Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Sophiever schreef:
31-03-2019 22:21
Juist goed dat ze het aankaarten. Mensen denken steeds vaker te weinig na en doen maar wat als een kip zonder kop, goed dat ze eens neerzetten wat het voor een ander betekent.
Daar gaat het mij niet om. Thema op zich prima natuurlijk, maar niet passend bij het karakter van de serie. Vind ik.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
31-03-2019 22:16
Hm, ik vond het vanavond iets teveel drama. Het leuke van de Luizenmoeder vond ik nou juist dat er op een luchtige humoristische manier allerlei suffe schoolpleinzaken werden behandeld. Het thema van vanavond vond ik veel te zwaar voor het karakter van de serie.
Eens
Ik vond de aflevering eigenlijk heel dubbel.
Aan de ene kant inderdaad behoorlijk zwaar, met de kruisiging en met Volkert.
Aan de andere kant met toch ook wel weer veel hilarische momenten, zoals een paffende juf Helma bij de kruisiging, 'Wat een kutmuziek' van Helma, Anton met zijn geleuter over harakiri en een valse Nancy.

Ik heb er vrede mee dat het bij twee seizoenen blijft.
Prima zo.
Sophiever schreef:
31-03-2019 22:21
Juist goed dat ze het aankaarten. Mensen denken steeds vaker te weinig na en doen maar wat als een kip zonder kop, goed dat ze eens neerzetten wat het voor een ander betekent.
Ik ben het weer met je eens.

En waarom Volkert zo doordraaide? Tja ik begrijp hem wel.. Hij wordt vals beschuldigd van iets heftigs, mensen kijken hem lelijk aan, en hij had al een trauma van vroeger (ik weet alleen even niet meer waarvan?).
PTSS na een verleden als militair, uitgezonden naar... ? Weet ik niet (meer)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
PTSS. Oud-militair.

Oh, mosterd. Anton dacht in seizoen 1 Srebrenica, maar toen was Volkert nog maar 11 jaar of zo.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 22:50
71.85% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kwebbeltje91 schreef:
31-03-2019 22:44

En waarom Volkert zo doordraaide? Tja ik begrijp hem wel.. Hij wordt vals beschuldigd van iets heftigs, mensen kijken hem lelijk aan, en hij had al een trauma van vroeger (ik weet alleen even niet meer waarvan?).
Hij is militair geweest in oorlogsgebied
Oh ja, dat was het inderdaad.
Ik vind het minder leuk. Beetje moralistisch gedoe de hele tijd. Ik vond juist het herkenbare van het schoolplein leuk. Met dit seizoen weinig herkenbaarheid. Het geloof (maakt niet uit welk) speelt mij ook steeds een te grote rol. En daar heb ik niks mee.
Kwebbeltje91 schreef:
31-03-2019 22:44

Maar het is ook niet slim om als man een meisje met d'r broek te helpen.
Die kinderen lijken me oud genoeg om zichzelf aan en uit te kunnen kleden en als de rits kapot is ofzo dan kan ie er beter 'n vrouw bij roepen om dit soort hysterie te vermijden.
vergrootglas schreef:
31-03-2019 22:53
Ik vind het minder leuk. Beetje moralistisch gedoe de hele tijd. Ik vond juist het herkenbare van het schoolplein leuk. Met dit seizoen weinig herkenbaarheid. Het geloof (maakt niet uit welk) speelt mij ook steeds een te grote rol. En daar heb ik niks mee.
Idd, vooral dat lyrische gedoe met die moslimcultuur.
Vorig seizoen was grappiger.
redbulletje schreef:
Die kinderen lijken me oud genoeg om zichzelf aan en uit te kunnen kleden en als de rits kapot is ofzo dan kan ie er beter 'n vrouw bij roepen om dit soort hysterie te vermijden.
En dat kind zit al in groep 4 ofzo. Helemaal niet nodig (het is maar tv, ik weet het....)
Dat geneuzel van Anton over het 'moslimeten' vond ik juist zo grappig. Alsof een Marokkaan hetzelfde eet als een Oeigoer, een Pakistaan of een Indonesiër. Hij had werkelijk geen idee (en bleef ook maar thee en koekjes aanbieden, tijdens de ramadan).
In memoriam AnnA_C
redbulletje schreef:
Onzin, een man kan prima helpen zonder dat hij tussen de benen van een meisje zit te graaien.
streepjessokken schreef:
31-03-2019 23:03
Dat geneuzel van Anton over het 'moslimeten' vond ik juist zo grappig. Alsof een Marokkaan hetzelfde eet als een Oeigoer, een Pakistaan of een Indonesiër. Hij had werkelijk geen idee (en bleef ook maar thee en koekjes aanbieden, tijdens de ramadan).
Ik heb ook moeite met het onthouden van de ramadan, eigenlijk besef ik me pas dat het ramadan is als het heel heet is die dag.
Lotte35 schreef:
31-03-2019 22:38
Ik vond de aflevering eigenlijk heel dubbel.
Aan de ene kant inderdaad behoorlijk zwaar, met de kruisiging en met Volkert.
Aan de andere kant met toch ook wel weer veel hilarische momenten, zoals een paffende juf Helma bij de kruisiging, 'Wat een kutmuziek' van Helma, Anton met zijn geleuter over harakiri en een valse Nancy.

Ik heb er vrede mee dat het bij twee seizoenen blijft.
Prima zo.
Ja, Helma was weer lekker bezig :rofl: en Anton inderdaad, "lekker wat Moslimmuziek erbij..." :proud:
Nothing happens for a reason
Sophiever schreef:
31-03-2019 23:06
Ik heb ook moeite met het onthouden van de ramadan, eigenlijk besef ik me pas dat het ramadan is als het heel heet is die dag.
Ik ook hoor, met bv drinken halen op de afdeling, maar ze hadden het 1 minuut daarvoor benoemd :facepalm: :D
In memoriam AnnA_C
juliet64 schreef:
31-03-2019 22:16
Hm, ik vond het vanavond iets teveel drama. Het leuke van de Luizenmoeder vond ik nou juist dat er op een luchtige humoristische manier allerlei suffe schoolpleinzaken werden behandeld. Het thema van vanavond vond ik veel te zwaar voor het karakter van de serie.

Na het zien van de voorstukjes heb ik dan ook bewust de aflevering van vanavond overgeslagen.
Op humoristische wijze de vinger ergens op leggen, vind ik heel wat anders dan tegen het schofferen en belachelijk maken aan gaan zitten.. en dat laatste vind ik wel meer het geval worden helaas.
Dan had je moeten kijken, want ik heb weinig schofferen en belachelijk maken gezien.
In memoriam AnnA_C
Pindakaasjes schreef:
31-03-2019 23:11
Na het zien van de voorstukjes heb ik dan ook bewust de aflevering van vanavond overgeslagen.
Op humoristische wijze de vinger ergens op leggen, vind ik heel wat anders dan tegen het schofferen en belachelijk maken aan gaan zitten.. en dat laatste vind ik wel meer het geval worden helaas.
Wie werd er dan belachelijk gemaakt?
Pindakaasjes schreef:
Wat weet je daar nou van als je niet gekeken hebt? :sarcastic:
redbulletje schreef:
31-03-2019 22:54
Idd, vooral dat lyrische gedoe met die moslimcultuur.
Dat wordt juist belachelijk gemaakt.
Pindakaasjes schreef:
Echt waar, sla je bewust een uitzending over van een serie die je normaal volgt?
Ik vond het vanavond ook wel ineens heel anders dan anders. Ik hoop wel dat de luizenmoeder volgend jaar lekker terug komt.
streepjessokken schreef:
31-03-2019 23:14
Dan had je moeten kijken, want ik heb weinig schofferen en belachelijk maken gezien.

Aan de hand van de voorstukjes trok dat me niet. Ook uitgaande van eerdere afleveringen:
"Maria was een onwijze hoer", dat vond ik ook niet grappig. En ik heb helemaal niets met welke Maria dan ook.. maar schofferen vind ik nooit zo snel lachwekkend.
het beschuldigen van Volkert , überhaupt misbruik bij kinderen vind ik niet passen bij die serie , alles werd steeds met een satire en knipoog gebracht maar ik vind een te zwaar onderwerp. er is ook geen grappig einde ,hoewel het wel o gaat vaak roddels,roddels..
lijkt meer drama te worden sinds Hannah en Volkert elkaar zo leuk vinden ook
volgende week weer een kans
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven