Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
WinkelTiramisu schreef:
11-05-2025 23:02
Ik dacht dat eindelijk de citytrip aflevering was maar dat was maar 3 minuten. Wat een traag seizoen, nog maar 2 afleveringen en 2 moeten er nog kiezen.
Er is toch altijd nog een keuzemoment in de op een na laatste aflevering?
Geen motto
MarindaH schreef:
12-05-2025 07:52
Ja dat was echt heel raar! Ik denk dat Simone zich een soort van heeft laten 'aansteken' door Karin. Nu Karin Roel niet leuk vindt, dan zij ook niet. En Roel doet niet echt zijn best om haar te overtuigen dat ie leuk is, zeg maar.
Ja dat vind ik ook heel sterk bij hen. Zij hebben ook constant met elkaar veel meer en dieper gepraat dan met Roel. Dan heb je ook weinig kans om iets op te laten bloeien.
MarindaH schreef:
Ja dat was echt heel raar! Ik denk dat Simone zich een soort van heeft laten 'aansteken' door Karin. Nu Karin Roel niet leuk vindt, dan zij ook niet. En Roel doet niet echt zijn best om haar te overtuigen dat ie leuk is, zeg maar.

Maar misschien hebben ze al afscheid genomen voordat zij haar koffers ging pakken en hebben ze dat niet in beeld gebracht. Wij zien nog geen half uur beeldmateriaal van een hele dag op de boerderij. We zien als kijkers meer niet dan wel.
Of het gezellig wordt tussen Deedry en Roy hangt ervan af of ze haar jas nog eens heeft uitgetrokken op die trip.
Such fun!1
Minik schreef:
12-05-2025 07:56
Ja dat vind ik ook heel sterk bij hen. Zij hebben ook constant met elkaar veel meer en dieper gepraat dan met Roel. Dan heb je ook weinig kans om iets op te laten bloeien.

Tja, Roel was de gastheer, hij is op zoek naar een partner, hij had wat meer initiatief kunnen nemen in alles.
Speculaastaart schreef:
Maar misschien hebben ze al afscheid genomen voordat zij haar koffers ging pakken en hebben ze dat niet in beeld gebracht. Wij zien nog geen half uur beeldmateriaal van een hele dag op de boerderij. We zien als kijkers meer niet dan wel.

Nou ik lees hier net dat ze hem idd niet meer heeft opgezocht voor een afscheid.
Such fun!1
MarindaH schreef:
12-05-2025 07:59
Nou ik lees hier net dat ze hem idd niet meer heeft opgezocht voor een afscheid.

Waar lees je dat? Hier op Viva? Want dat is misschien ook maar invulling dan.
Jan pakt het allemaal wel erg onhandig aan. Dat telefoongesprek alleen al. En dan Karina's naam ook nog verkeerd noemen. Ik denk echt niet dat je perse je koffers moet als je "tweede keuze" bent, maar als iemand het de hele tijd zo in je gezicht wrijft, is het de enige optie.

Verder vind ik John en al zijn opmerkingen nog steeds irritant en vrouwonvriendelijk.
Speculaastaart schreef:
Ze stonden bij de auto, met de koffers, toen ze iets zei als: ik ga nog wel even bij hem kijken. En het volgende shot reed ze weg. Of ze daadwerkelijk nog bij hem langs is geweest, is dus niet helemaal duidelijk.
Speculaastaart schreef:
12-05-2025 08:02
Waar lees je dat? Hier op Viva? Want dat is misschien ook maar invulling dan.

Hier:

canis-felis schreef:
11-05-2025 22:38
In het terugkijkstukje zegt Karin inderdaad dat ze Roel niet meer heeft gezien nadat hij naar de schuur vertrok. Ze wist niet hoe lang ze zou moeten wachten en hij wilde alleen zijn in haar interpretatie. Ik zou er denk ik toch nog even naartoe gegaan zijn om dag te zeggen, maar zou gezien zijn onzekerheid ook een beetje bang zijn daar tranen met tuiten te treffen, zeg maar. Ik begrijp het ongemak wel.
Such fun!1
MarindaH schreef:
12-05-2025 08:08
Hier:

https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/home

Ik heb het stukje even opgezocht en ik hoor haar vertellen dat ze afscheid hadden genomen voordat hij naar de schuur liep.
Is dit het saaiste seizoen ooit? Er is gewoon geen doorkomen aan.
Karin was eigenlijk te leuk voor John als hij liever een(jaloerse) moeke zoekt.

Roel blijft ook alleen denk ik.
Jan dus ook maar leven met iemand met nah lijkt mij ook heel lastig. Hij blijft heel erg hangen in dingen zoals vertrek Karina.
MarindaH schreef:
Volgens mij hebben ze allebei al eerder aangegeven dat ze het niet echt zagen zitten, met Roel.
Daarna leek Simone iets te twijfelen.
Dit is echt zoals het de laatste seizoenen gaat. Dus wat dat betreft snap ik niet dat het nu als saai wordt gezien. Zo is boer zoekt vrouw gewoon.

Vanaf de speeddate was eigenlijk wel duidelijk voor mij dat John voor Eileen zou kiezen. Ik ben kennelijk een van de weinige die Eileen leuker vindt bij John dat Karin. Maar goed ik houd er dan ook niet van dat er in elk gesprek een flauwe opmerking gemaakt moet worden. Dat gaat snel vervelen.

Dat Jan zonder vrouw zou blijven was mij eigenlijk bij de voorstelronde wel duidelijk. Jan heeft helaas een beperking waarbij je je als vrouw al snel een moeder gaat voelen ipv partner. Ik vind het heel sneu dat Jan nu zo gekwetst is. Ik gun hem dat er alsnog een vrouw reageert die beter bij hem past.

Deedry en Roy, ik zie het niet. Deedry lijkt nog steeds weinig te zeggen.

Julius vind ik veel leuker dan ik had verwacht. Beide vrouwen zijn ook leuk. Maar wie hij kiest? Geen idee. De een is huiselijker, de andere ondernemer. En qua uiterlijk natuurlijk ook verschillend.

Roel heeft nog wel wat issues te verwerken. Daar heeft hij in een eerdere aflevering over verteld. Dat zit hem nu allemaal in de weg. Ook hem gun ik een leuke vriendin. Er gaan vast vrouwen schrijven als de serie is afgelopen.

Bij Martijn is het gewoon heel gezellig, leuk om te zien. Of er nu wel of geen relatie uit voortkomt, ze hebben een leuke week gehad.
Vivark schreef:
11-05-2025 22:58
Ik vind het wel verdacht dat er op de website van Boer zoekt vrouw geen "hoe is het nu met Dorien" staat. Wie weet komt er nog een plottwist...
Dat is wel raar, ja.
Ik heb boer Martijn laatst in levende lijve gezien maar heb niks gevraagd over boer zoekt vrouw..

Ik kijk nog niet zo lang boer zoekt vrouw maar duurt deze logeerweek niet ontzettend lang qua uitzendingen?

In het begin vond ik Jan met z’n sociale onhandigheid nog wel schattig maar gisteren? Jeetje, goed dat Yvonne er ook nog wat van zei dat ze het nu wel wisten van de kriebeltjes voor Karina. ( waar ik overigens weer negatieve kriebels van kreeg van dat kriebeltjes iedere keer ).
Ik vond Roy best meevallen. Lijkt toch wel iets meer in te zitten. Dat gegiechel van Deedry vind ik wel kinderachtig.

Ik vind bij Julius Myrthe nog steeds de leukste, maar of ze daar past weet ik niet.

Martijn kiest Marleen denk ik.
Sluit mij grotendeels aan bij wat Phlox schrijft.

Ook ik zag dat er vanaf de speeddate meer was richting Eileen, dan naar Karin, bij boer John. En dat is vooral echt een beetje geinen enzo was. Dat hij voor de lange termijn toch een huiselijker type aan zijn zijde wil. Iemand schreef dat hij Eileen waarschijnlijk vooral niet wilde kwetsen, maar naar mijn idee zoekt hij juist ook die gevoeligheid bij iemand, en niet iemand die zegt: Ja, helemaal prima. Het is graag of niet! (Hoewel ik dat van Karin wel weer begrijp).

Ja, arme Jan... Vind het wel sneu voor hem. Ook dat hij dat zelf niet had zien aankomen van Karin. Heel goed dat Dorien zelf is opgestapt. Zó overduidelijk 2e keus zijn moet je jezelf niet aandoen. Maar toch, wel zielig om hem zo alleen weer te zien.

Bij Deedry en Roy zie ik ook nog weinig, helaas, maar volgens mij durft Deedry er nog steeds niet aan toe te geven. Uit bescherming? Onzekerheid? Naarmate ik Roy meer zie vind ik hem steeds sympathieker uit de verf komen in plaats van alleen de mooiboy/model die ik in het begin zag.

Julius vind ik ook steeds leuker en warmer overkomen. Maar daar kan ik het dus écht niet peilen. Ik denk dat hij naar Myrthe neigt (die ik zelf ook het leukst en warmst vind) maar denk dat Kylie meer affiniteit toont met zijn bedrijf, wat hem ook aanspreekt, daarin misschien ook ziet wat er moet gebeuren. Maar het is geen Boer zoekt Knecht, dus dat zou er helemaal niet toe moeten doen. Een juf kan overal in Nederland werk vinden en ik zie in Myrthe meer iemand die ook wel verzorgend is (thuis).

Situatie bij Roel vind ik ook heel verdrietig. Ik denk dat Karin goed heeft aangevoeld dat Roel voor haar zou kiezen en dat moment niet wilde afwachten. Simone voelt zich nu én duidelijk 2e keus, én twijfelde zelf ook al, dus die zal dat moment wel heel lastig vinden, wat ze nu moet doen... geen idee of zij opstapt.

Bij Martijn vind ik de sfeer onderling (met z'n drie) echt heel leuk, ik denk dat hij Marleen leuker vindt, maar hier een beetje hetzelfde als bij Julius, kiest hij voor degene die hem het meest raakt of voor praktisch, iemand die zich meer op zijn bedrijf laat zien, en daarbij ook nog dichter in de buurt woont. Of ik met Marleen een blijvende relatie zie weet ik niet maar ik zie daar wel veel dynamiek.
MarindaH schreef:
12-05-2025 08:08
Hier:
Ik was niet duidelijk, zie ik. Met "terugkijkstukje" bedoelde ik de terugblik van Karin. Op de website van de KRO-NCRV. Daar gaat ze er expliciet op in, dat ze het een gek moment vond en waarom ze er (uiteindelijk) blijkbaar niet nog naartoe gegaan is.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ik denk dat Julius voor Myrthe kiest, omdat ik denk dat hij zich het meest op zijn gemak voelt bij iemand die ook nog niet zoveel ervaring heeft.

Ik vind Simone wel een vermoeiende vrouw, eerlijk gezegd. Continu dat getwijfel, dan weer dit, dan weer dat. Ze lijkt niet echt in staat zelf iets te kiezen en vaart een beetje mee op wat anderen zeggen en doen. Daarom sloeg de paniek denk ik zo toe gisteren. Nu komt het op haar aan en ook op wat ze zelf wil.
Dala schreef:
12-05-2025 09:11
Iemand schreef dat hij Eileen waarschijnlijk vooral niet wilde kwetsen, maar naar mijn idee zoekt hij juist ook die gevoeligheid bij iemand, en niet iemand die zegt: Ja, helemaal prima. Het is graag of niet! (Hoewel ik dat van Karin wel weer begrijp).
'Graag of niet' vind ik net zo goed een vorm van gevoeligheid. Zelf ben ik waarschijnlijk ook te gevoelig om het te proberen als ik iemands compromis ben
meisje85 schreef:
12-05-2025 09:39
Ik denk dat Julius voor Myrthe kiest, omdat ik denk dat hij zich het meest op zijn gemak voelt bij iemand die ook nog niet zoveel ervaring heeft.

Ik vind Simone wel een vermoeiende vrouw, eerlijk gezegd. Continu dat getwijfel, dan weer dit, dan weer dat. Ze lijkt niet echt in staat zelf iets te kiezen en vaart een beetje mee op wat anderen zeggen en doen. Daarom sloeg de paniek denk ik zo toe gisteren. Nu komt het op haar aan en ook op wat ze zelf wil.

Ja, dat is precies wat ik bedoel. Ik denk ook dat doordat Karin Roel niet leuk vond, Simone een beetje is meegetrokken in die sfeer. Ze was ook niet zichzelf meer, zei ze meerdere keren. Zonde.
Such fun!1
Speculaastaart schreef:
12-05-2025 08:10
https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/home

Ik heb het stukje even opgezocht en ik hoor haar vertellen dat ze afscheid hadden genomen voordat hij naar de schuur liep.

Ze noemt het afscheid wat we allemaal hebben gezien, maar dat vinden we dus allemaal niet echt een gepast 'afscheid'. Zijzelf ook niet, want ze geeft zelf ook duidelijk aan dat het een raar moment was. Wel bijzonder, benieuwd wie we allemaal gaan zien op de reunie.
Such fun!1
Minik schreef:
11-05-2025 23:50
Wat grappig dat je dat zegt. Ik dacht juist, wat een nietszeggend, saai figuur in deze setting. Ik denk dat het best een leuke vrouw is hoor, maar ik heb het gevoel precies niks van haar gezien te hebben. Ik vond bij Roel de enige leuke vrouw die ambulanceverpleegkundige, maar die was dan weer veel te leuk voor hem. Karin en Simone komen (in deze setting) totaal niet uit de verf voor mij.
Het eigen met name geoordeeld van mij op basis van haar nafilmpje op de website van Boerzoektvrouw.
makiko schreef:
11-05-2025 23:48
Omg Jàn..
Hij bleef maar als een kind dat geen snoepzak kreeg, bezig over Karina. Echt de hele tijd, gaat dan ook of bellen erover.
Dat was gewoon gênant, of hij nou relatie ervaring heeft of niet. Uit fatsoen doe je dat toch gewoon niet?

Ik denk dat Simone ook gaat. En dat ze dat knap lullig vindt voor Roel. Dat is het ook natuurlijk.
Misschien kan hij met Jan iets gaan doen.

John zei tegen Karin dat hij Eileen koos ivm haar ervaring in moederschap etc.
Ik denk niet dat de reden was, maar hij haar niet wil kwetsen. En gewoon iets zegt om zich te verantwoorden. En dóór. Karin kwam imo juist losser over, tussen die vrienden en familie. Ze mag denk ik blij zijn ook.

Julius gaat voor Kylie.
Ik vind Myrthe leuker.
Op dag 4 gingen Jan en de dames naar het winkelcentrum. Die avond kondigde Karina haar vertrek aan. Jan belt er daarna even over met Margreet en is wat sip die avond. De volgende ochtend gaat Dorien alweer. De tijd is allemaal kort; al wordt het op tv over maanden uitgesmeerd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven