dat ze dat knap lullig vindt voor Roel. Dat is het ook natuurlijk.
Misschien kan hij met Jan iets gaan doen.

John zei tegen Karin dat hij Eileen koos ivm haar ervaring in moederschap etc.
Ik denk niet dat de reden was, maar hij haar niet wil kwetsen. En gewoon iets zegt om zich te verantwoorden. En dóór. Karin kwam imo juist losser over, tussen die vrienden en familie. Ze mag denk ik blij zijn ook.

Julius gaat voor Kylie.
Ik vind Myrthe leuker.
Je kon't altaid nog bakker worre
Vivark schreef:
11-05-2025 23:32
Karin van Roel gaat een hoop brieven krijgen denk ik. Stoere, sterke, stabiele, onafhankelijke dame.
Wat grappig dat je dat zegt. Ik dacht juist, wat een nietszeggend, saai figuur in deze setting. Ik denk dat het best een leuke vrouw is hoor, maar ik heb het gevoel precies niks van haar gezien te hebben. Ik vond bij Roel de enige leuke vrouw die ambulanceverpleegkundige, maar die was dan weer veel te leuk voor hem. Karin en Simone komen (in deze setting) totaal niet uit de verf voor mij.
Minik schreef:
11-05-2025 23:50
Wat grappig dat je dat zegt. Ik dacht juist, wat een nietszeggend, saai figuur in deze setting. Ik denk dat het best een leuke vrouw is hoor, maar ik heb het gevoel precies niks van haar gezien te hebben. Ik vond bij Roel de enige leuke vrouw die ambulanceverpleegkundige, maar die was dan weer veel te leuk voor hem. Karin en Simone komen (in deze setting) totaal niet uit de verf voor mij.
Ik denk dat Vivark die uitspraak mede baseerde op het filmpje op de site. Daar is Karin aan het klussen en ze weet zich - begrijpelijk - ook wat beter uit te drukken over de situatie met Roel.
WinkelTiramisu schreef:
11-05-2025 23:02
Ik dacht dat eindelijk de citytrip aflevering was maar dat was maar 3 minuten. Wat een traag seizoen, nog maar 2 afleveringen en 2 moeten er nog kiezen.

Ik denk dat er niet zo veel citytrips zijn dus moesten ze de andere beelden uitsmeren over de afleveringen. Jan heeft geen trip, ik denk Roel ook niet. En bij Martijn en Julius zie ik de match ook nog niet zo duidelijk. Het zou best kunnen dat één van die twee maar op reis gaat.
Ik vond de beide Karins erg leuk en denk dat ze beiden veel reacties gaan krijgen.

Eileen kan ik niet naar kijken. Haar gezicht staat chronisch in een zeur stand.

Roy is leuk. Hoop dat het wat wordt tussen hem en Deedry, maar het lijkt dat hij aan een dood paard trekt.

Ik vind Julius en Kylie echt leuk bij elkaar passen en volgens mij zijn er ook vonkjes tussen beiden.
Leuk met die vrienden ' nou, dan moet er maar een paardenbak komen hè'.
Kylie past daar wel, zij lekker bezig met de paarden en Julius op het bedrijf. Zie dat wel gebeuren tussen die twee.

Wat ongemakkelijk bij Jan zeg. Dorien heeft het goed gedaan, geef haar groot gelijk.

Roel is echt wel een lieverd volgens mij, maar wat saaaaaiiii.
Het allerstomst aan John vind ik zijn opmerkingen. Dat moet je nog leren. Kom op, zeg!
Toch had Karin niet bij hem gepast, zij is te sterk voor hem. Zij is flink aanwezig, en een baasje, en dat is hij zelf ook. Twee baasjes bij elkaar gaat 'm niet worden.

Gelukkig heeft Eileen geen zand in de ogen en heeft zich afgevraagd wie hij nu werkelijk is. Ik ben benieuwd.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
legal-says-no schreef:
11-05-2025 23:29
Hier thuis op de bank zaten we ons wel af te vragen hoe een citytrip met Jan zou zijn vanwege wat we eerder zagen met de lunch in Duitsland met de bestelpalen. Niet dat je in elke city (kan ook een knus dorpje zijn) hoeft te worden overspoeld door die technische snufjes, maar meer het navigeren, voorbereidingen enz. Maar misschien biedt de redactie dan ook meer hulp.

Jan is van de generatie dat je overal komt zonder navigatiesysteem. Hij zou zich best gered hebben en ik vind dat er erg veel nadruk op is komen te liggen door dat bestellen aan de zuil.
En reserveren is niet meer dan een belletje plegen naar een hotel. Beetje jammer dat Jan zo wordt weggezet.
sierlijk wijzigde dit bericht op 12-05-2025 07:43
7.74% gewijzigd
Vivark schreef:
11-05-2025 22:58
Ik vind het wel verdacht dat er op de website van Boer zoekt vrouw geen "hoe is het nu met Dorien" staat. Wie weet komt er nog een plottwist...

Dat dacht ik ook. Want de redactie wil natuurlijk het liefst 5 citytrips in plaats van 3. Daar gaat vast nog iets gebeuren. Hoop ik.
vampierprinsesje schreef:
11-05-2025 21:55
Ja dat vond ik ook heeeeel vreemd, dat Karin wel afscheid neemt van Simone maar niet van Roel. Ik snap dat je het niet ziet zitten met hem en dat het misschien wat ongemakkelijk is, maar dat vond ik toch ook niet echt netjes...

Ja dat was echt heel raar! Ik denk dat Simone zich een soort van heeft laten 'aansteken' door Karin. Nu Karin Roel niet leuk vindt, dan zij ook niet. En Roel doet niet echt zijn best om haar te overtuigen dat ie leuk is, zeg maar.
Such fun!1

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven