Entertainment alle pijlers

Carnaval 2020

16-02-2020 15:36 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik zag dat er voor dit jaar nog geen topic was, dus bij deze. Het is over een week alweer feest dus tijd voor een carnavalstopic.

Heeft iedereen er al zin in? En waar vieren jullie het zoal? :)
Jaaa zeker maar zeg niet waar ivm herkenbaarheid.
iig in het verre zuiden.
Mijn pakje hangt net klaar (weken werk geweest) en de schminkdoos ook.
Alle reacties Link kopieren
Leuk leuk! Mijn outfit is nog niet helemaal af. Vriendin en ik worden de alcohol politie maar moeten nog even bedenken hoe we dat duidelijk gaan maken. Politiepak hebben we al en stickers om uit te delen gaan we nog bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Wij slaan een jaartje over en gaan een weekendje weg in Friesland. Ook leuk maar als ik zulke topics zie krijg ik toch wel zin :P maar goed ben niet alleen en man houdt er niet zo van dus doen we dat eens.
Iedereen veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, hier ook al zin in!!! Voor dochter en mij hangen er nu 10 outfits (met pruiken, hoeden, accessoires enz.) klaar, elke dag iets anders. Morgen nog even kijken wat ik nog aan schmink heb liggen, en dinsdag komen nog wat leggings en panty's binnen.
We vieren het grotendeels in ons eigen Limburgse dorpje.
Alle reacties Link kopieren
@Krabbetje: Wat heb je voor pakje?

Ik heb er echt zin in! Ga vrijdag en zaterdag carnaval vieren.
shiverrr wijzigde dit bericht op 17-02-2020 19:47
23.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook al zin in. Wij gaan van vrijdag tot en met woensdag in onze woonplaats in Brabant. Ik doe ook elke dag iets anders aan. Ik ga in ieder geval een keer als oud vrouwtje met een knot en mijn haren grijs gespoten. Ik ben blond en ik spuit ook een keer mijn haren pikzwart. Vaak herkennen mensen mij dan niet meer. Ja, ik krijg het er wel weer uit want ik heb dat vaker gedaan.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
16-02-2020 16:09
Ik heb er ook al zin in. Wij gaan van vrijdag tot en met woensdag in onze woonplaats in Brabant. Ik doe ook elke dag iets anders aan. Ik ga in ieder geval een keer als oud vrouwtje met een knot en mijn haren grijs gespoten. Ik ben blond en ik spuit ook een keer mijn haren pikzwart. Vaak herkennen mensen mij dan niet meer. Ja, ik krijg het er wel weer uit want ik heb dat vaker gedaan.
Oh wat leuk! Oud vrouwtje vind ik origineel, die ga ik onthouden. Vrijdag tot woensdag, dat is wel lang haha! :worship:
Ik doe van zaterdag tot en met dinsdag, en heb op vrijdagavond nog een ander feestje maar geen carnaval en vind dat al heel wat.
Mijn outfits worden alcoholpolitie en ik heb een mario onesie. Heb ook nog een Luigi pak, grease pak en kabouterjurkje die ik misschien aan doe.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
16-02-2020 16:09
Ik heb er ook al zin in. Wij gaan van vrijdag tot en met woensdag in onze woonplaats in Brabant. Ik doe ook elke dag iets anders aan. Ik ga in ieder geval een keer als oud vrouwtje met een knot en mijn haren grijs gespoten. Ik ben blond en ik spuit ook een keer mijn haren pikzwart. Vaak herkennen mensen mij dan niet meer. Ja, ik krijg het er wel weer uit want ik heb dat vaker gedaan.
Dat je het volhoudt van vrijdag tot woensdag. Lijkt mij echt zwaar haha.
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
16-02-2020 16:26
Dat je het volhoudt van vrijdag tot woensdag. Lijkt mij echt zwaar haha.
Dat doen wij ook al jaren niet meer, alleen zaterdag en zondags. Als we dit jaar wel waren gegaan waren we vrijdag en zondag gegaan denk ik.
Kunnen er niet meer zo goed tegen :P
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
16-02-2020 16:26
Dat je het volhoudt van vrijdag tot woensdag. Lijkt mij echt zwaar haha.
Alleen op vrijdag gaan wij 's avonds weg. De rest van de dagen gaan wij vanaf een uur of 2 weg. Dan rond 8 uur, half 9 ergens wat eten en meestal gaan we dan wel naar huis of ergens nog een afzakkertje doen bij iemand thuis. Je hebt dan wel een gewone nachtrust.
Alle reacties Link kopieren
Gaat er nog iemand naar de Zoepkoel? Ik volg het op tv.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
@Dolfje: Gaan jullie express een weekendje naar Friesland in de carnavalstijd?

@Vrijenblij: Ooohja dat scheelt wel dat je wel gewoon je nachtrust hebt. Als je dan ook niet elke dag een super erge kater hebt is het wel te doen wss. Wij gaan vaak redelijk laat naar huis en drinken flink. Dan vind ik twee dagen wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Baankje1 schreef:
16-02-2020 16:37
Gaat er nog iemand naar de Zoepkoel? Ik volg het op tv.
Nee, wij kijken ook op tv. Andere jaren gaan we op zaterdag wel naar een plein hier in de buurt, maar dit jaar slaan we dat even over omdat we 's avonds al gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor het eerst in 20-25 jaar carnavallen in Den Bosch. Paar weken geleden een heksenoutfit gehuurd en nu hoor ik dat iedereen daar in boerenkiel gaat. Ik ga evengoed als heks :puh:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
16-02-2020 16:51
Ik ga voor het eerst in 20-25 jaar carnavallen in Den Bosch. Paar weken geleden een heksenoutfit gehuurd en nu hoor ik dat iedereen daar in boerenkiel gaat. Ik ga evengoed als heks :puh:
Ach dat kan ook prima hoor! Ik ga nu voor het 3e jaar 2 dagen naar Den Bosch, maar zonder boerenkiel. Dan ziet iedereen maar dat ik er niet vandaan kom, maakt me niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
16-02-2020 16:42
@Dolfje: Gaan jullie express een weekendje naar Friesland in de carnavalstijd?
Nou we zijn daar nog nooit geweest vandaar dat we daar nu heen gaan. Man wilde het weer eens een keertje overslaan. Om de zoveel jaar gaan we op vakantie of weekend weg met carnaval maar omdat we in januari al een week weg zijn geweest nu dus alleen het weekend.
Wat mij betreft vieren we gewoon carnaval maar ik ben al een dikke week flink verkouden dus vind het nu niet zo erg om volgende week een iets rustiger weekendje te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook zin aan!
Ik woon boven de rivieren maar er wordt hier erg fanatiek carnaval gevierd.

@dolfje, goed nagekeken of daar geen carnaval gevierd wordt?
Mijn moeder werkt in een hotel en voor jaren terug was er een stel van onder de rivieren die dat weekend een kamer had geboekt om het carnaval te ontsnappen.
Die waren niet blij dat het hier dus ook heel erg fanatiek gevierd wordt :rofl:
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Alle reacties Link kopieren
RavenclawLady schreef:
16-02-2020 17:50
Ja hier ook zin aan!
Ik woon boven de rivieren maar er wordt hier erg fanatiek carnaval gevierd.

@dolfje, goed nagekeken of daar geen carnaval gevierd wordt?
Mijn moeder werkt in een hotel en voor jaren terug was er een stel van onder de rivieren die dat weekend een kamer had geboekt om het carnaval te ontsnappen.
Die waren niet blij dat het hier dus ook heel erg fanatiek gevierd wordt :rofl:
Uh nee, weet dat er een aantal dorpen in Friesland carnaval vieren maar volgens mij niet in Leeuwarden..
Zou wel een mop zijn :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen de carnavalvierders.

Ik woon ook ver boven de rivieren en hier wordt het niet gevierd.
Wij gaan met 5 man elk jaar hiervandaan naar eindhoven.
Daar wonen vrienden van ons en slapen we met zijn allen in 1 huis.
Dit jaar gaan we van zat tot zon en als de kater meevalt pak ik de maandag er nog bij.

Heb lekker vrij genomen van mijn werk
Heb er zin an.

Zaterdag wordt het zwarte kleding lange gouden cape mijn haar en gezicht helemaal goudspuiten. Mijn haar hoog opsteken en veel lichtjes erdoor.

Zondag wil ik als zwangere non.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene met een gezin.

Doen jullie ook wel het hele gezin in een thema. Vind dat altijd zo schattig om te zien.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
16-02-2020 16:51
Ik ga voor het eerst in 20-25 jaar carnavallen in Den Bosch. Paar weken geleden een heksenoutfit gehuurd en nu hoor ik dat iedereen daar in boerenkiel gaat. Ik ga evengoed als heks :puh:
Echte Bosschenaren wel ja, maar dat hoeft niet. Wel zorgen dat je zo'n Bossche sjaal hebt, anders schijn je in bepaalde kroegen niet naar binnen te mogen.
Alle reacties Link kopieren
Energylight schreef:
16-02-2020 17:57
Voor degene met een gezin.

Doen jullie ook wel het hele gezin in een thema. Vind dat altijd zo schattig om te zien.
Ja. Dit jaar op dochters verzoek allemaal indianen. Toen ze baby was was zij een aap. Man banaan en ik jungle/safari onderzoeker.
Vorig jaar waren man en ik boef en zij politieagent.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Alle reacties Link kopieren
Awh dat is wel heel leuk ja.
Indianen dit jaar is leuk.

Hoop dit jaar op goed weer.

Sommige jaren superkoud gehad dat je echt ook je winterjas aan moest.

Of een jaar alleen maar regen dan is het op straat toch echt minder leuk.

Zal eens kijken naar de verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Energylight schreef:
16-02-2020 18:27


Hoop dit jaar op goed weer.

Sommige jaren superkoud gehad dat je echt ook je winterjas aan moest.

Of een jaar alleen maar regen dan is het op straat toch echt minder leuk
Regen is verschrikkelijk met carnaval. Ga echt niet meer langs de weg in de regen naar de optocht staan kijken. Dan meteen naar de kroeg/ feesttent. Dikke jas aan vind ik niet zo erg.

Ik kan me een jaar herinneren dat er een flink pak sneeuw lag en we naar de feesttent aan de andere kant van het dorp gingen om een of andere reden ipv de cafés hier vlakbij. Wat een geploeter met zijn allen zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven