Eurosonic/Noorderslag 2011
vrijdag 12 november 2010 om 20:38
Weet iemand wanneer de officiële kaartverkoop van het Eurosonic/Noorderslag festival (in Groningen) van start gaat? Ik kan nergens hier iets over vinden....Op de website zijn alleen nog maar kaarten voor de conferentie te koop.
Vorig jaar was het festival in 3 uur uitverkocht dus ik wil er dit jaar op tijd bij zijn!
Vorig jaar was het festival in 3 uur uitverkocht dus ik wil er dit jaar op tijd bij zijn!
vrijdag 12 november 2010 om 20:43
vrijdag 12 november 2010 om 20:52
Ik las een paar dagen terug dat komende week de nieuwe website online komt, waar ook informatie over de kaartverkoop te vinden zal zijn.
Zou prettig zijn, ik ben ook heel benieuwd! We kopen de kaarten elk jaar gewoon precies op het moment dat ze in de verkoop gaan (vaak om 10 uur), nooit problemen gehad. Maar dit jaar vind ik het wel een beetje spannend
Zou prettig zijn, ik ben ook heel benieuwd! We kopen de kaarten elk jaar gewoon precies op het moment dat ze in de verkoop gaan (vaak om 10 uur), nooit problemen gehad. Maar dit jaar vind ik het wel een beetje spannend
vrijdag 12 november 2010 om 21:19
Effie (en de rest eigenlijk ook) hoe blijf je dan op de hoogte?? Ben een beetje bang voor Lowlands taferelen (ok, dat was in 3 weken uitverkocht maar dacht dat dat ook wel los zou lopen...)
Ik zou me wel op een nieuwsbrief oid willen abonneren maar die heb ik ook nog niet gevonden. Kijk wel veel op www.last.fm of er iets te vinden is, of nu.nl in de gaten houden. Hmm, beetje irritant. Zodra bekend is wanneer de voorverkoop begint zal het nog wel een paar dagen duren neem ik aan...?
Ben al járen niet naar Noorderslag geweest en tóen ik ging was er zat tijd om kaartjes te kopen .
Ik zou me wel op een nieuwsbrief oid willen abonneren maar die heb ik ook nog niet gevonden. Kijk wel veel op www.last.fm of er iets te vinden is, of nu.nl in de gaten houden. Hmm, beetje irritant. Zodra bekend is wanneer de voorverkoop begint zal het nog wel een paar dagen duren neem ik aan...?
Ben al járen niet naar Noorderslag geweest en tóen ik ging was er zat tijd om kaartjes te kopen .
vrijdag 12 november 2010 om 23:24
Vorig jaar binnen een dag uitverkocht, wees er dus snel bij. Op de nieuwsbrief abonneren kan gewoon op www.eurosonic-noorderslag.nl, rechts onderaan.
zaterdag 13 november 2010 om 01:04
Ik lees inderdaad de nieuwsbrief, maar soms ben ik eerder op de hoogte via www.festivalinfo.nl Daar stond ook de info over de nieuwe website op. Die site bekijk ik dagelijks, ze zullen ook op tijd zijn met nieuws over de voorverkoop.
Nieuwsbrieven en festivalinfo dus, zo blijf ik goed op de hoogte.
Nieuwsbrieven en festivalinfo dus, zo blijf ik goed op de hoogte.
zondag 14 november 2010 om 17:02
Net wat meer informatie via een tweet ontvangen: deze week wordt de datum van de vvk bekend gemaakt....Ik wil gewoon kaarten kopen maar moet dus geduldig zijn!
http://www.eurosonic-noor ... aartverkoop-informatie-1/
http://www.eurosonic-noor ... aartverkoop-informatie-1/
dinsdag 16 november 2010 om 21:55
Ik ben er nog nooit geweest, maar wil dit jaar toch graag gaan omdat mijn favoriete Noorse zangeres er optreed ( ben ik al jaren fan van, nog nooit live gezien)
Ik ben alleen zo'n groentje dat ik niet zoveel snap van het concept...maar ik begrijp uit bovenstaande post dat ik dan een kaartje voor Eurosonic moet kopen? En is dat dan meerdere dagen ofzo? Van de website word ik ook al niet veel wijzer...
Ik ben alleen zo'n groentje dat ik niet zoveel snap van het concept...maar ik begrijp uit bovenstaande post dat ik dan een kaartje voor Eurosonic moet kopen? En is dat dan meerdere dagen ofzo? Van de website word ik ook al niet veel wijzer...
woensdag 17 november 2010 om 10:58
Klopt, je kunt dan een kaartje kopen voor Eurosonic op donderdag en vrijdag. Volgens mij kun je geen los kaartje kopen voor 1 dag, maar ik kan het ook mis hebben. Op dit deel van het festival heb je bands vanuit heel Europa, die verspreid door de Groningse binnenstad op heel veel verschillende locaties spelen. Noorderslag is op zaterdag, in De Oosterpoort met alleen Nederlandse bands. Nou ligt de focus van Eurosonic dit jaar ook op Nederland, dus veel bands uit eigen land dit jaar
Met de kaart die je koopt kun je een bandje halen, mensen met een passepartout voor het hele weekend krijgen een andere kleur dan mensen met kaarten voor Eurosonic, bijvoorbeeld. Met dit bandje heb je toegang tot de verschillende locaties waar de bands spelen.
Ik ben inmiddels een redelijk ervaren ES/NS bezoeker, mocht je nog vragen hebben, stel ze!
Met de kaart die je koopt kun je een bandje halen, mensen met een passepartout voor het hele weekend krijgen een andere kleur dan mensen met kaarten voor Eurosonic, bijvoorbeeld. Met dit bandje heb je toegang tot de verschillende locaties waar de bands spelen.
Ik ben inmiddels een redelijk ervaren ES/NS bezoeker, mocht je nog vragen hebben, stel ze!
donderdag 18 november 2010 om 17:53
Hmmm klinkt best chaotisch allemaal, en vooral handig als je inwoner van Groningen bent... anders moet je dus kris-kras door te stad heen op zoek naar locaties waar je misschien niet eens inkomt omdat het vol is? En dat voor 50 euro?
Nee, ben niet direct enthousiast... terwijl het wel heel populair is, dus ik zie het misschien verkeerd?
Nee, ben niet direct enthousiast... terwijl het wel heel populair is, dus ik zie het misschien verkeerd?
donderdag 18 november 2010 om 18:02
Ja, dat zie je verkeerd
De binnenstad van Groningen is niet zo heel groot, de zalen liggen vrij dicht bij elkaar en alles is op loopafstand van elkaar. Volgens mij is er 1 zaal wat verder weg, daar rijden bussen heen (gratis). Zelfs vorig jaar, glibberend door/over sneeuw en ijs was het prima te doen.
Het kan inderdaad wel gebeuren dat een zaal vol is, daar moet je wel rekening mee houden. Ga op tijd heen, vooral bij de iets bekendere bands. Maar wat ik al zei, ik heb er nooit last van gehad. Waarschijnlijk omdat ik bekende bands oversla, ik ga juist voor de onbekende bands (zoals de meesten zullen doen).
Maar goed, je moet er wel van houden natuurlijk.
Het kan inderdaad wel gebeuren dat een zaal vol is, daar moet je wel rekening mee houden. Ga op tijd heen, vooral bij de iets bekendere bands. Maar wat ik al zei, ik heb er nooit last van gehad. Waarschijnlijk omdat ik bekende bands oversla, ik ga juist voor de onbekende bands (zoals de meesten zullen doen).
Maar goed, je moet er wel van houden natuurlijk.
maandag 22 november 2010 om 17:37
hee effie daar zeg je wat: hotelletje boeken. Dat is wel iets om rekening mee te houden... Ik heb lang in Groningen gewoond en had lange tijd wel vrienden daar waar ik kon overnachten..Maar die zijn ook allemaal vertrokken! Eens even goed over nadenken, misschien wat familie inschakelen!
Kan niet wachten tot de 26e! Hoop dat de website het aankan
Kan niet wachten tot de 26e! Hoop dat de website het aankan
maandag 22 november 2010 om 17:49
Boek wel op tijd een hotel, het schijnt elk jaar ver van tevoren overal vol te zitten in Groningen en omstreken. Er komen zelfs 'hotelboten', om alle mensen op te kunnen vangen. Erg tof vind ik zelf 
Heb zelf ook altijd in Groningen gewoond, vorig jaar voor het eerst op en neer gereden vanwege werk. Dit jaar kunnen we misschien wel vrij krijgen, dan heb ik nog een zusje waar ik zou kunnen logeren.
Haha ben ook heel benieuwd naar de 26e, zal wel heel erg snel gaan!
Heb zelf ook altijd in Groningen gewoond, vorig jaar voor het eerst op en neer gereden vanwege werk. Dit jaar kunnen we misschien wel vrij krijgen, dan heb ik nog een zusje waar ik zou kunnen logeren.
Haha ben ook heel benieuwd naar de 26e, zal wel heel erg snel gaan!
maandag 22 november 2010 om 19:15
quote:DeKenau schreef op 18 november 2010 @ 17:53:
Hmmm klinkt best chaotisch allemaal, en vooral handig als je inwoner van Groningen bent... anders moet je dus kris-kras door te stad heen op zoek naar locaties waar je misschien niet eens inkomt omdat het vol is? En dat voor 50 euro?
Nee, ben niet direct enthousiast... terwijl het wel heel populair is, dus ik zie het misschien verkeerd?Noorderslag is wel op 1 locatie misschien dat je dat dan leuker vindt. Is echt geweldig!
Nee, ben niet direct enthousiast... terwijl het wel heel populair is, dus ik zie het misschien verkeerd?Noorderslag is wel op 1 locatie misschien dat je dat dan leuker vindt. Is echt geweldig!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 november 2010 om 16:40
Jammer! Het is mijn vriend wel gelukt! Duurde vrij lang, 3 pogingen mislukten (kaarten al bijna besteld, krijgt hij de melding dat zijn sessie is verlopen) maar uiteindelijk toch nog gelukt! Alleen voor Eurosonic, Noorderslag hadden we geen zin in nu ook bij Eurosonic de focus op Nederland ligt.
Lowlands gaan we ook heen trouwens, voor die kaarten heeft hij 3 kwartier aan de telefoon gehangen, in de wacht bij Ticketmaster. Internet lukte toen al helemaal niet. 0.45 euro per minuut, dat dan wel weer. Maar we gaan tenminste!
Wel erg stressvol, ik was aan het werk en wachtte tot ik de telefoon in mijn broekzak voelde trillen en het smsje binnenkwam waar in zou staan dat we de kaarten hebben. En dat duurde opeens lang zeg!
Wel erg jammer dat het zo'n probleem is om via internet de kaarten te kopen, grote loterij geworden nu. Geef mij maar weer de postkantoren waar je in de rij kunt liggen/staan zodra je dat zelf wilt.
Lowlands gaan we ook heen trouwens, voor die kaarten heeft hij 3 kwartier aan de telefoon gehangen, in de wacht bij Ticketmaster. Internet lukte toen al helemaal niet. 0.45 euro per minuut, dat dan wel weer. Maar we gaan tenminste!
Wel erg stressvol, ik was aan het werk en wachtte tot ik de telefoon in mijn broekzak voelde trillen en het smsje binnenkwam waar in zou staan dat we de kaarten hebben. En dat duurde opeens lang zeg!
Wel erg jammer dat het zo'n probleem is om via internet de kaarten te kopen, grote loterij geworden nu. Geef mij maar weer de postkantoren waar je in de rij kunt liggen/staan zodra je dat zelf wilt.
zaterdag 8 januari 2011 om 22:31
Voor wie geen kaartje heeft weten te bemachtigen er zijn ook een hoop gratis dingen te zien waarvoor je geen kaartje nodig hebt.
O.a in de Plato cd winkel aan de Oude Ebbinge straat worden optredens gegeven en op de grote markt komt ook een podium te staan.
quote:Op donderdag 13 en vrijdag 14 januari 2011. Op beide dagen beginnen de concerten van Eurosonic Air om 20.00 uur op de grote markt. Verwachte eindtijd is middernacht. De toegang is gratis.
Programma 13 januari
Alain Clark
Waylon
Caro Emerald
Programma 14 januari
Rigby
Racoon
Kraak & Smaakquote: plato
Donderdag 13 januari
15.00 The Sore Losers
15.30 The Crookes
16:10 Dry The River
16:50 Crystal Fighters
17:30 Vinnie Who
18:10 Selah Sue
18:50 Go Back To The Zoo
19:30 Suarez
20:10 Woost
Vrijdag 14 januari
12:00 Airship
12:40 Graffiti6
13:30 Ginga
14:10 My Bubba And Mi
14:50 Bye Bye Bicycle
15:30 Retro Stefson
16:10 Lola Kite
16:50 Moss
17:30 Make Believe
18:10 White Lies
Zaterdag 15 januari
12:00 Eefje
12:40 Chef'Special
13:20 Krach
14:00 Sven Hammond Soul
14:40 Schradinova
15:20 Tim Knol
16:00 Lucky Fonz III En De Felle Kleuren
16:40 Beans & Fatback Had zelf wel graag (weer) naar Wende gewild maar om alleen voor haar een kaartje a 50 ¤ te halen en ook nog eens voor maar 40 min...nee dank u zeer dan.
O.a in de Plato cd winkel aan de Oude Ebbinge straat worden optredens gegeven en op de grote markt komt ook een podium te staan.
quote:Op donderdag 13 en vrijdag 14 januari 2011. Op beide dagen beginnen de concerten van Eurosonic Air om 20.00 uur op de grote markt. Verwachte eindtijd is middernacht. De toegang is gratis.
Programma 13 januari
Alain Clark
Waylon
Caro Emerald
Programma 14 januari
Rigby
Racoon
Kraak & Smaakquote: plato
Donderdag 13 januari
15.00 The Sore Losers
15.30 The Crookes
16:10 Dry The River
16:50 Crystal Fighters
17:30 Vinnie Who
18:10 Selah Sue
18:50 Go Back To The Zoo
19:30 Suarez
20:10 Woost
Vrijdag 14 januari
12:00 Airship
12:40 Graffiti6
13:30 Ginga
14:10 My Bubba And Mi
14:50 Bye Bye Bicycle
15:30 Retro Stefson
16:10 Lola Kite
16:50 Moss
17:30 Make Believe
18:10 White Lies
Zaterdag 15 januari
12:00 Eefje
12:40 Chef'Special
13:20 Krach
14:00 Sven Hammond Soul
14:40 Schradinova
15:20 Tim Knol
16:00 Lucky Fonz III En De Felle Kleuren
16:40 Beans & Fatback Had zelf wel graag (weer) naar Wende gewild maar om alleen voor haar een kaartje a 50 ¤ te halen en ook nog eens voor maar 40 min...nee dank u zeer dan.