Entertainment alle pijlers

Dingen waar je nu pas achterkomt!

13-03-2024 15:29 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo forummers,

Zojuist weer een "aha....dat wist ik echt niet" momentje gehad.......RedBull komt uit Oostenrijk! (En niet uit Amerika zoals ik dacht)😚😚😚

En mensen die onder invloed zijn van bepaalde middelen kunnen gaan "kaakschaatsen"

Iemand anders nog een "nooit geweten momentje?"

groet,
Kippetje
Alle reacties Link kopieren Quote
Yella78 schreef:
15-03-2024 15:11
Ik vind het wel bijzonder dat blijkbaar zo veel mensen die link nooit hebben gelegd. In de serie kwam immers toch nooit iemand voor die Tatort heette?
Ik kom er ook nu pas achter haha. De serie was van voor mijn tijd, maar ik ken de naam wel. Mijn ouders keken er wel naar. Geen seconde bij stilgestaan dat Tatort geen persoon was.

Ik heb er ook eentje: de sauzen van Yil'driz lijken een Turks merk, in ieder geval niet Nederlands. Maar dit is een oerhollands merk, nog niet eens zo heel oud. Ze adverteerden met de slogan 'Het is pas feest als yildriz'. Al weet ik niet of er echt een 'Jill' of 'Yil' bestaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
14-03-2024 12:20
Echt??? Wow ik rijd al 23 jaar paard en ik wist dit helemaal niet. :lol: Overigens ken ik het als "maa-res" of "mares" (meestal geroepen als "maaaaaaarrrrress!"), niet als maaries.
Ik denk dat er 'arrest' werd geroepen, dit wordt ook gebruikt ipv Mars.
Vraag me niet waarom, in het frans betekent dit iets anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
15-03-2024 16:39
Ik denk dat er 'arrest' werd geroepen, dit wordt ook gebruikt ipv Mars.
Vraag me niet waarom, in het frans betekent dit iets anders.
ik ken van paardrijden wel Arret = Stop
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-03-2024 16:43
ik ken van paardrijden wel Arret = Stop
Ja dat dacht ik eerst ook, maar dat is precies wat ze niet moeten doen bij mars. (En misschien is het woord arrest niet wat er geroepen wordt...)
Alle reacties Link kopieren Quote
Via een ander forum ben ik er net achtergekomen dat je de plastic tassen waarmee AH de boodschappen brengt, weer kunt inleveren voor statiegeld. Misschien is dat wel algemeen bekend hoor, dan hebben wij dat al een paar jaar gemist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baukelien schreef:
14-03-2024 14:27
Als kind was ik nogal gevaarlijk onderzoekend. Er zaten thuis plugjes in de stopcontacten omdat ik daar mijn vingertjes instak bijvoorbeeld. Ik vroeg me ook af waar de stroom bleef, in het snoer van de lamp. Mijn vader heeft me toen verteld (om van het gevraag af te zijn denk ik) dat het schakelaartje in het snoer de stroom afkneep. Dus stond ik zo'n 30 jaar later in de Gamma met de vraag waar ik de stroomafknijpertjes kon vinden...
😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand al iets gepost over Tatort?

Ik dacht dus altijd dat die politieman Tatort heette, en ik vond het zo'n stomme naam. Wie heet er nou Tatort?

Pas een paar jaar geleden viel het muntje :lol:
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
15-03-2024 20:44
Iemand al iets gepost over Tatort?

Ik dacht dus altijd dat die politieman Tatort heette, en ik vond het zo'n stomme naam. Wie heet er nou Tatort?

Pas een paar jaar geleden viel het muntje :lol:
Je bent ontzettend mosterd. Bitterbal erbij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo keek een ex-schoonmoeder van mij altijd graag naar de familie Ties op televisie....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam pas drie maanden na de geboorte van mijn dochter achter dat babymaten gelijk staan aan het aantal cm dat een kindje ongeveer is..
---
Alle reacties Link kopieren Quote
Sporty_Spice schreef:
15-03-2024 21:15
Ik kwam pas drie maanden na de geboorte van mijn dochter achter dat babymaten gelijk staan aan het aantal cm dat een kindje ongeveer is..
Op mijn beurt kwam ik er dus achter dat bijvoorbeeld maatje 80 betekent dat je kindje dus 74 tot 80 cm groot is en niet dat je kindje die kleding draagt vanaf 80 cm groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameJean schreef:
15-03-2024 07:46
Dat de kruiden/specerijen in de supermarkt op alfabetische volgorde staan. Daar kwam ik achter toen ik een keer vroeg ‘is er nog koriander?’ en de medewerker zei: kijk maar bij de K.
Oh ja. Dat heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik dat doorhad.
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
15-03-2024 16:39
Ik denk dat er 'arrest' werd geroepen, dit wordt ook gebruikt ipv Mars.
Vraag me niet waarom, in het frans betekent dit iets anders.
Nee het is wel "mares". Heel toevallig trof ik vlak nadat ik dit las een instructeur die gewoon "Mars!" riep. Toen heb ik het er even over gehad en hij zei dat ze inderdaad vaak "maarrrres" zeggen omdat het minder abrupt is. Het komt van de cavalerie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriendin was er heilig van overtuigd dat de slager steeds 'alles of niets' vroeg bij een bestelling. Een wereld ging open toen ik zei dat het 'anders nog iets' was :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
Babs1966 schreef:
20-03-2024 13:37
Mijn vriendin was er heilig van overtuigd dat de slager steeds 'alles of niets' vroeg bij een bestelling. Een wereld ging open toen ik zei dat het 'anders nog iets' was :idee:
Wat antwoordde die vriendin dan op die vraag?

Alles of niets? Alles
Anders nog iets? Alles
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet pas sinds kort dat je Gorinchem als Gorkum uitspreekt :-?
Waaaaarom schrijven ze dan ook niet gewoon Gorkum? @(
...
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
15-03-2024 20:32
Via een ander forum ben ik er net achtergekomen dat je de plastic tassen waarmee AH de boodschappen brengt, weer kunt inleveren voor statiegeld. Misschien is dat wel algemeen bekend hoor, dan hebben wij dat al een paar jaar gemist.
Verkeerd gelezen.. sorry.. 🤣..

Maar bij de picnic is dat ook zo.. van het begin af aan zo geweest.
biol wijzigde dit bericht op 25-03-2024 22:09
15.25% gewijzigd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
25-03-2024 21:46
Ik weet pas sinds kort dat je Gorinchem als Gorkum uitspreekt :-?
Waaaaarom schrijven ze dan ook niet gewoon Gorkum? @(
Volgens mij kan je beiden zeggen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou kunnen, maar ik weet dat je hier wel raar aangekeken wordt als je Gorinchem zegt haha.
Meeste mensen schrijven/zeggen ook Gorkum, Gorrekum als ze het over hun eigen stad hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
choca schreef:
14-03-2024 07:08
Mijn oud-collega van ruim 50 weet pas sinds een jaar ofzo dat horeca een afkorting is van hotel, restaurant en café.
Vond ik hilarisch maar ik weet eigenlijk niet of iedereen dit wel weet,
Echt heel veel mensen weten dat niet want ik zie dat steeds in dit soort lijstjes staan.
Gister hoorde ik op radio ook zo'n rubriek en toen leerde ik dat het blijkbaar ook totaal onbekend is waar Hema voor staat (Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam).

Ik hou wel van dit soort weetjes dus onthoud ze wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen zijn begin 20 en keken vroeger graag naar Phineas and Ferb. Die titelsong kan ik nog steeds dromen.
Ik kom er dus net achter wie de zanger was...

https://www.facebook.com/share/v/hbP6bnGNJpvfXBip/
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
26-04-2024 09:00
Echt heel veel mensen weten dat niet want ik zie dat steeds in dit soort lijstjes staan.
Gister hoorde ik op radio ook zo'n rubriek en toen leerde ik dat het blijkbaar ook totaal onbekend is waar Hema voor staat (Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam).

Ik hou wel van dit soort weetjes dus onthoud ze wel.
Leuke weetjes zijn dat idd. Net zoals Febo.

FErdinand BOl(straat)
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
25-03-2024 21:46
Ik weet pas sinds kort dat je Gorinchem als Gorkum uitspreekt :-?
Waaaaarom schrijven ze dan ook niet gewoon Gorkum? @(
Sinterklaasjournaal van afgelopen jaar gemist? (Intocht was in Gorinchem namelijk)
Alle reacties Link kopieren Quote
Malbec_ schreef:
26-04-2024 08:55
Het zou kunnen, maar ik weet dat je hier wel raar aangekeken wordt als je Gorinchem zegt haha.
Meeste mensen schrijven/zeggen ook Gorkum, Gorrekum als ze het over hun eigen stad hebben.
Net zoals mensen uit Woudrichem hun woonplaats “Woerkum” blijken te noemen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven