Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 14 (ZONDER SPOILERS)

07-01-2022 09:52 3013 berichten
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen van het winterseizoen 2021:
- Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila, 11 kinderen, 1 kleinkind
- Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met va Johan en moe Janneke, 9 kinderen en 2 honden.
- Familie Cudogham: Amsterdamse gezin, bestaande uit moeder Cynthia, vader Iven en hun zeven kinderen.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen: Familie Nagelkerke, familie Kraan, familie Adema, familie Deijs, papa Jay, familie Baumgard en de familie Quaedackers.
anoniem_636f8b86cbe89 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 17:17
32.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk de Adema's. Wat een verademing is dat gezin. Die doen gewoon normale dingen.
Fietsen, het bos in. Sporten. Knutselen.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Francientje schreef:
31-03-2022 16:13
Huisjesmelker, die zien overal geld in. Wat je zegt eens meedoen met “waar doen ze het van” hoewel ik het net als jou geen goed beeld die geven. Al krijg je een pak geld mee van je ouders, ooit raakt het op met al die uitgaven. Of ze hebben heel veel schulden en op het moment dat er financiële tegenslag komt gaan ze failliet.

Voor de rest heb je helemaal gelijk, als er iets met Jan gebeurd waardoor hij niet meer kan werken, dan kan Sofie dat nooit overnemen om kostwinner te worden. En alles wat ze kopen is onverkoopbaar, in ieder geval niet zo winstgevend als ze zouden willen. Ik denk dat het bij de Jelies wel goed is dat Johan van baan gewisseld is. Zeker nu het er op lijkt dat hij toch wel long covid heeft.
Hij was toch weer helemaal hersteld? Ik heb de laatste week ofzo de verhaaltjes niet meer gelezen. Daar staan ook zoveel fouten in spelling en zinsopbouw in, af en toe houdt me dat tegen het te lezen.
Alle reacties Link kopieren
F16 schreef:
31-03-2022 12:00
Dan mogen ze gelijk ruilen van huis voor een week met die zelfvoorzienend moeder in tiny house.
Zou Sofie dat te boven komen?
Mooie tv! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
brrrrr, ik kijk nu de nieuwste vlog met uitgebreide 'kroel' sessie van Sofie met Junior. Daar heb ik op gewacht, iemand zei hier laatst ook al dat het niet om aan te zien is als Sofie dat doet. Heel herkenbaar. Ik ben benieuwd waarom dat zo is. voor mij dan.

Ik zie een totaal geobsedeerde, bewonderende focus op Junior in combinatie met dat constante aaien en kussen en het hysterische stemgeluid. 'morrege ga je naar de..?? de...???' en Junior reageert er nauwelijks op want die valt om van vermoeidheid.
Sofie heeft alleen richting Jan diezelfde geobsedeerde focus en bewonderende aandacht. Met de andere kinderen doet ze dat niet. Ze ziet Junior volgens mij als de mini versie van Jan. Hij krijgt gewoon alle aandacht, ten koste van iedereen.
reckless schreef:
31-03-2022 16:37
Hij was toch weer helemaal hersteld? Ik heb de laatste week ofzo de verhaaltjes niet meer gelezen. Daar staan ook zoveel fouten in spelling en zinsopbouw in, af en toe houdt me dat tegen het te lezen.
Ik kan het mishebben hoor, lees het ook niet helemaal. Maar laatst zag ik volgens mij voorbij komen dat hij nog steeds niet fit was. Als ik 3 x iets moet lezen in het te begrijpen dan stop ik ook.
reckless schreef:
31-03-2022 17:13
brrrrr, ik kijk nu de nieuwste vlog met uitgebreide 'kroel' sessie van Sofie met Junior. Daar heb ik op gewacht, iemand zei hier laatst ook al dat het niet om aan te zien is als Sofie dat doet. Heel herkenbaar. Ik ben benieuwd waarom dat zo is. voor mij dan.

Ik zie een totaal geobsedeerde, bewonderende focus op Junior in combinatie met dat constante aaien en kussen en het hysterische stemgeluid. 'morrege ga je naar de..?? de...???' en Junior reageert er nauwelijks op want die valt om van vermoeidheid.
Sofie heeft alleen richting Jan diezelfde geobsedeerde focus en bewonderende aandacht. Met de andere kinderen doet ze dat niet. Ze ziet Junior volgens mij als de mini versie van Jan. Hij krijgt gewoon alle aandacht, ten koste van iedereen.
Ik vind die adoratie voor Junior ook raar. Ik ben geblokkeerd en met mijn andere account ga ik niet reageren 😉. Maar ik zou toch wel van Sofie willen weten waarom ze voor Junior wel die aandacht heeft en de andere niet.
Als ze al antwoord zal het iets zijn als, “ jullie zien maar een deel van de dag”.

Ik zag op fb ook iemand reageren, bij een ander, dat Sofie nergens antwoord op geeft. Geloof dat dat over de belangstelling voor hun huis was.
Alle reacties Link kopieren
Francientje schreef:
31-03-2022 17:49
Ik vind die adoratie voor Junior ook raar. Ik ben geblokkeerd en met mijn andere account ga ik niet reageren 😉. Maar ik zou toch wel van Sofie willen weten waarom ze voor Junior wel die aandacht heeft en de andere niet.
Als ze al antwoord zal het iets zijn als, “ jullie zien maar een deel van de dag”.

Ik zag op fb ook iemand reageren, bij een ander, dat Sofie nergens antwoord op geeft. Geloof dat dat over de belangstelling voor hun huis was.
Druk druk druk gin taid!!
Alle reacties Link kopieren
Francientje schreef:
31-03-2022 17:44
Ik kan het mishebben hoor, lees het ook niet helemaal. Maar laatst zag ik volgens mij voorbij komen dat hij nog steeds niet fit was. Als ik 3 x iets moet lezen in het te begrijpen dan stop ik ook.
Iemand vroeg toen of hij nog last had van de corona / long covid en toen zei janneke van ja.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
31-03-2022 18:06
Iemand vroeg toen of hij nog last had van de corona / long covid en toen zei janneke van ja.
Jeetje, dat lijkt me met zo’n druk leven extra naar.
Het valt me nu wel weer op dat er altijd kinderen ziek zijn, worden of niet lekker zijn.
reckless schreef:
31-03-2022 18:25
Jeetje, dat lijkt me met zo’n druk leven extra naar.
Het valt me nu wel weer op dat er altijd kinderen ziek zijn, worden of niet lekker zijn.
Tja, lullig voor Johan maar het is ook niet slim hoe hun met corona zijn omgegaan.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
31-03-2022 18:44
Tja, lullig voor Johan maar het is ook niet slim hoe hun met corona zijn omgegaan.
Ik vond het ook niks, in Tollebeek bestaat blijkbaar geen corona. Misschien wel ‘de Karona’ maar daarmee kon je nog steeds overal om een bakkie gaan.
Maar! Ook als je wel slim met corona omgaat ligt longcovid op de loer.
reckless schreef:
31-03-2022 18:55
Ik vond het ook niks, in Tollebeek bestaat blijkbaar geen corona. Misschien wel ‘de Karona’ maar daarmee kon je nog steeds overal om een bakkie gaan.
Maar! Ook als je wel slim met corona omgaat ligt longcovid op de loer.
Dat is zeker waar maar er is natuurlijk verschil tussen proberen zoveel risico's te vermijden of staan juichen dat je corona hebt en dat je dus denkt dat je er daarna vanaf bent . En sterkte voor jou :hug: (ik dacht dat jij dat was met longcovid)
Alle reacties Link kopieren
Byrma schreef:
30-03-2022 22:21
Zou ze nou echt zelf gefietst hebben, reed ze er achter aan of zat ze in de bak fiets?

't is toch wel een drama, hè?! Dat stuk van die tulpen vaas..
Fietsen...soof? haha nee joh die heeft niet eens een fiets, als ze op de fiets was gegaan hadden ze dat heus wel gevlogd
*** Wees niet boos op luie mensen, zij hebben niks gedaan ***
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
31-03-2022 19:04
Dat is zeker waar maar er is natuurlijk verschil tussen proberen zoveel risico's te vermijden of staan juichen dat je corona hebt en dat je dus denkt dat je er daarna vanaf bent . En sterkte voor jou :hug: (ik dacht dat jij dat was met longcovid)
Dat juichen is ook een beetje naïef idd. Hier Corona klachten anderhalve maand na de besmetting, ik merk wel dat het verbetert dus longcovid ga ik niet vanuit. Ik hoop het eigenlijk gewoon heel erg. Het lijkt me een nachtmerrie als het langdurig zou zijn. Thx :heart:
Wij hadden genoeg gegeten dus soep met broodjes voor de kids.
Dus omdat 2 van de 10 personen uit lunchen zijn geweest, wordt er voor de rest geen fatsoenlijke maaltijd meer gekookt.
:nope:
Rosalind* schreef:
31-03-2022 21:32
Wij hadden genoeg gegeten dus soep met broodjes voor de kids.
Dus omdat 2 van de 10 personen uit lunchen zijn geweest, wordt er voor de rest geen fatsoenlijke maaltijd meer gekookt.
:nope:
Yep, dat is hoe het rolt daar. Zat even door dat krantenartikel te scrollen (oud artikel) en daar roept Sofie al dat die van 10 de opvolger van Jan wordt (Eline) want die is al aan het bakken. En dat Jan wat terughoudender is mbt het openen en uitbreiden van de zaken. Het is dus duidelijk wie de lat zo hoog legt. En Jan maar werken, slapen, trainen en weer werken. Wat doet die man zichzelf aan.
Alle reacties Link kopieren
En Eline heeft Junior vandaag uit school gehaald. Achterop de fiets. Dat vindt Junior geweldig. En Madelief dan? Mama Sofie was weer eens aan het lunchen.
Waarom gaat zij niet met Junior fietsen als hij dat zo geweldig vindt.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
31-03-2022 19:04
Dat is zeker waar maar er is natuurlijk verschil tussen proberen zoveel risico's te vermijden of staan juichen dat je corona hebt en dat je dus denkt dat je er daarna vanaf bent . En sterkte voor jou :hug: (ik dacht dat jij dat was met longcovid)
Ik ben de ongelukkige, samen met een vaste poster van hier, waar ik veel aan heb, ook via dit topic gevonden. Dat is een #positivitait❤️ via dit topic.
Hij werkt nog, heeft misschien wat restklachten zoals veel mensen. Tip zou dan zijn rust te pakken, anders heeft hij kans om ook beperkt te worden.
Klein voorbeeld: ik kan nog maar 4 minuten lopen achterelkaar momenteel. Een van de vele beperkingen en klachten. Ik wil niet klagen, ver uitweiden erover hier, of dit topic ervoor gebruiken maar long-covid is wel een ander verhaal. Vragen mag via pb wel, helaas ben ik ervaringsdeskundige geworden.
Je kon't altaid nog bakker worre
makiko schreef:
31-03-2022 22:03
Ik ben de ongelukkige, samen met een vaste poster van hier, waar ik veel aan heb, ook via dit topic gevonden. Dat is een #positivitait❤️ via dit topic.
Hij werkt nog, heeft misschien wat restklachten zoals veel mensen. Tip zou dan zijn rust te pakken, anders heeft hij kans om ook beperkt te worden.
Klein voorbeeld: ik kan nog maar 4 minuten lopen achterelkaar momenteel. Een van de vele beperkingen en klachten. Ik wil niet klagen, ver uitweiden erover hier, of dit topic ervoor gebruiken maar long-covid is wel een ander verhaal. Vragen mag via pb wel, helaas ben ik ervaringsdeskundige geworden.
Ja, nu weet ik het weer. Ik wist dat er nog 1 of 2 van hier waren met long-covid. Wat heftig zeg dat je nog zo beperkt bent. Voor jou en alle anderen hier die ermee kampen, heel veel sterkte en luister inderdaad naar je lichaam :hug:
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
31-03-2022 21:36
Yep, dat is hoe het rolt daar. Zat even door dat krantenartikel te scrollen (oud artikel) en daar roept Sofie al dat die van 10 de opvolger van Jan wordt (Eline) want die is al aan het bakken. En dat Jan wat terughoudender is mbt het openen en uitbreiden van de zaken. Het is dus duidelijk wie de lat zo hoog legt. En Jan maar werken, slapen, trainen en weer werken. Wat doet die man zichzelf aan.
Ik snap hem ook niet eerlijk gezegd. Hij is toch vaak degene die veel dingen onzin vindt maar van zijn vrouw pikt hij bijna alles. Het is ook zeker niet mijn favoriete vader van al die deelnemers. Ook al kookt hij en speelt hij mee. Vooral zijn kinderachtige pest- en prestatiedrang speelt mee.
Ondanks wat ieniemienie lichte irritatietjes, is mijn favoriete vader toch Alex. Wat doet hij dat leuk met al die dochters. En die meisjes zijn ook niet de makkelijkste tantes. Gewoon zoals het gaat in een gezin. Je moet af en toe ruzie hebben of kattig zijn tegen je zus. Om daarna samen weer te giechelen om niks, of je vader uit te lachen.
Ik zou niet naast de beste man wakker willen worden. Puur als vader bedoel ik.
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
31-03-2022 22:03
Ik ben de ongelukkige, samen met een vaste poster van hier, waar ik veel aan heb, ook via dit topic gevonden. Dat is een #positivitait❤️ via dit topic.
Hij werkt nog, heeft misschien wat restklachten zoals veel mensen. Tip zou dan zijn rust te pakken, anders heeft hij kans om ook beperkt te worden.
Klein voorbeeld: ik kan nog maar 4 minuten lopen achterelkaar momenteel. Een van de vele beperkingen en klachten. Ik wil niet klagen, ver uitweiden erover hier, of dit topic ervoor gebruiken maar long-covid is wel een ander verhaal. Vragen mag via pb wel, helaas ben ik ervaringsdeskundige geworden.
Echt vreselijk Makiko, sterkte :rose: ik hoop zo voor je dat het verbeteren zal! Wat een nare ziekte is het toch.
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
31-03-2022 22:03
Ik ben de ongelukkige, samen met een vaste poster van hier, waar ik veel aan heb, ook via dit topic gevonden. Dat is een #positivitait❤️ via dit topic.
Hij werkt nog, heeft misschien wat restklachten zoals veel mensen. Tip zou dan zijn rust te pakken, anders heeft hij kans om ook beperkt te worden.
Klein voorbeeld: ik kan nog maar 4 minuten lopen achterelkaar momenteel. Een van de vele beperkingen en klachten. Ik wil niet klagen, ver uitweiden erover hier, of dit topic ervoor gebruiken maar long-covid is wel een ander verhaal. Vragen mag via pb wel, helaas ben ik ervaringsdeskundige geworden.
Hier nog een ervaringsdeskundige.... helaas....
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
31-03-2022 22:06
Ja, nu weet ik het weer. Ik wist dat er nog 1 of 2 van hier waren met long-covid. Wat heftig zeg dat je nog zo beperkt bent. Voor jou en alle anderen hier die ermee kampen, heel veel sterkte en luister inderdaad naar je lichaam :hug:
Ja dat is het. Die had ik ook niet aan zien komen. Ik zit in een langdurig traject. Komt hoop ik goed. 1 positief iets is dat ik met een andere poster dezelfde ervaringen en tips kan delen. Via dit topic gevonden. :high5:
Terug on topic.
Want het bovenste deel van de tulpen vaas kapot, de horror!! :-o Zo heeft ieder zijn eigen problemen. De actualiteiten pailer nog maar even niet meegerekend. ;-)
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
31-03-2022 22:17
Hier nog een ervaringsdeskundige.... helaas....
:hug:
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
31-03-2022 22:17
Hier nog een ervaringsdeskundige.... helaas....
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven