Entertainment alle pijlers

De W van...

19-04-2013 11:38 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos,

Walgelijk,

Week-in-de-knieën,

Waanzinnig,

etc.



Het Koningsriedeltje

Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.

De W van

Totaal aantal stemmen: 125

Waardeloos (92%)
Wonderschoon (8%)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Armin van Buren, met Eva Simons.

Klaar.
Ik vind die negatieve reacties op het koningslied behoorlijk overdreven. Normaal gesproken houdt het Nederlandse volk ook van dit soort crap, dus ik snap het gemekker nu niet zo.



Ik las dit ergens op internet en ik ben het daar helemaal mee eens:

Een volk krijgt het koningslied dat het verdient.
quote:Eleonora schreef op 20 april 2013 @ 09:51:

Armin van Buren, met Eva Simons.

Klaar.



JAAAAA!!!! Zijn we het toch weer met elkaar eens...



*ik wil ook dat haar van Eva*
quote:LouisaVuitton schreef op 20 april 2013 @ 09:53:

[...]





JAAAAA!!!! Zijn we het toch weer met elkaar eens...



*ik wil ook dat haar van Eva*





Maar ook het niet eens zijn is ok toch? Ik vind dat totaal geen punt hoor om van mening te verschillen.

Je kent me toch?

Ik ben een middelbare vrouw die een hekel heeft aan virtueel schoppen. De een stokpaardt zich suf over een afkeer voor kinderen, de ander over borstvoeding of opleidingsniveau, ik draaf door over manieren van het op internet uit elkaar drukken en ik erger me wild aan wat ik de afgelopen nacht hier en daar las.

Zet ik m'n paard nu weer op stal.

Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 20 april 2013 @ 09:07:

Ewbank heeft best prima nummers, het kan je smaak niet zijn maar hij heeft best mooie nummers geschreven. Maar ik vind dit ook echt heel vreselijk.

Sowieso vind ik het denk ik extra erg omdat het namens ons, namens het volk aangeboden wordt.



Het getutoyeer richting ons nieuwe staatshoofd vind ik gewoon echt niet kunnen. Taalkundige opbouw is jammer, maar dat kan ik nog door de vingers zien in een soort dichterlijke vrijheid.

Maar dan die rap, de W van Willem. Het is onze nieuwe kóning, kom op zeg!



Ik had gehoopt op een prachtig lied, waarvan je je bijna zou afvragen: moeten we dit niet tot ons nieuwe volkslied maken?

Dit vind ik een rommeltje, rustige muziek, mooie klanken, ineens keihard gerap erdoorheen, dan weer rustig. Ik vind het echt heel erg lelijk, absoluut niet respectvol naar ons koningshuis en al zeker niet iets dat als klassieker de boeken in kan gaan als hét lied van 'weet je nog toen Willem Alexander koning werd'?



Sorry...



Dit topic en het hele lied was mij ontgaan tot ik keek naar Pauw en Witteman en ze de fouten in het lied bespraken. Ik heb mij bescheurd.



Het lied vind ik tenenkrommend en erg dat zoiets aangeboden word aan de aanstaande koning. Ik zag ook een petitie om NEE te zeggen tegen dat lied. Nu iets van 26000 stemmen. Vraag me af of ze daar iets mee gaan doen. Ik heb het idee dat het niet meer veranderd gaat worden.



Verder eens met Fniel
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ha P en W ga ik nog even kijken dan



Ik vind de melodie best mooi eigenlijk en de tekst best oké voor een liefdesliedje zoals Marco er al 333 heeft.

Maar niet voor dit dus.



(ik val in herhaling )
Alle reacties Link kopieren
Onder invloed van WAT is dit nummer gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het om te janken.



De W van: "Wil me graag officieel distantiëren van deze Wanstaltige Wanklanken."
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 20 april 2013 @ 10:46:

Ha P en W ga ik nog even kijken dan



Dat is echt een aanrader. Vannacht zag ik nog een herhaling op tv en zelfs de 2e keer dat ik het zag was het heel grappig. Het is mij ontschoten wie de fouten uitlegde maar die vertelde dat zo op een droge manier dat iedereen echt dubbel lag daar aan die tafel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
P&W heb ik ook niet gezien! Ga ik zeker even bekijken straks!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik hoop dat de medewerkende zangers zich bedenken en dat het niet uitgevoerd wordt op 30 april.

Dat zou ik doen als ik een van die zangers was. De lol is er totaal af.

Dahaag, mooi niks dat ik me nog langer als schietschijf zou laten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 20 april 2013 @ 10:58:

Ik hoop dat de medewerkende zangers zich bedenken en dat het niet uitgevoerd wordt op 30 april.

Dat zou ik doen als ik een van die zangers was. De lol is er totaal af.

Dahaag, mooi niks dat ik me nog langer als schietschijf zou laten gebruiken.Zijn die zangers wel gewend
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Vinyl schreef op 20 april 2013 @ 09:07:

Ewbank heeft best prima nummers, het kan je smaak niet zijn maar hij heeft best mooie nummers geschreven. Maar ik vind dit ook echt heel vreselijk.

Sowieso vind ik het denk ik extra erg omdat het namens ons, namens het volk aangeboden wordt.



Het getutoyeer richting ons nieuwe staatshoofd vind ik gewoon echt niet kunnen. Taalkundige opbouw is jammer, maar dat kan ik nog door de vingers zien in een soort dichterlijke vrijheid.

Maar dan die rap, de W van Willem. Het is onze nieuwe kóning, kom op zeg!



Ik had gehoopt op een prachtig lied, waarvan je je bijna zou afvragen: moeten we dit niet tot ons nieuwe volkslied maken?

Dit vind ik een rommeltje, rustige muziek, mooie klanken, ineens keihard gerap erdoorheen, dan weer rustig. Ik vind het echt heel erg lelijk, absoluut niet respectvol naar ons koningshuis en al zeker niet iets dat als klassieker de boeken in kan gaan als hét lied van 'weet je nog toen Willem Alexander koning werd'?



Sorry...Hear hear!
quote:greenbean schreef op 20 april 2013 @ 09:52:

Ik vind die negatieve reacties op het koningslied behoorlijk overdreven. Normaal gesproken houdt het Nederlandse volk ook van dit soort crap, dus ik snap het gemekker nu niet zo.



Ik las dit ergens op internet en ik ben het daar helemaal mee eens:

Een volk krijgt het koningslied dat het verdient.Spreek voor jezelf. Als ik ergens van over mijn nek ga ik het van het gekwijl van Borsato en Ewbank en over Ali B en Lange Frans zeg ik maar gewoon helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het aanpassen van de link! Het erge is dat ie ook nog in je hoofd blijft hangen....quote:Beeldig schreef op 19 april 2013 @ 21:03:

[...]





Hahaha, deze luister ik nu pas! Gewéldig!!!
Eens met Vinyl.



P en W is trouwens idd een aanrader. Uitzending van gisteren, laatste gast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 20 april 2013 @ 11:10:

[...]





Spreek voor jezelf. Als ik ergens van over mijn nek ga ik het van het gekwijl van Borsato en Ewbank en over Ali B en Lange Frans zeg ik maar gewoon helemaal niks.Nou niet zo hard, 2 handen in de lucht......
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er niet mis mee? Weinig.



Muzikaal

-Plagiaat; het is een bestaand volksdeuntje van weleer. Eerder gebruikt door allerlei andere artiesten. http://www.omroepzeeland. ... ender-nummer#.UXJfmcoWlIo

-Alhoewel, qua akkoorden en melodie is het zo clichématig dat het de Schrek Tune, een brug van de Poema's, een Iers volksliedje, een religie popsong en weet ik veel wat lijkt te citeren.

-Een pakkend meezing refrein? Niet echt, de melodie is simpel maar niet bepaald catchy.

-Het couplet heeft een lijzige, slome melodie die qua dynamiek dwangmatig aandoet (die hoge noot van (Paul de leeuw?) is een dieptepunt).

-De rap gedeeltes lijken er even bijgeplakt te zijn en geen wezenlijk deel van het nummer.

-Het arrangement is super bombastisch, dat maakt het volgens Ewbank vast gewichtig. Maar met zo'n kneuterige tekst is dat eerder lachwekkend.



De tekstanalyse bij pauw en Witteman is geweldig! Beter kan je het niet zeggen. Zijn er echt mensen die dit op die dag mee willen gaan zingen?
Eens dat we de parodieën en analyses nu wel gehad hebben.

Goede oefening in nederigheid voor John E. en verder praten we er niet meer over.
quote:Nouschi schreef op 20 april 2013 @ 11:25:

[...]





Nou niet zo hard, 2 handen in de lucht......Twee middelvingers ook goed?
Ik ga ook geen petities tekenen dat ik afstand doe van mijn Nederlanderschap of dat het lied verboden moet worden. Dat vind ik wel heel sneu. Ik ga vrijdag lekker op school helpen met de koningsspelen en als ik dan drie vingers in de lucht moet doen zal ik de flauwste niet zijn. En that's that.
Alle reacties Link kopieren
Snap ook niet dat die artiesten allemaal zo enthousiast meewerken en enthousiast blijven doen. Als zo veel mensen het niks vinden zou het wel stijl zijn als ze het gewoon terugtrekken en zeggen; we zingen gewoon met zijn allen het wilhelmus.
Alle reacties Link kopieren
Starshine; over school gesproken. Oefenen sommige leraren dat lied met de kinderen? Als ze dat van mij zouden vragen zou ik dat denk ik toch weigeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 20 april 2013 @ 11:37:

[...]





Twee middelvingers ook goed? Ik zweer het je ik bekijk net P&W en zie nu pas de rap voor het eerst.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:dedeurkruk schreef op 20 april 2013 @ 11:43:

Starshine; over school gesproken. Oefenen sommige leraren dat lied met de kinderen? Als ze dat van mij zouden vragen zou ik dat denk ik toch weigeren. geen idee, het is gisteren pas gepresenteerd en ik heb de kinderen er nog niet over gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven