Entertainment alle pijlers

De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media

26-04-2025 20:00 484 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. :nut:
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??

Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
pina schreef:
29-04-2025 12:58
Mag hopen dat ze nog wat goeds doen, dat is toch het minste wat ze in die positie kunnen doen om het allemaal nog enigszins te rechtvaardigen. Anders is het helemaal zinloos.
Joh, nogmaals; als je republikein bent, be my guest. Maar je hebt het wel gewoon over mensen, en daar wals je nogal overheen. Je bent nogal zwart-wit. Net of ze alle nare dingen die hen overkomen, over zichzelf afroepen omdat ze nou eenmaal in die positie zitten. En dat is bullshit.

Je hebt geen idee.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
13th_Star schreef:
29-04-2025 12:54
Dit. Het boeit natuurlijk niet of iemand voor of tegen de monarchie is. Het gaat om de toon, en die is walgelijk.

De koning en koningin doen heel veel goede dingen, ook achter de schermen. Sterker nog, juist op de achtergrond wordt heel veel bereikt. En zo werkt het nou eenmaal, als de koning of koningin zich ergens aan verbinden, gaan er deuren open. Die mensen werken kei- en keihard, dat mag ook weleens gezegd worden.
Zou dat echt zo zijn, dat ze keihard werken? Ik geloof best dat ze een tegenprestatie leveren voor hun uitkering, maar ik denk dat iemand in de thuiszorg of een medewerker op een booreiland wellicht veel harder werkt.
Ik werk zelf ook niet keihard, vind ik dan. Het kan ook zijn dat mijn idee van wat hard werken is anders is dan dat van anderen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Nana_Mouskouri schreef:
29-04-2025 13:50
Zou dat echt zo zijn, dat ze keihard werken? Ik geloof best dat ze een tegenprestatie leveren voor hun uitkering, maar ik denk dat iemand in de thuiszorg of een medewerker op een booreiland wellicht veel harder werkt.
Ik werk zelf ook niet keihard, vind ik dan. Het kan ook zijn dat mijn idee van wat hard werken is anders is dan dat van anderen.

Eens en wat is keihard werken? In mijn ogen is keihard werken, iemand in de horeca die van tafel naar tafel loopt bij temperaturen van 35 graden. Een straatmaker die op zijn knieën zit als het rotweer is of iemand in de zorg die pas pauze kan nemen als het even rustig is.

Iemand die achter een bureau zit werkt ook, maar wat is dan keihard?
Ik werk als kantinejuf op een school ook niet keihard. Ja in de pauzes een ketel soep maken van Unoxpoeder, de broodjes uit de bakkerij die zich in de school bevindt uitstallen, koffie en thee klaarzetten. Schoonmaken hoef ik niet eens, daar is weer een schoonmaakster voor. Soms als ik me verveel met mijn puzzelboek dweil ik het keukentje zelf even. Zo ben ik dan ook wel weer.

Koningshuis heb ik niets mee maar ook niet op tegen of zo. Lijkt me helemaal niet leuk om Amalia te zijn en geen vrijheid meer te hebben.
13th_Star schreef:
29-04-2025 12:54
Dit. Het boeit natuurlijk niet of iemand voor of tegen de monarchie is. Het gaat om de toon, en die is walgelijk.

De koning en koningin doen heel veel goede dingen, ook achter de schermen. Sterker nog, juist op de achtergrond wordt heel veel bereikt. En zo werkt het nou eenmaal, als de koning of koningin zich ergens aan verbinden, gaan er deuren open. Die mensen werken kei- en keihard, dat mag ook weleens gezegd worden.
Maar ik denk altijd, als ze geen koning en koningin waren geweest, dan waren ze nog steeds rijk en bevoorrecht. Mensen die wat in hun mars hebben en het hart op de juiste plaats hebben, kunnen vanuit zo'n uitgangspositie toch sowieso veel voor de maatschappij betekenen? Misschien nog wel meer dan wanneer ze geremd worden door allerlei regels en protocollen.
Draaideurforummer schreef:
29-04-2025 16:26
Maar ik denk altijd, als ze geen koning en koningin waren geweest, dan waren ze nog steeds rijk en bevoorrecht. Mensen die wat in hun mars hebben en het hart op de juiste plaats hebben, kunnen vanuit zo'n uitgangspositie toch sowieso veel voor de maatschappij betekenen? Misschien nog wel meer dan wanneer ze geremd worden door allerlei regels en protocollen.
nou ja, ze hebben 7 (WA) of 6 (Amalia) vinkjes, dus de kans op een voorspoedig leven is er überhaupt wel
Draaideurforummer schreef:
29-04-2025 16:26
Heb je voorbeelden van niet koninklijk maar wel rijk&bevoorrecht wiens levenswerk het is om het landsbelang te dienen? Rijke mensen zijn meestal niet rijk omdat ze het landsbelang dienen of zo vreselijk begaan zijn met hun medemens.
Mette schreef:
30-04-2025 08:42
Heb je voorbeelden van niet koninklijk maar wel rijk&bevoorrecht wiens levenswerk het is om het landsbelang te dienen? Rijke mensen zijn meestal niet rijk omdat ze het landsbelang dienen of zo vreselijk begaan zijn met hun medemens.

Mijn idee. De familie Heineken bijvoorbeeld is ook schat hemeltje rijk. Behalve groene flesjes produceren en geldverslindende monsters zoals de formule 1 sponsoren, zie ik ze niet veel betekenen voor hun medemens.
Lila-Linda schreef:
29-04-2025 16:42
nou ja, ze hebben 7 (WA) of 6 (Amalia) vinkjes, dus de kans op een voorspoedig leven is er überhaupt wel
Nee hoor, als je het strikt bekijkt heeft WA er 6 en zijn dochters 5 (ouder niet in NL geboren). En dan nog weet je natuurlijk niet of voorgaande generaties hun 'potentie' had kunnen waarmaken en rijk en bevoorrecht was geworden.
Mette schreef:
Je kunt je dan ook afvragen of de Oranjes dat zouden doen als ze het uit hun eigen zak zouden moeten betalen.
Judith86 schreef:
29-04-2025 12:13
Wat verschrikkelijk veel geld kost.

Zoals die toneelstukjes, dansoptredens, sportactiviteiten waar de koninklijke familie aan meedoet tijdens Koningsdag, zouden ze dat nou écht leuk vinden? Maxima die quasi blij is dat ze Willem-Alexander verslaat bij het tafeltennis, . Ik geloof er niks van dat ze dat allemaal zo leuk vinden.
Of die royals het echt leuk vinden weten we niet. Maar maakt het uit? Het is hun werk en in feite heeft alleen Maxima er echt zelf voor gekozen. En dus doen ze enthousiast. Ik vind mijn werk ook niet altijd leuk.

En ja, het kost geld. Maar het levert ook wat op. Mediaopbrengsten, inkomsten voor detaikhandel en horeca, verbinding, citymarketing, noem het allemaal maar op.

Er zijn zoveel dingen die heel veel geld kosten waarvan de opbrengsten niet alleen maar in geld zijn uit te drukken.
Hallodaar schreef:
30-04-2025 08:48
Mijn idee. De familie Heineken bijvoorbeeld is ook schat hemeltje rijk. Behalve groene flesjes produceren en geldverslindende monsters zoals de formule 1 sponsoren, zie ik ze niet veel betekenen voor hun medemens.
Ik zit erover na te denken maar in de quote 500 staat echt niemand die rijk geworden is met het dienen van het landsbelang of menslievendheid.

Rijk word je vooral van voor je eigen belang gaan.
13th_Star schreef:
29-04-2025 13:04
Joh, nogmaals; als je republikein bent, be my guest. Maar je hebt het wel gewoon over mensen, en daar wals je nogal overheen. Je bent nogal zwart-wit. Net of ze alle nare dingen die hen overkomen, over zichzelf afroepen omdat ze nou eenmaal in die positie zitten. En dat is bullshit.

Je hebt geen idee.
Ik zie het andersom. Als mensen klem zitten in het verdedigen van het koningshuis komen ze altijd aanzetten met de prachtige dingen die ze allemaal doen voor het land. Wel achter de schermen natuurlijk hè. Daar hebben wij simpele zielen allemaal geen weet van hoor! Ze moeten wel, want als ze die dingen niet hadden bleef er niets over om die kluit te behouden.

We moeten allemaal werken, hard of niet, dat doet er niet toe. Laatst stond Willem een keer in de file, nou het gemopper was niet van de lucht. Welcome to our life!

Prima, ons koningshuis doet het best aardig, het kan een stuk erger, maar het blijft een bizarre situatie. En als ze er zo gebukt onder gaan, laat ze het me dan maar weten, dan stem ik wel voor afschaffing hoor. Ik ga er zelf geen revolutie voor beginnen, want dan ben ik het weer die er de moeite voor moet doen. Die mogen ze dan zelf in gang zetten, als je ze allemaal teveel is. Maar goed, zo’n felle republikein ben ik helemaal niet, ze gaan hun gang maar.

Maar terugkomend op de “puff pieces”, ik vind wel dat we de dingen gewoon moeten kunnen zien en benoemen voor wat ze zijn. Dus niet elke suffe actie als geweldig betitelen, en Amalia omschrijven als intelligent met veel allure, terwijl het een heel doorsnee kind is.
Renske schreef:
30-04-2025 08:50
Nee hoor, als je het strikt bekijkt heeft WA er 6 en zijn dochters 5 (ouder niet in NL geboren). En dan nog weet je natuurlijk niet of voorgaande generaties hun 'potentie' had kunnen waarmaken en rijk en bevoorrecht was geworden.
Plus dat die vinkjes ook maar een verzinsel zijn van een schrijver die toevallig veel media-aandacht kreeg.
Mette schreef:
30-04-2025 09:23
Plus dat die vinkjes ook maar een verzinsel zijn van een schrijver die toevallig veel media-aandacht kreeg.
En dat komt omdat hij zelf, tada! een 7-vinker is.
Renske schreef:
30-04-2025 09:26
En dat komt omdat hij zelf, tada! een 7-vinker is.
En het is geen verzinsel.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Judith86 schreef:
29-04-2025 14:14
Eens en wat is keihard werken? In mijn ogen is keihard werken, iemand in de horeca die van tafel naar tafel loopt bij temperaturen van 35 graden. Een straatmaker die op zijn knieën zit als het rotweer is of iemand in de zorg die pas pauze kan nemen als het even rustig is.

Iemand die achter een bureau zit werkt ook, maar wat is dan keihard?
Om tafels te bedienen of een straat te maken hoef je niet stressbestendig te zijn, geen dossiers uit je hoofd te kennen over elk denkbaar onderwerp en de juiste dingen te zeggen, je hoeft niet altijd diplomatiek te zijn en te voldoen aan de voorbeeldfunctie die je nu eenmaal hebt. Niet alle ogen zijn obsessief op jou gericht. Nogal een verschil in emotionele druk.
pina schreef:
30-04-2025 09:12
Ik zie het andersom. Als mensen klem zitten in het verdedigen van het koningshuis komen ze altijd aanzetten met de prachtige dingen die ze allemaal doen voor het land. Wel achter de schermen natuurlijk hè. Daar hebben wij simpele zielen allemaal geen weet van hoor! Ze moeten wel, want als ze die dingen niet hadden bleef er niets over om die kluit te behouden.

We moeten allemaal werken, hard of niet, dat doet er niet toe. Laatst stond Willem een keer in de file, nou het gemopper was niet van de lucht. Welcome to our life!

Prima, ons koningshuis doet het best aardig, het kan een stuk erger, maar het blijft een bizarre situatie. En als ze er zo gebukt onder gaan, laat ze het me dan maar weten, dan stem ik wel voor afschaffing hoor. Ik ga er zelf geen revolutie voor beginnen, want dan ben ik het weer die er de moeite voor moet doen. Die mogen ze dan zelf in gang zetten, als je ze allemaal teveel is. Maar goed, zo’n felle republikein ben ik helemaal niet, ze gaan hun gang maar.

Maar terugkomend op de “puff pieces”, ik vind wel dat we de dingen gewoon moeten kunnen zien en benoemen voor wat ze zijn. Dus niet elke suffe actie als geweldig betitelen, en Amalia omschrijven als intelligent met veel allure, terwijl het een heel doorsnee kind is.

Bron?
Amalia heeft VWO gedaan, dus redelijk intelligent is ze wel.
Claire45 schreef:
30-04-2025 10:17
Om tafels te bedienen of een straat te maken hoef je niet stressbestendig te zijn, geen dossiers uit je hoofd te kennen over elk denkbaar onderwerp en de juiste dingen te zeggen, je hoeft niet altijd diplomatiek te zijn en te voldoen aan de voorbeeldfunctie die je nu eenmaal hebt. Niet alle ogen zijn obsessief op jou gericht. Nogal een verschil in emotionele druk.
Maar zo iemand heeft misschien weer financiële zorgen. Of iemand moet op klein niveau diplomatiek zijn, om alle grillen en bedenksels van de werkgever of baas allemaal maar over zich heen laten komen om je baan te behouden. Emotionele druk om de huur te betalen en je kinderen netjes gekleed naar school te sturen kan ook veel op iemand drukken.
Merys schreef:
30-04-2025 10:29
Bron?
Amalia heeft VWO gedaan, dus redelijk intelligent is ze wel.
Ja, ik heb ook vwo gedaan en gestudeerd, maar dat maakt mij nou nog niet uitzonderlijk.
DG2015 schreef:
30-04-2025 09:59
En het is geen verzinsel.
Klopt, daar is ook kritiek op geweest, dat hij weinig credits geeft aan mensen die zich al een leven lang met deze materie bezig houden (Gloria Wekker, Kimberlé Crenshaw bv).
pina schreef:
30-04-2025 10:31
Ja, ik heb ook vwo gedaan en gestudeerd, maar dat maakt mij nou nog niet uitzonderlijk.

[...]
Maar de bron van het geklaag over de file?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-04-2025 16:19
Reden: op de man
16.31% gewijzigd
Merys schreef:
30-04-2025 10:32
[...]
Maar de bron van het geklaag over de file?
Rustig maar, moest even verzamelen!

Het was een gesprek, maar er werd overal in de media aan gerefereerd, want het was erg geestig, hij bleef er op doorgaan en kwam er steeds weer op terug.

https://www.ad.nl/home/kijk-ook-de-koni ... ~afaadbd2/

https://www.nu.nl/binnenland/6346532/ko ... agens.html

https://www.autoblog.nl/nieuws/willem-a ... a4-7049441

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... ta-je-stil

Heb het zelf in een ander item gehoord, dat heb ik niet.

—Gaan we katten? Maar inderdaad, je hoeft niet heel slim te zijn om vwo te doen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-04-2025 16:19
Reden: quote aangepast
8.26% gewijzigd
Nou, heb ‘m hoor. O.a. op ca. 5 minuten.

https://youtu.be/UiIMW5dhSuU?si=IQKnZz36PZeL6vD-

Ach ja, niets menselijks is de koning vreemd.
Mette schreef:
Nou ja, de grootste rijkdom hebben onze royals vergaard toen ze ook niet zo begaan waren met de medemens. Daar ligt toch echt de basis van het fortuin.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven