Entertainment alle pijlers

Freddy, leven in de brouwerij

10-02-2013 10:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was het eerste deel van de dramaserie Freddy, leven in de brouwerij op tv.

Ik vond het heel mooi in beeld gebracht. Wel even schakelen van mooie jaren naar de ontvoering in de cel.

Hoe vonden jullie het?

Hier een uitleg over de serie:

Freddy Heineken wordt in 1983 op wrede wijze ontvoerd en opgesloten in een koude cel. Slechts gekleed in zijn pyjama, eenzaam en geketend, wordt hij bedreigd door meedogenloze gangsters.

Hij denkt terug aan de jaren '40, een tijd vol dromen en energie. Ook toen ondervond Freddy tegenstand, maar van een geheel andere aard. De bestuurders van de brouwerij nemen zijn ideeën niet serieus en sturen hem naar Amerika. Daar leert hij niet alleen op eigen benen te staan, maar hij ontmoet er ook zijn grote liefde Lucille. Als hij terugkeert in Nederland blijkt de situatie rond het bedrijf dramatisch gewijzigd. Zijn vader heeft het bedrijf verkwanseld en de macht over de brouwerij verloren. Freddy geeft zich echter niet makkelijk gewonnen en probeert met een geniaal machtsspel de zeggenschap te heroveren, uit de ambitie de grootste brouwer ter wereld te worden.

In vier afleveringen zien we hoe Freddy Heineken van ambitieuze jongen uitgroeit tot een van de meest besproken figuren uit de Nederlandse geschiedenis. We zien zijn veelzijdigheid, van zakenman tot flamboyante filmproducent tot componist. En dan is er nog de moeizame relatie met zijn dochter Charlene, zijn gedoodverfde opvolgster, die daar alleen helemaal geen zin in heeft. Voor een zakenman blijkt Freddy een onverwacht complexe man te zijn.
Aflevering 1 heeft mij ook geboeid en ga volgende week weer kijken. Alleen jammer dat Tom Hofman niet de jonge Heineken speelt, volgens mij had dat best gekund.
Op welke zender was dit? Zou het ook graag willen zien.
Vond het tenenkrommend, was er speciaal voor gaan zitten maar dan worden de Amerikanen door steenkolen-engels sprekende Nederlanders vertolkt. Freddy's Amerikaanse vrouw spreekt na de 1e scene accentloos Nederlands.

Kon er helaas niet naar blijven kijken.
quote:liesse schreef op 10 februari 2013 @ 10:37:

Op welke zender was dit? Zou het ook graag willen zien.Hij is terug te zien bij uitzendinggemist.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:twistnshout schreef op 10 februari 2013 @ 10:38:

Vond het tenenkrommend, was er speciaal voor gaan zitten maar dan worden de Amerikanen door steenkolen-engels sprekende Nederlanders vertolkt. Freddy's Amerikaanse vrouw spreekt na de 1e scene accentloos Nederlands.

Kon er helaas niet naar blijven kijken.Maar dan is ze volgens mij al 2 jaar in Nederland....Ik vind het wel leuk om te zien hoe Freddy het bedrijf heeft groot gemaakt.
quote:liesse schreef op 10 februari 2013 @ 10:37:

Op welke zender was dit? Zou het ook graag willen zien.Het was op Nederland 2, van 21.05 tot 22.00 uur.
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Wat twistnshout zegt. Ik ben schaatsten gaan kijken, bij gebrek aan beter. Weet alleen niet wie er gewonnen heeft.
Leuk dat er een serie is gemaakt over een toch wel zeer machtig man in Nederland. Visueel mooi gebracht. Het deed me een beetje denken aan Mad Men. Inderdaad hadden ze er beter aan gedaan om echt Amerikaanse acteurs te nemen. Thom Hoffman doet het uitstekend, hij heeft heel goed naar de echte Heineken gekeken. Wat ik jammer vond was de acteur van de jonge Heineken. Volgens mij fout gecast. Hij heeft geen charismatische/pittige uitstraling maar komt zacht en (te) lief over. Ik blijf kijken, ben sowieso fan van Thom Hoffman.
quote:newkitten schreef op 10 februari 2013 @ 10:56:

Wat twistnshout zegt. Ik ben schaatsten gaan kijken, bij gebrek aan beter. Weet alleen niet wie er gewonnen heeft.
Ik heb ook gekeken. Details als alleen schrijven met de stift van de pen ipv de hele pen en tekst die gezegd werd volgens het boek van Peter R. zaten er niet in. Moest wel even wennen aan het mixen van alle jaren door elkaar.
Het Viva forum is papaja.
Het snelle Nederlands spreken en de softe jonge Heineken viel me ook op. Maar de rest was zo boeiend dat ik daar niet teveel op ga letten.

Het is weer een heel ander verhaal (de ontvoering) dan de film toen, die was vanuit de ontvoerders gezien. Rutger Hauer was toen Heineken toch?
Ik vind het een leuke serie!
Ik heb een klein stukje gezien omdat vriend vroeg of ik wist wie die acteur was. Het ging om de persoon die op het kantoor zijn ontslag indiende.
Ik vind m lijken op die acteur van die reclame 'geen bommetje' Peer Mascini

maar het is Harry van Rijthoven die Honig speelt.
Het Viva forum is papaja.
Dat was dus ook mijn eerste reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven