Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 2 [Gesloten door Moderator]

22-05-2021 15:23 2460 berichten
Bericht van Moderator:
Beste forummers,

We hebben dit topic gesloten. De manier waarop hier over gezinnen/personen wordt gesproken kan echt niet. Wij zullen in de loop van de dag een nieuw topic openen met bepaalde voorwaarden. Het is dus niet toegestaan dit zelf te doen. Erg jammer dat dit nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.


Praat hier mee over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.

Linkje naar het eerste topic::
entertainment/familievloggers/list_mess ... #p32176619
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2021 08:32
Reden: Bericht toegevoegd
39.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 11:54
Mijn jongste zit 4 ochtenden op de peuterspeelzaal. Een soort van voorschoolse oefening voor de basisschool. Hij wordt 4 in oktober. Maar peuterspeelzaal en school is toch goed voor de ontwikkeling en sociale contacten en samen spelen en delen?? Of is de peuterspeelzaal niet beter dan een opvang?
Volgens mij maakt het niet veel uit. Mijn kinderen gingen naar een kdv, daar leerden ze ook van alles en ik vond de peuterschool dan nogal dubbelop. Peuterspeelzaal wordt nu wel onder opvang geschaard qua financiën, maar ik zie het zelf wel anders. Het is meer voor kinderen van thuisblijfouders, zodat zij ook wat voorbereiding op school krijgen. Overigens vind ik het wel jammer dat je ziet (bij ons althans) dat kinderen zelfs zo jong dan al deels gescheiden opgroeien. De kinderen van hoger opgeleide ouders zitten veel vaker op kdv en de wat minder hoog opgeleide ouders maken gebruik van peuterspeelzaal (over het algemeen genomen).
florita wijzigde dit bericht op 20-07-2021 12:04
1.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet gezegd dat ze geen kosten heeft voor een opvang als ze die zou afnemen. Ik zei dat Wendy geen toeslagen krijgt en volledige kosten betaald aan opvang. Peuterspeelzaal valt voor mij niet onder opvang maar voor een ontwikkeling van het kind. Leyla gaat sinds half jaartje naar peuterspeelzaal om zich voor te bereiden op school. En zoals ik weet is dit in opbouwende fase gegaan. Zo heb ik dit ook met mijn kinderen gedaan. Eerst 1 dag dan 2 en zo verder. Leyla gaat maar 3 ochtenden mijn jongste gaat 4 dit komt omdat als mijn kind naar school gaat gelijk 5 dagen groep 1 heeft. Daarin vind ik de vrije school wel mooier en hebben kleuters van 4 niet gelijk een hele week.
Alle reacties Link kopieren
Zus van Wendy, je hoeft niet alles uit te leggen en te verdedigen he.
Als ik mijn leven en gezin zou vloggen dan komt er ongetwijfeld ook allerlei commentaar en vragen, zo gaat dat.
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
20-07-2021 12:04
Zus van Wendy, je hoeft niet alles uit te leggen en te verdedigen he.
Als ik mijn leven en gezin zou vloggen dan komt er ongetwijfeld ook allerlei commentaar en vragen, zo gaat dat.
Inderdaad, beetje vermoeiend wel. Ook niet meer echt ontopic.
june. wijzigde dit bericht op 20-07-2021 12:06
4.61% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
20-07-2021 12:01
Keuzes, keuzes, keuzes.....
Klopt en keuzes zijn ook lastig te maken. Maar ik vind juist prachtig hoe zij het doet. En hoe kwetsbaar zij zich open stelt voor mensen die er vaak niet over uit te komen. Ik vind het ook soms wel zwaar en jank de hele dag dan ook. Ik laat het dan niet zien maar vind het fijn om te zien dat ik niet de enige ben met struggels in mijn leven als moeder en vrouw
glitglam schreef:
20-07-2021 12:04
Zus van Wendy, je hoeft niet alles uit te leggen en te verdedigen he.
Als ik mijn leven en gezin zou vloggen dan komt er ongetwijfeld ook allerlei commentaar en vragen, zo gaat dat.
Eens. Wat mij betreft is het nu wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
20-07-2021 12:08
Eens. Wat mij betreft is het nu wel genoeg.
Top 😊 ik hoop dat nu de meeste foute motieven nu op een eerlijke manier beantwoord zijn. Ik zal vast nog zeker mee lezen want ook voor mij is dit GTST en vermaak. 😅
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 12:10
Top 😊 ik hoop dat nu de meeste foute motieven nu op een eerlijke manier beantwoord zijn.
:puke:
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 11:24
Het klopt dat ze niets terug krijgen van de toeslagen. Maar dat wil ze ook niet. Het betekend wel dat het loon dat ze krijgt voor haar werken alles naar de opvang gaat. Het gaat haar niet om het geld. Maar dat je dus werkt om je kinderen naar de opvang te brengen en niet voor inkomen. Ik werk om inkomen te krijgen en ik betaal een deel van de opvang. Wendy krijgt geen inkomen en betaald van haar volledige loon de opvang of gastouder.

Wat een gekke manier van naar je inkomen kijken. Het is gezinsinkomen. Bij het kopen van kinderkleertjes, tuinmeubelen of het zwembad kijk je toch ook niet zo: oh ik werk alleen maar voor de kinderkleertjes, als we die zelf maken, ruilen of van MP halen dan kan ik stoppen met werken. Of dat Vin zegt: 10% van mijn inkomen gaat op aan het zwembad. Nou, laten we daar maar mee stoppen dan ga ik 10% minder werken.

Overigens had ze dan wel een flutbaan als ze netto niet meer dan de opvangkosten verdiende.
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 12:10
Top 😊 ik hoop dat nu de meeste foute motieven nu op een eerlijke manier beantwoord zijn. Ik zal vast nog zeker mee lezen want ook voor mij is dit GTST en vermaak. 😅
Hmm, niet om het een of ander, maar voor mij heb je het eigenlijk 'erger' gemaakt.
Ik vind het wel meer als genoeg je uitleg. Het zijn allemaal keuzes. In de stress van werken, dieren en kinderen terwijl er zoveel me time is. Ze is gewoon snel moe (hou het lief). Kom er gewoon voor uit is ook prima.

Misschien kun je een topic openen i love Wendy. Want nu ze bijna de 10k aantikt is ze een BN’er net als haar vriendinnetje Annemarie.
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
20-07-2021 12:26
Ik vind het wel meer als genoeg je uitleg. Het zijn allemaal keuzes. In de stress van werken, dieren en kinderen terwijl er zoveel me time is. Ze is gewoon snel moe (hou het lief). Kom er gewoon voor uit is ook prima.

Misschien kun je een topic openen i love Wendy. Want nu ze bijna de 10k aantikt is ze een BN’er net als haar vriendinnetje Annemarie.
Ik zeg ga er een keer naar toe, en praat een keer met haar en bekijk eens wat ze allemaal doet op de momenten dat ze haar telefoon niet bij zich heeft. 😜
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 12:10
Top 😊 ik hoop dat nu de meeste foute motieven nu op een eerlijke manier beantwoord zijn. Ik zal vast nog zeker mee lezen want ook voor mij is dit GTST en vermaak. 😅
Om terug te komen op je vraag. Ik ben een volwassen vrouw.
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 12:28
Ik zeg ga er een keer naar toe, en praat een keer met haar en bekijk eens wat ze allemaal doet op de momenten dat ze haar telefoon niet bij zich heeft. 😜

Okeee, dan is ze niet snel moe. Het is een krachtige powervrouw die het heel druk heeft en ontzettend veel aanpakt. En nu?
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 12:28
Ik zeg ga er een keer naar toe, en praat een keer met haar en bekijk eens wat ze allemaal doet op de momenten dat ze haar telefoon niet bij zich heeft. 😜
Keuzes. Liever klagen en janken op insta.
Maar dat kan ook wel als je een schoonmaakster hebt 😅.

Na wat ik zo heb gelezen. Zit een kopje thee er niet meer in. Is natuurlijk ook waanzin aanbod. Zoveel volgers, meningen en kritieken
Bij ons is er toch een groot verschil tussen kinderopvang en peuterspeelzaal. Opvang is voor als je gaat werken of opvang nodig hebt. Peuterspeelzaal is voor de ontwikkeling van het kind. Het voorstadium van school. Dit is meestal 2 keer per week. Als een kind moeite heeft met dingen mogen ze op indicatie 4 keer per week komen. Heeft ook dezelfde vakantie als de school.
Ik denk zelfs dat ze alle kritiek juist wel kicken vind. Meer lezers en volgers.

Door hier op te komen voor Wendy, werkt alleen maar averechts. Gaan echt niet spontaan anders over Wendy denken. Je blijft het voeden
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
20-07-2021 12:40
Ik denk zelfs dat ze alle kritiek juist wel kicken vind. Meer lezers en volgers.

Door hier op te komen voor Wendy, werkt alleen maar averechts. Gaan echt niet spontaan anders over Wendy denken. Je blijft het voeden
Je bent en blijft altijd wel heel erg in het negatieve. Is er wel eens iets positiefs bij jou? Ik vind je altijd zo raar overkomen en bot en gemeen. Dat niemand goed genoeg voor je is. 😓 dat je ook overal zo commentaar op moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Maar nu de grote vraag, gezien je overmatige emoticon gebruik; was/ben jij ook Annemoon? :proud:
Cnb85 schreef:
20-07-2021 12:40
Bij ons is er toch een groot verschil tussen kinderopvang en peuterspeelzaal. .
Voor de kosten/onkosten maakt het niet uit. Maar als Wendy niet werkt, betaalt Vin het. Als Wendy werkt, moet Wendy het betalen en houdt ze geen inkomen over.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
20-07-2021 12:46
Maar nu de grote vraag, gezien je overmatige emoticon gebruik; was/ben jij ook Annemoon? :proud:

Haha nee, zoals ik begreep was zij niet zo lang lid. Een dag ofzo zoals ik las. Ik ben nu nog net geen maandje heb ik hier een account
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 12:44
Je bent en blijft altijd wel heel erg in het negatieve. Is er wel eens iets positiefs bij jou? Ik vind je altijd zo raar overkomen en bot en gemeen. Dat niemand goed genoeg voor je is. 😓 dat je ook overal zo commentaar op moet hebben.
Het topic gaat niet over Mirandaatje. Het topic gaat over familievloggers. Graag even on-topic blijven.
Alle reacties Link kopieren
Cnb85 schreef:
20-07-2021 12:40
Bij ons is er toch een groot verschil tussen kinderopvang en peuterspeelzaal. Opvang is voor als je gaat werken of opvang nodig hebt. Peuterspeelzaal is voor de ontwikkeling van het kind. Het voorstadium van school. Dit is meestal 2 keer per week. Als een kind moeite heeft met dingen mogen ze op indicatie 4 keer per week komen. Heeft ook dezelfde vakantie als de school.
Het is gelijk getrokken voor de Belastingdienst qua toeslagen enzo in NL. Je noemt het nog steeds peuterspeelzaal, maar toeslagen technisch is het hetzelfde als KDV. En betaal je dus ook hetzelfde als KDV.
En als je een indicatie hebt loopt dat weer via de gemeente en heb je die kosten ook niet (volledig) zelf.
_melon wijzigde dit bericht op 20-07-2021 12:53
3.13% gewijzigd
Brokkel schreef:
20-07-2021 12:47
Voor de kosten/onkosten maakt het niet uit. Maar als Wendy niet werkt, betaalt Vin het. Als Wendy werkt, moet Wendy het betalen en houdt ze geen inkomen over.

Bij ons was de peuterspeelzaal 40 euro per maand. Dus kostte echt niks.

Ik denk dat dat over het inkomen anders begrepen wordt. Ik begreep dat ze er als gezin geen noemenswaardig bedrag aan over hielden vanwege de opvangkosten. Dus dat ze al het extra geregel het dan niet waard vind en dat het voor haarzelf makkelijker is om dan te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Cnb85 schreef:
20-07-2021 12:51
Bij ons was de peuterspeelzaal 40 euro per maand. Dus kostte echt niks.

Ik denk dat dat over het inkomen anders begrepen wordt. Ik begreep dat ze er als gezin geen noemenswaardig bedrag aan over hielden vanwege de opvangkosten. Dus dat ze al het extra geregel het dan niet waard vind en dat het voor haarzelf makkelijker is om dan te stoppen.
Dat is een paar jaar geleden dus veranderd (in Nederland).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven