Entertainment alle pijlers

Helemaal het einde (deel 2)

11-08-2017 11:35 2775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we verder over de families Pos, van Wichen & van Kooij!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Verstond ik ook niet Red Bulletje....maar ik kreeg al enkele weken geleden in de gaten dat er een bekoeling merkbaar was.

Maaike zit er idd doorheen. Dat Mathijs nu veel meer tijd met zijn gezin kan door brengen zou wel eens de doorslag kunnen geven langer te blijven.

Ik zelf zou het nog zeker wel 1 jaar proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook nog maar op Videoland dus ik weet niet of de gelijk loopt met de uitzending op rtl.
Ik denk dat Beerens wel gaan blijven, Ocke de kakker gaat naar huis. Bart is een twijfelgeval en ik denk dat Matthijs en gezin gaan. Zij zijn meer geschikt voor zendelingwerk.
Ik kijk al maanden niet meer maar denk o.b.v. jullie comments dat ik toch wel ff de afloop wil zien haha.
Alle reacties Link kopieren
Meer duidelijkheid dus over wie wil blijven.

Maar wat heb ik me aan Matthijs zitten ergeren, ik wilde hem wel door de tv trekken. Beetje medailles van hout gaan zagen - en ondertussen denken dat Bart de boel wel af zal bouwen :whip:

Als ik Bart was zou ik mijn urenlijstje aan Matthijs overhandigen en zeggen dat hij de rest af mag maken.

Jessica en Jasper evenzo; natuurlijk vreten Ocke en Fleur niets uit, doen ze al maanden niet - die genieten van een betaalde sabatical.
Waarom dan nu zo verontwaardigd dat ze terug willen? Dat wist ik de eerste week al...
Bovendien; je kan toch zeker niet met 2 families van die grappenmakerij leven?

Wat ik vooral mis; uitleg over de procedure van het programma.
  • Alle families hebben 75.000 euro meegekregen. Die zijn nu op.
    Als ze blijven mogen ze hun land houden
Beide projecten worden dus door de helft gedeeld dus Jessica gaat in NL op zoek naar geld om Ocke's deel erbij te kunnen kopen.

Waarom zegt Ocke dan dat hij de toko vanuit NL wil managen? weggaan is alles achterlaten.
Op twitter heeft men het over Jasper die Ocke zou moeten betalen. Nee, Jasper moet RTL betalen.

Kortom; een beetje uitleg zou ik waarderen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
06-11-2018 11:00


Jessica en Jasper evenzo; natuurlijk vreten Ocke en Fleur niets uit, doen ze al maanden niet - die genieten van een betaalde sabatical.
Waarom dan nu zo verontwaardigd dat ze terug willen? Dat wist ik de eerste week al...
Bovendien; je kan toch zeker niet met 2 families van die grappenmakerij leven?

Wat ik vooral mis; uitleg over de procedure van het programma.
  • Alle families hebben 75.000 euro meegekregen. Die zijn nu op.
    Als ze blijven mogen ze hun land houden
Beide projecten worden dus door de helft gedeeld dus Jessica gaat in NL op zoek naar geld om Ocke's deel erbij te kunnen kopen.

Waarom zegt Ocke dan dat hij de toko vanuit NL wil managen? weggaan is alles achterlaten.
Op twitter heeft men het over Jasper die Ocke zou moeten betalen. Nee, Jasper moet RTL betalen.

Kortom; een beetje uitleg zou ik waarderen.
Ik snap niet dat ze daar niet over gesproken hebben voor ze samen gingen werken. De kans is toch vrij groot dat een van de twee stellen na een jaar terug naar Nederland zou gaan.
Jasper moet met Ocke om tafel gaan en niet met Bart. Dit oogt zo achterbaks en klagerig. Kom op, je bet volwassen. Praat erover.
Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat Ocke en fleur vanuit Nederland de boel gaan runnen. Zou wat zijn zeg. Je zet alles op met geld van RTL en gaat dan vanuit huis naast je werk daar van profiteren.

Ik geloof eigenlijk niet dat Jasper en Jessica van Tamboer kunnen leven. Ze hebben nu al geen slapende gasten. Kun je na gaan als het straks niet meer op tv is.
In het voorstukje zag je dat Jasper en Jessica Ocke willen uitkopen. Dat is toch hartstikke onverstandig? Je kan daar toch niet van leven als de tv er weg is? En ze geven alle zekerheden in Nederland op. Denk niet dat ze op Kaapverdie een sociaal vangnet hebben tenslotte.
vandale schreef:
06-11-2018 11:00
Meer duidelijkheid dus over wie wil blijven.

Maar wat heb ik me aan Matthijs zitten ergeren, ik wilde hem wel door de tv trekken. Beetje medailles van hout gaan zagen - en ondertussen denken dat Bart de boel wel af zal bouwen :whip:

Als ik Bart was zou ik mijn urenlijstje aan Matthijs overhandigen en zeggen dat hij de rest af mag maken.
Ja dat filantropische gedrag van die christelijke familie hangt me ook de keel uit. Alles voor het goede doel, maar hun toko afbouwen ho maar!
redbulletje schreef:
06-11-2018 11:27
In het voorstukje zag je dat Jasper en Jessica Ocke willen uitkopen. Dat is toch hartstikke onverstandig? Je kan daar toch niet van leven als de tv er weg is? En ze geven alle zekerheden in Nederland op. Denk niet dat ze op Kaapverdie een sociaal vangnet hebben tenslotte.
Het is sowieso raar dat ze Ocke en Fleur uit moeten kopen. Als die besluiten om terug te gaan dan is alles toch van RTL? Zo niet dan doen Ocke en Fleur het goed. Ze hebben een jaar vakantie gehad en dan krijgen ze er nog geld bij ook.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik Jasper/Jessica was zou ik eerst een goede jurist raadplegen. Wat zijn hun rechten en plichten. Dat wanneer Ocke/?Fleur terug gaan naar NL ze iets van een vergoeding willen voor hun aandeel, of ze moeten RTL iets betalen, dat snap ik ook wel. Maar dat kan nooit heel veel zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-11-2018 13:14
Wanneer ik Jasper/Jessica was zou ik eerst een goede jurist raadplegen. Wat zijn hun rechten en plichten. Dat wanneer Ocke/?Fleur terug gaan naar NL ze iets van een vergoeding willen voor hun aandeel, of ze moeten RTL iets betalen, dat snap ik ook wel. Maar dat kan nooit heel veel zijn.


???
De grond is door RTL gekocht, er moet juist met hen afgerekend worden, niet met Ocke.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Hoezo uitkopen? Ze krijgen toch een flink startkapitaal?
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
06-11-2018 16:58
???
De grond is door RTL gekocht, er moet juist met hen afgerekend worden, niet met Ocke.

Daarom juist een jurist inschakelen. Ocke/ Fleur hebben ook geïnvesteerd, een huis gebouwd, spullen aangeschaft, etc. Die laten ze vast niet zo maar achter, deze worden vast verkocht.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-11-2018 17:07
Daarom juist een jurist inschakelen. Ocke/ Fleur hebben ook geïnvesteerd, een huis gebouwd, spullen aangeschaft, etc. Die laten ze vast niet zo maar achter, deze worden vast verkocht.

Is vorig jaar toch ook zo gegaan?
Addy heeft toen zijn huis weer afgebroken.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar niet gezien dus geen idee hoe dat geregeld was. Maar ze zullen toch niet de Beerens geld aan Molenaar laten geven als dat niet hoeft?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag; waarom zijn die stellen meteen met zijn tweeën gaan werken? Dat is toch sowieso recipe for disaster?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Met 2 startkapitalen kan je wel meer doen dan met 1.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-11-2018 17:54
Met 2 startkapitalen kan je wel meer doen dan met 1.
Ja, dat snap ik maar dan ben je dus heel afhankelijk van elkaar. Niet alleen tijdens de bouw en opstartfase maar, vooral ook, daarna.

Ik denk idd dat Ocke en Fleur met lege handen terugkeren en dat Jasper dan het deel van RTL moet kopen. Maar ben geen jurist.

En als Ocke zou denken dat ie het vanuit NL gaat managen dan zou ik als Jasper zijne, hem overal voor gaan factureren. Kan niet zo zijn dat Jasper zich in het zweet werkt en Ocke vanuit de luie stoel regisseert.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Grond is niet gekocht door Talpa, ze huren voor een jaar een stuk grond, waarbij men na dat jaar kan beslissen of men wil blijven, in dat geval moeten ze zelf gaan huren (dat was tenminste zo bij de Yoga's in Chili), de Posjes hadden dit al wel door en zijn op tijd zelf gaan verkassen (waar eerst veel commentaar op was, maar achteraf gezien wel zo slim al ben ik beslist geen Pos fan), de Yoga's moesten zoveel gaan betalen voor huur, dat ze besloten het huis te verkopen en af te breken en goedkoper een huurhuis in Pichilemu te zoeken.
Ik vermoed dat het dezelfde constructie is in Kaap Verdië, dus als Jasper blijft kan hij zijn deel huren, maar als Ocke terug gaat, moet dat land schoon worden opgeleverd en daar zal de bottle neck wel zitten bij de Beerens. Maar dat is iets wat je van tevoren kan bedenken, zeker als ze de aflevering in Chili hebben gevolgd. Daarom zou ik ook een snelpakket luxe houten chalet (bijvoorbeeld 20000 van de 75000) over laten komen zodat je binnen 2 maand lekker luxe kan leven in je huis ipv tent of bouwval en dan of het huis binnen een jaar verkopen (heb je misschien nog 10000 terug), of blijven en dan pas een huis laten bouwen als je een goed lopende zaak hebt. Als Matthijs nu terug gaat, hebben ze 3/4 jaar in tent en 1/4 jaar in bouwval gewoond. En je kan dan al je moeite terug geven en houdt er niets aan over?
Alle reacties Link kopieren
Als je terug gaat moet je land leeg zijn toch? Dus ocke kan niet managen vanuit Nederland. Jammer dat het wel waar blijkt te zijn dat ze gewoon een sabattical hebben. Ik krijg bij Matthijs steeds meer het idee dat ze op "missie" zijn dus die zullen ook wel weer naar huis gaan.
Flashy schreef:
08-11-2018 22:57
Als je terug gaat moet je land leeg zijn toch? Dus ocke kan niet managen vanuit Nederland. Jammer dat het wel waar blijkt te zijn dat ze gewoon een sabattical hebben. Ik krijg bij Matthijs steeds meer het idee dat ze op "missie" zijn dus die zullen ook wel weer naar huis gaan.
Dan heeft Ocke het slimmer aangepakt en is als eerste gezin in een "beter" huis gaan slapen. (Bart woonde ook nog in bouwval). Matthijs is net pas over en nog lang niet klaar met afwerking. Zonde van je werk als je dan terug gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dus als Jasper het stuk grond van Ocke erbij wil gaan huren zal hij toch dat gedeelte wat Ocke heeft geinvesteerd in de huisjes moeten terug kopen...

