Entertainment alle pijlers

De gouden eeuw

12-12-2012 16:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Historisch verhaal

In De Gouden Eeuw gaat Andere Tijden-presentator Hans Goedkoop (foto) in dertien afleveringen op zoek naar het historische verhaal van deze eeuw. Twee dagen eerder, op zondag, zien kijkers historische sketches van cabaretiers in Welkom in de Gouden Eeuw, een achtdelige serie.

Die sketches heb ik niet gezien en ook geen zin in, maar de serie op dinsdagavond is fantastisch....zoveel info wat ik niet wist.

Ik wist nl. niet dat Antwerpen afgesloten was door de spanjaarden en dat daardoor Amsterdam tot bloei kon komen. En ik ben al zo vaak in Antwerpen geweest. Deze serie vind ik echt geweldig.

verder nog iemand die het gezien heeft?
Met een half oog en een half oor. Ik vond het allemaal wat warrig. Ik prefereer God in de lage landen, dat is een veel meer samenhangend verhaal.
Ik heb de sketches gezien en heb me uitstekend vermaakt, samen met de kinderen. Goede acteurs, leuke grappen en de historische info klopte ook nog. Af en toe was het wel op het randje natuurlijk , maar ze gingen nooit echt te ver. Ik hou wel van dat spelen met historische verhalen.

Heb docu gemist, maar ga die zeker nog bekijken.
Ik heb ook zitten kijken ja. Heel interessant.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Ik heb het een stukje gezien maar toen die afstammeling van dinges Marnix dinges in beeld kwam was ik er wel een beetje klaar mee.

Heb het opgenomen dus ga wel een keer kijken.
Het Viva forum is papaja.
quote:toetyfroety schreef op 12 december 2012 @ 16:53:

Historisch verhaal

In De Gouden Eeuw gaat Andere Tijden-presentator Hans Goedkoop (foto) in dertien afleveringen op zoek naar het historische verhaal van deze eeuw. Twee dagen eerder, op zondag, zien kijkers historische sketches van cabaretiers in Welkom in de Gouden Eeuw, een achtdelige serie.

Die sketches heb ik niet gezien en ook geen zin in, maar de serie op dinsdagavond is fantastisch....zoveel info wat ik niet wist.

Ik wist nl. niet dat Antwerpen afgesloten was door de spanjaarden en dat daardoor Amsterdam tot bloei kon komen. En ik ben al zo vaak in Antwerpen geweest. Deze serie vind ik echt geweldig.

verder nog iemand die het gezien heeft?

1585 Val van Antwerpen.

Maar dat kreeg ik uitgebreid op school. Jullie niet??
Ik wist het ook niet.

Ik had wat meer verwacht over de ontdekkingreizigers. Dat vind ik interessanter dan Willem van Oranje. Hoop dat dat volgende keer komt, anders taai ik af.
quote:liubi schreef op 12 december 2012 @ 18:29:

[...]

1585 Val van Antwerpen.

Maar dat kreeg ik uitgebreid op school. Jullie niet??Nee ik in ieder geval niet, Vlaanderen zelf wat zo welvarend was, het rijkste van de wereld omstreeks die tijd......maar nooit iets over gehoord....wel gehoord van Alva en de geuzen en de ontzetting van Den Brielle, veelal was onze geschiedenisles een brei van jaartallen en opeenvolgende koningen....en tja, dat interesseerde vrijwel niemand.
@eiland: Op 8 januari komt er een aflevering over de VOC.

Zie hier voor meer info over de verschillende afleveringen:

Overzicht afleveringen + onderwerp
Het kinderprogramma: 'Welkom in de gouden eeuw' is echt hilárisch! Gisteravond heb ik dubbel gelegen, met:

'So you think you can paint' en 'De luit of Holland'.

Zwaar over the top, maar daarom juist zo leuk.

Het terugkijken waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven