De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
zaterdag 20 april 2013 om 09:52
zaterdag 20 april 2013 om 10:04
quote:LouisaVuitton schreef op 20 april 2013 @ 09:53:
[...]
JAAAAA!!!! Zijn we het toch weer met elkaar eens...
*ik wil ook dat haar van Eva*
Maar ook het niet eens zijn is ok toch? Ik vind dat totaal geen punt hoor om van mening te verschillen.
Je kent me toch?
Ik ben een middelbare vrouw die een hekel heeft aan virtueel schoppen. De een stokpaardt zich suf over een afkeer voor kinderen, de ander over borstvoeding of opleidingsniveau, ik draaf door over manieren van het op internet uit elkaar drukken en ik erger me wild aan wat ik de afgelopen nacht hier en daar las.
Zet ik m'n paard nu weer op stal.
[...]
JAAAAA!!!! Zijn we het toch weer met elkaar eens...
*ik wil ook dat haar van Eva*
Maar ook het niet eens zijn is ok toch? Ik vind dat totaal geen punt hoor om van mening te verschillen.
Je kent me toch?
Ik ben een middelbare vrouw die een hekel heeft aan virtueel schoppen. De een stokpaardt zich suf over een afkeer voor kinderen, de ander over borstvoeding of opleidingsniveau, ik draaf door over manieren van het op internet uit elkaar drukken en ik erger me wild aan wat ik de afgelopen nacht hier en daar las.
Zet ik m'n paard nu weer op stal.
zaterdag 20 april 2013 om 10:40
quote:Vinyl schreef op 20 april 2013 @ 09:07:
Ewbank heeft best prima nummers, het kan je smaak niet zijn maar hij heeft best mooie nummers geschreven. Maar ik vind dit ook echt heel vreselijk.
Sowieso vind ik het denk ik extra erg omdat het namens ons, namens het volk aangeboden wordt.
Het getutoyeer richting ons nieuwe staatshoofd vind ik gewoon echt niet kunnen. Taalkundige opbouw is jammer, maar dat kan ik nog door de vingers zien in een soort dichterlijke vrijheid.
Maar dan die rap, de W van Willem. Het is onze nieuwe kóning, kom op zeg!
Ik had gehoopt op een prachtig lied, waarvan je je bijna zou afvragen: moeten we dit niet tot ons nieuwe volkslied maken?
Dit vind ik een rommeltje, rustige muziek, mooie klanken, ineens keihard gerap erdoorheen, dan weer rustig. Ik vind het echt heel erg lelijk, absoluut niet respectvol naar ons koningshuis en al zeker niet iets dat als klassieker de boeken in kan gaan als hét lied van 'weet je nog toen Willem Alexander koning werd'?
Sorry...
Dit topic en het hele lied was mij ontgaan tot ik keek naar Pauw en Witteman en ze de fouten in het lied bespraken. Ik heb mij bescheurd.
Het lied vind ik tenenkrommend en erg dat zoiets aangeboden word aan de aanstaande koning. Ik zag ook een petitie om NEE te zeggen tegen dat lied. Nu iets van 26000 stemmen. Vraag me af of ze daar iets mee gaan doen. Ik heb het idee dat het niet meer veranderd gaat worden.
Verder eens met Fniel
Ewbank heeft best prima nummers, het kan je smaak niet zijn maar hij heeft best mooie nummers geschreven. Maar ik vind dit ook echt heel vreselijk.
Sowieso vind ik het denk ik extra erg omdat het namens ons, namens het volk aangeboden wordt.
Het getutoyeer richting ons nieuwe staatshoofd vind ik gewoon echt niet kunnen. Taalkundige opbouw is jammer, maar dat kan ik nog door de vingers zien in een soort dichterlijke vrijheid.
Maar dan die rap, de W van Willem. Het is onze nieuwe kóning, kom op zeg!
Ik had gehoopt op een prachtig lied, waarvan je je bijna zou afvragen: moeten we dit niet tot ons nieuwe volkslied maken?
Dit vind ik een rommeltje, rustige muziek, mooie klanken, ineens keihard gerap erdoorheen, dan weer rustig. Ik vind het echt heel erg lelijk, absoluut niet respectvol naar ons koningshuis en al zeker niet iets dat als klassieker de boeken in kan gaan als hét lied van 'weet je nog toen Willem Alexander koning werd'?
Sorry...
Dit topic en het hele lied was mij ontgaan tot ik keek naar Pauw en Witteman en ze de fouten in het lied bespraken. Ik heb mij bescheurd.
Het lied vind ik tenenkrommend en erg dat zoiets aangeboden word aan de aanstaande koning. Ik zag ook een petitie om NEE te zeggen tegen dat lied. Nu iets van 26000 stemmen. Vraag me af of ze daar iets mee gaan doen. Ik heb het idee dat het niet meer veranderd gaat worden.
Verder eens met Fniel
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 20 april 2013 om 10:48
quote:Moonlight82 schreef op 20 april 2013 @ 10:46:
Ha P en W ga ik nog even kijken dan
Dat is echt een aanrader. Vannacht zag ik nog een herhaling op tv en zelfs de 2e keer dat ik het zag was het heel grappig. Het is mij ontschoten wie de fouten uitlegde maar die vertelde dat zo op een droge manier dat iedereen echt dubbel lag daar aan die tafel.
Ha P en W ga ik nog even kijken dan
Dat is echt een aanrader. Vannacht zag ik nog een herhaling op tv en zelfs de 2e keer dat ik het zag was het heel grappig. Het is mij ontschoten wie de fouten uitlegde maar die vertelde dat zo op een droge manier dat iedereen echt dubbel lag daar aan die tafel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 20 april 2013 om 11:06
quote:Eleonora schreef op 20 april 2013 @ 10:58:
Ik hoop dat de medewerkende zangers zich bedenken en dat het niet uitgevoerd wordt op 30 april.
Dat zou ik doen als ik een van die zangers was. De lol is er totaal af.
Dahaag, mooi niks dat ik me nog langer als schietschijf zou laten gebruiken.Zijn die zangers wel gewend
Ik hoop dat de medewerkende zangers zich bedenken en dat het niet uitgevoerd wordt op 30 april.
Dat zou ik doen als ik een van die zangers was. De lol is er totaal af.
Dahaag, mooi niks dat ik me nog langer als schietschijf zou laten gebruiken.Zijn die zangers wel gewend
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 20 april 2013 om 11:08
quote:Vinyl schreef op 20 april 2013 @ 09:07:
Ewbank heeft best prima nummers, het kan je smaak niet zijn maar hij heeft best mooie nummers geschreven. Maar ik vind dit ook echt heel vreselijk.
Sowieso vind ik het denk ik extra erg omdat het namens ons, namens het volk aangeboden wordt.
Het getutoyeer richting ons nieuwe staatshoofd vind ik gewoon echt niet kunnen. Taalkundige opbouw is jammer, maar dat kan ik nog door de vingers zien in een soort dichterlijke vrijheid.
Maar dan die rap, de W van Willem. Het is onze nieuwe kóning, kom op zeg!
Ik had gehoopt op een prachtig lied, waarvan je je bijna zou afvragen: moeten we dit niet tot ons nieuwe volkslied maken?
Dit vind ik een rommeltje, rustige muziek, mooie klanken, ineens keihard gerap erdoorheen, dan weer rustig. Ik vind het echt heel erg lelijk, absoluut niet respectvol naar ons koningshuis en al zeker niet iets dat als klassieker de boeken in kan gaan als hét lied van 'weet je nog toen Willem Alexander koning werd'?
Sorry...Hear hear!
Ewbank heeft best prima nummers, het kan je smaak niet zijn maar hij heeft best mooie nummers geschreven. Maar ik vind dit ook echt heel vreselijk.
Sowieso vind ik het denk ik extra erg omdat het namens ons, namens het volk aangeboden wordt.
Het getutoyeer richting ons nieuwe staatshoofd vind ik gewoon echt niet kunnen. Taalkundige opbouw is jammer, maar dat kan ik nog door de vingers zien in een soort dichterlijke vrijheid.
Maar dan die rap, de W van Willem. Het is onze nieuwe kóning, kom op zeg!
Ik had gehoopt op een prachtig lied, waarvan je je bijna zou afvragen: moeten we dit niet tot ons nieuwe volkslied maken?
Dit vind ik een rommeltje, rustige muziek, mooie klanken, ineens keihard gerap erdoorheen, dan weer rustig. Ik vind het echt heel erg lelijk, absoluut niet respectvol naar ons koningshuis en al zeker niet iets dat als klassieker de boeken in kan gaan als hét lied van 'weet je nog toen Willem Alexander koning werd'?
Sorry...Hear hear!
zaterdag 20 april 2013 om 11:10
quote:greenbean schreef op 20 april 2013 @ 09:52:
Ik vind die negatieve reacties op het koningslied behoorlijk overdreven. Normaal gesproken houdt het Nederlandse volk ook van dit soort crap, dus ik snap het gemekker nu niet zo.
Ik las dit ergens op internet en ik ben het daar helemaal mee eens:
Een volk krijgt het koningslied dat het verdient.Spreek voor jezelf. Als ik ergens van over mijn nek ga ik het van het gekwijl van Borsato en Ewbank en over Ali B en Lange Frans zeg ik maar gewoon helemaal niks.
Ik vind die negatieve reacties op het koningslied behoorlijk overdreven. Normaal gesproken houdt het Nederlandse volk ook van dit soort crap, dus ik snap het gemekker nu niet zo.
Ik las dit ergens op internet en ik ben het daar helemaal mee eens:
Een volk krijgt het koningslied dat het verdient.Spreek voor jezelf. Als ik ergens van over mijn nek ga ik het van het gekwijl van Borsato en Ewbank en over Ali B en Lange Frans zeg ik maar gewoon helemaal niks.
zaterdag 20 april 2013 om 11:25
quote:Star schreef op 20 april 2013 @ 11:10:
[...]
Spreek voor jezelf. Als ik ergens van over mijn nek ga ik het van het gekwijl van Borsato en Ewbank en over Ali B en Lange Frans zeg ik maar gewoon helemaal niks.Nou niet zo hard, 2 handen in de lucht......
[...]
Spreek voor jezelf. Als ik ergens van over mijn nek ga ik het van het gekwijl van Borsato en Ewbank en over Ali B en Lange Frans zeg ik maar gewoon helemaal niks.Nou niet zo hard, 2 handen in de lucht......
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 20 april 2013 om 11:32
Wat is er niet mis mee? Weinig.
Muzikaal
-Plagiaat; het is een bestaand volksdeuntje van weleer. Eerder gebruikt door allerlei andere artiesten. http://www.omroepzeeland. ... ender-nummer#.UXJfmcoWlIo
-Alhoewel, qua akkoorden en melodie is het zo clichématig dat het de Schrek Tune, een brug van de Poema's, een Iers volksliedje, een religie popsong en weet ik veel wat lijkt te citeren.
-Een pakkend meezing refrein? Niet echt, de melodie is simpel maar niet bepaald catchy.
-Het couplet heeft een lijzige, slome melodie die qua dynamiek dwangmatig aandoet (die hoge noot van (Paul de leeuw?) is een dieptepunt).
-De rap gedeeltes lijken er even bijgeplakt te zijn en geen wezenlijk deel van het nummer.
-Het arrangement is super bombastisch, dat maakt het volgens Ewbank vast gewichtig. Maar met zo'n kneuterige tekst is dat eerder lachwekkend.
De tekstanalyse bij pauw en Witteman is geweldig! Beter kan je het niet zeggen. Zijn er echt mensen die dit op die dag mee willen gaan zingen?
Muzikaal
-Plagiaat; het is een bestaand volksdeuntje van weleer. Eerder gebruikt door allerlei andere artiesten. http://www.omroepzeeland. ... ender-nummer#.UXJfmcoWlIo
-Alhoewel, qua akkoorden en melodie is het zo clichématig dat het de Schrek Tune, een brug van de Poema's, een Iers volksliedje, een religie popsong en weet ik veel wat lijkt te citeren.
-Een pakkend meezing refrein? Niet echt, de melodie is simpel maar niet bepaald catchy.
-Het couplet heeft een lijzige, slome melodie die qua dynamiek dwangmatig aandoet (die hoge noot van (Paul de leeuw?) is een dieptepunt).
-De rap gedeeltes lijken er even bijgeplakt te zijn en geen wezenlijk deel van het nummer.
-Het arrangement is super bombastisch, dat maakt het volgens Ewbank vast gewichtig. Maar met zo'n kneuterige tekst is dat eerder lachwekkend.
De tekstanalyse bij pauw en Witteman is geweldig! Beter kan je het niet zeggen. Zijn er echt mensen die dit op die dag mee willen gaan zingen?
zaterdag 20 april 2013 om 11:39
zaterdag 20 april 2013 om 11:42
zaterdag 20 april 2013 om 11:43
zaterdag 20 april 2013 om 11:46