Bord- en kaartspellen voor iedereen, deel 2
zaterdag 14 november 2020 om 20:17
Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden.
Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn. Dat is in ons vorige topic ook goed gelukt:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205
En niemand hoeft daar te gaan kijken of een spel al besproken is, meningen kunnen tenslotte veranderen, dus stel je vraag, geef je opmerkingen, wat dan ook hier opnieuw.
Veel plezier weer
P.S. puzzels mogen ook
https://www.viafora.nl/forum/media-en-c ... r-iedereen
We zitten ook al hier, maar het blijft hier ook open tot het doek valt of in termen te blijven: de laatste slag is gespeeld
Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn. Dat is in ons vorige topic ook goed gelukt:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205
En niemand hoeft daar te gaan kijken of een spel al besproken is, meningen kunnen tenslotte veranderen, dus stel je vraag, geef je opmerkingen, wat dan ook hier opnieuw.
Veel plezier weer
P.S. puzzels mogen ook
https://www.viafora.nl/forum/media-en-c ... r-iedereen
We zitten ook al hier, maar het blijft hier ook open tot het doek valt of in termen te blijven: de laatste slag is gespeeld
nlies wijzigde dit bericht op 15-07-2021 10:32
17.42% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 28 november 2025 om 08:20
Is theetuin ook leuk met 2 spelers?Jeusnbdhdudh schreef: ↑26-11-2025 22:19Ohhhh theetuinen is 1 van mijn favorieten. Omdat je op zoveel manieren aan punten kan komen. Wordt hier wekelijks gespeeld.
Dan is dat een andere rode kathedraal. Ik heb het dan over de voorloper van het witte kasteel. Wat ik ook echt leuk vind.
Critter kitchen staat om nog op mijn lijst, en dat nuns spel ook.
Take time trekt me niet. Ik had een demo gewonnen op de beurs in Genk, maar mwah.
vrijdag 28 november 2025 om 09:06
Ja ik speel het vaker alleen met mijn man. De eerste paar ronden gaan vrij en snel, niet daarvan schrikken. Naarmate je meer kaarten koopt kun je ook meer acties doen. En de laatste ronde duurt meestal zo lang als de eerste 4 bij elkaar. Maar echt vreselijk leuk spel. Echt actie reactie.
Gemiddelde duur met zijn 2 ongeveer een uur.
Gemiddelde duur met zijn 2 ongeveer een uur.
vrijdag 28 november 2025 om 14:02
Leuk, ik weet dat ik er niet blij mee was toen mijn man en ermee aan kwam , het thema vond ik niet leuk, de kleuren saai. Maarja toch maar eens wat filmpjes op YouTube bekeken en een poging gedaan .
En nu is het 1 van mijn favorieten, als je het eenmaal doorhebt hoe je veel kan scoren wordt het alleen maar leuker
En nu is het 1 van mijn favorieten, als je het eenmaal doorhebt hoe je veel kan scoren wordt het alleen maar leuker
dinsdag 2 december 2025 om 13:39
dinsdag 2 december 2025 om 15:20
Ken het niet, ik zal eens googlenIrregular_Choice schreef: ↑02-12-2025 13:39Is er iemand bekend met het spel Outsmarted? Het klinkt erg aantrekkelijk, maar ik twijfel heel erg. Wij spelen best vaak met familie/vrienden, maar bijvoorbeeld ook met dochter van 13 erbij. Leek me wel leuk omdat je er allerlei thema-pakketten bij kan aanschaffen.
dinsdag 2 december 2025 om 16:45
Ik heb hem nu 1x gespeeld, eerste indruk is goed!
Veel strategie en veel manieren om punten te verzamelen. Ik denk dat deze regelmatig op tafel gaat komen.
dinsdag 2 december 2025 om 21:13
Ik heb even gekeken, maar is inderdaad een quiz en dat speel ik nooit.
Creamus je kunt inderdaad op vele manieren punten scoren. De losse tegels met de halve theepotten leveren bijna niks op. Ik koop meestal kaarten met bootjes erop, dat is een lekkere manier. Ook het keizerspoor.
Mijn dochter heeft voor mijn man zijn verjaardag voor 10 euro Mille Fiore gekocht bij de Kruidvat. Online bij onze vaste spellenwinkel kost die 45 euro. Lijkt vrij simpel. Nox geeft het een 8. Best hoog dus ben benieuwd.
Creamus je kunt inderdaad op vele manieren punten scoren. De losse tegels met de halve theepotten leveren bijna niks op. Ik koop meestal kaarten met bootjes erop, dat is een lekkere manier. Ook het keizerspoor.
Mijn dochter heeft voor mijn man zijn verjaardag voor 10 euro Mille Fiore gekocht bij de Kruidvat. Online bij onze vaste spellenwinkel kost die 45 euro. Lijkt vrij simpel. Nox geeft het een 8. Best hoog dus ben benieuwd.
woensdag 3 december 2025 om 00:25
woensdag 3 december 2025 om 07:32
Dat is inderdaad zo. Er zitten sowieso al 10.000 vragen in geloof ik, maar ze worden dus ook bijgewerkt. Vandaar dat het me wel leuk lijkt. Ik vind bijvoorbeeld triviant ook leuk, maar dat is inmiddels zo verouderd. En bij outsmarted kan je ook pakketten met vragen bijbestellen, voor als je bijvoorbeeld met kinderen speelt dat er dan makkelijkere vragen bij zitten. Of vragen om een bepaald thema enz. Het klinkt heel leuk vind ik, maar ik ken dus niemand die het heeft.
woensdag 3 december 2025 om 17:17
Spring in het diepe en koop het. Misschien al via marktplaats? . En dan kom je ons vertellen hoe het was.Irregular_Choice schreef: ↑03-12-2025 07:32Dat is inderdaad zo. Er zitten sowieso al 10.000 vragen in geloof ik, maar ze worden dus ook bijgewerkt. Vandaar dat het me wel leuk lijkt. Ik vind bijvoorbeeld triviant ook leuk, maar dat is inmiddels zo verouderd. En bij outsmarted kan je ook pakketten met vragen bijbestellen, voor als je bijvoorbeeld met kinderen speelt dat er dan makkelijkere vragen bij zitten. Of vragen om een bepaald thema enz. Het klinkt heel leuk vind ik, maar ik ken dus niemand die het heeft.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in