Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook stoer,

De overheid betaalt de helikopter, het is hun bus, zeg maar.

Zagen jullie Floor rood worden met die schapenkop op haar bord?

Ik wel
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vond het denk ik ook een leuke uitzending omdat ik me hier heel evt nog wel zou kunnen voorstellen te wonen, dat zou ik bij die vent van vorige week absoluut niet kunnen.

Vind het toch wel interesant te zien hoe je met kind een leven in toch wel isolement kiest en hoe je dat dan inricht.
Haha, ja ik denk dat zon schapenkop als niet vegetarier al jiet eht iets is voor de meesten van ons, laat staan als vegetarier.

Maar vond het ook wel grappig dat ze zei, voel me zon toerist.
En haar bord werd ook maar half gefilmd, je zag alleen aardappels liggen. Om te doen voorkomen alsof die schapenkop er nog lag natuurlijk
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou me ook wel kunnen voorstellen daar te wonen. Verse groenten om mee te koken zou ik dan wel missen. Zou echt niet willen leven op het eten waar zij het mee moeten doen.
Dank je wel, NYC!!!! Het gaat ook goed hier. Leuk joh drieeneenhalve maand, zulke guitige bekkies trekken ze dan.

Ik ben het met je eens NYC, de noordelijke bestemmingen vind ik ook interessanter. Ben al benieuwd naar volgende week.

Die schapenkoppen echt brrrr, maar ik weet van een vriendin dat dat soort eten vrij normaal is. Zij vertelt ook dat soort dingen. Ze komt van de Færoer, ja echt! Ik vind dat helemaal niets!

Ik zou er op dezelfde wijze als Floortje bij zitten als ik daar zou zijn.

Ik vond wel dat ze het super voor elkaar hadden. Je kunt duidelijk zien dat ze uit een lange traditie van bewoning komen ipv waar die man van vorige week zat.

Dat steile pad vond ik ook vrij heftig, my god!!! Dat die vrouw daar als klein meisje ook al vanaf moest, doodeng lijkt me brrrrrr!

Het was echt goed georganiseerd, die helicoptervoorziening is ook wel heel goed voor de bewoners van de eilandengroep. Hoe het en door wie het gefinancierd wordt zou ik niet weten, maar ik weet wel dat de Færoer grotendeels zelfstandig is tov Denemarken, maar ze zullen vast wel enige bijdragen krijgen. Dat hoop ik althans.
Oh bah die schapenkoppen....

Goed dat die kinderen wel gewoon les krijgen en ook nog vioolles ook via Skype.

Deze mensen zijn ook niet wereldvreemd, hebben gewoon gestudeerd en zorgen denk ik heel goed voor kun kinderen. Ze sluiten ze niet af van de rest van de wereld.
Zo kwamen ze ook op mij over. Geen wereldvreemde weirdo's, oké op de schapenkoppen na dan...

Ik vond Floortjes opmerking daarover ook wel grappig: 'Ik voel me nu echt een toerist.' Hihihi, en dat voor zo'n bereisd persoon!

Ik was gisteren nog even aan het googlen geslagen, want ik meende me nog meer ruigheid te herinneren over deze noordelijke eilandbewoners. En ja hoor, ze hebben daar nog een heel leuke gewoonte om grienden (kleine walvis/grote dolfijn) in de pan te hakken net zo als ze ergens in Japan doen. Ook al zo gezellig

Linkje: http://www.campaign-whale ... oes-cruel-whale-slaughter
Ik was net na de uitzending hetzelfde tegen gekomen op google Cheery,mij ging er ook een vaag belletje rinkelen.

Heb het filmpje trouwens niet afgekeken.

Ik ben niet tegen visvangst of jacht voor voedsel want eet ook gewoon vlees maar dit is nu puur voor de fun.
Wat ik altijd zo bizar vind, je woont op een eiland, omringd door water.

maar je kunt nergens zwemmen want je kunt niet bij het water komen (afgezien van de temperatuur kunnen ze waarschijnlijk toch niet zwemmen), maar vind het een apart idee
Die mensen hadden 't toch wel goed voor elkaar daar op dat eiland: het meest comfortabele huis tot nu toe in deze reeks met tv, internet en zelfs 'n defibrilator. En dan ook nog 'n zeer betaalbare helicopterdienst om 'ns naar de bewoonde wereld te gaan om te socializen en om fatsoenlijk voedsel in te slaan. Die schapenkoppen zou ik ook onpasselijk van worden. Vind schapenvlees toch al niet te pruimen, hooguit het beste stukje mals vlees van 'n zuiglam.

Verder lijkt me zo'n eiland wel erg klein en eentonig worden. Geen boom te bekennen en het zal ook wel niet groeien daar, anders hadden ze om hun huis toch wel iets geplant lijkt me.
Wat een heerlijk programma, ik las even met jullie mee en ben toen alle afleveringen via Uitzending Gemist gaan kijken. Heel bijzonder dat mensen voor zo'n totale afzondering kiezen. Leuk dat de mensen op de Faroe eilanden er al 8 generaties woonden en niet uit westerse onvrede bewust voor een leven zonder comfort hadden gekozen. Ook apart dat het oudste kind in de familie ALLES erfde en dat de broer van de erfgename dus denk ik in loondienst was.

Die vrouw in NZ kon wel wat huwelijks therapie gebruiken.na 25 jaar samen leek de rek er een beetje uit en die Australiër was wel heel Ozzie. Waarschijnlijk op een uitkering en op zijn tijd een leverantie van de dichtstbijzijnde supermarkt.

Nog even de Noorwegen episode bekijken, die werd hier ook aangeraden.
Zou die van Chili dan ook gelijk even meenemen Orbit! Dat vond ik ook 'n opmerkelijke. Belgisch vrouwtje zeilt met haar vriend de wereld rond en tijdens 'n stop in Chili springt ze van de boot om het met een gaucho aan te leggen. Maar...ex-vriend komt er nog regelmatig logeren!
quote:pearle schreef op 31 januari 2014 @ 16:43:

Wat ik altijd zo bizar vind, je woont op een eiland, omringd door water.

maar je kunt nergens zwemmen want je kunt niet bij het water komen (afgezien van de temperatuur kunnen ze waarschijnlijk toch niet zwemmen), maar vind het een apart ideeDat zei mijn vrouw ook meteen, dat dat haar heel frustrerend leek. Met 280 dagen slecht weer per jaar ook meestal niet leuk om dan te zwemmen, maar op die paar zonnige dagen wellicht toch jammer.
quote:NYC schreef op 01 februari 2014 @ 11:35:

[...]

Dat zei mijn vrouw ook meteen, dat dat haar heel frustrerend leek. Met 280 dagen slecht weer per jaar ook meestal niet leuk om dan te zwemmen, maar op die paar zonnige dagen wellicht toch jammer.In dat geval kunnen ze beter 'n zwembad uit laten hakken naast hun huis. Die zee ziet er maar wild en koud uit.
Ik vond het zo'n bizar idee dat die mensen alleen bomen zien als ze op vakantie zijn ofzo. Want op dat hele eiland (en volgens mij op die hele eilandengroep) is nauwelijks beplanting te zien. Dat zou ik toch wel gaan missen hoor.
Orbit, eens met Elninjoo, de Chileense aflevering is ook heel interessant!

En ja dat zwemmen, ik vond het al bizar dat ze vroeger alleen met gevaar voor eigen leven het eiland af konden komen, laat staan zwemmen!

Wat ik dan wel gek vond was dat ondanks de afwezigheid van bomen, alle huizen (volgens mij) van hout waren. Zal dat allemaal van het vaste land komen? (Moet eigenlijk wel, of waren er vroeger wel bomen?) ik ga dat eens bij mijn contact vragen.
Ja, inderdaad. De zee zag er ook veel te wild uit om in te willen zwemmen. De bomen zou ik ook missen. Als ik ergens aan gehecht ben dan is het wel aan bomen en de seizoenswisselingen. Zou op zo'n kaal eiland toch wel dat aspect missen, evenals op een tropisch eiland.
elninjoo en cheery, ik heb de Chileense aflevering gezien! Ik denk wel dat die mensen met een hele andere mentaliteit leven. Die vrouw koos volgens mij voor verschillende avontuurlijke hoofdstukken in het leven, eerst in België, toen zeilen en daarna met die Argentijn. Op een dag zal ze vast weer wat anders gaan doen. Floortje bleef wel een beetje doorzagen over de gevoelend van de ex.. Wat mij fascineerde was dat hij de Chileense kust koos als zeil gebied. Waarschijnlijk toch voor zijn ex.. maar dat ging hij natuurlijk niet voor de camera aan de hele wereld vertellen :P
Ben heel benieuwd naar deze uitzending, zit er klaar voor
Oh dit lijkt me echt 3x niks, veeeeeeeeeeeel te koud.
Ik vind dit wel een heel leuke aflevering!
Maar die ijsberen!!! Ik heb een keer begrepen dat die erg gevaarlijk zijn, lekker om dan zo naar de wc te moeten met een ijsbeer op de loer.
Ademloos zitten kijken! Echt, van deze uitzending word ik heel gelukkig!
Ook ik vond het prachtig.

Wat knap van deze mensen, zoveel harmonie op weinig vierkante meters.

De supermarkt was leuk.

En inderdaad de ijsberen, en de halve hond

Die Floor ziet toch ook wat van de wereld zeg.

Fantastisch!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven