Entertainment alle pijlers

Gepest!! (TV)

05-05-2011 21:33 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
RTL 4

Confrontatie met oude pestkop

Confrontatie met oude pestkop

Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.

Kwetsbare mensen

Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”

Rode draad

Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”

Signalen

Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
Mijn bloed kookt van die klotesnollen
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
ja zou kunnen deenje
Mooi, een getuige!
Ik vind dat Peter wel een beetje zit te stoken met dat aansturen op dat ze zou willen dat het hen niet goedgaat.
Hahahahaahahahahah mooi voor ze !
Die rechter is helemaal stil, ook tijdens film kijken kon ze niet lachen. Die voelt zich echt kut. Die linker is echt een onwijze ordinaire trol die niet normaal in deze samenleving hoort te functioneren.

Oh en nu is de directeur ineens wel serieus?????
weet je, ergens kan ik me de weigering van die Natasha wel voorstellen. Zij vindt het hypocriet om sorry te zeggen voor iets wat ze niet meer weet.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Sunny1 schreef op 26 mei 2011 @ 22:23:

[...]

Precies, mijn god zeg, nu al geheugenverlies Het verbaasd mij niet dat deze types het nodig achtte om een ander te gaan pesten. Geheugenverlies zoals je zegt dekt niet helemaal de lading maar ze komen met zijn 3en ( maar met name de dame in het roze) ook niet bijster intelligent over.
Ja zoek jij even steun bij Knor

Wat een duffe wijven
pff ik ga te bed
Wat erg , zo jong en dan al zo veel geheugenverlies....
Wow, frustrerend, 'ik kan me jou niet herinneren'......
Arme Barbara
maar heeft het zin die waarom-vraag te stellen. Ik denk dat het in mijn geval ook niet zo helder was. Ik was ook een 'kwetsbaar' kind en later beugel/bril.

"sterkte". Brrrr ik zou het me niet laten zeggen op teevee.
Nou lekker, en nu gaan ze met z'n drieen lekker koffie drinken?
Die middelste is nog de beleefste zij gaf ook als eerste een hand maar sorry zeggen nee.
De drie volvette dames hebben een verzameld IQ van 35.For real.
bah wat een klotewijven zeg. ik ben blij dat ik zulke niet in mijn directe omgeving heb.

weltrusten voor degene die gaat slapen
Wat een teleurstelling. Ik had er een tegen de vlakte geslagen in het fietsenhok
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Nouja, goed... gewoon heel erg dit natuurlijk !

Pff, die meiden worden toch nergens meer serieus genomen nu ?! Ik hoop dat ze héél veel gezeik krijgen na deze uitzending ! Karma...
quote:rosanna08 schreef op 26 mei 2011 @ 22:27:

weet je, ergens kan ik me de weigering van die Natasha wel voorstellen. Zij vindt het hypocriet om sorry te zeggen voor iets wat ze niet meer weet. Ik geloof er geen zak van dat ze het zich niet meer kunnen herinneren.
Oh god die van volgende week hoopt ook al op sorry....

Ik denk dat iedereen volgende week weer geheugenverlies heeft.
Ik ga jojo kijken.
Korsakoff, of heeeel erg laag iq, of liegebeesten.

Alle drie opties zijn op zich wel aannemelijk.
Slaap lekker, ik ga over de 3 biggetjes dromen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven