Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 2 [Gesloten door Moderator]

22-05-2021 15:23 2460 berichten
Bericht van Moderator:
Beste forummers,

We hebben dit topic gesloten. De manier waarop hier over gezinnen/personen wordt gesproken kan echt niet. Wij zullen in de loop van de dag een nieuw topic openen met bepaalde voorwaarden. Het is dus niet toegestaan dit zelf te doen. Erg jammer dat dit nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.


Praat hier mee over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.

Linkje naar het eerste topic::
entertainment/familievloggers/list_mess ... #p32176619
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2021 08:32
Reden: Bericht toegevoegd
39.61% gewijzigd
_melon schreef:
21-07-2021 21:36
Vette hap
Vegan frikandellen met mayo :hyper:
Wat ik dus nu een beetje irritant ga vinden is dat Wendy een excuus zoekt voor haar gedrag. Het gedrag wat overigens niet bekritiseerd wordt, maar wat haarzelf duidelijk in de weg zit. Of waarvoor ze zich wil verantwoorden. Ik bedoel, vaak is de was vouwen en koken gewoon niet het leukste op een dag. Ik heb al 2 weken geen was gevouwen en de gevleugelde uitspraak hier is: 'Doen we morgen wel'. We storen ons er niet aan, iedereen kleed zich aan bij de wasmanden (inmiddels 5). En ik vouw het echt ooit wel, ik denk nu al: morgen. Soms gaat het zo, dan is het geen prioriteit.
Ik rommel ook liever in de tuin, maak hoekjes gezellig in huis, lees graag boeken en ja daardoor denk ik ook vaak: kak, nu moet ik nog koken. Maar dan bestel ik geen patat. Dan raap je alles bij elkaar en maak ik een makkelijk gerecht. Ze lijkt ineens te leven naar de kritiek die ze hier gelezen heeft, wat een onzin! Ga leven en was opvouwen en koken is dan niet het leukste. Dan heb je wellicht kenmerken van ADHD en een hele sterke focus. Ze is juist de rust zelfve, maar heeft andere prioriteiten en los dit op door zuchtend de was te vouwen en lachend patat te bestellen.
Accepteer je tekortkomingen, dat is veel makkelijker. Leer loslaten wil niet alle perfect, dan kan namelijk niet.
anoniem_63b69fe816d60 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 08:22
Reden: Ik was te kort door de bocht!
1.80% gewijzigd
ouder1980 schreef:
22-07-2021 06:55
Dan heb je geen ADHD.
Jeetje, wat knap dat jij dat via filmpjes kan beoordelen!!!!! Hier moet je echt iets mee doen want andere hebben daar heel veel onderzoeken voor nodig.
watdachtjehiervan schreef:
22-07-2021 07:46
Jeetje, wat knap dat jij dat via filmpjes kan beoordelen!!!!! Hier moet je echt iets mee doen want andere hebben daar heel veel onderzoeken voor nodig.
ja joh, niet zo aangebrand op de vroege morgen. Ik was nog niet wakker en had kunnen weten dat dit niet goed zou vallen :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Ik bedoel het niet zo zwart-wit. Ik kan wel diagnostiseren qua beroep. Maar tuurlijk kan dat niet via een filmpje, maar over het algemeen zijn het dan kenmerken van en geen waterdichte diagnose.
Want dat heb ik zelf ook :biggrin:

Ik zal het even veranderen!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Ouder1980. Het lijkt continu op verantwoorden naar aanleiding van kritische opmerkingen van zomaar wat vivaforumleden die ze niet kent.
Als je het prima vindt om geen baan buitenshuis te hebben om wat voor reden dan ook dan hoef je dat niet uit te leggen. Het lijkt eerder dat ze er zelf geen vrede mee heeft. Een baan als kraamverzorgende is bijna niet te combineren met haar gezin en alle dieren. Ook omdat haar man veel werkt. Dat zou heel veel stress opleveren dus ik snap de keuze.
Neemt niet weg dat het voor haar persoonlijk misschien niet de beste oplossing is. Als ik naar mezelf kijk: ik haal meer voldoening uit mijn baan dan uit de was en koken. Maar dat is echt zo persoonlijk. Overigens hebben heel veel vrouwen helemaal de keuze niet omdat er simpelweg geld verdiend moet worden om rond te komen.
Ze schrijft dat ze na de vakantie echt iets wil gaan doen . Prima als ze dat echt zelf wil maar hopelijk niet om kritiek te voorkomen, want dan zijn er weer anderen die daar iets van vinden.
Alle reacties Link kopieren
En nog over de diagnose; ik zie vaak om me heen dat een stempeltje lukraak gebruikt wordt als reden of excuus. Adhd, add, autisme, hoogbegaafd, hoogsensitief, narcisme etc etc.
Veel mensen zonder echte diagnose trekken dit uit de kast als het hen uitkomt. Veel mensen hebben kenmerken van een bepaalde stoornis maar dat betekent niet dat je het ook echt hebt. Hoeveel vrouwen die ruzie hebben met hun ex noemen hem een narcist? Hoeveel beetje drukke kinderen krijgen meteen een stempeltje van de omgeving?
En Wendy doe vooral je ding, geniet van je mooie huis en gezonde gezin en het feit dat je geen financiële zorgen hebt. Als je graag een baan buitenshuis zoekt doe dat dan ongeacht of je salaris naar de opvang gaat want dat is echt geen reden om het niet te doen!
Snaky schreef:
22-07-2021 09:06
En nog over de diagnose; ik zie vaak om me heen dat een stempeltje lukraak gebruikt wordt als reden of excuus. Adhd, add, autisme, hoogbegaafd, hoogsensitief, narcisme etc etc.
Veel mensen zonder echte diagnose trekken dit uit de kast als het hen uitkomt. Veel mensen hebben kenmerken van een bepaalde stoornis maar dat betekent niet dat je het ook echt hebt. Hoeveel vrouwen die ruzie hebben met hun ex noemen hem een narcist? Hoeveel beetje drukke kinderen krijgen meteen een stempeltje van de omgeving?
En Wendy doe vooral je ding, geniet van je mooie huis en gezonde gezin en het feit dat je geen financiële zorgen hebt. Als je graag een baan buitenshuis zoekt doe dat dan ongeacht of je salaris naar de opvang gaat want dat is echt geen reden om het niet te doen!
Dit ook zeker.

Nu merk ik weer dat ze verantwoording aflegt.....argh zo vermoeiend een zoekende vrouw. Ik ben 7 jaar thuis geweest met onze 4 kinderen en dat zoekende is altijd gebleven in die tijd, het nam irritante proporties aan: dan wilde ik weer een winkel, dan wilde ik weer een boek schrijven, dan wilde ik weer zus en dan weer zo. Sinds ik echt weer aan het werk ben, is het er nog sluimerend, maar veel minder. Ik heb nu veel meer voldoening, praat weer met volwassenen, kan weer snel schakelen en veel nadenken en alles in de praktijk brengen. Als je weer meedoet. Dus ik hoop ook van harte dat ze een leuke baan zoekt en vindt
Snaky schreef:
22-07-2021 09:06
En nog over de diagnose; ik zie vaak om me heen dat een stempeltje lukraak gebruikt wordt als reden of excuus. Adhd, add, autisme, hoogbegaafd, hoogsensitief, narcisme etc etc.
Veel mensen zonder echte diagnose trekken dit uit de kast als het hen uitkomt. Veel mensen hebben kenmerken van een bepaalde stoornis maar dat betekent niet dat je het ook echt hebt. Hoeveel vrouwen die ruzie hebben met hun ex noemen hem een narcist? Hoeveel beetje drukke kinderen krijgen meteen een stempeltje van de omgeving?
En Wendy doe vooral je ding, geniet van je mooie huis en gezonde gezin en het feit dat je geen financiële zorgen hebt. Als je graag een baan buitenshuis zoekt doe dat dan ongeacht of je salaris naar de opvang gaat want dat is echt geen reden om het niet te doen!
Over die kenmerken vs diagnose: zooooo irritant vind ik dat.
Ik heb (knd) met diagnose en door mensen die maar te pas en te onpas roepen over "ik heb autisme want.." moet ik me vaak verdedigen.
Zo klaar mee.
Laten we voor al die zelfbenoemde stoornissen ook eens een naam verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
@expreszo zo herkenbaar. Ik heb zelf een autisme diagnose die na verschillende testen onderzoeken vragenlijsten en observatie is gegeven en kan me ook zo ergere aan als ze een keer alles goed gepland hebben ook ik ben net een autist zo. Of ja ik vermoed dat ik een beetje autisme heb want ik doe nu zo en zo. Geloof me als je echt een bepaalde stoornis hebt dan heb je het negen van de 20 keer zelf niet door je voelt je anders maar als ik me aan de hand van wat ik zelf ervaar moet diagnostiseren kom ik niet op autisme uit. Maar eerder op add. Mensen hebben niet voor niks gestudeerd om diagnose te kunnen stellen .
Ze zegt: ik wil mezelf geen diagnose geven, maar gaat ondertussen het hele rijtje af op zoek naar herkenning. Het lijkt me heel vermoeiend om haar te zijn. Je kan ook denken: Zo ben ik, klaar.

Eerlijk gezegd denk ik dat ze teveel tijd en keuzes heeft. Als zij zou moeten werken om bij te dragen aan het gezinsinkomen, zou ze simpelweg niet zoveel ruimte hebben om zoekende te zijn. Dan zou die was gewoon opgehangen moeten worden of de vaatwasser ingeruimd, omdat er veel minder tijd is om te dralen.

Ze zegt dat ze energie maar ook stress kreeg van het werken. Over als er bv een kind ziek was. Maar die stress zit toch echt in haar hoofd, want hoeveel heeft ze nu in werkelijkheid gewerkt de afgelopen tijd? Volgens mij heeft ze bij twee gezinnen gekraamd sinds corona!

Ik denk dat het geen verkeerd idee is weer contact te zoeken met de coach. Al zou ik zelf eerder een gediplomeerd psycholoog willen.
Nou het ligt natuurlijk aan het werk.

Voorzover ik kan beoordelen denk ik dat een 9-17 baan voor Wendy minder stress zal opleveren.

Of ze daar gelukkig van wordt is natuurlijk een 2e.
Nou is werken natuurlijk niet de magische oplossing. Ik had vroeger een baan, die qua stress best wat van mij vroeg en ik vond dat echt een enorm zware tijd: jonge kinderen, zorgen dat op het werk alles goed liep, stress om vakantiedagen. Ik had in die tijd het gevoel in een continue spagaat te verkeren en op alle vlakken tekort te komen.
Rosalind schreef:
22-07-2021 12:04
Ze zegt: ik wil mezelf geen diagnose geven, maar gaat ondertussen het hele rijtje af op zoek naar herkenning. Het lijkt me heel vermoeiend om haar te zijn. Je kan ook denken: Zo ben ik, klaar.

Eerlijk gezegd denk ik dat ze teveel tijd en keuzes heeft. Als zij zou moeten werken om bij te dragen aan het gezinsinkomen, zou ze simpelweg niet zoveel ruimte hebben om zoekende te zijn. Dan zou die was gewoon opgehangen moeten worden of de vaatwasser ingeruimd, omdat er veel minder tijd is om te dralen.

Ze zegt dat ze energie maar ook stress kreeg van het werken. Over als er bv een kind ziek was. Maar die stress zit toch echt in haar hoofd, want hoeveel heeft ze nu in werkelijkheid gewerkt de afgelopen tijd? Volgens mij heeft ze bij twee gezinnen gekraamd sinds corona!

Ik denk dat het geen verkeerd idee is weer contact te zoeken met de coach. Al zou ik zelf eerder een gediplomeerd psycholoog willen.
Argh weer die verantwoording inderdaad! Waarom maakt ze zich in godesnaam zo druk om wat wij vinden 🤪

Een coach lult lekker met je mee en zoekt oplossingen voor korte termijn. Ik zou ook een psych aanraden en dan een systeemtherapeut.
Wat een geblaat, kom op….ga van het leven genieten en accepteer dat je de was met tegenzin doet. Ik weet ook niet wat ze anders verwacht had met 4 kinderen en een man….. hier is het net zo en ik werk buitenshuis 4 dagen en vaak nog avonden waarin ik administratie voor mijn praktijk zit te doen. En die was en afwas komt er dan nog bij.

Maar ik kom net thuis en mijn man heeft gestofzuigd en de afwas gegaan voor hij ging werken! Top!

Plaats het een beetje in perspectief en accepteer dat het leven niet 100% leuk is.

Ik ga zo de kinderen ophalen van school en dan hebben wij ook vakantie! Ik rijd gelijk door naar het zwembad en weet nu al dat ik geen enkele kookzin ga hebben ;-) Ik maak dan of wraps met bonen en een lekker sausje óf ik maak een mega omelet met groenten en een broodje erbij. Kind kan de was doen.
En dan zal ik toch echt vanavond de was moeten vrouwen 😋
ouder1980 schreef:
22-07-2021 13:11
Argh weer die verantwoording inderdaad! Waarom maakt ze zich in godesnaam zo druk om wat wij vinden 🤪

Een coach lult lekker met je mee en zoekt oplossingen voor korte termijn. Ik zou ook een psych aanraden en dan een systeemtherapeut.
Wat een geblaat, kom op….ga van het leven genieten en accepteer dat je de was met tegenzin doet. Ik weet ook niet wat ze anders verwacht had met 4 kinderen en een man….. hier is het net zo en ik werk buitenshuis 4 dagen en vaak nog avonden waarin ik administratie voor mijn praktijk zit te doen. En die was en afwas komt er dan nog bij.

Maar ik kom net thuis en mijn man heeft gestofzuigd en de afwas gegaan voor hij ging werken! Top!

Plaats het een beetje in perspectief en accepteer dat het leven niet 100% leuk is.

Ik ga zo de kinderen ophalen van school en dan hebben wij ook vakantie! Ik rijd gelijk door naar het zwembad en weet nu al dat ik geen enkele kookzin ga hebben ;-) Ik maak dan of wraps met bonen en een lekker sausje óf ik maak een mega omelet met groenten en een broodje erbij. Kind kan de was doen.
En dan zal ik toch echt vanavond de was moeten vrouwen 😋
Wat een drukte vandaag. Zorg wel voor wat me-time 😅

Fijne vakantie en geniet van elkaar.
ouder1980 schreef:
22-07-2021 13:11
Argh weer die verantwoording inderdaad! Waarom maakt ze zich in godesnaam zo druk om wat wij vinden 🤪

Een coach lult lekker met je mee en zoekt oplossingen voor korte termijn. Ik zou ook een psych aanraden en dan een systeemtherapeut.
Wat een geblaat, kom op….ga van het leven genieten en accepteer dat je de was met tegenzin doet. Ik weet ook niet wat ze anders verwacht had met 4 kinderen en een man….. hier is het net zo en ik werk buitenshuis 4 dagen en vaak nog avonden waarin ik administratie voor mijn praktijk zit te doen. En die was en afwas komt er dan nog bij.

Maar ik kom net thuis en mijn man heeft gestofzuigd en de afwas gegaan voor hij ging werken! Top!

Plaats het een beetje in perspectief en accepteer dat het leven niet 100% leuk is.

Ik ga zo de kinderen ophalen van school en dan hebben wij ook vakantie! Ik rijd gelijk door naar het zwembad en weet nu al dat ik geen enkele kookzin ga hebben ;-) Ik maak dan of wraps met bonen en een lekker sausje óf ik maak een mega omelet met groenten en een broodje erbij. Kind kan de was doen.
En dan zal ik toch echt vanavond de was moeten vrouwen 😋
Wat een drukte vandaag. Zorg wel voor wat me-time 😅

Fijne vakantie en geniet van elkaar.
Mirandaaatje_86 schreef:
22-07-2021 13:23
Wat een drukte vandaag. Zorg wel voor wat me-time 😅

Fijne vakantie en geniet van elkaar.
Hahahaha! Lol!

Me-time is toch echt lekker zwemmen met elkaar!
Me-time zit in heel veel dingen, afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Toen mijn dochter heel jong was, was koken me-time voor mijn man. Lekker een half uur-45min alleen in de keuken en lekker doen wat je zelf wil.

Ik vond het op mijn beurt dan weer heerlijk om een boekje te lezen, terwijl mijn dochter zich vermaakte in de binnenspeeltuin met een vriendin. Of de reistijd van werk naar huis: lekker een half uurtje luisteren naar podcasts of een luisterboek.
Ik begrijp niet zo goed dat als je dénkt dat er iets met je is, dat je het niet laat onderzoeken. Als je maandenlang last hebt van hoofdpijn, dan ga je toch op een gegeven moment ook naar de huisarts. Een beetje thuisdokteren maakt je niet beter.
M
et een onderzoek en diagnose kun je veel gerichter aan de slag. En komt er geen diagnose uit je onderzoek, dan krijg je voldoende handvaten om met een psych met jezelf aan de slag te gaan.
ouder1980 schreef:
22-07-2021 08:21
ja joh, niet zo aangebrand op de vroege morgen. Ik was nog niet wakker en had kunnen weten dat dit niet goed zou vallen :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Ik bedoel het niet zo zwart-wit. Ik kan wel diagnostiseren qua beroep. Maar tuurlijk kan dat niet via een filmpje, maar over het algemeen zijn het dan kenmerken van en geen waterdichte diagnose.
Want dat heb ik zelf ook :biggrin:

Ik zal het even veranderen!
Ik vond mijn reactie eigenlijk wel grappig :-D.
Ik begrijp uit de reacties na ons dat Wendy geen officiele diagnose voor ADHD heeft? Ik dacht namelijk van wel.
Ik denk dat Wendy blij is als Annemarie weer online is ;-D
Rosalind schreef:
22-07-2021 14:31
Ik denk dat Wendy blij is als Annemarie weer online is ;-D
Ik moet zeggen dat ik regelmatig de neiging heb om bij Annemarie te kijken op insta en me dan weer besef dat ze offline is.
Alle reacties Link kopieren
Wendy stickert af tot een feestje. Met een zelfgemaakte kalender. Zoveel leuker dan gesponsord.
Madelein schreef:
22-07-2021 19:00
Wendy stickert af tot een feestje. Met een zelfgemaakte kalender. Zoveel leuker dan gesponsord.
Laten we wel wezen. Die stickers slaan toch ook verdorie echt nergens op?!!
Daar zou ik nou echt mijn geld niet aan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo schreef:
22-07-2021 19:16
Laten we wel wezen. Die stickers slaan toch ook verdorie echt nergens op?!!
Daar zou ik nou echt mijn geld niet aan uitgeven.
nou echt, dat valt in dezelfde categorie als onzinnige dure knutseldozen.
Madelein schreef:
22-07-2021 19:00
Wendy stickert af tot een feestje. Met een zelfgemaakte kalender. Zoveel leuker dan gesponsord.
Deden wij ook altijd. Mijn dochter had het ook nodig om te zien hoe lang nog. Zelf een aftelkalender maken en dan leuke stickers van de goedkope winkels. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven