Entertainment alle pijlers

Bord- en kaartspellen voor iedereen, deel 2

14-11-2020 20:17 1841 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden.
Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn. Dat is in ons vorige topic ook goed gelukt:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205

En niemand hoeft daar te gaan kijken of een spel al besproken is, meningen kunnen tenslotte veranderen, dus stel je vraag, geef je opmerkingen, wat dan ook hier opnieuw.
Veel plezier weer

P.S. puzzels mogen ook ;)

https://www.viafora.nl/forum/media-en-c ... r-iedereen
We zitten ook al hier, maar het blijft hier ook open tot het doek valt of in termen te blijven: de laatste slag is gespeeld
nlies wijzigde dit bericht op 15-07-2021 10:32
17.42% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja de speciale editie is 150 euro en volgens mij een joekel van een doos. Ik zag dat bol 1+1 deals heeft gehad eergisteren. Had ik dat geweten.
Jeusnbdhdudh schreef:
26-11-2025 22:19
Ohhhh theetuinen is 1 van mijn favorieten. Omdat je op zoveel manieren aan punten kan komen. Wordt hier wekelijks gespeeld.

Dan is dat een andere rode kathedraal. Ik heb het dan over de voorloper van het witte kasteel. Wat ik ook echt leuk vind.

Critter kitchen staat om nog op mijn lijst, en dat nuns spel ook.

Take time trekt me niet. Ik had een demo gewonnen op de beurs in Genk, maar mwah.
Is theetuin ook leuk met 2 spelers?
Ja ik speel het vaker alleen met mijn man. De eerste paar ronden gaan vrij en snel, niet daarvan schrikken. Naarmate je meer kaarten koopt kun je ook meer acties doen. En de laatste ronde duurt meestal zo lang als de eerste 4 bij elkaar. Maar echt vreselijk leuk spel. Echt actie reactie.

Gemiddelde duur met zijn 2 ongeveer een uur.
Ahh top, bedankt voor je uitgebreide bericht!
Ik zie dat er vandaag een leuke aanbieding is, ik ga hem bestellen.
Leuk, ik weet dat ik er niet blij mee was toen mijn man en ermee aan kwam , het thema vond ik niet leuk, de kleuren saai. Maarja toch maar eens wat filmpjes op YouTube bekeken en een poging gedaan .

En nu is het 1 van mijn favorieten, als je het eenmaal doorhebt hoe je veel kan scoren wordt het alleen maar leuker :-D
Ohh ik vind het thema en de vormgeving juist wel leuk/mooi.
Als het goed is komt hij morgen, heel benieuwd!
Is er iemand bekend met het spel Outsmarted? Het klinkt erg aantrekkelijk, maar ik twijfel heel erg. Wij spelen best vaak met familie/vrienden, maar bijvoorbeeld ook met dochter van 13 erbij. Leek me wel leuk omdat je er allerlei thema-pakketten bij kan aanschaffen.
CreaMus schreef:
28-11-2025 15:35
Ohh ik vind het thema en de vormgeving juist wel leuk/mooi.
Als het goed is komt hij morgen, heel benieuwd!
En bevalt het?
Irregular_Choice schreef:
02-12-2025 13:39
Is er iemand bekend met het spel Outsmarted? Het klinkt erg aantrekkelijk, maar ik twijfel heel erg. Wij spelen best vaak met familie/vrienden, maar bijvoorbeeld ook met dochter van 13 erbij. Leek me wel leuk omdat je er allerlei thema-pakketten bij kan aanschaffen.
Ken het niet, ik zal eens googlen
ken het ook niet, speel eigenlijk nooit quizspellen
Jeusnbdhdudh schreef:
02-12-2025 15:20
En bevalt het?
Ik heb hem nu 1x gespeeld, eerste indruk is goed!
Veel strategie en veel manieren om punten te verzamelen. Ik denk dat deze regelmatig op tafel gaat komen.
Ik heb even gekeken, maar is inderdaad een quiz en dat speel ik nooit.

Creamus je kunt inderdaad op vele manieren punten scoren. De losse tegels met de halve theepotten leveren bijna niks op. Ik koop meestal kaarten met bootjes erop, dat is een lekkere manier. Ook het keizerspoor.

Mijn dochter heeft voor mijn man zijn verjaardag voor 10 euro Mille Fiore gekocht bij de Kruidvat. Online bij onze vaste spellenwinkel kost die 45 euro. Lijkt vrij simpel. Nox geeft het een 8. Best hoog dus ben benieuwd.
Mooie prijs 10 euro. Niet moeilijk. Kaarten delen, kaart kiezen, rest doorgeven en de kaart die je gekozen hebt gebruiken. Even heel in het kort Gewoon m leuk familiespel
Wat dat outsmarted betreft, ik zag dat er een app bij zit , dus ik hoop dat de antwoorden bijgewerkt kunnen worden. Want dat vind ik een nadeel die quizspellen, of ze verouderen snel, of je krijgt te snel dezelfde vragen
nlies schreef:
03-12-2025 00:25
Wat dat outsmarted betreft, ik zag dat er een app bij zit , dus ik hoop dat de antwoorden bijgewerkt kunnen worden. Want dat vind ik een nadeel die quizspellen, of ze verouderen snel, of je krijgt te snel dezelfde vragen
Dat is inderdaad zo. Er zitten sowieso al 10.000 vragen in geloof ik, maar ze worden dus ook bijgewerkt. Vandaar dat het me wel leuk lijkt. Ik vind bijvoorbeeld triviant ook leuk, maar dat is inmiddels zo verouderd. En bij outsmarted kan je ook pakketten met vragen bijbestellen, voor als je bijvoorbeeld met kinderen speelt dat er dan makkelijkere vragen bij zitten. Of vragen om een bepaald thema enz. Het klinkt heel leuk vind ik, maar ik ken dus niemand die het heeft.
Irregular_Choice schreef:
03-12-2025 07:32
Dat is inderdaad zo. Er zitten sowieso al 10.000 vragen in geloof ik, maar ze worden dus ook bijgewerkt. Vandaar dat het me wel leuk lijkt. Ik vind bijvoorbeeld triviant ook leuk, maar dat is inmiddels zo verouderd. En bij outsmarted kan je ook pakketten met vragen bijbestellen, voor als je bijvoorbeeld met kinderen speelt dat er dan makkelijkere vragen bij zitten. Of vragen om een bepaald thema enz. Het klinkt heel leuk vind ik, maar ik ken dus niemand die het heeft.
Spring in het diepe en koop het. Misschien al via marktplaats? . En dan kom je ons vertellen hoe het was.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven