Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 14 (ZONDER SPOILERS)

07-01-2022 09:52 3013 berichten
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen van het winterseizoen 2021:
- Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila, 11 kinderen, 1 kleinkind
- Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met va Johan en moe Janneke, 9 kinderen en 2 honden.
- Familie Cudogham: Amsterdamse gezin, bestaande uit moeder Cynthia, vader Iven en hun zeven kinderen.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen: Familie Nagelkerke, familie Kraan, familie Adema, familie Deijs, papa Jay, familie Baumgard en de familie Quaedackers.
anoniem_636f8b86cbe89 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 17:17
32.26% gewijzigd
Francientje schreef:
30-03-2022 13:04
Jammer van de tulpen vaas, hij was echt prachtig :pukey:
Die woensdag middag speciale lunch is ook niet meer, er staat gewoon brood op tafel :O
Wat vinden jullie van die platte chocolade paas eieren voor in de brievenbus?? Ik vind ze er niet uitnodigend uitzien.

*positief* we hebben zon, we hebben regen, we hebben onweer, de boodschappen zijn al gedaan, vandaag in recordtijd. En vooral de vogeltjes fluiten :daisy:
Dat is het punt. Dat is daar heel speciaal. :lol:
Jawel hoor, er zijn kroketten!
*wil ik ook*
Alle reacties Link kopieren
De laatste vlog. Verschrikkelijk een en al Junior. Hij heeft op school geleerd dat hij zijn vinger moet opsteken als hij iets wil zeggen. Nu doet hij dat thuis ook. Ik vind hem zo verschrikkelijk irritant. En die lieve Madelief wordt zo emotioneel verwaarloosd door Sofie.
Rosalind* schreef:
30-03-2022 14:12
Jawel hoor, er zijn kroketten!
*wil ik ook*
Oei, die had ik genegeerd, die kunnen wij hier niet kopen, alleen bij een Belgische snack en vooral vreselijk duur .
Nu heb ik trek in kroketten :cry:
Rosalind* schreef:
30-03-2022 14:12
Jawel hoor, er zijn kroketten!
*wil ik ook*
Dubbel hoeft niet, dan krijg ik nog meer trek
Alle reacties Link kopieren
Blondie68 schreef:
30-03-2022 14:13
De laatste vlog. Verschrikkelijk een en al Junior. Hij heeft op school geleerd dat hij zijn vinger moet opsteken als hij iets wil zeggen. Nu doet hij dat thuis ook. Ik vind hem zo verschrikkelijk irritant. En die lieve Madelief wordt zo emotioneel verwaarloosd door Sofie.
Dus hij tettert niet meer overal doorheen?
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Francientje schreef:
30-03-2022 15:01
Oei, die had ik genegeerd, die kunnen wij hier niet kopen, alleen bij een Belgische snack en vooral vreselijk duur .
Nu heb ik trek in kroketten :cry:
Hier ook geen kroketten verkrijgbaar :'(
Alle reacties Link kopieren
Blondie68 schreef:
30-03-2022 14:13
De laatste vlog. Verschrikkelijk een en al Junior. Hij heeft op school geleerd dat hij zijn vinger moet opsteken als hij iets wil zeggen. Nu doet hij dat thuis ook. Ik vind hem zo verschrikkelijk irritant. En die lieve Madelief wordt zo emotioneel verwaarloosd door Sofie.
Hadden ze beter thuis jaren eerder in moeten voeren. Eigenlijk ook voor Sofieke. En idd, arme Madelief. Het leukste kind wordt totaal genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
Dat was vlog van gisteren toch vd kroketten? Vandaag blog vd uitslag vd worstenbroodjeswedstrijd

Jan reed deze week al voor de 4e keer richting EHV. Soof kan dat niet wat dat kost me time. Op de terugweg van EHV wilde juun naar Stroop uit eten...dus dan gaan we naar Stroop. Want ze moesten nog terug voor het armbandje. De editelor heeft niet goed geknipt en geplakt.

Soof valt door de mand want ze kregen nooit een scooter...ze hadden er zelf hard voor gewerkt. Weet zeker dat Merel hem gekregen heeft, Eline zou hem krijgen als ze de wedstrijd zou winnen maar Jan streek over zijn hart en ze krijgt hem toch.

Random filmen van mensen tijdens wedstrijd en beelden op internet zetten weer heel Akward...als ik in die zaal had gezeten had ik hem @##%% gezoend (positief blijven)
*** Wees niet boos op luie mensen, zij hebben niks gedaan ***
Jemma70 schreef:
30-03-2022 19:32
Dat was vlog van gisteren toch vd kroketten? Vandaag blog vd uitslag vd worstenbroodjeswedstrijd

Jan reed deze week al voor de 4e keer richting EHV. Soof kan dat niet wat dat kost me time. Op de terugweg van EHV wilde juun naar Stroop uit eten...dus dan gaan we naar Stroop. Want ze moesten nog terug voor het armbandje. De editelor heeft niet goed geknipt en geplakt.

Soof valt door de mand want ze kregen nooit een scooter...ze hadden er zelf hard voor gewerkt. Weet zeker dat Merel hem gekregen heeft, Eline zou hem krijgen als ze de wedstrijd zou winnen maar Jan streek over zijn hart en ze krijgt hem toch.

Random filmen van mensen tijdens wedstrijd en beelden op internet zetten weer heel Akward...als ik in die zaal had gezeten had ik hem @##%% gezoend (positief blijven)
Nee de kroket was vanmiddag in de story's te zien. Haha Juun wilde naar Stoop. Wat een bullshit. Toen Merel een scooter kreeg zeiden ze dat ze een deel zelf gespaard had en hun een deel bijgelegd hadden. Nu komt dus uit dat ze er niets voor heeft hoeven te doen. Waarom dat liegen en verdraaien altijd, het komt toch altijd uit. Dat is met leugens, die kun je moeilijker onthouden dan de waarheid.
Niet dat het mij iets uitmaakt dat ze die scooters gewoon krijgen maar dat gedraai erom heen, zo hypocriet en zo neem je steeds minder dingen serieus.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
30-03-2022 20:07
Nee de kroket was vanmiddag in de story's te zien. Haha Juun wilde naar Stoop. Wat een bullshit. Toen Merel een scooter kreeg zeiden ze dat ze een deel zelf gespaard had en hun een deel bijgelegd hadden. Nu komt dus uit dat ze er niets voor heeft hoeven te doen. Waarom dat liegen en verdraaien altijd, het komt toch altijd uit. Dat is met leugens, die kun je moeilijker onthouden dan de waarheid.
Niet dat het mij iets uitmaakt dat ze die scooters gewoon krijgen maar dat gedraai erom heen, zo hypocriet en zo neem je steeds minder dingen serieus.
Precies dit...zeg gewoon we hebben geld zat en verwennen graag onze kids. Juun had geen zin in Stroop...lees: soof had geen zin 9m eens een keer te koken als blijk van waardering van al het gerij naar EHV van jan. En die arme man maar niet bijgeslapen raken...wat mot geld verdiend worden voor jwz🤣 Het positieve aan dit verhaal is dat ik de stories nog moet kijken van vandaag vd lekkere kroketten hummm echt speciaal ze snacken nooit
*** Wees niet boos op luie mensen, zij hebben niks gedaan ***
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende. Ze zou een scooter krijgen als ze won...?
Van je ouders moet je het hebben. Lekker pushen. Moeder dacht dat de prijs al binnen was, met haar Toverland outfit aan.
Niet: trots op je, dat je weer in de finale staat, meisje. Voor ons heb je al gewonnen.
Oh en je krijgt gewoon net als je zus een scooter, met of zonder wedstrijd..
Laatst zei iemand hier dat ook al over dat koken. Kreeg ze ook iets?
Dan zal het met :
"we laten Junior thuis, als jullie zorgen dat er geen 112 gebeld hoeft te worden. En kijk maar waar en wanneer hij in slaap valt hij komt vanzelf wel een keer opdraven morgenvroeg" ook wel beloond worden. Met die merkschoenen die Sofie eigenlijk niet zou kopen, maar de rest van school wel draagt. Of de MacDonald's, want daar heeft Jan een hekel aan. Maar ze zijn er wel een paar x geweest, pas geleden. Kids worden natuurlijk ook vindingrijk. Sla je slag!
Wij passen op als we niet mee hoeven naar Spanje (want 1x raden wie dan op moet passen)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Brooklyn28 schreef:
30-03-2022 16:12
Hadden ze beter thuis jaren eerder in moeten voeren. Eigenlijk ook voor Sofieke. En idd, arme Madelief. Het leukste kind wordt totaal genegeerd.
Misschien maakt dat haar juist zo leuk
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
Zou ze nou echt zelf gefietst hebben, reed ze er achter aan of zat ze in de bak fiets?

't is toch wel een drama, hè?! Dat stuk van die tulpen vaas..
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Mij viel op dat 'de middelbare' op een doodgewone maandag allemaal ergens gaan lunchen. Thuis lunchen is al best bijzonder daar.
Alle reacties Link kopieren
Hi, hier nog een vaste meelezen. Klets graag met jullie mee.

Las net het verslag van de Jelies. Wat jammer nou, beide ouders avond weg.
En een ziek kind op de bank achterlaten met zussen. Zo laat ook! Jammer vond hun juist zo leuk en zorgzaam.
Snaky schreef:
30-03-2022 22:29
Mij viel op dat 'de middelbare' op een doodgewone maandag allemaal ergens gaan lunchen. Thuis lunchen is al best bijzonder daar.
Ik krijg het gevoel dat er middelbare maar zoveel als mogelijk weg gaan. Dan hoeven ze niet op te passen, te koken of die camera voor hun neus te zien.

Voor Nederlandse begrippen is een broodje kroket niet bijzonder. Die kan je dagelijks eten. Een echt gezonde maaltijd, met voldoende eten voor iedereen, dat zou bij hen een mooie manier zijn om iedereen thuis te krijgen en een feestje van de woensdag lunch te maken.
Lampenkap39 schreef:
30-03-2022 23:51
Hi, hier nog een vaste meelezen. Klets graag met jullie mee.

Las net het verslag van de Jelies. Wat jammer nou, beide ouders avond weg.
En een ziek kind op de bank achterlaten met zussen. Zo laat ook! Jammer vond hun juist zo leuk en zorgzaam.
Welkom.
Viel mij op bij de fam N dat ze al 2 x een huis bezichtigd hebben en er met de kinderen over fantaseren. Beetje raar, want lijkt mij toch beter eerst je eigen huis verkopen, waar blijkbaar weinig belangstelling voor is. Voor dat geld wil ik overigens geen grote verbouwing moeten doen en veel grond hebben.
Zit je straks met twee huizen opgezadeld.
Ik heb het idee dat deze mensen totaal geen financieel overzicht hebben die zullen bij een volgende grote crisis nog eens hard op hun neus vallen. Date night is lunchtide met vrienden geworden :idee:

*positief* er was geen date gisteravond!!
Alle reacties Link kopieren
Francientje schreef:
31-03-2022 09:59
Viel mij op bij de fam N dat ze al 2 x een huis bezichtigd hebben en er met de kinderen over fantaseren. Beetje raar, want lijkt mij toch beter eerst je eigen huis verkopen, waar blijkbaar weinig belangstelling voor is. Voor dat geld wil ik overigens geen grote verbouwing moeten doen en veel grond hebben.
Zit je straks met twee huizen opgezadeld.
Ik heb het idee dat deze mensen totaal geen financieel overzicht hebben die zullen bij een volgende grote crisis nog eens hard op hun neus vallen. Date night is lunchtide met vrienden geworden :idee:

*positief* er was geen date gisteravond!!
Ik heb ergens gehoord of gelezen van Soof dat ze een carrière als huisjes melker over wegen. m.a.w., appartementen erin laten bouwen.
Ik zou het mooi vinden als zij mee deden aan het programma 'waar doen ze het van'. Al vraag ik me af of je daar als kijker echt inzicht krijgt hoor, het valt mij wat tegen hoe duidelijk de financiën van de deelnemende gezinnen worden neergezet. Ik heb steeds het gevoel dat de Nagelkerke op te grote voet leven in vergelijking met de inkomsten. Aan de andere kant ben ik een financiële nitwit. Wie weet heeft Jan een hele vette spaarrekening van zijn ouders meegekregen.

Het zou mij een heel kwetsbaar gevoel geven als ik een enorm gezin zou hebben en alles valt of staat bij 1 persoon (Jan). mocht hij in een dikke dip raken omdat hij zichzelf half dood werkt of een ziekte krijgen dan hebben ze daar echt wel een probleem met het opvoeden van zo'n kinderschare, hun huis in Spanje, de kerreven en vooral met de grootste kostenpost (Sofie). Bij de Jelies vind ik dat ook zo kwetsbaar. Okee, je kan je ervoor verzekeren, maar de meeste gezinnen met zoveel kinderen die meededen hebben een traditionele rolverdeling. De kinderen voeden elkaar natuurlijk ook op, maar een moeder die veel uren buitenshuis werkt is toch lastiger te regelen. Kom je direct op de meest voor de hand liggende reden voor Sofie om zoveel kinderen te werpen, ze heeft verder niks met het moederschap.
Alle reacties Link kopieren
3 vlogs doorgescrolld. Jan is heel aanwezig in de vlog onze allesweter en alleskunner met zijn dweperige fan. Jan kraakt wat af en ziet gelijk welke van de profs zijn. Niet want hij zit er naast. Zelf haalde hij de finale niet, kleine kanttekening. Sofie wil een foto van Junior bij een bord, maar hij wil niet. Einde is in zicht voor beeldmateriaal denk ik.
De 'rooie pannen' :facepalm: echt zo fout van Jan. Ze zijn er van overtuigd dat Eline wint, straalt van de gezichten af en als dat niet gebeurt, komen de standaard spreuken. Om alles goed te praten voor zichzelf. Moeder helemaal in vol ornaat of ze naar iets chic's moest. Junior mee. Kwekt door de uitslag heen in de zaal. Die jongens kijken naar hun op de achtergrond, ze keken, zoals ik dacht en zou kijken. :rofl: Doordeweekse schooldag, net 4 geworden. Duurde tot 21 uur. En dan nog terug rijden.

Dan de verjaardag vieren daar ben ik gestopt na 7 minuten, niet te doen. Hoge stem Jan die het allemaal beter weet. Jan zuigt steeds zijn speeksel hard naar binnen. En Junior zegt dat hij zijn handen niet gewassen heeft. Lekker eerlijk.

En leuk dat ze armbandjes kopen van de groep van Madelief. Alleen dat geld zo achteloos gooien, met nog wat fooi voor de Oekraïne had ook respectvoller gekund. Dan nog een heel gereken met de meiden over inkoop, investering en inkomsten voor een lunch en wat ze beter hadden gekund. Ze snappen er niks van en dat hoeft ook niet. Alles moet verpest worden door de betweters
Walg walg. Het zijn kinderen, laat ze gewoon. Hoe zit het met die vluchteling, die ze in huis zouden nemen? Gebakken bakflix lucht?
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
30-03-2022 13:59
Dat is het punt. Dat is daar heel speciaal. :lol:
Net als dat knuffelen.
Alle reacties Link kopieren
reckless schreef:
31-03-2022 10:30
Ik heb ergens gehoord of gelezen van Soof dat ze een carrière als huisjes melker over wegen. m.a.w., appartementen erin laten bouwen.
Ik zou het mooi vinden als zij mee deden aan het programma 'waar doen ze het van'. Al vraag ik me af of je daar als kijker echt inzicht krijgt hoor, het valt mij wat tegen hoe duidelijk de financiën van de deelnemende gezinnen worden neergezet. Ik heb steeds het gevoel dat de Nagelkerke op te grote voet leven in vergelijking met de inkomsten. Aan de andere kant ben ik een financiële nitwit. Wie weet heeft Jan een hele vette spaarrekening van zijn ouders meegekregen.

Het zou mij een heel kwetsbaar gevoel geven als ik een enorm gezin zou hebben en alles valt of staat bij 1 persoon (Jan). mocht hij in een dikke dip raken omdat hij zichzelf half dood werkt of een ziekte krijgen dan hebben ze daar echt wel een probleem met het opvoeden van zo'n kinderschare, hun huis in Spanje, de kerreven en vooral met de grootste kostenpost (Sofie). Bij de Jelies vind ik dat ook zo kwetsbaar. Okee, je kan je ervoor verzekeren, maar de meeste gezinnen met zoveel kinderen die meededen hebben een traditionele rolverdeling. De kinderen voeden elkaar natuurlijk ook op, maar een moeder die veel uren buitenshuis werkt is toch lastiger te regelen. Kom je direct op de meest voor de hand liggende reden voor Sofie om zoveel kinderen te werpen, ze heeft verder niks met het moederschap.
Dan mogen ze gelijk ruilen van huis voor een week met die zelfvoorzienend moeder in tiny house.
Zou Sofie dat te boven komen?
Alle reacties Link kopieren
F16 schreef:
31-03-2022 12:00
Dan mogen ze gelijk ruilen van huis voor een week met die zelfvoorzienend moeder in tiny house.
Zou Sofie dat te boven komen?
:rofl:
reckless schreef:
31-03-2022 10:30
Ik heb ergens gehoord of gelezen van Soof dat ze een carrière als huisjes melker over wegen. m.a.w., appartementen erin laten bouwen.
Ik zou het mooi vinden als zij mee deden aan het programma 'waar doen ze het van'. Al vraag ik me af of je daar als kijker echt inzicht krijgt hoor, het valt mij wat tegen hoe duidelijk de financiën van de deelnemende gezinnen worden neergezet. Ik heb steeds het gevoel dat de Nagelkerke op te grote voet leven in vergelijking met de inkomsten. Aan de andere kant ben ik een financiële nitwit. Wie weet heeft Jan een hele vette spaarrekening van zijn ouders meegekregen.

Het zou mij een heel kwetsbaar gevoel geven als ik een enorm gezin zou hebben en alles valt of staat bij 1 persoon (Jan). mocht hij in een dikke dip raken omdat hij zichzelf half dood werkt of een ziekte krijgen dan hebben ze daar echt wel een probleem met het opvoeden van zo'n kinderschare, hun huis in Spanje, de kerreven en vooral met de grootste kostenpost (Sofie). Bij de Jelies vind ik dat ook zo kwetsbaar. Okee, je kan je ervoor verzekeren, maar de meeste gezinnen met zoveel kinderen die meededen hebben een traditionele rolverdeling. De kinderen voeden elkaar natuurlijk ook op, maar een moeder die veel uren buitenshuis werkt is toch lastiger te regelen. Kom je direct op de meest voor de hand liggende reden voor Sofie om zoveel kinderen te werpen, ze heeft verder niks met het moederschap.
Huisjesmelker, die zien overal geld in. Wat je zegt eens meedoen met “waar doen ze het van” hoewel ik het net als jou geen goed beeld die geven. Al krijg je een pak geld mee van je ouders, ooit raakt het op met al die uitgaven. Of ze hebben heel veel schulden en op het moment dat er financiële tegenslag komt gaan ze failliet.

Voor de rest heb je helemaal gelijk, als er iets met Jan gebeurd waardoor hij niet meer kan werken, dan kan Sofie dat nooit overnemen om kostwinner te worden. En alles wat ze kopen is onverkoopbaar, in ieder geval niet zo winstgevend als ze zouden willen. Ik denk dat het bij de Jelies wel goed is dat Johan van baan gewisseld is. Zeker nu het er op lijkt dat hij toch wel long covid heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven