Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
Hek! Dat voorstukje:" mama zegt nee. En papa zegt nee".

Ik HAAT mensen die over zichzelf al mama of papa praten....
quote:Ris schreef op 12 juli 2012 @ 22:15:

[...]

En is Sjaak je man?
Interessant wel om te zien dat Jamie niks mag (niet met zijn handjes in de plassen slaan, niet aan een boompje plukken, niet uit de buggy, etc.), terwijl Silvijn juist heel veel mag (lekker in de plassen stampen, yoghurt in zijn haar smeren, rondhobbelen op texel). Ik kan me toch meer vinden in de opvoeding van Silvijn. Die ouders stellen namelijk wél grenzen, maar ze hebben tenminste een beetje ruime grenzen.
Eens. Hoewel dat ook komt omdat ik helemaal verliefd ben op Silvijn .

Maar je ziet bij beide jongetjes dat ze willen ontdekken en Jamie krijgt daar 0 ruimte voor, Silvijn tenminste nog wel.
Ik vind Silvijn helemaal niet zo'n mooi kindje. En vind hen juist wel weer heel vrij in het smeren met eten etc. Dat zou ik zelf ook niet doen denk ik.

Ik vond het belachelijk dat we die beelden bij dat slachthuis te zien kregen. Vond dat echt hele nare beelden.
Ik val toch echt van de ene verbazing in de andere met dit programma. De piepjonge ouders die zelf nog kind zijn, Isabelle haar ouders die ietwat hysterisch zijn, de kakkers zijn amusant, een beetje over the top. Dan de ouders van de gefrustreerde Jamie, echt erg weinig inzicht in hun kind, het Turkse stel staat niet op 1 lijn qua aanpak, gaat in de toekomst nog grote problemen opleveren denk ik, en als klap op de vuurpijl de familie Knots met Silvijn die geen grenzen krijgt en zoals al te zien in het voorstukje steeds onhandelbaarder gedrag gaat vertonen.
Ik ben met wat vertraging aan het kijken.

Tot de conclusie gekomen dat het gezin van Jamie eigenlijk best tokkie is. En was ze nou weer aan het zeuren over zijn kleren die vuil worden?

Heb medelijden met de Turkse vrouw en de kinderen. Ik vind dat jongetje echt een kleintje die niet genoeg (leuke) aandacht, en ruimte heeft om zijn energie kwijt te kunnen. Idem voor Jamie trouwens.

Wat vreemd trouwens dat iedereen haar bewaard van hun baby. Wist niet dat dat gedaan werd.

Trouwens, ik lees over irritante stem van moeder van Silvijn, maar mijn oren gaan tuiten van de rijke stel/vrouw. Die hoge piepstem in combi met het accent is iets teveel van het goeie.
quote:penelopeia schreef op 12 juli 2012 @ 22:39:

Interessant wel om te zien dat Jamie niks mag (niet met zijn handjes in de plassen slaan, niet aan een boompje plukken, niet uit de buggy, etc.), terwijl Silvijn juist heel veel mag (lekker in de plassen stampen, yoghurt in zijn haar smeren, rondhobbelen op texel). Ik kan me toch meer vinden in de opvoeding van Silvijn. Die ouders stellen namelijk wél grenzen, maar ze hebben tenminste een beetje ruime grenzen.

Grappig.. hoe iedereen iets anders ziet en hoort!

Ik hoorde nu namelijk ook veel 'nee' bij Silvijn.. Hij mocht niet kruipen op Texel, hij mocht niet spelen met de Swiffer..

En Jaimy mocht niet uit de buggy.. vond ik niet heel raar. Ik vond het juist wel leuk dat ze lekker naar buiten gingen, ook al waaide en regende het, en het water zag er erg koud uit, logisch dat ze Jaimy lekker in de buggy wilde laten..
Ik hoorde ook " nee" bij Silvijn maar daar had Silvijn dikke schijt aan en er was ook geen enkele consequentie aan verbonden dat hij niet stopte....
Ja, kindjes opvoeden is niet altijd makkelijk. Als buitenstaander zie je dingen veel scherper als wanneer je in de situatie zit. Ik zag ook dat het turkse stel de box als strafplek gebruiken.....niet zo handig. En beloon dat kind is met positieve aandacht. Betrek hem bij de verzorging van het zusje, laat hem kleine taakjes doen in huis en geef hem veel aandacht. Dan wordt het op de duur een lief kereltje, echt waar. Zelfde geld voor Jaimy. Hij stond bij de vorige aflevering, met die Frettenkooi te rommelen. Deurtje dichtslaan en dan even wachten tot mama komt. En hij herhaalde dat nog eens. Tot mama het zag. Ze werd wel boos, maar zo kreeg Jaimy toch zijn aandacht. Dat jongetje wil gewoon aandacht van mama. En dan ook een beetje leuke aandacht natuurlijk. Ze had hem ook wat meer in het kookgebeuren kunnen betrekken. Was het veel gezelliger geworden.
Het valt mij op dat er vaak NEE gezegd wordt. Maar dat er niet uitgelegd wordt waarom iets niet mag...

Die ouders van Isabel kan ik niet zo goed naar kijken, vind ze zo hysterisch...
Ik vind het zo sneu hoe dat jonge stel met elkaar omgaat :S zij wordt wel heel flink afgeblaft door die vriend van haar!

En dat stel met die caravan, dat vind ik dan weer heel sneu voor het jongetje Jamie.. die mag ook elke keer niks :S

De juppen en de alto's vind ik het nog het leukst doen
Ik heb net even teruggekeken en heb geleerd dat vissen blijkbaar niet op aarde leven. Ik vraag me nu toch af wat ik af en toe zie zwemmen.
Steeds Silvijn nee, op de grond met dat ding. Tsja, als je inmiddels doorhebt dat ie dat niet snapt of wil, kun je wel blijven mauwen, maar iets doen werkt beter...

Jamie mag niks, de buggy uit bij het water snapte ik op zich wel, maar als je weet dat hij eruit zal willen om in het water te spelen, en hij mag dat niet omdat het te koud is, ga daar dan niet heen dan, dat snapt dat kind toch niet?
quote:Nikkie79 schreef op 13 juli 2012 @ 17:43:

Ik heb net even teruggekeken en heb geleerd dat vissen blijkbaar niet op aarde leven. Ik vraag me nu toch af wat ik af en toe zie zwemmen.Zolang ze zwemmen en niet op de aarde wandelen, zijn ze niet geaard. Tjesus dat is toch logisch ?!?
Ik vind die Turkse vader grappig
En wat ik echt té grappig vond was de moeder van Jamy die zei 'Als Jamy later op de vloer van de supermarkt gaat liggen krijsen negeer ik het gewoon hoor. Laat hem maar lekker krijsen, ik reageer er niet op, Heeft hij toch de verkeerde moeder uitgezocht'.

Ja hoor meid. Wij spreken elkaar over een jaartje wel weer, oke?
quote:hatseklats schreef op 12 juli 2012 @ 21:32:

Precies! Ik erger me dus al best een tijdje aan Charrel. Ik vind dat hij zo respectloos tegen haar (Dijana?) doet. Ik lees dat iedereen het zo'n leuk stel vindt, maar ik heb dat dus helemaal niet.

Helemaal met je eens.

Gisteren ook weer, toen ze weggingen met de auto. Die moeder van Charrel zei: 'Charrel, je moet je dochter nog in het stoeltje zetten'. Hij meteen op de kast: 'Dat kan Dijana toch doen? Ze is toch moeder?' En die stomme reactie op die tekening, over die sterretjes. Nee, ik vind Charrel vooral gewoon een groot kind.

Nathalie en Alexander vind ik nog steeds erg leuk. Oké, best wel kak, maar ik stoor me daar niet aan. Ik vind vooral haar zo ontzettend eerlijk. Met dat brood smeren bijvoorbeeld, dat ze zei: 'Papa zegt altijd: Eerst hartig, dan zoet. Mij kan het het eigenlijk niet zoveel schelen, maar we houden 'm er maar in hè...'. Of dat ze zei dat ze het eigenlijk best lekker vond, zo een paar weken samen met haar dochtertje, omdat de band sterker werd. Ja, ik mag haar wel.

Silvijn vond ik echt TE schattig, in die plas Maar verder word ik een beetje moe van dat softe gedrag van de ouders. Logisch dat dat kind met die Swiffer gaat zwaaien, pak dat ding gewoon af. En dat smeren van die yoghurt zou van mij ook niet hoeven. Maar ik ben dan ook verre van antroposofisch

Verder is alles wel zo'n beetje gezegd. Jamie mocht inderdaad verrekte weinig zeg, in die tuin. Ik zou er ook van gaan janken.
Ik vind het verfrissend dat het yuppenstel eerlijk is over alles. Zowel over de opvoeding van dochter als de financiën. Ik herkende overigens wel dat alleen zijn met de kinderen soms heerlijk is. Toen mijn man een week weg was heb ik een heerlijke week gehad met de kinderen. Alles ging soepel en er was weinig strijd. Het was eigenlijk heel ontspannen. Uiteraard waren wij allemaal blij dat man weer terug was, maar voor een weekje was het best even genieten.

De groene mensen vind ik ook wel leuk. Ze zijn wat zweverig, maar ze zijn wel lief voor Silvijn. En ik denk dat al er een camera op onze neus staat ik ook geen uitblinker ben in consequent zijn (situatie swiffer). Als je tv kijkt heb je toch snel een mening over wat er beter kan.

Jonge stel vind ik ook niet geweldig. Niet slim ook om niet eerst een toekomst proberen op te bouwen, maar direct een tweede. Maar voor hun dochter vind ik hen wel erg lief.

Ouders van Isabelle komen wat nep over. Alsof het allemaal gespeeld is.

En ouders van Jamie: tja... neeeeeeeeeeeeeeeee.

Ik weet niet wat ik moet vinden van het turkse stel. Mirac krijgt te weinig leuke aandacht van moeder, maar denk dat ze ook niet helemaal de oude is nog en het moeilijk vindt met 2. Ze zijn ook erg traditioneel dus ik denk niet dat er later problemen zijn met de verschillende manieren van opvoeding. Zij zal haar man volgen. Ook komt haar man soms wat ongelukkig uit de hoek, maar dat hoeft niet negatief te zijn. Ik denk dat hij zich ook niet zo goed kan uit in het Nederlands. Het is niet zijn moedertaal dus soms is het dan denk ik best lastig om je uit te drukken.
Over stemmetjes gesproken. Die vader van Isabelle kan ook niet meer normaal praten sinds hij een dochter heeft. Let maar eens op. Hij praat steeds voor Isabelle als hij wat filmt. En dan steeds met zo'n kinderachtige stem....knap ik zo op af als een man dat doet.
Wat mij juist opviel was dat het 'kak'stel ook op zo'n kinderstemtoontje tegen elkaar is gaan praten sinds hun meisje er is.
Ik vind Alexander en Nathalie juist het leukst om naar te kijken. Juist omdat ze ook zo eerlijk zijn.

En de ouders van Silvijn ook. Omdat ik het zo leuk vind, dat antroposofische. Dat voer ik hier ook een beetje in bij mijn kinderen.
quote:fanatic schreef op 13 juli 2012 @ 10:45:

Het valt mij op dat er vaak NEE gezegd wordt. Maar dat er niet uitgelegd wordt waarom iets niet mag...

Die ouders van Isabel kan ik niet zo goed naar kijken, vind ze zo hysterisch...Nou die praten echt heel vreemd. Die anderen zijn wat aan koeren bij hun kind, ok dat doe ik ook vast weleens. Schatjepatatje en dat soort onzin maar zij praten met zo'n nep-marocjongetjesaccent ofzo. Ik kan het niet helemaal plaatsen.
quote:Marosa schreef op 13 juli 2012 @ 22:42:

Ik vind Alexander en Nathalie juist het leukst om naar te kijken. Juist omdat ze ook zo eerlijk zijn.

En de ouders van Silvijn ook. Omdat ik het zo leuk vind, dat antroposofische. Dat voer ik hier ook een beetje in bij mijn kinderen.Ook mijn favoriete koppels.
Best leuk, maar ik stop nu echt met kijken, de stereotypes worden steeds erger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven