Entertainment alle pijlers

Downton Abbey

13-12-2011 21:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet bekennen dat ik van kostuumdrama hou. Ik had het echt nooit van mijzelf verwacht maar ik zwijmel weg bij Downton Abbey en heb heel seizoen 1 in 2 dagen gekeken. Het verhaal, de kleding, de begintune, ik vind het fantastisch. Seizoen 2 wil ik ook kopen (al is die nog een beetje duur) maar als ik die heb bekeken moet ik natuurlijk een nieuwe serie hebben! Iemand suggesties? Wat zijn leuke serieus die een beetje hetzelfde gevoel geven als Downton Abbey? Ik ben benieuwd!
Cranford!
- Larkrise to Candleford

- Pride and Prejudice

- North and South (van de BBC!)

- Road to Avonlea (kinderserie)

- Cranford en Return to Cranford

- Upstairs downstairs (nieuwe serie)
Een leuk topic over Downton Abby met foto's en een link naar alle afleveringen:

Topic Downton Abbey
Een waanzinnig goede Engelstalige website over kostuumseries en films:

Enchanted serenity period films
Ah ik spot bij jullie beide cranford. Ik ga eens neuzen op bol.com!

Het kijken van seizoen was echt een feestje. Helaas heb ik al van seizoen 2 een paar dingen via tv meegekregen de afgelopen weken maar heb mijzelf nu een kijk-verbod gegeven. Seizoen 1 heb ik samen met mn moeder gekeken en ben speciaal hiervoor bij haar gaan logeren. Nu wil ik dus deel 2 kopen en dan weer hetzelfde gaan doen, gezellig :-)
Cranford/Return to Cranford is heel anders dan Downton Abbey, want dat is heel knus, dorps en huiselijk net als de serie Larkrise to Candleford, terwijl Downton Abby heel chic is net als de nieuwe Upstairs downstairs.

Trailer Cranford

Trailer Larkrise to Candleford

Trailer Upstairs downstairs
Ik hou wel van upstairs downstairs Ik heb even gespot op het topic maar ik durf niet te lezen, bang dat ik dingen ontdek die ik nog niet wist. Ik heb m opgeslagen onder mn favorieten voor als ik seizoen 2 ook heb gezien
Lees maar hoor gerust hoor, want er staan geen spoilers in, alleen informatie.
Ben ook een grote liefhebber van historische series. Mijn all-time favorite is toch wel Pride and Prejudice van de BBC, maar ook Cranford scoort hoog. Deze series spelen allemaal wat eerder dan Downtown Abbey. Ze zijn denk ik wel wat minder realistisch. De eerste twee zijn heel gezellig, lieflijk en knus. Hoe groot de problemen ook zijn er is altijd een goede afloop. Wat dat betreft is DA realistischer.

Je zou eens bij de Blokker kunnen kijken, die hebben regelmatig een aanbieding (3 voor een tientje geloof ik) van BBC series. Hoewel de ene leuker is dan de andere. Tess of the d'Urbervilles vond ik erg goed. Clarice wat minder.

Sommige van deze series zijn ook al een jaar of 10/15 geleden opgenomen en dan zie je toch wel een verschil in beeldkwaliteit.

Als je samen met je man/vriend wilt kijken, je hebt ook een paar series die mannen vast leuk vinden: Hornblower (over een jongeman die gaat varen, speelt in de Napoleotische tijd) of Sharpe (over een soldaat, speelt in dezelfde tijd). Is leuker dan het misschien klinkt, want er zitten ook de nodige romantische verhalen in...
Zaterdagavond serie 4!

Kijk maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven