Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 10 (ZONDER SPOILERS)

09-06-2021 20:57 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol. Vanaf zaterdag 14 augustus is het twaalfde seizoen te zien op tv! :cheer:

Gezinnen van seizoen 2021:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun kinderen mee (10-11 stuks). Oudste zoon Miguel en schoondochter Chayenna hebben inmiddels zelf een dochter.
      - Familie Adema: Na vier jaar zien we het Bathmense gezin met de vierling en hun andere twee dochters weer terug!
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 9 kinderen.
          - Familie Cudogham: Voor het eerst zien we dit Amsterdamse gezin, bestaande uit moeder Cynthia, vader Iven en hun zeven kinderen.

          Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen:
          - Familie Nagelkerke, met loeder Sofie en vader Jan en acht kinderen. We kunnen al ruim twee jaar hun hele leven volgen via Instagram, Facebook en YouTube. Op YT wordt elke dag een interessante vlog gezet.
          - Familie Kraan, Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen en negende op komst.
          - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en prins Jordy.
          - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen.
          - Willy Vink en haar 11 kinderen.
          - Familie Baumgard: bekend van Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
          - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.
          cookielover wijzigde dit bericht op 09-08-2021 22:42
          25.87% gewijzigd
          Alle reacties Link kopieren
          Ik vind Johni geen leuke naam. Nog een geluk dat ze niet de Yoni spelling hebben gebruikt.

          Ik vind 't gesop bijna sneu. Alles moet schoon voordat de kraamverzorgster komt. Er zal maar eens iemand iets slordige zien. Krijg 't idee dat er dan direct negatief over gesproken wordt.
          Ma ligt in 't ziekenhuis, belt naar huis hoe 't gaat. Antwoord, ja we hebben al gesopt opgeruimd en de bedden verschoont.
          Van kinderen van 12, 13 jaar. Doe even gewoon.
          Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
          Alle reacties Link kopieren
          Karl_Marx schreef:
          28-08-2021 10:23
          Ik vond haar er ook nog goed uitzien tijdens de bevalling!
          Ja echt he? Ik vind haar echt zo'n oermoeder die nooit aan zichzelf denkt maar alles richt op het gezin en familie.

          Wat ik wel sneu vond is dat ze op de dag van de bevalling nog bezig was of het wel knap genoeg was voor de kraamhulp. Die Urkse sociale controle op het huishouden zou niks voor mij zijn.
          Gatti schreef:
          28-08-2021 10:35
          Ik vind Johni geen leuke naam. Nog een geluk dat ze niet de Yoni spelling hebben gebruikt.

          Ik vind 't gesop bijna sneu. Alles moet schoon voordat de kraamverzorgster komt. Er zal maar eens iemand iets slordige zien. Krijg 't idee dat er dan direct negatief over gesproken wordt.
          Ma ligt in 't ziekenhuis, belt naar huis hoe 't gaat. Antwoord, ja we hebben al gesopt opgeruimd en de bedden verschoont.
          Van kinderen van 12, 13 jaar. Doe even gewoon.
          Ik vind het ook niet normaal, hoe hard iedereen ook zegt dat het normaal is op Urk. Prima, dan zijn ze daar allemaal niet normaal. Het is zwaar obsessief. En natuurlijk speelden nu de hormonen mee maar ook zonder hormonen worden de muren geregeld afgewassen.
          Uiterlijke schijn?

          Ook het hele: meiden moeten leren goed te soppen en een rijke man trouwen, vind ik niks.
          Alle reacties Link kopieren
          Ja, ik denk dat 't een soort uiterlijke schijn is. En dat dat daar moet/ hoort.
          Fijn dat 't voor hun werkt. Ik vind 't een beetje sneu om in zo'n stramien op te groeien.
          Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
          Alle reacties Link kopieren
          Het zijn nu de hormonen geweest denk ik. Die brachten mij destijds ook op poetsideeen waar ik buiten de zwangerschappen nooit op zou komen.

          Maar dat Urkse gepoets en vooral het elkaar in de gaten houden is extreem. En het is niet alleen of je wel genoeg poetst, maar ook of je wel genoeg naar de kerk gaat of je wel netjes een rok draagt etc. Beetje eng.
          Alle reacties Link kopieren
          Johni vind ik ook geen leuke naam. Het lijkt ook zo op Janna en Jennie.
          De kinderen hebben allemaal wat ouderwetse namen vanwege het vernoemen. Alleen Aida vind ik een leuke naam.

          Bij Teunie van eenvoudig leven ook allemaal namen uit de vorige eeuw. Wim, Koos en dan een Henk van 15 jaar. Is iets gereformeerds denk ik. Maar die Dj namen van tegenwoordig vind ik helemaal niks.
          Alle reacties Link kopieren
          Peertjes schreef:
          27-08-2021 18:38
          Nou echt he. Morgen vroeg eruit, eerst de boel knap maken hier 🤫
          Janneke of Johan zeiden ooit in een eerdere aflevering `wat heb je´t weer knap ouwe`.
          Dat is hier thuis een blijvertje, zeggen we geregeld tegen elkaar als man of ik weer even schoon gemaakt of opgeruimd hebben.

          Maar de Jelie´s en schoonmaken, my god. Ik heb gisteren geleerd dat ik waarschijnlijk ook de deurpost/stijl schoon moet maken zodat het knap is als er visite komt :facepalm: :biggrin: Not gonna happen... :puh:
          Dico schreef:
          28-08-2021 09:41
          Ik denk dat ze wel door heeft dat iets niet klopt. Zeker gezien het aantal likes die Maaike krijgt
          Makiko krijgt altijd een like van mij en Sandra ook :hyper:
          Alle reacties Link kopieren
          Ik vind de naam vooral raar omdat Yoni een ander woord is voor vagina.
          En volgens mij spreek je Yoni en Johni hetzelfde uit.
          Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
          Alle reacties Link kopieren
          Ik zie bij de Nagelkerkjes geen kritische opmerkingen over Junior op het aanrechtblad. Waarschijnlijk weggehaald wegens te weinig positiviteit.
          Ik hoor niks van Spanje meer. Volgende week is de laatste vakantieweek.
          Snaky schreef:
          28-08-2021 11:22
          Ik zie bij de Nagelkerkjes geen kritische opmerkingen over Junior op het aanrechtblad. Waarschijnlijk weggehaald wegens te weinig positiviteit.
          Ik hoor niks van Spanje meer. Volgende week is de laatste vakantieweek.
          Dat snap ik ook niet. Ze was toch al bezig met de koffers inpakken?
          En hoezo geen tijd om schoolspullen te kopen (haar antwoord op de kritische vragen wat betreft Amazon)? Ik zie de afgelopen weken weinig bijzonders. Paar uur kantoor, koffie, lunch, bij Jan kijken, relaxdag etc.
          Alle reacties Link kopieren
          Het lijkt mij ook wel dat dat gepoets zo obessief is omdat het fijn is te weten dat dat klaar is en jij je met je baby bezig kunt houden.

          Johni vind ik mwah. De schrijfwijze vind ik niks. Johan maakte er 'Johnny' van ;-)
          Joany is dan nog beter, alhoewel het kind vernoemd is naar oom Joey en tante Heini dus dan snap ik de schrijfwijze weer wel.
          Alle reacties Link kopieren
          Snaky schreef:
          28-08-2021 11:22
          Ik zie bij de Nagelkerkjes geen kritische opmerkingen over Junior op het aanrechtblad. Waarschijnlijk weggehaald wegens te weinig positiviteit.
          Ik hoor niks van Spanje meer. Volgende week is de laatste vakantieweek.
          Ze moet daar toch een dagtaak aan hebben. Elke keer als ze een melding krijgt op insta of Facebook snel lezen en beoordelen of die kan blijven staan of ze hem moet verwijderen.
          Alle reacties Link kopieren
          Maaikeko is ook weg!!
          't Is al met al een heel gedoe
          Alle reacties Link kopieren
          Johni vind ik een hele leuke naam! Had het wel geschreven als joanie.
          Aida vind ik idd ook prachtig. De rest is mn smaak niet.
          Dat gepoets vind ik ook vreselijk. Ik vind nu al dat mijn leven te veel draait om schoonmaken en eten maken. Maar valt in het niet bij moeder. Maar zij haalt er wel veel voldoening uit wat ik dan weer mooi vind.
          Urk eo zou ik zwaar ongelukkig van worden.
          Alle reacties Link kopieren
          Pingu schreef:
          28-08-2021 11:40
          Maaikeko is ook weg!!
          Ik kon het al niet vinden! Het gedrag van ons Soof overtreft alles, het begint bijna hufterig te worden..
          Karl_Marx schreef:
          28-08-2021 10:23
          Ik vond haar er ook nog goed uitzien tijdens de bevalling!
          Eens! Ik vond het ook een hele rustige bevalling.
          Gatti schreef:
          28-08-2021 11:17
          Ik vind de naam vooral raar omdat Yoni een ander woord is voor vagina.
          En volgens mij spreek je Yoni en Johni hetzelfde uit.
          Ja. Ik denk alleen dat er op Urk weinig straattaal is. Het woord 'yoni' voor vagina is daar nog niet doorgedrongen. Ik denk echt dat Janneke en Johan dat niet weten. Anders hadden ze er vast wel Joani van gemaakt of zo.
          Zal ik een nieuwe openen?
          Alle reacties Link kopieren
          Het poetsen bij de Jelies vind ik fascinerend. Ik hou ook van een schoon huis en vind poetsen ook niet erg maar ik heb er te weinig tijd en discipline voor om het zo knap te krijgen en houden. Een vaste structuur volhouden is goed voor me maar ik heb er de puf niet voor naast mijn baan en gezin. Ik kan het ook lastig uit handen geven aan een hulp, ik heb dat vaker geprobeerd maar was altijd ontevreden over het resultaat en daardoor zonde van het geld. Soms krijg ik visioenen van een traditionele rolverdeling tussen man en mij met mijzelf als thuisblijf moeder en huisvrouw. Gelukkig kom ik bijtijds tot bezinning: mijn moeder was alleenstaand dus onafhankelijkheid voor de vrouw is er bij mij met de paplepel in gegoten. Dat Janneke zo traditioneel leeft en zoveel vertrouwt op man en God dat ze zoveel kinderen ‘durft’ te krijgen zonder eigen inkomen heb ik bewondering voor. Ik zou dat never nooit doen.
          Alle reacties Link kopieren
          Brokkel schreef:
          28-08-2021 12:00
          Zal ik een nieuwe openen?
          Ja doen!
          Nieuw topic: entertainment/een-huis-vol-deel-11-zond ... ges/481519
          Alle reacties Link kopieren
          Peertjes schreef:
          28-08-2021 09:27
          Haha Ja echt. Elke keer als de BB kinderen weer stoeiend en gillend voorbij komen gaat eerst die nek omhoog, zoomt een oog in op de tv, om vervolgens heel druk te gaan doen 🤣
          😂
          Alle reacties Link kopieren
          Gatti schreef:
          28-08-2021 10:35
          Ik vind Johni geen leuke naam. Nog een geluk dat ze niet de Yoni spelling hebben gebruikt.

          Ik vind 't gesop bijna sneu. Alles moet schoon voordat de kraamverzorgster komt. Er zal maar eens iemand iets slordige zien. Krijg 't idee dat er dan direct negatief over gesproken wordt.
          Ma ligt in 't ziekenhuis, belt naar huis hoe 't gaat. Antwoord, ja we hebben al gesopt opgeruimd en de bedden verschoont.
          Van kinderen van 12, 13 jaar. Doe even gewoon.
          Smetvrees vrees ik🤣

          Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
          Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

          Terug naar boven