Entertainment alle pijlers

Emmy

07-10-2009 23:24 45 berichten
Als Floor Faber een eigen topic krijgt... dan krijgt Emmy er zeker één.

Eigenlijk de enige reden om de Viva nog te kopen. Meer mensen die haar tof vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel bewondering voor die meid.

Heb net ook de laatste aflevering gezien van "Over mijn lijk'.

Met Emmy. Petje af!

Ik vind de stukjes niet vlot leesbaar.

Staat ook niet heel veel in. Zou wel graag wat meer over haar willen weten.Waarschijnlijk is deze column best wel zwaar voor haar,vandaar misschien dat de stukjes zo kort zijn.

In de Flair staat ook elke week een column over een vrouw die kanker heeft en haar laatste weken,maanden,jaren(?) beleefd.

Ook een kei. Je moet het maak kunnen en willen!
Floor Faber is fake.

Anne - Wil in de LIbelle is ook fake.

Columns waar al jaar en dag wordt meegeleefd met de desbetreffende persoon bleek gewoon een 'verzinsel' te zijn.

Terecht dat er door sommige mensen wordt opgemerkt of 'Emmy' echt is. Ik lees de Viva soms, lees Emmy zelden, dus kan me er geen mening over vormen. Ik zal eens vaker gaan lezen.
DTEEZ!
quote:Kwarktaart schreef op 08 oktober 2009 @ 10:54:

[...]

Jemig zeg jij weet ECHT niet waar het over gaat he? Misschien kan je beter eerst even uitzoeken over wie we het hebben, en dan weer mee komen praten.

Ontopic: Ik keek ook naar over mijn lijk en volg nu Emmy's verhalen in de viva (soms staat er ook wel eens wat op de site van BNN). Vind het heel knap van haar dat ze elke week nog een stuk tekst of een tekening weet te maken.Waar slaat dat op? ik heb sinds een tijdje een leesmap (daarvoor las ik de viva ook elke week, al een jaar of 13) waardoor ik 3 weken achterloop...... dus ik weet niet of ze nu doodziek is of niet want dat lees ik pas over 3 weken, misschien moet je mijn eerdere posts maar eens lezen.
Meer over Emmy kun je op haar weblog vinden die ze bijhield voor BNN tijdens en na de opnames van OverMijnLijk. Het programma waaraan ze heeft meegedaan. Zie hier
Over echt en niet echt gesproken; de columns in de Volkskrant van een vroedvrouw, Anna Jongkind, waar altijd heel veel reacties op kwamen, bleken ook niet echt. Ze waren geschreven door, kom hoe heet ze nou, die scenarioschrijfsters Maria...

Anyway, ik vond dat toen- het is een paar jaar geleden- ook niet leuk, dat het nep bleek te zijn.

Veel verhalen uit haar praktijk vond ik heel aangrijpend.

Ik begreep wel dat het een pseudoniem was, omdat het zo persoonlijk was, maar echt helemaal verzonnen, nee. En op één of andere manier voel je je dan genept als lezer.

Zeg dat er dan vanaf het begin gewoon even bij, dat het een soort roman in deeltjes is, wat is de moeite? Weet je als lezer waar je aan toe bent. En leef je wellicht evenveel mee.. Eline Vere was van oorsprong ook een feuilleton en iedereen huilde toen eline stierf.

Ah, ja, terwijl ik typte kwam het boven, Maria Goos heet ze.

Ten slotte: Ik wist wel dat Emmy echt is, keek altijd naar 'over mijn lijk' en lees haar wel graag, als ik eens een viva lees. Ik vind het ook knap dat ze nog schrijft en ontwerpt terwijl ze zo ziek is.
Volg Emmy zo'n beetje na over mijn lijk,

sterke vrouw( helaas geveld door borstkanker), heeft een eigen stijl die me wel aanspreekt.

Ze gaat het niet redden, maar laat wel een diepe indruk bij me achter. Meer dan Pink Ribbon met dat gelikte blad.

Zo ziet de ziekte borstkanker er dus in het echt uit, een strijd met veel lichamelijke problemen, en zeker geen glossy decolletes, maar dat is een andere discussie.

Emmy als je dit leest: respect!
quote:Flashy schreef op 08 oktober 2009 @ 16:31:

[...]

Waar slaat dat op? ik heb sinds een tijdje een leesmap (daarvoor las ik de viva ook elke week, al een jaar of 13) waardoor ik 3 weken achterloop...... dus ik weet niet of ze nu doodziek is of niet want dat lees ik pas over 3 weken, misschien moet je mijn eerdere posts maar eens lezen.

Dat Emmy doodziek is, is niet een gegeven wat pas de laatste 3 weken bekend is geworden. Ze is al heel lang heel erg ziek.

Dat je dan zegt dat je geen idee had dat ze doodziek is, komt op mij een beetje dom nogal vreemd over.

Ik had je vorige posts al gelezen, vond je sowieso nogal snel met roepen dat het misschien nep is. Dat Floor Faber nep is weet iedereen, en er zullen vast nog wel meer columns worden geschreven die niet waar zijn. Maar dat van Emmy vind ik een heel ander verhaal, zij heeft meegedaan aan een tv-programma en schrijft naar aanleiding daarvan nu in de viva.

Vandaar mijn advies om eerst een op te gaan zoeken over wie je het hebt, voordat je allerlei opmerkingen in het rond gaat strooien.
Ik keek altijd naar over mijn lijk en volg de column van Emmy elke week. Knap dat ze nog steeds elke week schrijft.

Sterke vrouw!
Emmy is een held! Hoe ze in het leven staat, hoe ze anderen laat zien wat borstkanker echt in kan houden en hoe ze, ondanks dat ze steeds minder kan, toch blijft kijken naar de lichtpuntjes. Maar 2 woorden voor: diep respect!
Ik erger me een beetje aan dit schrijven. Volgens mij wilde TO met dit topic haar weer even onder de aandacht brengen, want het is ook zo'n sterke vrouw. Zo ontzettend veel bewondering voor haar, hoe ze met haar ziekte omgaat. Ik heb bijna dezelfde leeftijd als haar en het is gewoon de grootste nachtmerrie om mee te moeten maken. Die meid is zo ziek en dan toch zo positief proberen te blijven. En ja, de stukjes in de Viva zijn kort, maar volgens mij is ze te moe/ziek om hele verhalen te schrijven. Mocht Emmy dit lezen, dan wil ik dat ze weet dat er echt veel mensen zijn die haar zooo ontzettend bewonderen, voor haar positiviteit en haar vechtlust. Heel veel zonnenstraaltjes voor jou Emmy!
quote:Flashy schreef op 08 oktober 2009 @ 16:31:

[...]

Waar slaat dat op? ik heb sinds een tijdje een leesmap (daarvoor las ik de viva ook elke week, al een jaar of 13) waardoor ik 3 weken achterloop...... dus ik weet niet of ze nu doodziek is of niet want dat lees ik pas over 3 weken, misschien moet je mijn eerdere posts maar eens lezen.

Flashy, Emmy was (helaas) al ziek bij het schrijven van haar eerste column voor Viva, bovenaan iedere column staat in klein intro tekstje over haar, waarin staat dat ze ziek is en sinds wanneer ze dit weet. Dus het maakt niet uit, dat jij nu met een viva zit van drie weken geleden, want drie weken geleden was haar situatie (het gegeven ziek zijn) hetzelfde. Ik kan me alleen niet voorstellen, dat het feit dat zij ziek is en waarom ze de columns schrijft, niet tot je door is gedrongen. Het is wel een beetje het kernthema van haar verhalen, haar leven draait (helaas) al langere tijd om haar ziekte heen (nou ja, ze is niet iemand die haar ziekte is en zich laat tegenhouden in het leven door haar ziekte). Gelukkig heeft ze nog veel dingen kunnen doen (zoals op vakantie, uitjes, stedentrips) en maakt ze mooie dingen en ze illustreert de columns vaak heel mooi. Maar haar ziekte is niet onopgemerkt gebleven in haar columns. De vilten creatie over uitbehandeld zijn, is daar een voorbeeld van.

In haar laatste columns vertelt ze dat ze (door de kanker) nu met een dwarslaesie op bed ligt. Hopelijk kan ze nog lang mooie dingen maken en schrijven!
quote:pilatespas schreef op 11 oktober 2009 @ 14:28:

Ik erger me een beetje aan dit schrijven. Volgens mij wilde TO met dit topic haar weer even onder de aandacht brengen, want het is ook zo'n sterke vrouw. Zo ontzettend veel bewondering voor haar, hoe ze met haar ziekte omgaat. Ik heb bijna dezelfde leeftijd als haar en het is gewoon de grootste nachtmerrie om mee te moeten maken. Die meid is zo ziek en dan toch zo positief proberen te blijven. En ja, de stukjes in de Viva zijn kort, maar volgens mij is ze te moe/ziek om hele verhalen te schrijven. Mocht Emmy dit lezen, dan wil ik dat ze weet dat er echt veel mensen zijn die haar zooo ontzettend bewonderen, voor haar positiviteit en haar vechtlust. Heel veel zonnenstraaltjes voor jou Emmy!

Ik heb nu zelf ook gemengde gevoelens bij dit topic. Ik wilde gewoon zeggen dat ik Emmy zo'n topper vind, eigenlijk geen discussie aanzwengelen.

(Hoewel hier ook mooie dingen gezegd worden)

Er was opeens een Floor Faber-topic (gaap) en toen dacht ik: Als iemand een topic verdient, is het Emmy!
Emmy is op 4 november overleden...

Rust zacht lieve Emmy!
Goh...ik las het net op een ander topic... Onverwachts is het niet, maar wel sneller gegaan dan ik had gedacht...
Wat naar zeg. Ik had gehoopt dat ze nog wat langer door mocht leven.

R.I.P.
Tja, het zat eraan te komen. Dapper hoe zij haar laatste maanden doorgebracht heeft, zo optimistisch.

Of hoe noem je dat.. misschien niet optimistisch, maar ze bleef sterk en bleef haar situatie positief benaderen. (Wel optimistisch maar niet zonder de realiteit te zien, bedoel ik)

Ik verneem het nu voor het eerst, verder had ik het nog niet gehoord.

(Waar moet ik nu naartoe bladeren als ik de Viva open? )

Ik hoop dat haar nabestaanden veel steun zullen krijgen.
Emmy nu mag je rusten.....

Niet meer te strijden. Je bent een topper!

*lees net dat t/m week 47 haar column te lezen is in de viva*
Ik las op haar blog straks dat ze al collumns vooruit had geschreven. Wat een onwijs sterke vrouw was zij zeg, die zo erg gestreden en geknokt heeft!!
quote:Flashy schreef op 07 oktober 2009 @ 23:28:

Mwa gaat wel, vind het een beetje veel van hetzelfde,

en wie zegt dat dit wel echt is?uhhhmmm....haar weblog die ze bij hield voor BNN. Het programma waar ze in zat bij BNN. Haar partner die haar na ene lang ziek bed heeft moeten laten gaan. Nog meer twijfels of het echt was?
Och gos, vind het echt heel droevig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven