Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)
maandag 19 augustus 2024 om 14:56
Seizoen 14
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”

makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
woensdag 28 mei 2025 om 10:50
Ach, ik verbaas me er ook niet echt over; de antenne voor sociaal gedrag staat bij Jan niet heel scherp afgesteld. Ik denk niet dat Dorien er een probleem mee had, soms heeft iemand net die aanmoediging nodig en/of vindt iemand het leuk daarin mee te gaan. Het staat haar inderdaad goed. Maar ik vind het persoonlijk niet zo'n charmante actie, ook gezien eerder gedrag. Net als John is Jan dan volgens mij wel erg gericht op "het plaatje".
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 28 mei 2025 om 11:33
Het valt mij telkens op dat degenen die het hardst roepen bang te zijn gekwetst te worden zelf degenen zijn die anderen kwetsen. Roy is nog steeds aan het zwoegen bij Deedry.
Ze valt hem ook steeds af: "wat zit je nou stoer te doen" toen hij de pizza aan het bestrooien was. En "jouw brief was helemaal niet leuk".
Ben benieuwd hoe lang hij dit gaat volhouden.
Ze valt hem ook steeds af: "wat zit je nou stoer te doen" toen hij de pizza aan het bestrooien was. En "jouw brief was helemaal niet leuk".
Depression is my body needing deep rest from putting on an act.
woensdag 28 mei 2025 om 11:36
Volgens mij vindt hij dat alleen maar leuk, en andersom doet hij het ook natuurlijk. Met dat witte paard bijvoorbeeld, of over hoe dat verliefde stelletje erbij zat langs de oever van de boot.noekske74 schreef: ↑28-05-2025 11:33Het valt mij telkens op dat degenen die het hardst roepen bang te zijn gekwetst te worden zelf degenen zijn die anderen kwetsen. Roy is nog steeds aan het zwoegen bij Deedry.
woensdag 28 mei 2025 om 12:47
woensdag 28 mei 2025 om 13:48
Ik vind het ook helemaal niet schattig om eerlijk te zijn. Daarbij vind ik het kapsel van Dorine sowieso afschuwelijk, in welke kleur dan ook. Het maakt haar hoofd nog langer. Maar zij is er blij mee en Jan ook maar het blijft een bijzondere reactie van Jan temeer omdat hij ook niet bijzonder stijlvol gekleed is en inderdaad als John zoiets had gezegd over zijn dames waren de rapen hier gaar geweest.meisje85 schreef: ↑28-05-2025 06:54Ik vind het niet schattig hoor. Ik snap de opmerking van canis-felis wel. Het is nou ook niet alsof Jan zo'n enorme kijk heeft op mode en stijl.Het enige dat nog in zijn voordeel spreekt, is dat hij zich tijdens de logeerweek ook nogal gedwee een nieuwe jas aan liet meten door de dames (dat vond ik toen net zo vreemd), dus dan is het misschien meer iets dat over en weer gebeurt.
woensdag 28 mei 2025 om 14:04
Ik zie hem echt denken 'ziet er netjes uit zo'.canis-felis schreef: ↑28-05-2025 10:50Ach, ik verbaas me er ook niet echt over; de antenne voor sociaal gedrag staat bij Jan niet heel scherp afgesteld. Ik denk niet dat Dorien er een probleem mee had, soms heeft iemand net die aanmoediging nodig en/of vindt iemand het leuk daarin mee te gaan. Het staat haar inderdaad goed. Maar ik vind het persoonlijk niet zo'n charmante actie, ook gezien eerder gedrag. Net als John is Jan dan volgens mij wel erg gericht op "het plaatje".
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 28 mei 2025 om 15:27
Ik denk dat Roy het allemaal niet zo serieus neemt, hij maakt sowieso veel grappen en veert makkelijk terug van een 'onzekere sneer' van Deedry. Vermoedelijk denkt ie iets als "daar heb je mijn favoriete brombeertje weer".canis-felis schreef: ↑28-05-2025 12:47Ik vond dat met die pizza wel lief plagerig. Dat van die brief leek iets minder lekker te vallen, ook al bedoelde ze dat volgens mij op zich ook lief. We zullen zien. Ik was al zeer verbaasd dat hij nog niet afgehaakt was, haha.
woensdag 28 mei 2025 om 15:36
Ik vind het een soort grapperij die een heel dunne lijn kent naar elkaar continu afzeiken en naar beneden halen. Ik zie eerlijk gezegd helemaal voor me dat ze zo'n stel worden waarbij, je na een avondje met hen te zijn weggeweest, blij bent dat je weer thuis bent omdat er de hele tijd zo'n rare energie omheen hangt waarbij ze met "grapjes" de hele tijd onaardige dingen tegen elkaar zeggen.
woensdag 28 mei 2025 om 15:40
Inderdaad.meisje85 schreef: ↑28-05-2025 15:36Ik vind het een soort grapperij die een heel dunne lijn kent naar elkaar continu afzeiken en naar beneden halen. Ik zie eerlijk gezegd helemaal voor me dat ze zo'n stel worden waarbij, je na een avondje met hen te zijn weggeweest, blij bent dat je weer thuis bent omdat er de hele tijd zo'n rare energie omheen hangt waarbij ze met "grapjes" de hele tijd onaardige dingen tegen elkaar zeggen.
woensdag 28 mei 2025 om 15:47
Dat hangt echt af van de karakters vind ik. Als je er samen om kan blijven lachen (want dat doen ze ook), valt het denk ik wel mee. Roy is emotioneel volwassen genoeg om ook een serieus gesprek te voeren als de grappen teveel zouden zijn.meisje85 schreef: ↑28-05-2025 15:36Ik vind het een soort grapperij die een heel dunne lijn kent naar elkaar continu afzeiken en naar beneden halen. Ik zie eerlijk gezegd helemaal voor me dat ze zo'n stel worden waarbij, je na een avondje met hen te zijn weggeweest, blij bent dat je weer thuis bent omdat er de hele tijd zo'n rare energie omheen hangt waarbij ze met "grapjes" de hele tijd onaardige dingen tegen elkaar zeggen.
woensdag 28 mei 2025 om 15:47
meisje85 schreef: ↑28-05-2025 15:36Ik vind het een soort grapperij die een heel dunne lijn kent naar elkaar continu afzeiken en naar beneden halen. Ik zie eerlijk gezegd helemaal voor me dat ze zo'n stel worden waarbij, je na een avondje met hen te zijn weggeweest, blij bent dat je weer thuis bent omdat er de hele tijd zo'n rare energie omheen hangt waarbij ze met "grapjes" de hele tijd onaardige dingen tegen elkaar zeggen.
Oh ja, precies dat. Hele vervelende dynamiek vind ik dat. Ik vind sowieso dat we van Deedry weinig liefs of geïnteresseerds hebben gezien. Alsof ze haar best niet hoeft te doen, omdat ze anders gekwetst kan worden. Newsflash: liefhebben is risico op pijn, leven is risico op pijn.
Ik vind haar eigenlijk (waarschijnlijk onbedoeld) best gemeen
woensdag 28 mei 2025 om 17:07
https://www.destentor.nl/home/boer-jan- ... ~a66c098e/
Ik hoor het Jan allemaal zo zeggen, haar haartjes, haar wenkbrauwtjes, haar nageltjes, haar kleertjes. Hij bedoelt het met liefde, Dorien vindt het leuk. Ik krijg er de kriebels van. Ik denk dat als een van de andere boeren dit bij hun vrouw zou doen, dit heel andere reacties teweeg brengt.
Ik hoor het Jan allemaal zo zeggen, haar haartjes, haar wenkbrauwtjes, haar nageltjes, haar kleertjes. Hij bedoelt het met liefde, Dorien vindt het leuk. Ik krijg er de kriebels van. Ik denk dat als een van de andere boeren dit bij hun vrouw zou doen, dit heel andere reacties teweeg brengt.
woensdag 28 mei 2025 om 17:13
Ik ken zo'n stel maar ik kon er niet helemaal de vinger op leggen waarom ik die manier van doen tegen elkaar vervelend vind. Precies zoals jij het beschrijft dus.meisje85 schreef: ↑28-05-2025 15:36Ik vind het een soort grapperij die een heel dunne lijn kent naar elkaar continu afzeiken en naar beneden halen. Ik zie eerlijk gezegd helemaal voor me dat ze zo'n stel worden waarbij, je na een avondje met hen te zijn weggeweest, blij bent dat je weer thuis bent omdat er de hele tijd zo'n rare energie omheen hangt waarbij ze met "grapjes" de hele tijd onaardige dingen tegen elkaar zeggen.
Wat eten we vanavond?
woensdag 28 mei 2025 om 17:20
Phlox24 schreef: ↑28-05-2025 17:07https://www.destentor.nl/home/boer-jan- ... ~a66c098e/
Oh jakkes, ik lees nu dit artikel. Getver, daar gaan van mij ook de nekharen van overeind staan hoor. Ik vraag me oprecht af wat Dorien in hém ziet......waarom zo verliefd op hem? Of is het meer helemaal blij dat er eindelijk een relatie is? Het is natuurlijk allemaal prima als iedereen die erbij betrokken is er blij mee is, maar ik krijg er toch een raar gevoel bij
woensdag 28 mei 2025 om 17:39
Ze lijken heel gelukkig samen dus dat is alleen maar mooi. Ik denk dat Jan sociaal-emotioneel wat simpel in elkaar steekt, maar het zijn beide mensen die niet zo heel veel nodig hebben om tevreden te zijn en dat is ook een mooie eigenschap.
Tegen Deedry zou eigenlijk iemand moeten zeggen dat ze eens wat aardiger moet doen tegen Roy. Ik herken deze dynamiek wel en mensen hebben vaak zelf niet eens meer door hoe bot ze kunnen overkomen.
Tegen Deedry zou eigenlijk iemand moeten zeggen dat ze eens wat aardiger moet doen tegen Roy. Ik herken deze dynamiek wel en mensen hebben vaak zelf niet eens meer door hoe bot ze kunnen overkomen.
woensdag 28 mei 2025 om 18:14
We zien maar korte stukjes van Roy en deedry, ze zijn al echt 4 maanden verder en hebben dezelfde humor. Ze zal echt ook wel lief zijn / zich kwetsbaar opstellen.
Jan en Dorien wonen ook al poos samen inmiddels, hebben het samen goed, hij verwoordt het wat krom, maar het geven van de kapster / make over was vast ook om haar te verwennen, lief te zijn.
Vind John toch anders naar zijn vrouwen kijken, oordelen in de logeerweek.
Jan en Dorien wonen ook al poos samen inmiddels, hebben het samen goed, hij verwoordt het wat krom, maar het geven van de kapster / make over was vast ook om haar te verwennen, lief te zijn.
Vind John toch anders naar zijn vrouwen kijken, oordelen in de logeerweek.
woensdag 28 mei 2025 om 18:30
Daar heb ik weinig van gezien. Maar ieder z'n meug.Pimpelmeesje87 schreef: ↑28-05-2025 15:47Dat hangt echt af van de karakters vind ik. Als je er samen om kan blijven lachen (want dat doen ze ook), valt het denk ik wel mee. Roy is emotioneel volwassen genoeg om ook een serieus gesprek te voeren als de grappen teveel zouden zijn.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 28 mei 2025 om 18:33
Tja dat ziet iedereen ook weer anders..quasi-onschuldig schreef: ↑28-05-2025 18:17Als je lief bent geef je een massage kado.
Geen make-over.
woensdag 28 mei 2025 om 18:34
Ik kan mij in deze post helemaal vinden.Anaïs schreef: ↑26-05-2025 14:14Ik vond het gruwelijk irritant dat Eileen aanwezig was. Volgens mij is dat ook nog nooit gebeurd. Het draaide weer om Eileen en weer dat gemekker dat ze zichzelf niet kon laten zien. Het draaide in deze om John, niet Eileen.
Maar ik zit ook duidelijk in het kamp dat Eileen niet zo goed kan verdragen.
Tussen Deedry en Roy zie ik het niet. Ik vind Roy echt een leuke kerel, maar die muur van Deedry is van gewapend beton, niet te doen.
En Martijn en Ciska![]()
![]()
Kreeg zelfs het idee dat Eileen daar was in de hoop dat John toch nog toenadering zou zoeken !
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
woensdag 28 mei 2025 om 18:43
Ik vond Dorien er ook heel oud uit zien met dat grijze haar en korte kapsel. Ze zag er even oud uit als die andere deelneemster, terwijl die 15 jaar ouder was dan Dorien. Deze look is toch ook veel beter? Ik vond ze erg schattig samen.quasi-onschuldig schreef: ↑28-05-2025 18:17Als je lief bent geef je een massage kado.
Geen make-over.
woensdag 28 mei 2025 om 18:45
Ik vond John juist een rare Kerel. Hij deed me heel erg denken aan een vriend van me, die autistisch is. Mega rationeel, totaal geen contact met zijn gevoel. Ongepaste opmerkingen maken.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in