Ik vraag me af of Ocke er recht toe heeft om toch mede eigenaar te blijven en dat dan vanuit Nederland te managen. Als er al wat te managen valt...

Ik zou wel eens willen weten of Jasper en Jessica wisten dat Ocke en Fleur een sabbitcal namen....als ze daarvan niet op de hoogte waren, zou ik me behoorlijk in de zeik genomen voelen hoor.

Als al deze mensen ervan op de hoogte waren dat ze na dit jaar huur moeten gaan betalen voor de grond en bij vertrek de grond schoon moeten opleveren...dan ga je toch geen complete huizen bouwen? Ik bedoel...als je denkt dat te kunnen verkopen na dat jaar....Ocke en Fleur zijn dan slim geweest....zo'n containerhuis heb je zo afgebroken.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
08-11-2018 22:57
Als je terug gaat moet je land leeg zijn toch?
Serieus? Waarom is Matthijs dan nog aan het bouwen?
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
10-11-2018 09:14

Als al deze mensen ervan op de hoogte waren dat ze na dit jaar huur moeten gaan betalen voor de grond en bij vertrek de grond schoon moeten opleveren...dan ga je toch geen complete huizen bouwen? Ik bedoel...als je denkt dat te kunnen verkopen na dat jaar....Ocke en Fleur zijn dan slim geweest....zo'n containerhuis heb je zo afgebroken.


Die voorwaarden kennen wij zelfs, dus ik mag hopen dat de deelnemers die ook gelezen hebben alvorens te tekenen.

En natuurlijk hebben Ocke en Matthijs niet het hele jaar geroepen “ach, het is maar een sabbatical”, want volgens dezelfde voorwaarden moetennze proberen een nieuw bestaan op te bouwen.

Dat Jasper nu verontwaardigd doet is vooral dom en naïef.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
10-11-2018 12:34
Die voorwaarden kennen wij zelfs, dus ik mag hopen dat de deelnemers die ook gelezen hebben alvorens te tekenen.

En natuurlijk hebben Ocke en Matthijs niet het hele jaar geroepen “ach, het is maar een sabbatical”, want volgens dezelfde voorwaarden moetennze proberen een nieuw bestaan op te bouwen.

Dat Jasper nu verontwaardigd doet is vooral dom en naïef.
Ik denk dat Jasper in verwarring is doordat hij verbaal door Ocke wordt overruled. Een voorstel als van Ocke bedenkt een gewoon mens niet, dat is echt manager taal en streken over de rug van degene die het uitvoeren. Hij heeft waarschijnlijk een maas in het net gevonden, door te zeggen dat hij vanuit Nederland voor het park werkt, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik neem aan dat Talpa daar een stokje voor gaat steken. Ocke zal het feit van fam. Pos wel aanhalen, maar zij maakten geen gebruik meer van de grond en hebben alles achtergelaten.
grasklokje schreef:
10-11-2018 18:47
Ik denk dat Jasper in verwarring is doordat hij verbaal door Ocke wordt overruled. Een voorstel als van Ocke bedenkt een gewoon mens niet, dat is echt manager taal en streken over de rug van degene die het uitvoeren. Hij heeft waarschijnlijk een maas in het net gevonden, door te zeggen dat hij vanuit Nederland voor het park werkt, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik neem aan dat Talpa daar een stokje voor gaat steken. Ocke zal het feit van fam. Pos wel aanhalen, maar zij maakten geen gebruik meer van de grond en hebben alles achtergelaten.
Jasper is naief geweest door niet vast te leggen wat er gebeurd als Ocke na een naar terug zou gaan. Of het nu al die tijd de bedoeling is geweest dat ze na een jaar terug zouden gaan of niet.
Van Ocke en fam vind ik het een misselijke streek als ze dit altijd als van plan waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven