Entertainment alle pijlers

een huis vol

14-12-2011 11:13 1450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er iemand naar 'een huis vol'? Over die 2 gezinnen met 12 kinderen?
quote:mini47 schreef op 09 januari 2012 @ 16:24:

Dat is nou eens een leuke vraag!

Als het zou moeten, zonder twijfel bij fam. Baumgard. Want de gangpaden in de kamers bij fam. Deijs zijn al bezet. Verder is mijn keuze gemaakt vanwege de relaxte sfeer daar, muzikaliteit, lekker eten, rookvrij huis en de knappe pa B niet te vergeten natuurlijk haha.

En jij??

[...]

Hm, het is wat mij betreft echt kiezen tussen 2 kwaden. Allereerst deel ik liever geen kamer en wil ik 2 keer per dag kunnen douchen. Dus zal ik mama en dochters Baumgarten moeten tolereren. De vader is inderdaad okay, positieve vent. Maar knap????? Really???
quote:rijstkorrel schreef op 09 januari 2012 @ 16:25:

[...]

Poeh, inderdaad! Maar als het echt zou moeten....nou, nou, nou?? Als het dan echt moet dan bij de fam. B. Lijkt me een stuk gezelliger dan bij de fam. D. En volgens mij kunnen ze daar heerlijk koken
quote:sjimmie_01 schreef op 09 januari 2012 @ 16:30:

[...]

Als het dan echt moet dan bij de fam. B. Lijkt me een stuk gezelliger dan bij de fam. D. En volgens mij kunnen ze daar heerlijk koken

Vind de Deijsjes wel gezellig op hun eigen manier. Ben zelf niet zo van dat volkse. Dan de Baumgartens. Denk dat het eten daar inderdaad lekkerder is. Ga ik daarna wel meteen naar bed. Zie zo'n all you can karaoke avond met een luid applaudisserende mama Baumgarten niet zitten.

Oost West, thuis best blijkbaar
Ik kies ook voor een dag/nachtje bij de Baumgards!
quote:Missprincesa schreef op 09 januari 2012 @ 16:41:

Ik kies ook voor een dag/nachtje bij de Baumgards!Mag ik weten waarom
quote:rijstkorrel schreef op 09 januari 2012 @ 16:46:

[...]

Mag ik weten waarom

Ja dat mag wel, het lijkt me er net wat prettiger. Wel chaotisch, maar een georganiseerde chaos en erg gezellig.

Andere familie komt ook gezellig over, maar op een andere manier gezellig, een manier die minder goed bij mij past.
Bij fam. B gaan ze dagelijks in de douche, zie afl.1 Dus als gast zal 2x ook wel kunnen hoor. En knap, ach wat is knap, hij is aantrekkelijk, charismatisch, etc.etc.quote:rijstkorrel schreef op 09 januari 2012 @ 16:29:

[...]

Hm, het is wat mij betreft echt kiezen tussen 2 kwaden. Allereerst deel ik liever geen kamer en wil ik 2 keer per dag kunnen douchen. Dus zal ik mama en dochters Baumgarten moeten tolereren. De vader is inderdaad okay, positieve vent. Maar knap????? Really???
Geluk zit soms in een klein hoekje ...
Voor t eten naar familie B, maar verder naar fam. D. Lijkt me zooo gezellig daar!!!!
quote:Missprincesa schreef op 09 januari 2012 @ 16:51:

[...]

Ja dat mag wel, het lijkt me er net wat prettiger. Wel chaotisch, maar een georganiseerde chaos en erg gezellig.

Andere familie komt ook gezellig over, maar op een andere manier gezellig, een manier die minder goed bij mij past.

Ik vind het bij de Baumgartens eigenlijk helemaal niet chaotisch. Het is bij mij thuis soms erger en ik heb maar 1 kind

Maar die moeder.......niet mijn type. Haar manier van praten alleen al

Maar even heel iets anders. Het is best extreem, 12 of 13 kids. Denk niet dat wij hier in staat zouden zijn alles voor zo'n bataljon aan kids te bekostigen. En dan verdienen wij allebei bovenmodaal.
quote:mini47 schreef op 09 januari 2012 @ 17:07:

Bij fam. B gaan ze dagelijks in de douche, zie afl.1 Dus als gast zal 2x ook wel kunnen hoor. En knap, ach wat is knap, hij is aantrekkelijk, charismatisch, etc.etc.

[...]

Weet je, het feit dat hij 12 kids en a bun in the oven heeft, maakt hem voor mij erg onaantrekkelijk. Raar he
quote:Danayla schreef op 09 januari 2012 @ 17:10:

Voor t eten naar familie B, maar verder naar fam. D. Lijkt me zooo gezellig daar!!!!Behalve die plastic bordjesssss
Voor mij zijn 14 (met mij erbij 15) man die bij elkaar zitten in 1 kamer per definitie chaos, iedereen die door elkaar praat etc.

Maar er is dus wel een georganiseerde chaos, wat ik super knap vind met 12 kinderen.

IK vind het juist super leuk hoe ze praat, weet niet of het haar stem is, of haar accent of de woorden die ze gebruikt, maar vind het allemaal zo leuk klinken.

Alleen zegt ze soms wel eens dingen waarvan ik denk: hmm, beetje jammer.
quote:rijstkorrel schreef op 09 januari 2012 @ 17:13:

[...]

Weet je, het feit dat hij 12 kids en a bun in the oven heeft, maakt hem voor mij erg onaantrekkelijk. Raar he Ik vind het ook een leuke vent, niet om zelf wat mee te beginnen, laat staan kindjes maken, maar wel leuk om in je vriendengroep te hebben.
Neem ik als dank voor het logeren echte borden voor ze mee quote:rijstkorrel schreef op 09 januari 2012 @ 17:14:

[...]

Behalve die plastic bordjesssss
quote:Missprincesa schreef op 09 januari 2012 @ 17:15:

Voor mij zijn 14 (met mij erbij 15) man die bij elkaar zitten in 1 kamer per definitie chaos, iedereen die door elkaar praat etc.

Maar er is dus wel een georganiseerde chaos, wat ik super knap vind met 12 kinderen.

IK vind het juist super leuk hoe ze praat, weet niet of het haar stem is, of haar accent of de woorden die ze gebruikt, maar vind het allemaal zo leuk klinken.

Alleen zegt ze soms wel eens dingen waarvan ik denk: hmm, beetje jammer.

Het komt niet chaotisch over en dat is inderdaad knap. Maar miste jij ook niet wat speelgoed?

En ja, mama B. Dit is echt een kwestie van smaken verschillen. De dingetjes die mij aan haar tegenstaan, vind jij juist leuk. We gaan niet twisten he
quote:sjimmie_01 schreef op 09 januari 2012 @ 17:17:

Neem ik als dank voor het logeren echte borden voor ze mee

[...]

Bied je ze ook aan af te wassen
Maar als ik nou zou moeten kiezen tussen vader B. of vader D. werd het toch echt vader B.quote:rijstkorrel schreef op 09 januari 2012 @ 17:13:

[...]

Weet je, het feit dat hij 12 kids en a bun in the oven heeft, maakt hem voor mij erg onaantrekkelijk. Raar he
Afwassen? ja hoor zo ben ik dan ook wel weer. Gezellig met vader B!
quote:rijstkorrel schreef op 09 januari 2012 @ 17:18:

[...]

Het komt niet chaotisch over en dat is inderdaad knap. Maar miste jij ook niet wat speelgoed?

En ja, mama B. Dit is echt een kwestie van smaken verschillen. De dingetjes die mij aan haar tegenstaan, vind jij juist leuk. We gaan niet twisten he

Nee, ik miste het niet. Totdat ik het hier las en toen viel het me inderdaad wel op. Vooral in combinatie met het feit dat ze bijna nooit buiten spelen vind ik dat raar.

Maar ja, niet direct iets waar ik last van heb als ik er een dag blijf

Smaken verschillen inderdaad, maar is daarom deze vraag ook niet gesteld?

Ben in ieder geval niet van plan om jou ervan te overtuigen dat ze wel leuk praat hoor
[quote]sjimmie_01 schreef op 09 januari 2012 @ 17:17:

Neem ik als dank voor het logeren echte borden voor ze mee

[...]

Denk dat je ze blijer maakt met een vaatwasser hoor, hihi.
Ze zullen heus wel speelgoed voor de jongsten hebben hoor. Ze hebben toch niet alles gefilmd. Wij hebben de kinderen ook geen middagslaapjes zien doen, wil niet zeggen dat ze dat niet doen.
Hoe ze alles financieel bekostigen..geen idee. De kinderbijslag tikt wel aardig aan. Kleding wordt doorgeschoven als ze eruit gegroeid zijn. Ze krijgen kindgebonden budget, kinderbijslag en waarschijnlijk nog andere toeslagen waar je als gemiddeld, modaal gezin geen recht op hebt en waardoor je soms per saldo duurder uit bent. Geen idee hoeveel ze precies ontvangen, zou een rekensom gaan worden. Verder zijn gas- en stroomkosten waarschijnlijk niet hoger dan bij een gemiddeld gezin. Waterverbruik zal hoger zijn indien iedereen dagelijks zou douchen. Flathuur zal niet al te hoog zijn, ze zitten er al lang en dan zijn er geen extreme huurverhogingen tussendoor geweest. De kinderen gaan na hun 18e meer geld kosten maar dan kunnen ze hun bijbaantje gebruiken. Maar misschien schat ik het wel heel verkeerd in. Nogmaals, geen idee hoe ze het behappen.

Mijn dochter heeft gestudeerd. Ongelofelijk duur en het was best moeilijk om het (ook met haar bijbaan) te kunnen betalen. Naast de basisbeurs van 90 euro per maand was er geen enkele toeslag. Haar medeklasgenoten waren merendeel of van rijke ouders, of van arme ouders en zij kregen heel veel via extra subsidies.

Wat mij nog steeds interesseert, is hoe de kinderen ermee omgaan, met al die publiciteit. Als puber sta je niet te springen om met je ouders op tv te komen. Het lijkt mij een behoorlijke impact hebben, denk aan school, vriendjes, buren etc.
Geluk zit soms in een klein hoekje ...
quote:Missprincesa schreef op 09 januari 2012 @ 17:16:

[...]

Ik vind het ook een leuke vent, niet om zelf wat mee te beginnen, laat staan kindjes maken, maar wel leuk om in je vriendengroep te hebben.Ook zoiets....volgens mij hebben ze geen vriendengroep. Of heb ik iets gemist?
quote:sjimmie_01 schreef op 09 januari 2012 @ 17:22:

Maar als ik nou zou moeten kiezen tussen vader B. of vader D. werd het toch echt vader B.

[...]

Hell yes. Dan zou ik het wel weten
quote:ondervinding schreef op 09 januari 2012 @ 17:26:

Ze zullen heus wel speelgoed voor de jongsten hebben hoor. Ze hebben toch niet alles gefilmd. Wij hebben de kinderen ook geen middagslaapjes zien doen, wil niet zeggen dat ze dat niet doen.

Zeg ook niet dat ze geen speelgoed hebben, maar in de gezinnen waar ik kom waar kleine kinderen zijn (en dat zijn dan meestal maar 1 of 2 kinderen) zie ik altijd wel wat speelgoed liggen, of ze lopen er zelf mee in de hand.

Vooral als ze de hele dag binnen zitten (wat dus bij de fam B gebeurd begrijp ik van moeder B)....

Kan natuurlijk dat ze alles expres voor de camera's hebben opgeruimd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven