Entertainment alle pijlers

Een eigen huis

03-09-2024 16:57 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedere werkdag om 20.30 op Net5
Heeft er iemand gekeken?
Met 6 stellen in een half uur beslissen wat voor keuken er komt. Pffff
granny71 wijzigde dit bericht op 03-09-2024 17:16
14.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
"De mensen uit de Oekraïne hebben het beter dan wij"
"We zij terug uit curaçao gekomen met de gedachte we krijgen wel een woninkje"
:twisted:

Ik heb al een duidelijke voorkeur voor de eerste vertrekker(s)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gekeken en eens over de eerste vertrekker(s).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de eerste aflevering gekeken nu.
Die mensen uit Curaçao zitten nu al in mijn irritatie-zone. Sowieso al dat denigrerende naar de bouwopzichter, dat hij wel 40 jaar ervaring heeft en die bouwopzichter niet. Dus dat zijn manier sowieso beter is. En dan inderdaad dat gelul over het slechter hebben dan mensen uit Oekraïne. Echt, hoe krijg je het je mond uit zeg :facepalm: had dan wat beter onderzoek gedaan voordat je vertrok van je tropische eiland.

Verder vind ik het wel leuk om te kijken. Maar het lijkt me ook lastig. Dat jonge stel, Dominique en …, willen kinderen en hij zag het al helemaal zitten want dat kan prima in dit huis. Alle ruimte ervoor. Maar dan sta je over 5 jaar met kinderen op straat?? Hoe zie je dat voor je? Want dat huis mag je 5 jaar bewonen. Wat gebeurt er daarna? Die mensen met kinderen ook. Dan sleep je je kids daar mee naartoe, bouw je een nieuw leven op met school en alles. De oudste was 8, dus die is dan 13 en zit op de middelbare. Dan moet je daar straks weer een ander huis zien te vinden. En zal dat dan net zo’n mooie villa kunnen zijn? Of zal je dan weer moeten verhuizen naar een normaal rijtjeshuis? Ik heb het idee dat ze daar allemaal niet echt over nadenken. De vriendin van Dominique studeert nog in Den Haag, dan woon je ineens in voorthuizen. Hoe doe je het met werk enz? Ik heb veel vragen :rofl:

Maar goed, ik blijf wel kijken want het wordt vast nog een hoop gedoe! Vind het concept leuk in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook alleen de eerste aflevering gezien maar die 5 jaar wonen ze echt helemaal gratis, alle rekeningen en boodschappen en alles wordt betaald. Als je wel gewoon blijft werken, kun je dus letterlijk alles wat je verdient apart zetten. Dan kun je na 5 jaar echt wel een huis kopen want dan heb je gewoon enorm veel spaargeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
03-09-2024 23:26
Ik heb ook alleen de eerste aflevering gezien maar die 5 jaar wonen ze echt helemaal gratis, alle rekeningen en boodschappen en alles wordt betaald. Als je wel gewoon blijft werken, kun je dus letterlijk alles wat je verdient apart zetten. Dan kun je na 5 jaar echt wel een huis kopen want dan heb je gewoon enorm veel spaargeld.
De vaste lasten worden betaald. Niet je uitgaven aan kleding, uitjes, vakantie enz. Dus je kan niet alles sparen. Maar inderdaad wel een hoop. Moet er alleen dan wel een huis zijn wat je aan staat. En blijf je dan dus werken waar je nu werkt? Lijkt me handiger om werk te zoeken in die regio, anders heb je een flinke reistijd naar bijvoorbeeld Den Haag of Amsterdam. En ga je daarna weer terug, naar waar je familie en bekenden om je heen hebt? Of blijf je daar? En je went aan het leven in die villa. Heb je dan genoeg om die levensstandaard te houden? Of moet je toch downsizen weer? Ik zou het niet heel praktisch vinden allemaal, zeker niet met kinderen die je dan uit hun vertrouwde omgeving haalt en daarheen verhuist voor die 5 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gok dat er wel een constructie achter zit waardoor het gezin het huis na 5 jaar over kan nemen als ze genoeg hypotheek kunnen krijgen ervoor oid. Ik denk namelijk dat dit deze zender ook geen zin heeft om verantwoordelijk gehouden te worden voor het huisloos worden van een gezin en vervolgens dat huis ook weer moeten verkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
04-09-2024 06:32
De vaste lasten worden betaald. Niet je uitgaven aan kleding, uitjes, vakantie enz. Dus je kan niet alles sparen. Maar inderdaad wel een hoop. Moet er alleen dan wel een huis zijn wat je aan staat. En blijf je dan dus werken waar je nu werkt? Lijkt me handiger om werk te zoeken in die regio, anders heb je een flinke reistijd naar bijvoorbeeld Den Haag of Amsterdam. En ga je daarna weer terug, naar waar je familie en bekenden om je heen hebt? Of blijf je daar? En je went aan het leven in die villa. Heb je dan genoeg om die levensstandaard te houden? Of moet je toch downsizen weer? Ik zou het niet heel praktisch vinden allemaal, zeker niet met kinderen die je dan uit hun vertrouwde omgeving haalt en daarheen verhuist voor die 5 jaar.
Als je beiden werkt (niet fulltime), moet je toch netto op z’n minst zo’n 3000 euro binnen moeten kunnen krijgen per maand. Stel dat je 500 daarvan zou uitgeven aan uitjes, vakantie en kleding (vind ik persoonlijk heel veel maar goed), dan houd je na 5 jaar alsnog 150.000 euro over. En dit is dus echt vanuit een situatie waarin je op minimumloon zit en nog veel uitgeeft aan ‘extra’s’ dus iemand die iets meer verdient en minder uitgeeft, kan nog veel meer overhouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben net begonnen met terugkijken en zie al 2x als beroep allround handyman?
Wat is dat dan weer...
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
03-09-2024 22:35
Ik heb de eerste aflevering gekeken nu.
Die mensen uit Curaçao zitten nu al in mijn irritatie-zone. Sowieso al dat denigrerende naar de bouwopzichter, dat hij wel 40 jaar ervaring heeft en die bouwopzichter niet. Dus dat zijn manier sowieso beter is. En dan inderdaad dat gelul over het slechter hebben dan mensen uit Oekraïne. Echt, hoe krijg je het je mond uit zeg :facepalm: had dan wat beter onderzoek gedaan voordat je vertrok van je tropische eiland.

Verder vind ik het wel leuk om te kijken. Maar het lijkt me ook lastig. Dat jonge stel, Dominique en …, willen kinderen en hij zag het al helemaal zitten want dat kan prima in dit huis. Alle ruimte ervoor. Maar dan sta je over 5 jaar met kinderen op straat?? Hoe zie je dat voor je? Want dat huis mag je 5 jaar bewonen. Wat gebeurt er daarna? Die mensen met kinderen ook. Dan sleep je je kids daar mee naartoe, bouw je een nieuw leven op met school en alles. De oudste was 8, dus die is dan 13 en zit op de middelbare. Dan moet je daar straks weer een ander huis zien te vinden. En zal dat dan net zo’n mooie villa kunnen zijn? Of zal je dan weer moeten verhuizen naar een normaal rijtjeshuis? Ik heb het idee dat ze daar allemaal niet echt over nadenken. De vriendin van Dominique studeert nog in Den Haag, dan woon je ineens in voorthuizen. Hoe doe je het met werk enz? Ik heb veel vragen :rofl:

Maar goed, ik blijf wel kijken want het wordt vast nog een hoop gedoe! Vind het concept leuk in ieder geval.
Ik denk dat ik die 5 jaar zou zien als een periode waarin we flink kunnen sparen om een huis te kunnen kopen. De teruggang naar een kleiner huis zal er natuurlijk wel zijn dan maargoed, alles wat je verdient hou je over... Wel een uitdaging om die leefstijl die je die 5 jaar opbouwt weer in te dammen dan ;). Qua werk zou ik denken.. we hebben amper kosten dus ik zoek dan wel iets in de buurt hahaaha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
04-09-2024 06:32
De vaste lasten worden betaald. Niet je uitgaven aan kleding, uitjes, vakantie enz. Dus je kan niet alles sparen. Maar inderdaad wel een hoop. Moet er alleen dan wel een huis zijn wat je aan staat. En blijf je dan dus werken waar je nu werkt?
Ligt er natuurlijk heel erg aan wat je doet. Ik vind morgen op iedere plek in Nederland hetzelfde werk en tegenwoordig werken ook veel mensen thuis...

Maar toch, je kinderen voor 5 jaar verplaatsen naar omgeving Voorthuizen moet je ook willen:
Het is daar best wel Christelijk en na mijn weekend weg daar in de omgeving en nieuwsgierig als ik ben kijk ik heel graag in de etalages van makelaars: heel goedkoop is het daar niet (als je vergelijkt met Friesland, Limburg, Zeeland enzo)
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
04-09-2024 09:11
Als je beiden werkt (niet fulltime), moet je toch netto op z’n minst zo’n 3000 euro binnen moeten kunnen krijgen per maand. Stel dat je 500 daarvan zou uitgeven aan uitjes, vakantie en kleding (vind ik persoonlijk heel veel maar goed), dan houd je na 5 jaar alsnog 150.000 euro over. En dit is dus echt vanuit een situatie waarin je op minimumloon zit en nog veel uitgeeft aan ‘extra’s’ dus iemand die iets meer verdient en minder uitgeeft, kan nog veel meer overhouden.
Edit: ik zie dat je het over samen hebt.
Ik vind dit programma een beetje een slaatje slaan uit de woningcrisis. Niet heel ok om mensen die geen huis kunnen vinden op deze manier met elkaar te laten concureren
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei, die zestigers. Ik snap wel dat die vrouw in een crisis zit, dit is hun allerlaatste kans om nog wat van hun oude dag te maken. Met 30k terugkomen in Nederland en dat spaargeld moeten aanspreken om te overleven, waarschijnlijk met in het vooruitzicht een schamel AOW'tje / misschien een klein pensioen. Veruit de grootste groep van hun leeftijd heeft allang de schaapjes op het droge.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevonden. De vraagprijs was bijna 9 ton.
https://www.funda.nl/detail/koop/verkoc ... /42381590/
Alle reacties Link kopieren Quote
debuurvrouw schreef:
04-09-2024 12:02
Ligt er natuurlijk heel erg aan wat je doet. Ik vind morgen op iedere plek in Nederland hetzelfde werk en tegenwoordig werken ook veel mensen thuis...
Wat is dat toch met "veel mensen werken thuis"
Mensen blijven daar maar in geloven terwijl het echt maar een kleine groep is die dat kan/mag.

Mijn jongste werkt en de chemische industrie en heeft dus niets aan een huis in Gelderland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fargo schreef:
04-09-2024 15:38
Oei, die zestigers. Ik snap wel dat die vrouw in een crisis zit, dit is hun allerlaatste kans om nog wat van hun oude dag te maken.
Oude dag? Ze heeft nog 10 werkende jaren voor zich.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer me ook te bedenken hoe ik me dan zou opstellen. Tactisch gezien zou ik denk ik me over de details niet zo druk maken alsin kleur keuken, welke badkamer etc in de positie van deze mensen... ja je moet er 5 jaar tegenaan kijken maar het is hoe dan ook een vooruitgang! De afwerking en kwaliteit zou ik belangrijker vinden. Wonen in een villa met de verkeerde kleur keuken zou ik wel kunnen overleven;)...
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
04-09-2024 16:31
Wat is dat toch met "veel mensen werken thuis"
Mensen blijven daar maar in geloven terwijl het echt maar een kleine groep is die dat kan/mag.

Mijn jongste werkt en de chemische industrie en heeft dus niets aan een huis in Gelderland.
Nee, jouw jongste zoon niet,
maar er zijn ook andere plekken waar hij een soortgelijke baan kan krijgen.

En in mijn omgeving, of in elk geval in mijn straat werkt zeker 75% meer dan de helft van de tijd thuis.
Dus het is net wat je omgeving is.
Alle reacties Link kopieren Quote
debuurvrouw schreef:
04-09-2024 18:04


En in mijn omgeving, of in elk geval in mijn straat werkt zeker 75% meer dan de helft van de tijd thuis.
Dus het is net wat je omgeving is.
Je hebt geen leraren, zorgmedewerkers, winkelmedewerkers, fabrieksarbeiders, (auto)monteurs, schoonmaaksters, beveiligers enz. enz. in je straat wonen?
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
04-09-2024 18:20
Je hebt geen leraren, zorgmedewerkers, winkelmedewerkers, fabrieksarbeiders, (auto)monteurs, schoonmaaksters, beveiligers enz. enz. in je straat wonen?
Die kunnen inderdaad allemaal niet thuiswerken maar hebben wel allemaal een beroep wat je praktisch overal kunt uitoefenen
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
04-09-2024 18:20
Je hebt geen leraren, zorgmedewerkers, winkelmedewerkers, fabrieksarbeiders, (auto)monteurs, schoonmaaksters, beveiligers enz. enz. in je straat wonen?
Behalve mezelf en 2 buurvrouwen niet nee.
Edit en wat minik zegt.
Juffen, zorgmedewerkers enzo; daar staan ze overal om te springen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oef ik vind die relatie van Daniel en keisha wel heavy hoor, zijn het overal over oneens en hij "bondt" dan echt zo met die curaçao guy. Zij houdt zich netjes maar Daar zou ik dan savonds in de tent wel stevig gesprek over voeren.

Leuk programma, ben pas bij aflevering 2
Alle reacties Link kopieren Quote
Waaaaaaar begonnen Hans en Melanie aan. Op dag twee kon ze het al niet meer aan (maar het levert wel spraakmakende tv op, dat dan weer wel).

Pittige tante, Kaylee. En dan die rustige, bescheiden Leroy ernaast.

Unu en Kelly zijn zich enorm bewust van de camera's. Zeker die 1-op-1-momenten komt het erg gemaakt over.
Ik las net dat Kelly heeft meegedaan aan o.a. Temptation Island en dat verbaast me niets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koningjulian schreef:
04-09-2024 21:52
Oef ik vind die relatie van Daniel en keisha wel heavy hoor, zijn het overal over oneens en hij "bondt" dan echt zo met die curaçao guy. Zij houdt zich netjes maar Daar zou ik dan savonds in de tent wel stevig gesprek over voeren.

Leuk programma, ben pas bij aflevering 2
‘Curaçao Guy’ is Hans toch?
Of haal je er nou 2 door elkaar.

Ik heb net aflevering 2 gezien, weet nog niet of ik het leuk genoeg vind voor elke dag maar verveel me nu toch tijdens mn verlof.

Voor nu ben ik voor de jonge ouders denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
05-09-2024 16:10
‘Curaçao Guy’ is Hans toch?
Of haal je er nou 2 door elkaar.
Hans is de oudere man uit curaçao ja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven