Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1972 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Ben ik de enige die Karin (van John) geen leuke vrouw vind? Ik kan het niet goed uitleggen maar ik vind haar geen plezierig mens en trouwens ook totaal niet bij John passen. Ik hoop dat Eileen leuker wordt als ze niet steeds het gevoel heeft zich te moeten bewijzen.
PoesMinoes schreef:
13-05-2025 09:13
Ben ik de enige die Karin (van John) geen leuke vrouw vind? Ik kan het niet goed uitleggen maar ik vind haar geen plezierig mens en trouwens ook totaal niet bij John passen. Ik hoop dat Eileen leuker wordt als ze niet steeds het gevoel heeft zich te moeten bewijzen.

Ik vind Karin wel leuk maar ook totaal niet bij John passen. Eileen past in zijn plaatje, maar ik vraag me af of ze niet altijd het gevoel heeft zich te moeten bewijzen.
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
13-05-2025 09:19
Ik vind Karin wel leuk maar ook totaal niet bij John passen. Eileen past in zijn plaatje, maar ik vraag me af of ze niet altijd het gevoel heeft zich te moeten bewijzen.
Ja. Zou John haar leuk vinden om wie ze is, of vindt hij dat ze zich moet bewijzen dat ze zijn perfecte vrouw is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
PoesMinoes schreef:

Nee, ik zou me ook snel aan Karin gaan ergeren. Ze is voor mij te aanwezig, en ik vind haar verder niet supersympathiek overkomen, kan het ook niet zo goed uitleggen.

Ik hoop ook dat Eileen wat losser wordt nu de concurrentie weg is.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
PoesMinoes schreef:
Nee zeker niet, Eileen vind ik veel leuker bij John.
phlox24 wijzigde dit bericht op 13-05-2025 10:20
0.13% gewijzigd
PoesMinoes schreef:
Nee hoor, volgens mij wordt dat al een paar weken door meerdere mensen geschreven.
Snaky schreef:
13-05-2025 08:44
Ik denk dat hij Karin echt spannender vond maar met zijn verstand gekozen heeft. Zit ie opgescheept met onzekere moeilijke Eileen die gaat bewijzen dat ze ook echt heel erg leuk kan zijn.
John wil poppetje Eileen voor thuis (voor zijn kinderen) en speelse Karin voor buiten.
...
Serengeti schreef:
13-05-2025 09:45
Nee, ik zou me ook snel aan Karin gaan ergeren. Ze is voor mij te aanwezig, en ik vind haar verder niet supersympathiek overkomen, kan het ook niet zo goed uitleggen.

Ik hoop ook dat Eileen wat losser wordt nu de concurrentie weg is.
Oh grappig. Ik vind Eileen juist niet sympathiek overkomen.
Maar ik gun Karin een leukere man dan John, dus prima uitkomst zo.
Eileen gaat zichzelf compleet verliezen in de relatie met John. Hij legt de lat hoog en wil het perfecte plaatje. Zij is een pleaser en zo onzeker dat ze alles doet om in het perfecte plaatje te passen. Helaas. Ongezonde dynamiek.
Karin vind ik leuk, onder die stoere uitstraling zit een zacht hart. Ze is kwetsbaar. Ik hoop dat de juiste man daar door heen kan kijken én op een fijne manier wil meeliften op haar humor en energie.

En ik hoop ook dat Roy Deedry een beetje kan laten ontspannen. Maar als iemand daar een kans voor heeft is hij het. De deur staat op een kier.
Courage schreef:
13-05-2025 10:54
Eileen gaat zichzelf compleet verliezen in de relatie met John. Hij legt de lat hoog en wil het perfecte plaatje. Zij is een pleaser en zo onzeker dat ze alles doet om in het perfecte plaatje te passen. Helaas. Ongezonde dynamiek.
Karin vind ik leuk, onder die stoere uitstraling zit een zacht hart. Ze is kwetsbaar. Ik hoop dat de juiste man daar door heen kan kijken én op een fijne manier wil meeliften op haar humor en energie.

En ik hoop ook dat Roy Deedry een beetje kan laten ontspannen. Maar als iemand daar een kans voor heeft is hij het. De deur staat op een kier.
Eileen was degene die juist John apart trok en zei 'deze dynamiek trek ik niet' 'zo kom ik niet goed uit de verf' en ook zei 'bij Karin ben je druk, bij mij ben je rustig, wie ben je nou?'. Dat kinkt mij niet in de oren als een Pleaser hoor. Dan zou je veel meer de harmonie willen bewaren. Ook vond ik haar op het feestje helemaal niet onzeker, zij praatte met iedereen aan. Karin stond daarentegen onzeker in één hoek en maakte veel minder contact.
Ik vind Eileen ook niet overkomen als een pleaser. Het is maar net wat de redactie laat zien en hoe je dat als kijker interpreteert. John was vanaf het eerste moment onder de indruk van Eileen.
Jullie zien inderdaad andere dingen dan ik. :)
Je kan overigens tegelijkertijd een pleaser zijn en op tikje emotioneel instabiele manier je geliefde weer naar je toehalen.
Overigens denk ik dat John blijft flirten, en dat zal haar onzeker blijven maken als ze het ziet of merkt.
Courage schreef:
13-05-2025 11:10
Jullie zien inderdaad andere dingen dan ik. :)
Je kan overigens tegelijkertijd een pleaser zijn en op tikje emotioneel instabiele manier je geliefde weer naar je toehalen.
Overigens denk ik dat John blijft flirten, en dat zal haar onzeker blijven maken als ze het ziet of merkt.
Ik denk en zie hetzelfde als jij.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ja, niemand is zwart-wit natuurlijk... :bonk:

Ik denk dat het twee kanten op kan gaan:

1) John blijft inderdaad flirten met alles en iedereen, en rare opmerkingen maken en Eileen wordt daar onzeker van en haakt af

2) John durft 1-op-1 zijn perfectionisme iets te laten vieren en durft zich open te stellen. Dan kan er echt wat groeien met Eileen. Maar ik denk dat ie zichzelf nog ongelooflijk gaat tegenkomen. Want onder die facade van flirten en grappen schuilt een enorme onzekerheid en twijfel (op liefdesgebied).
PoesMinoes schreef:
Nee ik vind haar ook echt niet leuk en Eileen wel! (Misschien omdat ik zelf ook een 'moeke' ben ;-) )
Wordt het niet vooral complex omdat ze allebei kinderen hebben?
Geen motto
Ik snap Karin trouwens wel dat ze er op een bepaald moment echt helemaal klaar mee was, met die opmerking van "als je het nou nóg niet weet", omdat zij en Eileen zo verschillend zijn.

Overigens denk ik dat John het heus al wel wist, maar dat hij hier heel erg van heeft genoten, die aandacht van 2 vrouwen, in plaats van meteen duidelijk te zeggen: Ik heb mijn voorkeur, dus ik spreek die ook uit.

Maar in dat geval snap ik ook dat Karin er klaar mee was en dat het niet nog veel langer had moeten duren om alleen maar leuk te zijn voor het geflirt op zichzelf. En dan was Eileen er waarschijnlijk ook klaar mee geweest want in iemand die alléén maar blijft flirten en zeggen "Ja, jullie hebben allebei wel wat" zou toch niemand meer trek hebben.

Komt beetje over alsof John zich meende heel wat te kunnen permitteren, puur vanwege de "bevoorrechte" positie die deze situatie meebracht.
Dala schreef:
13-05-2025 13:40
Ik snap Karin trouwens wel dat ze er op een bepaald moment echt helemaal klaar mee was, met die opmerking van "als je het nou nóg niet weet", omdat zij en Eileen zo verschillend zijn.

Overigens denk ik dat John het heus al wel wist, maar dat hij hier heel erg van heeft genoten, die aandacht van 2 vrouwen, in plaats van meteen duidelijk te zeggen: Ik heb mijn voorkeur, dus ik spreek die ook uit.

Maar in dat geval snap ik ook dat Karin er klaar mee was en dat het niet nog veel langer had moeten duren om alleen maar leuk te zijn voor het geflirt op zichzelf. En dan was Eileen er waarschijnlijk ook klaar mee geweest want in iemand die alléén maar blijft flirten en zeggen "Ja, jullie hebben allebei wel wat" zou toch niemand meer trek hebben.

Komt beetje over alsof John zich meende heel wat te kunnen permitteren, puur vanwege de "bevoorrechte" positie die deze situatie meebracht.
Ik denk dat het toch vooral rekken tot het keuzemoment is, dat ziet de zender graag.
Geen motto
Het is het trieste beeld op het land van groenteteler Roel Bakker (bekend van Boer Zoekt Vrouw) ,,Kijk, je ziet dat de bladeren helemaal zijn kaalgevroten, en de bloemkool is nog superklein”, zegt hij moedeloos. Na ganzen en ratten zijn nu ook onverstoorbare duiven een plaag voor telers. ,,Ik zit door dit alles best met mijn handen in het haar.”

,,We hebben eigenlijk het hele jaar door last van iets”, zegt Roel Bakker. ,,In de winter ratten, dan ganzen, maar de meeste schade komt van houtduiven.” Ratten eten tulpenbollen op, ganzen kunnen een veld in één keer kaalvreten. ,,Maar duiven houden planten kort door steeds kleine stukjes weg te pikken. Dan komt een bloemkool gewoon niet tot bloei.”

Het lijkt me ook best wel een lastig bestaan, boer zijn. Je hebt met zoveel factoren en wet- en regelgeving te maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pimpelmeesje87 schreef:
13-05-2025 10:58
Eileen was degene die juist John apart trok en zei 'deze dynamiek trek ik niet' 'zo kom ik niet goed uit de verf' en ook zei 'bij Karin ben je druk, bij mij ben je rustig, wie ben je nou?'. Dat kinkt mij niet in de oren als een Pleaser hoor. Dan zou je veel meer de harmonie willen bewaren. Ook vond ik haar op het feestje helemaal niet onzeker, zij praatte met iedereen aan. Karin stond daarentegen onzeker in één hoek en maakte veel minder contact.
Zo zag ik Eileen ook. Veel zeggen er dat ze Karin overal de schuld van gaf maar ik vind juist dat ze het bij zichzelf hield.
Pelle schreef:
13-05-2025 10:03
Oh grappig. Ik vind Eileen juist niet sympathiek overkomen.
Maar ik gun Karin een leukere man dan John, dus prima uitkomst zo.
Eens. Ik vind dat Eileen achter de ellebogen, geen prettig type. Karin is veel te leuk voor John.

Goed voor Jan dat Dorien weg is gegaan. Ik vond het echt niet kunnen wat hij deed, zijn "liefdesverdriet" uitstorten aan de telefoon terwijl Dorien ernaast zat.

Roel lijkt me echt een lieverd. Hij heeft iemand naast hem nodig die hem zelfvertrouwen geeft, maar helaas heeft hij twee suffe types uitgekozen. Ik hoop dat hij leuke brieven en een beetje pit in zijn leven krijgt.
Als er nog boeren alleen zijn op de reünie duim ik voor crossovers. Iemand in dit topic opperde al Karin (van John) met Roel. edit: Niet dat ik dat per se een match vind, maar ik vind het idee gewoon leuk. Net zoals Paulien en Jan uit tig seizoenen geleden.

Alleen Jan zit wel in een andere leeftijdsrange dan de andere kandidaten, dus dat wordt lastig.
margjem wijzigde dit bericht op 15-05-2025 08:34
22.76% gewijzigd
Eindelijk terug gekeken.

Dat Karin bij Roel weg zou gaan, zat er wel aan te komen. Maar wat een idioot afscheid was dat zeg. Ze reed volgen mij weg zonder nog even gedag te zeggen. Vond het zo raar overkomen. Ik denk dat Simone er ook vandoor gaat. Wel sneu, Roel lijkt me een sympathieke man. Een beetje sociaal onhandig denk ik. En onzeker.

Jan hadden ze niet moeten toelaten in dit programma. Zijn beperkingen zijn wel behoorlijk en dat was niet duidelijk in de voorstelronde, ik kan me heel goed voorstellen dat de dames daar een beetje van geschrokken zijn eerlijk gezegd. En ik vind het richting hem ook niet fair, dit was niet de juiste weg om de liefde te vinden voor hem denk ik. En dat gun ik hem wel, ik vind het een hele lieve man.

Eileen lijkt me de juiste keuze voor John. Ik vind van alles van hem, moet er niet aan denken om hem elke dag om me heen te hebben, maar ik hoop dat zij gelukkig worden samen.

Martijn en Marleen kan ik me helemaal niet samen voorstellen, zij lijken me zo enorm anders in het leven te staan. Ik vond Ciska wel heel erg zelfbewust en sympathiek deze aflevering. Maar het lijkt erop dat hij meer richting Marleen gaat.

Julius valt al vanaf het eerste moment voor Kayleigh volgens mij.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat tussen Deedry en Roy. Dat gegiebel van Deedry vind ik mateloos irritant worden. Er komt niet veel meer uit dan dat.
Ik weet niet in hoeverre het gedrag van Jan uit zijn nah voortkomt, los van het feit dat we als kijker enkel gemonteerd materiaal zien. Hij is zeer sociaal onhandig, maar dat kan ook zomaar los van zijn beperking staan. Of misschien is hij wat overbeschermd grootgebracht, wie zal het zeggen. Hij is in staat een bedrijf te voeren, etc, dan mag hij toch ook wel in staat geacht worden om zelf te beslissen over zijn deelname aan zo'n programma.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
MargjeM schreef:
14-05-2025 13:56
Als er nog boeren alleen zijn op de reünie duim ik voor crossovers. Iemand in dit topic opperde al Karin (van John) met Roel.

Alleen Jan zit wel in een andere leeftijdsrange dan de andere kandidaten, dus dat wordt lastig.
Nee joh, er zit daar toch niemand bij voor Jan? Misschien dat die vrouw die als eerste weggestuurd werd het nog eens wil proberen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven