Entertainment alle pijlers

Filemon en de complotten

13-04-2021 23:37 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste aflevering bekeken.

Wie volgt deze serie ook?

Wat vonden jullie van de 1e aflevering?
Ik trap af:

Kreeg het idee dat veel dingen bij mensen tussen hun oren zat, maar aan de andere kant, ik kan zelf ook niet goed slapen in een kamer met teveel straling. Als de wifi in de nacht niet uitgeschakeld wordt slaap ik heel slecht. Aluminium behang gaat me echter te ver...

Een aantal complottheorieën waren ver gezocht, (chip in vaccin) maar ik kan me het wantrouwen in de overheid wel voorstellen. Heb niet het gevoel dat de overheid altijd het beste met haar burgers voor heeft.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
14-04-2021 08:43

Zij mogen ook gehoord worden. Dat bedoel ik. Zij hebben ook een stem en een standpunt net als jij en ik. En ik vind het heel boeiend om te zien.
Mijn stem wordt ook nooit gehoord omdat ik mijn mening niet frame als gemarginaliseerd geluid dat te weinig wordt gehoord. Degenen die hun mening wel zo weten te framen krijgen juist buitensporig veel aandacht.

De Baudets, Wilders en van Haga's begrijpen dat maar al te goed. Daardoor gaat het in het publieke debat nu al 20 jaar over buitenlanders/moslims/de islam/integratieproblemen en dergelijke terwijl de werkelijke grote problemen op het gebied van klimaatverandering, woningmarkt, pensioenen, groeiende ongelijkheid en het uitmelken van flexibele werknemers op de arbeidsmarkt onderbelicht blijven.
roseaux wijzigde dit bericht op 14-04-2021 09:32
2.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
14-04-2021 09:24
Dingemans. Maar ik heb het even teruggekeken en hij zei niet dat hij dode vogels tot leven wekte, maar gewonde en zieke vogels.
Wel zei hij dat hij gaatjes in zijn gebit kon genezen
Misschien dat hij een paar keer een uitgeputte postduif heeft aangetroffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het nu, n.a.v. Dit topic aan het kijken. Dat stel wat uit Maastricht naar België is verhuisd ‘vanwege de straling’.

Hij en Filemon gaan naar een plek tegenover de Vrije School waar de straling 1300 was, waar het maximale 10 zou mogen zijn. Ofzo.
Maar daar hebben ze wel hun kinderen op school gedaan.. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja joh. En met 5G en de chip in het vaccin kunnen 'ze' mensen dingen laten doen. Bv toiletpapier hamsteren.
Uuuhm, vorig jaar was er nog geen 5G uitgerold en geen coronavaccin.
Alle reacties Link kopieren
Dingeman had gewoon wat vroeger geboren moeten zijn en met Jasper Groothuis en Roel van Duyn in het Vondelpark zitten. Daar was hij vast wel op zijn plek geweest
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Chachachaa schreef:
14-04-2021 00:33
Vond juist dat hij de man op een niet aanvallende manier benaderde.
De man ontkende in mijn ogen ook niet dat hij een psychose had (gehad) in zijn beleving kwam de echte waarheid dan naar boven. Althans zo begreep ik het.

Ik vind het vooral ergens heel verdrietig dat mensen zich echt zo ontzettend bedreigd voelen door de overheid en bang zijn dat ze gechipt worden of wat dan ook. Lijkt me een heel moeilijk bestaan.

Of 5G nou heel gezond voor je is.... ja daar durf ik mijn hand eerlijk gezegd ook niet voor in het vuur te steken. Maar dit gaat toch wel een trapje verder bij deze mensen.
https://nypost.com/2021/04/12/microchip ... -covid-19/

We worden toch allemaal nonstop mety fysiek geweld bedreigd door overheden? Betaal je belasting maar es niet.
Alle reacties Link kopieren
randa1988 schreef:
14-04-2021 10:23
https://nypost.com/2021/04/12/microchip ... -covid-19/

We worden toch allemaal nonstop mety fysiek geweld bedreigd door overheden? Betaal je belasting maar es niet.
Welk fysiek geweld staat er tegenover het niet betalen van je belasting dan?


En dat over die chip, misschien even iets meer dan alleen koppen snellen? Want het gaat erom dat ze je daarmee niet gaan volgen of wat dan ook, maar dat ze pandemieën als deze in de kiem zouden kunnen gaan smoren met deze technologie. Ik vind het gaaf. En dankzij die technologie kunnen ze zelfs binnen 2 maanden een oplossing hebben in plaats van na een jaar.
julius schreef:
14-04-2021 01:14
Waarom verdienen die mensen dat? De meesten zijn mensen met waanideeen die door anderen via internet worden bevestigd in hun wanen. Die verdienen een opname, zodat ze beter kunnen worden.
Maar het is ook eng, dat als de ene mens mag bepalen wanneer de andere mens een waanidee heeft.

Dan zou jouw groepje gelijkdenkenden dus een patent hebben op wat geen waanidee is, en zou jij met jouw groepje, andere mensen mogen opsluiten die anders denken dan jij (volgens jouw theorie hierboven he, ik vind dat niet).

Als jij dat mag, dan mag een ander groepje mensen dat anders denkt dan jij, en denkt een patent te hebben op de waarheid, dat dus ook doen bij jou.
Stel jij komt een groepje mensen tegen die overtuigd zijn van een bepaald geloof, en jij zegt dat je dat niet gelooft, dan mogen ze jou dus opsluiten totdat jij net zo denkt zo als zij, en je "normaal" bent.

En, het is niet dat omdat een meerderheid van iets overtuigd is, dat het dan een waarheid wordt.
Alle reacties Link kopieren
randa1988 schreef:
14-04-2021 10:35
Maar het is ook eng, dat als de ene mens mag bepalen wanneer de andere mens een waanidee heeft.

Dan zou jouw groepje gelijkdenkenden dus een patent hebben op wat geen waanidee is, en zou jij met jouw groepje, andere mensen mogen opsluiten die anders denken dan jij (volgens jouw theorie hierboven he, ik vind dat niet).

Als jij dat mag, dan mag een ander groepje mensen dat anders denkt dan jij, en denkt een patent te hebben op de waarheid, dat dus ook doen bij jou.
Stel jij komt een groepje mensen tegen die overtuigd zijn van een bepaald geloof, en jij zegt dat je dat niet gelooft, dan mogen ze jou dus opsluiten totdat jij net zo denkt zo als zij, en je "normaal" bent.

En, het is niet dat omdat een meerderheid van iets overtuigd is, dat het dan een waarheid wordt.
Maar als zulke ideeën nu een gevaar worden voor een grote groep mensen? Of, zoals in het geval van deze meneer, de ideeën voortkomen uit een psychose? Dan is opname niet opsluiting, toch een hele gerechtvaardigde opmerking? Als iemand door een aandoening in zijn hersenen niet meer feit van fictie kan onderscheiden en er van overtuigd is dat hij dingen kan, dingen meemaakt die gewoon niet mogelijk zijn, moet je zo iemand dan niet voor zichzelf beschermen? Dat doen we toch ook voor mensen met dementie? Of suïcidale gedachten?

Of iemand die zulke waanideeën heeft dat hij zijn kinderen misschien wat aan wil doen, hoeven we die niet te behoeden daarvoor?

De mensen in Limburg waren een ander verhaal, die hadden waanideeën die weliswaar ook niet klopten, maar daarbij kwamen geen bovennatuurlijke krachten kijken. Die hoeven niet te worden opgenomen.

Het is niet de willekeur die bepaalt of je normaal bent of niet, daar zijn standaarden voor. En deze meneer viel behoorlijk ver buiten de standaard. https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis/ziekte/psychose
Alle reacties Link kopieren
randa1988 schreef:
14-04-2021 10:23
https://nypost.com/2021/04/12/microchip ... -covid-19/

We worden toch allemaal nonstop mety fysiek geweld bedreigd door overheden? Betaal je belasting maar es niet.
Nou deze moet je misschien even toelichten?
Verder lijkt het me ook niet meer dan normaal dat er een belastingplicht is.
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
14-04-2021 10:57
Nou deze moet je misschien even toelichten?
Verder lijkt het me ook niet meer dan normaal dat er een belastingplicht is.

Zeker als je gebruik wil maken van de dingen die mogelijk gemaakt worden door o.a. Belastingen, zoals uitkeringen, toeslagen, infrastructuur etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hecamel schreef:
14-04-2021 10:35
Welk fysiek geweld staat er tegenover het niet betalen van je belasting dan?


En dat over die chip, misschien even iets meer dan alleen koppen snellen? Want het gaat erom dat ze je daarmee niet gaan volgen of wat dan ook, maar dat ze pandemieën als deze in de kiem zouden kunnen gaan smoren met deze technologie. Ik vind het gaaf. En dankzij die technologie kunnen ze zelfs binnen 2 maanden een oplossing hebben in plaats van na een jaar.
Jaaaaaa neeee, dat willen ze dat je gelooft
Alle reacties Link kopieren
Mooi hè, de overheid deugt van geen kant en zijn monsters met alleen slechte intenties, maar je hebt wel geld van ze nodig.
En dan zeggen "Ik bepaal zelf of ik geld ontvang".
Ik vind het jammer dat zo'n interview hier niet op doorgaat, want is veelzeggend. Op het moment dat je de overheid nodig hebt deugen ze heel even wel.
Wees dan een echte kerel en ga in een hutje op de hei in vrijheid wonen en verbouw je eigen eten, zodat je ook die centen niet nodig hebt die je krijgt van de overheid
Alle reacties Link kopieren
Eens!
newspaper schreef:
14-04-2021 12:08
Mooi hè, de overheid deugt van geen kant en zijn monsters met alleen slechte intenties, maar je hebt wel geld van ze nodig.
En dan zeggen "Ik bepaal zelf of ik geld ontvang".
Ik vind het jammer dat zo'n interview hier niet op doorgaat, want is veelzeggend. Op het moment dat je de overheid nodig hebt deugen ze heel even wel.
Wees dan een echte kerel en ga in een hutje op de hei in vrijheid wonen en verbouw je eigen eten, zodat je ook die centen niet nodig hebt die je krijgt van de overheid
Inderdaad, want hij zegt ergens wel dat hij liever op een hutje op de hei woont 'als een indiaan '.
Nou, wat let je? Nederland is dan misschien te druk om in een bos te wonen en te leven van het land, maar hij zou bv naar Zweden kunnen.
Alle reacties Link kopieren
randa1988 schreef:
14-04-2021 10:35
Maar het is ook eng, dat als de ene mens mag bepalen wanneer de andere mens een waanidee heeft.

Dan zou jouw groepje gelijkdenkenden dus een patent hebben op wat geen waanidee is, en zou jij met jouw groepje, andere mensen mogen opsluiten die anders denken dan jij (volgens jouw theorie hierboven he, ik vind dat niet).

Als jij dat mag, dan mag een ander groepje mensen dat anders denkt dan jij, en denkt een patent te hebben op de waarheid, dat dus ook doen bij jou.
Stel jij komt een groepje mensen tegen die overtuigd zijn van een bepaald geloof, en jij zegt dat je dat niet gelooft, dan mogen ze jou dus opsluiten totdat jij net zo denkt zo als zij, en je "normaal" bent.

En, het is niet dat omdat een meerderheid van iets overtuigd is, dat het dan een waarheid wordt.

De 'waarheid' is in veel gevallen natuurlijk behoorlijk subjectief. Als je morgen iemand tegenkomt die beweert dat ie Napoleon is, is dat zijn waarheid, maar jij belt de crisisdienst.

Dat is precies hetzelfde als mensen die beweren dat 5g gebruikt wordt om mensen te controleren, dat er microchips in vaccins zitten en weet ik veel wat voor een onzin ze allemaal over hun lippen krijgen. Het is allemaal bewezen onwaar, maar jij neemt die mensen serieus omdat.. je denkt dat ze ergens een punt zouden kunnen hebben?

Mijn oma zei altijd: 1 gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. Zoals die man in aflevering 1, die rondreed met de stralingsmeter om te laten zien hoe erg het allemaal was, maar de stralingsmeter gaf uiteraard de normale waarden weer. Die kwam tot de conclusie dat de telecommaatschappijen precies op het moment dat zij daar rondreden expres het vermogen van de zendpalen hadden verminderd, zodat 'het normale volk' niet achter de waarheid zou komen. En de NPO was natuurlijk ook staats gefinancierde tv, dus per definitie niet te vertrouwen.

Zo iemand is gewoon ziek, en toe aan een flinke samenzwerings-detox.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
14-04-2021 12:08
Mooi hè, de overheid deugt van geen kant en zijn monsters met alleen slechte intenties, maar je hebt wel geld van ze nodig.
En dan zeggen "Ik bepaal zelf of ik geld ontvang".
Ik vind het jammer dat zo'n interview hier niet op doorgaat, want is veelzeggend. Op het moment dat je de overheid nodig hebt deugen ze heel even wel.
Wees dan een echte kerel en ga in een hutje op de hei in vrijheid wonen en verbouw je eigen eten, zodat je ook die centen niet nodig hebt die je krijgt van de overheid

Eens!
Ik geloof trouwens best dat sommige mensen gevoeliger zijn voor straling/wifi, maar waarom zou je niet gewoon kunnen werken? Zo plaats je jezelf juist buiten de samenleving. Dat stoort mij dan. Er is vast passend werk te vinden, maar je moet wel wíllen.

Wel triest trouwens dat dat stel uit Limburg uit elkaar is, omdat ‘zij er extremere denkbeelden op nahield dan hij’, maar wat hij zei leek mij al enorm vergezocht, met chemtrails die aluminiumdeeltjes(?) uitstorten op aarde, zodat wij te besturen zijn via de straling en de chip in het Corona-vaccin?
Ik vraag me af of hij wel gewoon werk heeft.
Hecamel schreef:
14-04-2021 10:47
Maar als zulke ideeën nu een gevaar worden voor een grote groep mensen? Of, zoals in het geval van deze meneer, de ideeën voortkomen uit een psychose? Dan is opname niet opsluiting, toch een hele gerechtvaardigde opmerking? Als iemand door een aandoening in zijn hersenen niet meer feit van fictie kan onderscheiden en er van overtuigd is dat hij dingen kan, dingen meemaakt die gewoon niet mogelijk zijn, moet je zo iemand dan niet voor zichzelf beschermen? Dat doen we toch ook voor mensen met dementie? Of suïcidale gedachten?

Of iemand die zulke waanideeën heeft dat hij zijn kinderen misschien wat aan wil doen, hoeven we die niet te behoeden daarvoor?

De mensen in Limburg waren een ander verhaal, die hadden waanideeën die weliswaar ook niet klopten, maar daarbij kwamen geen bovennatuurlijke krachten kijken. Die hoeven niet te worden opgenomen.

Het is niet de willekeur die bepaalt of je normaal bent of niet, daar zijn standaarden voor. En deze meneer viel behoorlijk ver buiten de standaard. https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis/ziekte/psychose
De enige die hier gevaarlijk is, is degene die andere mensen met fysiek geweld wil bedreigen omdat hij/zij niet denkt zoals zij.
Dat is nu juist de kern van alle problemen in deze wereld.

De meneer met de vogeltjes wil zijn verhaal vertellen, en zijn ding doen. Ik heb hem niet horen zeggen dat hij alle mensen op wil sluiten, van hun vrijheid wil beroven, en dat hij ze wil brainwashen om te denken zoals hij.

En ook hier weer blijft het zo, dat jij vindt dat een ander mens het fundamentele recht heeft om voor een ander te bepalen wat waanzin en echt is. Jij weet het ook niet. Je doet enkel maar wat de groep doet, dat maakt het nog niet juist of waarheid.

Met die redenatie is het zo, dat als jij oog in oog komt met een groep die anders denkt dan jij, dat zij jou dus mogen opsluiten en jou voor jezelf mogen beschermen. Ook mogen zij dan onder dwang jou brainwashen om te denken zoals jij.

Deze meneer wil vogeltjes verzorgen en redden, dat is niet de blueprint van iemand die zijn kinderen iets aan gaat doen lijkt me.
Het is schadelijker voor een kind om ze te vertellen hoe ze moeten denken omdat een jouw groep ook zo denkt.

Ook was deze meneer niet suicidaal, wie gaat anders de vogeltjes redden?
https://nypost.com/2021/04/12/microchip ... -covid-19/

ca726647543 schreef:
14-04-2021 09:00
Dan ben je gestopt met lezen voor de 2e alinea?
Slaap lekker verder, gaat noooooooooooooit gebeuren joh!
Zullen "ze" nooooooooooit doen.

Denk je dat we mogen kiezen?
Onze rechterhand of ons voorhoofd?
Alle reacties Link kopieren
De 'waarheid' is in veel gevallen natuurlijk behoorlijk subjectief. Als je morgen iemand tegenkomt die beweert dat ie Napoleon is, is dat zijn waarheid, maar jij belt de crisisdienst.
En dan moet je ook oppassen met die crisisdienst, misschien heb jij die man verkeerd begrepen en heet hij al van af zijn geboorte Napoleon
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Kaat123 schreef:
14-04-2021 00:01
Jazeker!
Er was een persoon die echt wartaal uit aan het kramen was (hij had aluminium behang), buiten zijn lichaam zweefde etc. Filemon stelde terecht de vraag of hij niet een psychose had gehad...
Aspeciësist schreef:
14-04-2021 00:14
Nee, Filemon behandelde deze man exact hetzelfde als hoe de samenleving al doet, en dat is nou net de reden waarom die mam zich niet serieus genomen voelde.

Ik heb net pas de aflevering gezien, daarom reageer ik nu pas. Maar Filemon komt niet zelf met die opmerking, die man begint zelf over dat hij afvraagt of hij een psychose heeft. Dus dat Filemon daarop doorgaat vind ik niet vreemd en ik vind dus ook niet dat hij die man niet serieus neemt.

Ik vind het wel een interessant onderwerp. Ik ben geen expert op stralingsgebied, dus dat er mensen zijn die daar last van hebben, neem ik best aan. Dat van die chemtrails, oog van Sauron, homofiele straling en microchips is iets waar ik zelf niet in geloof. Ik vond dat Filemon het goed deed, vond hem niet veroordelend klinken, mensen mochten hun verhaal doen en hij stelde goede vragen.

Die man zei trouwens niet dat hij vogels tot leven wekte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik Nadia was lekker naar Wit Rusland verhuizen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
19-04-2021 22:35
Ik zou als ik Nadia was lekker naar Wit Rusland verhuizen ;-D

Ja, dat was wel een slechte opmerking van haar.
Alle reacties Link kopieren
Die Mordechai leek nog wel redelijk, maar bleek al net zo dom te zijn als de rest, met z'n gekwebbel over formaldehyde.
Alle reacties Link kopieren
randa1988 schreef:
16-04-2021 10:20
https://nypost.com/2021/04/12/microchip ... -covid-19/




Slaap lekker verder, gaat noooooooooooooit gebeuren joh!
Zullen "ze" nooooooooooit doen.

Denk je dat we mogen kiezen?
Onze rechterhand of ons voorhoofd?
Ah, je bent zelf dus zo standvastig over het toelaten van afwijkende gedachtes, omdat je diezelfde gedachtes namelijk ook hebt.
Valt toch op, hoe dat als rode draad, toch steeds weer naar voren komt drijven in dit soort topics.

En als iemand dat dus ongezond vindt, dan zijn daar natuurlijk ook talloze redenen voor, allemaal in het nadeel van de tegenstander. Schapen zijn het, groepdenkers. Allemaal stekeblind. Wacht maar af.

Er zijn hier meerdere ( onafhankelijke) onderzoeken naar gedaan, en het valt toch op dat een groot percentage een verleden heeft gekleurd met psychische stoornissen, pshychoses, gedragsprobelatiek en zelf klinische hulpverlening hebben opgezocht.

Maar goed. Ieder denkt natuurlijk dat hij/zij de uitzondering is, en dus niet hoeft na te gaan, waarom ze tot dit soort conclusies komen. Dat geld ook voor de "groepdenkers'' en dat is natuurlijk ook weer een confirmation bias om te concluderen dat je het zelf bij het rechte eind hebt, als klein percentage "woke" mensen.

Ik vind het wel prima, zolang er geen geweld bij komt kijken. Ze behangen maar lekker een ton alluminium in het rond. Hoedje er bij, vogeltjes, en gaatjesvrije glimlach als bonus. Wat wil je nog meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven