Entertainment alle pijlers

Briljante Breinen

02-09-2025 21:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeven afleveringen lang wonen de briljante breinen samen onder één schooldak. Hier slapen ze, eten ze, studeren ze en strijden ze tegen elkaar om het briljantste brein van 2025 te worden. Directrice Linda de Mol houdt de briljante breinen goed in de gaten en toetst hen elke aflevering op vaardigheden zoals rekenen, taal en algemene kennis, maar vooral wie het grootste olifantengeheugen heeft.

Wie kijkt er ook? Wat vinden jullie er tot nu toe van?
TO trapt af:

Ik heb net de eerste aflevering zitten kijken en vind het persoonlijk ontzettend saai.. Het gaat tot nu toe om wie feitjes kan onthouden, maar dat kan nog veranderen natuurlijk. Ik vind het ongelofelijk storend dat de kandidaten 9 van de 10 keer Linda de vraag niet laten afmaken maar dan wel het foute antwoord geven. ‘Wat is de hoofdstad van..’ ‘Sofia!’ ‘.. Australië’
Ik heb afl 1 gezien, maar weet het nog niet
Team Kiwi, Banaan en Appel vind ik vrij infantiel klinken.
Zit irritante types tussen, geef het nog wel een kans
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
02-09-2025 22:08
Ik heb afl 1 gezien, maar weet het nog niet
Team Kiwi, Banaan en Appel vind ik vrij infantiel klinken.
Zit irritante types tussen, geef het nog wel een kans
Vond ik ook storend, haha.

En idd, ik vind een aantal van de mensen niet leuk.
Ik had eigenlijk wat meer "niveau" verwacht denk ik.
Kan nog komen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Die namen van de teams vind ik slecht gekozen. Dat ze het antwoord vaak al wisten voordat de vraag volledig gesteld was vond ik wel knap, maar ik vond t ook wat saai. Had er meer van verwacht.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik vind het concept heel leuk, ik vind het kijken naar deze hoogbegaafde mensen met hele uiteenlopende karakters interessant, juist omdat dit niet mensen zijn die je normaal snel op tv ziet.

Ik vind alleen het hele quizelement niet sterk. De vragen zijn zo makkelijk dat veel mensen die niet hoogbegaafd zijn het ook zouden kunnen. Het gaat over heel veel feitjes onthouden, maar geen complexe problemen, oplossingsvaardigheden, etc. De brain-off vond ik daarvan echt het dieptepunt. Het om en om stellen van de vragen en antwoord geven heeft een soort ‘grappig’ effect omdat de antwoorden dan grappig klinken bij de volgende vraag, maar het is voor de kandidaten ontzettend simpel. Ze hoeven namelijk de nieuwe vraag die gesteld wordt helemaal niet te horen of te onthouden, ze hoeven alleen maar het antwoord op hun eigen vraag te onthouden. De nieuwe vraag gaat toch naar de tegenstander. En 50 vragen uit je hoofd leren in 10 minuten is niet zo heel erg moeilijk, aangezien je een deel sowieso al weet en het verder allemaal eenvoudige feitjes zijn.

Van mij mag het quizelement dus echt een stuk ingewikkelder worden, dat we ons echt kunnen verbazen over waartoe deze breinen in staat zijn. Want alleen maar feitjes stampen vind ik niet zo interessant.
Vond het ook saai, en hetzelfde wat Minik zegt, dacht ik ook. Luister alleen naar je eigen vraag. Deze week Maxima aan de beurt heel intelligent als je kunt uitzoeken welke koekjes ze lekker vindt en wat ze gestudeerd heeft.
Volgende week Elvis, zag ik al. Maar ik moet me wel heel erg vervelen wil ik kijken. Of ik moet hier lezen dat het opeens heel spannend wordt.
Tja die kandidaten: Na een dag al snikkend voor de camera dat je de anderen zo gaat missen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb twee afleveringen gezien en vond het wel leuk om naar te kijken. Voor mij maakt het element dat ze 24/7 bij elkaar zijn en ook in één grote ruimte moeten slapen wel extra leuk. De vragen over Máxima waren wel erg simpel trouwens, de meeste wist ik ook zonder daar ooit over te hebben gestudeerd.
Stukje gezien en ik vond het echt behoorlijk tegenvallen. Onderwerp Máxima... Goed domme feitjes kunnen onthouden maakt je niet direct hoogbegaafd.
...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven