Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
Heet Jonge stel: Ik vond Charrel ook wel onaardig met zijn "Dat kan dijana toch ook doen, zij is toch ook moeder!" Hallo, je vriendin en dochter gaan drie weken weg... Maar aan de andere kant: toen ze weg waren zei hij wel dat het hem tegen viel en dat hij ze mistte. Dus ik denk eigenlijk toch wel dat ie veel van ze houd, maar dat ie gewoon een grote bek heeft.

Ze noemen dat kent wel nog steeds 'sjalenneeee'

Ik ben ook verliefd op Silvijn, ik vind hem zo leuk en grappig!

Dat verhaal over vis, kip, rundvlees dat vond ik wel vaaaaaaag.... Dat is precies wat ik bedoel. Ik vind dat groene gedoe van hun best, maar bij dit soort dingen denk ik: ja hoor, dat zal wel.

Ik vind het eigenlijk wel grappig dat hij zo mag 'knoeien ' met eten. Ik weet eigenlijk niet of ik dat zelf zou toelaten. Dat met die swiffer was niet echt een succes nee, maar zelfs dat vond ik grappig. Mij, mij, mij!

Lisenka en Pel, het zeur stel! Toen ik die carvan zag toen dacht ik: Oh ja, dat vind ik echt bij hun passen...' Waarom weet ik niet hoor... Ik vond het trouwens niet echt een mooie caravan. Als dit al 'opgeknapt' is wil ik geloof ik niet weten hoe het er eerst uit zag. Ik vond het nogal troosteloos...

Ik vind ook dat Jaimy niks mocht. Maar bij Lisenka en Pel is het meer hoe ze het brengen. Bij Silvijn zei die moeder inderdaad ook: 'Ga eens lopen, zo wordt je helemaal vies.' Maar bij hen klinkt het allemaal wat vriendelijker, positiever. En je vaste baan op zeggen om voor jezelf te beginnen in de schoonmaakbranche? Knap dat hij dat durft. Ik weet niet of Lisenka ook werkt, maar het lijkt mij toch best een risico. En ze willen nog een tweede ook. Dat vond ik best opvallend. Ze komen op mij helemaal niet over alsof ze het opvoeden leuk vinden...

Ik snap best dat Desiree en Michael hysterisch worden genoemd door veel mensen.Zo komen ze wel een beetje over, vooral Desiree. Ik vind die vooral weinig toevoegen op dit moment. Het is wel waar dat Michael alleen nog maar 'baby achtig ' praat tegen Isabelle.

Het Turkse stel: zij ziet er inderdaad slecht / oververmoeid uit! Het verbaasde mij ook dat ze eigenlijk niet verwacht had dat het zo zwaar zou zijn... 1 jaar is echt nog te jong om te begrijpen dat je de aadacht moet delen... En dan heeft zij ook nog een man die niks doet.... Met die hersenschudding was wel zielig ja. Maar ik vond het een beetje appart dat ze niet direct dachten aan een hersenschudding als hij zo hard gevallen was en hij gaat daarna overgeven. Ja of ze wilde niet gelijk panniekzaaien door naar de dokter te gaan. Dat kan natuurlijk ook. Toen zei die vader ook weer: i'k ga proberem zo goed mogelijk voor hem te zorgen, want zijn moeder is bij zijn zusje.'

Hij hoeft er toch alleen maar te zijn...

Nathalie en Alexander zijn kak en ze doen ook wel klef tegen elkaar. ( Dat kusje door die ruit, bah!) Maar ze zijn inderdaad wel eerlijk, dat kan ik ook wel waarderen.

Van dat brood was inderdaad een mooi voorbeeld en dat zij gewoon toegaf dat het ook best leuk was om alleen met Dominique te zijn. Ik kan me dat ook best voorstellen eigenlijk

Maar dat stukje van volgende week ( mama zegt nee en papa ook) vond ik dan weer tenekrommend.

Dat stukje over naar de kapper was leuk, grappig om te zien.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
quote:Re__ske schreef op 14 juli 2012 @ 11:24:

Ik vond het trouwens niet echt een mooie caravan. Als dit al 'opgeknapt' is wil ik geloof ik niet weten hoe het er eerst uit zag.Ik héb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze die hele houten keet eraan hebben gebouwd. Zag er echt gezellig uit
Alexander was een maand weggeweest hè, logisch dat Nathalie hem op zo'n manier begroette, lijkt me. Ja, ze had het ook wat afstandelijker kunnen doen zonder koosnaampjes omdat er nu een camera bij was, maar ach. Vond het wel fijn voor haar dat haar band met Do hierdoor beter was geworden. Het valt te hopen dat Do nu naar beide ouders niet meer agressief is

Dat vleesverhaal... Ze zei toch ook niet dat ze dat zelf helemaal geloofden? Ik dacht dat ze alleen die visie uitlegde en dat ze zoekende waren naar in hoeverre ze het daarmee eens waren en wat ze daarmee gingen doen. Ik vind Silvijn echt een schatje, zoals hij in die plas aan het spelen was, awww.

En arme Miraç met zijn hersenschudding. Ik weet niet, misschien leek het in eerste instantie wel mee te vallen, toen hij gevallen was? Ik denk nog steeds dat zij juist uiteindelijk het voor het zeggen heeft in de opvoeding, zodra ze weer wat aangesterkt is...
Leuk om alle meningen te lezen en wat zijn we het eens met elkaar!
Die antroposofische gedachtegang met die vis-kip-vlees volgorde... ik vond het best wel interessant om nou eens zo'n visie te horen. Ik had er nog nooit van gehoord. Manlief vond het grote flauwekul.

Ik ging eens nadenken hoe ik dat deed bij de oudste. Die kreeg meteen (zo'n 7 maanden na de geboorte dan) rundvlees. Ik liet een mager runderlapje uren koken en maalde dit dan in de keukenmachine. Dan deed ik er bolletjes van maken met een maatlepeltje. Ik vroor het in en iedere dag roerde ik zo'n ontdooid bolletje vlees door het aardappel/groente prutje. Wist ik zeker dat ze iedere dag 1 eetlepel vlees binnen kregen. Als wij eens vis of kip aten dan deed ik zo een lepeltje afmeten en malen, voor de variatie. Het liep dus door elkaar. Toen ze groter werd en het niet meer gemaald hoefde te zijn kreeg ze een stukje tartaar.

Mijn kids mochten wel springen in de plassen, is toch juist leuk voor ze. Wat maakt dat nou uit, zo'n klein broekje extra in de was. Maar eten door het haar smeren of over de tafel gooien vond ik niet goed. Ik hield het lepeltje vast totdat ze zelf fatsoenlijk konden eten. Het kostte me best wel tijd om alles af te meten en te malen, het is dan zonde als het dan op de grond beland. Sowieso vind ik het moreel bezwaarlijk om met eten te gooien, maar dat is weer een andere discussie.

Ik herinner me nu dat de ouders van Silvijn trouwens nooit eten hebben gemaald, maar meteen grote brokken gegeven, net zoals wij eten. Dat sprak mij niet aan, dit is niet natuurlijk. Je zag Silvijn ook kokhalzen of zich verslikken. In de oudheid, toen men dus niet de beschikking had over een complete keukeninrichting maalden de moeders het vaste voedsel eerst in hun mond alvorens ze het in het mondje van hun kindje stopte. In het licht van de tijd (eeuwen terug) toch vrij normaal.
@anna dat is de rapley methode google maar even, het idee hier achter is dat een kidn zelf kan bepalen hoeveel het eet, en het is goed voor de mondmotoriek. Ik doe beide. Ik geef mijn 6 maande oude baby ook stukkken broccoli en bloemkool geven, maar ook gemalen fruit. Het kokhalzen is er juist voor dat een kind zich niet verslikt. Bij baby's ligt het kokhalsreflex voorin de keel. zodra er een te groot stuk naar binnen gaat werkt de reflex en komt het dus weer terug in de mond,. alle kindjes hebben dit, is geen raar iets.

Ik moet zeggen ik meet niks af. Ik bied aan en kind eet wat hij wil eten/ De hoeveelheid bepaald hijzelf. En dat knoeien met eten ik heb er een hekel aan, maar het is wel goed voor de motoriek en er komt een tijd dat een kind alles zelf wil doen. ik maak er geen gedoe van bij het eten, doekje over de tafel/grond kind even onder de douche en alles is weer schoon.
Even geheel off-topic:

Tja, dat afmeten...oudste is nu 21 jaar. Ik kreeg een folder mee van het consultatiebureau en daar stond heel precies, van maand tot maand, tot aan de eerste verjaardag wat ze precies, zelfs met tijdstip erbij, moesten eten. Ik wist niet beter en volgde het maar braaf op.

Behalve dan het eerste half jaar, toen was het uitsluitend de borst. Dat stond er ook op: om de 3, na 4 weken om de 4 uur een borst-of flesvoeding, borst zoveel minuten per kant, fles zoveel cc. Na 5 maanden voorzichtig gezeefde tomaat of sinaasappelsap introduceren, dat weet ik nog goed. Ik heb trouwens wel gesmokkeld. Op een gegeven moment gaf de folder flesvoeding aan, maar ik negeerde dat en ging gewoon door met borstvoeding (vond ik een stuk makkelijker, haha). De rest volgde ik precies op.

Geen idee wat nu de adviezen zijn op het consultatie bureau. Ik heb de folder wel altijd bewaard. Ik denk dat in deze tijd deze adviezen als zeer betuttelend worden gezien.

Dat is het leuke van Generatie 2010: het houd je een spiegel voor.
Wat een heerlijk programma..... zo leuk om te zien hoe verschillend iedereen zijn kind opvoedt. Ik vind het persoonlijk wel heel erg om te zien dat Jamy bijna niets mag... hij krijgt al 'nee' te horen als hij aan een boom zit... De opvoeding van Silvijn spreekt mij veel meer aan, hoewel ik niet van dat antropo(?) ben, maar ik vind het wel heel leuk om te zien dat hij de vrijheid krijgt om te ontdekken.... hoe voelt dat nou..yoghurt in mijn haar? Geweldig! Ook Dominique wordt in een warm nest opgevoed en Mirac is een lekker druk levendig jongentje en leuk om eens een kijke te krijgen in een andere cultuur. Charlene vind ik ook een heerlijk kind en hoewel de situatie thuis niet ideaal is, vind ik wel dat ouders het beste ervan maken... genoeg liefde te zien! Isabelle vind ik een plaatje...geweldig stukje met die sudocrem! Leuk dat ze een zusje krijgt!
Ik vind het eigenlijk verrassend dat zoveel ouders over dat smeren met yoghurt vallen. Zeker op die leeftijd hoorde dat er voor mij gewoon echt bij. Tegenwoordig (dochter is 2,5) zeg ik er wel wat van, geen keihard nee maar iets in de trant van dat eten om te eten is en niet om mee te spelen/smeren.
Germanwings dat vind ik dus ook bijzonder. Dochter heeft hier altijd mogen smeren toen ze rond die leeftijd zat. Hoort er idd gewoon bij. Nu mag ze het niet meer (en ze heeft er ook geen behoefte meer aan trouwens)
Mijn zoon smeerde zichzelf vroeger ook naar hartelust onder zonder dat wij daar streng op reageerden, heb ik mijn eigen onaardse verklaring voor. Nu met twee jaar eet hij best netjes.

Ik vind de ouders van Isabelle trouwens minder uitgesproken in beeld komen dan de andere stellen, maar volgens mij zijn ze wel liefdevol naar elkaar en hun dochter toe en hebben ze plezier samen.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
quote:germanwings schreef op 12 juli 2012 @ 21:47:

Ik vond Silvijn er in de auto een beetje "downig" uit zienMisschien mosterd; ik zit nl net pas te kijken. Maar Silvijn heeft iets aan zijn oog. Daarom ziet ie er zo vreemd uit.
Wat heeft die Turkse moeder nou toch steeds met/op haar wangen. Van die rode vlekken, Iemand een idee?
Couperose...?
Ik vind dat kakstel, zoals zij hier genoemd worden, erg verfrissend juist. Beetje koezie/koezie af en toe, maar ik kan het wel hebben.

Pel en Lisenka vind ik echte tokkies in schaapskleren, vooral die vrouw. Bah. Geen vrolijk huis, altijd maar dat nee nee nee NEE Jaimy. Gewoon niet leuk om naar te kijken.

Desiree, die indische dame, die vind ik juist wel leuk en ik ben helemaal weg van Isabelle, wat een droppie is dat. Ze is zo innemend en grappig.

Die antroposofen en Silvijn vind ik leuk, en ze zijn dan wel ´anders dan gemiddeld´ qua opvoeden en denkwijze, maar het past ze en ik vind Silvijn grappig. Ik zou het zelf niet kunnen, het is mij te zalvend. Wel zijn ze weer niet heel strikt. Heb even niet gevold waarom ze is gestopt met de borstvoeding, maar ik had het bij haar vinden passen als ze dit nog jaren had gedaan. Ook liggen er naast de bamboe luiers en eco vriendelijke inlegluiers gewoon zwitzal doekjes dus ach.

Maakt allemaal niks uit hoor, maar dat verhaal over aarden en eerst kip geven want die beestjes vliegen, en staan niet op de grond, vond ik way to zweverig voor mij.

Voor de rest erg grappig om Silvijn zijn grenzen te zien verkennen. Sowieso leuk programma en ZO HERKENBAAR!!!!
Dat vraag ik me nou ineens af, wat zouden de ouders er nou zelf van vinden als ze zich terug zien op tv.

Zit die Lisenka te kijken naar zichzelf met d'r nee, nee, mag niet, nee en vervolgens ziet ze leeftijdgenootjes van haar zoontje zich onder smeren met yoghurt en sudo-creme. Zou ze zich zelf een bitch vinden...
quote:Britannia schreef op 16 juli 2012 @ 09:00:

Couperose...?

Nee, geen couperose want het zit soms op de ene en dan weer op de andere wang en soms is het minder erg.

Zenuwen voor de camera?
Dat jonge stel dat nu een tweede verwacht in dat kleine huisje bij paps en mans die snap ik al helemaal niet. Ik heb een boel afleveringen terug zitten kijken. En ik vind ze erg jong, onvolwassen en onverantwoordelijk. En die ouders dan....Ik vond pa nog de leukste, opa bedoel ik dan dus. Ma hangt de hele dag met haar hondjes voor die enorme beeldbuis en de ouders steken al helemaal geen vinger uit. En daar moet straks nóg een baby bij. Mijn god zeg. Ga eerst eens volwassen worden, op jezelf wonen, een baan vinden.
Soms heeft die turkse dame, Elif toch, er make/up overheen, en soms, door vermoeidheid, niet. Het zijn een soort wijnvlekjes denk ik.
Het lijkt mij een soort uitslag door hormonale veranderingen of zo.
Ik heb het idee dat Sharon ook niet antroposofisch is van huis uit. Ze komt er vaak nog wat onzeker in over. Maar ja, ook daar groei je in.
Ik vind het juist heel knap, dat die moeder van Charrel, zich niet te veel bemoeid met de opvoeding van haar kleinkind. Daar zouden ze misschien alleen maar onenigheid over krijgen. Waarschijnlijk 'jeuken' haar handen wel maar geeft ze hun de ruimte om alles zelf te ontdekken. Ik vind dat juist heel respectvol.
Iedereen paraat?
Ik kijk een keer live mee voor de verandering! Ben benieuwd.
present!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven