Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
22-06-2020 19:39
Logisch hoor, het de ene biografie is de andere niet natuurlijk. Maar over het algemeen zijn het nogal lijvige boeken. Memoires zijn meestal beter te behappen.

Over Laura H. heb ik naar de podcast geluisterd. Jij ook toevallig? Ik vraag me af of het boek nog veel meer brengt dan de podcast. Ik vond de podcast wel goed, hoewel je toch niet echt achter het 'waarom' komt.
Nee ik heb het echte boek zeg maar. Ik ben afgeknapt op luisterboeken. Ik heb zelf toch een hele andere lees toon in mijn hoofd. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar ik vind Laura H. wel heel erg indrukwekkend.
Account2 schreef:
22-06-2020 19:58
Nee ik heb het echte boek zeg maar. Ik ben afgeknapt op luisterboeken. Ik heb zelf toch een hele andere lees toon in mijn hoofd. ;-)
Het was geen audioboek hoor, het is een podcast. Dat vind ik toch iets anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
22-06-2020 20:46
Het was geen audioboek hoor, het is een podcast. Dat vind ik toch iets anders.
Oh? wat is het verschil dan? Ik weet het serieus niet? Wordt er dan over het boek verteld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het boek lijkt me sowieso meer gedetailleerd. Dat had ik met Lion heel erg. Maar dat is sowieso het gegeven met een boek wat verfilmd wordt. Al zou je hele uren achter elkaar lezen. Dat kan je niet allemaal proppen in 2,5 uur.
Account2 schreef:
22-06-2020 21:26
Oh? wat is het verschil dan? Ik weet het serieus niet? Wordt er dan over het boek verteld?
Ik heb het boek natuurlijk niet gelezen, dus daarover kan ik niet oordelen. Maar de podcast is meer een serie reportages. Met interviews met o.a. haar vader en Laura H zelf. Het belicht verschillende perspectieven, dus niet alleen dat van Laura H. Het is ook niet gemaakt door de schrijver van het boek. Het gaat natuurlijk wel over hetzelfde onderwerp, dus het zal zeker overlappen. Het is gewoon een ander medium.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
22-06-2020 21:47
Ik heb het boek natuurlijk niet gelezen, dus daarover kan ik niet oordelen. Maar de podcast is meer een serie reportages. Met interviews met o.a. haar vader en Laura H zelf. Het belicht verschillende perspectieven, dus niet alleen dat van Laura H. Het is ook niet gemaakt door de schrijver van het boek. Het gaat natuurlijk wel over hetzelfde onderwerp, dus het zal zeker overlappen. Het is gewoon een ander medium.
Ah, maar in het boek zelf zijn ook verschillende interviews met o.a haar vader en haarzelf en schoolvriendinnen van vroeger. Of getuigen van gebeurtenissen in haar leven. Ik vind het wel een pageturner. Ik denk dat ik hem morgen of overmorgen wel uit heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
22-06-2020 19:40
Film heb ik gezien en vond ik prachtig. Dat was nu typisch zo'n geval dat ik er pas achter kwam dat het een boek was aan het einde van de film.

Geldt ook voor Julie en Julia (weet even niet meer wie dat ging lezen, Dreamer?)

Ja, inderdaad. Is echt gebeurd zo lijkt het. Grappig. Aangezien ik de uitgave heb met Meryl Streep op de cover, wist ik wel dat het was verfilmd. Toen was de film vorige week ook nog op tv, maar ik heb toch besloten tot het boek.
Later is nu
Dreamer schreef:
22-06-2020 23:06
Ja, inderdaad. Is echt gebeurd zo lijkt het. Grappig. Aangezien ik de uitgave heb met Meryl Streep op de cover, wist ik wel dat het was verfilmd. Toen was de film vorige week ook nog op tv, maar ik heb toch besloten tot het boek.
Ja, het is waar gebeurd. Ik weet niet zeker of dat aan het einde van de film was (als bij Lion) of dat ik het gewoon heb gegoogled, maar ik heb wel filmpjes van Julia Childs gezien.
Account2 schreef:
22-06-2020 22:50
Ah, maar in het boek zelf zijn ook verschillende interviews met o.a haar vader en haarzelf en schoolvriendinnen van vroeger. Of getuigen van gebeurtenissen in haar leven. Ik vind het wel een pageturner. Ik denk dat ik hem morgen of overmorgen wel uit heb.
Ik zeg ook niet dat het ene ding beter is dan het andere. Ik heb de podcast geluisterd en ik denk daarom niet dat het boek nog heel veel toevoegt voor mij. Het boeide me net genoeg om die serie te luisteren, maar niet genoeg om dan ook nog eens het boek te lezen. En als ik van tevoren had geweten dat er een boek was zou ik denk ik ook niet meteen naar de bieb zijn gerend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
18-06-2020 14:49
Nu vecht m'n nieuwsgierigheid dus met het 'ik wil het niet weten'. De nieuwsgierigheid zal wel weer winnen :facepalm: Maar.. dan nog vind ik Nevelen van Avalon een geweldig verhaal!

Had je het nog opgezocht?
Alle reacties Link kopieren Quote
chocolol schreef:
23-06-2020 01:35
Had je het nog opgezocht?

Nee :D
Ik ben gelukkig ook nogal vergeetachtig.

Julie & Julia is trouwens leuk geschreven.
Later is nu
Ik heb The Language of Secrets uit en ik ben teleurgesteld. :( Ik zag de meeste plotwendingen ver van tevoren aankomen. Er was teveel politiek en moeilijke verwijzingen via poëzie en te weinig interactie tussen Khattak en Getty. in het vorige boek vond ik het leerzaam en interessant om te lezen vanuit het perspectief van een moslim detective. De boodschap in dit boek, niet elke moslim is een terrorist (duh) lag er wel erg dik bovenop. En de hele wereld is tegen Khattak vanwege zijn religie. Dat het niet eenvoudig is als minderheid, vooral in die werkomgeving is wil ik best geloven. Maar het zou allemaal wat beter te pruimen zijn als zijn personage niet volledig in de de slachtofferrol wordt gedrukt.

Dit is niet mijn jaar tot op heden (van wie wel kun je je afvragen... :proud: ), ook niet qua boeken. Nog niet 1 5* boek. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik in moet beginnen. Nergens... Omdat ik zag dat het beschikbaar is bij de bieb hier in de buurt heb ik Victim 2117 van Jussi Adler Olsen gereserveerd, maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin om weer over een getroebleerde detective te lezen.

Misschien moet ik ook kijken of ik Julie & Julia beschikbaar is. Ik heb meer succes met non-fictie de laatste tijd. En het gaat over eten, dus dat is een +.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
23-06-2020 08:20
Nee :D
Ik ben gelukkig ook nogal vergeetachtig.

Julie & Julia is trouwens leuk geschreven.
Dat is toch over die koks?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
23-06-2020 12:24
Dat is toch over die koks?
Ja.
Ik heb de film gezien, boek niet gelezen. Vond de film wel leuk.
Lion heb ik ook gezien en niet gelezen. Heel mooi ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de week Mooie Moorden Volgerland gelezen van Tica Morgan. Een Whodunit. Gaat over een inspecteur in Zeeland die (uiteraard) moorden moet oplossen.
Vond het niet heel sterk geschreven maar vermakelijk genoeg om het uit te lezen.

Ben nu in deel twee van Arlidge bezig, toch beter geschreven 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
23-06-2020 12:24
Dat is toch over die koks?
Ja. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Toen kreeg ik het boek in handen en diezelfde week is de film op tv. :-]
Bij het voorstukje leek de film me niet zoveel aan (dat kan ook aan het voorstukje liggen) maar het boek is echt leuk/grappig geschreven. Maar goed, ik ben pas op pagina 60 ofzo, dus wie weet haak ik af, maar dat doe ik niet heel snel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorigieBrown, wat jammer dat het met boeken tegenzit dit jaar. Julie & Julia is ook zeker geen 5* boek hoor. Als ik 'm uit heb, mag je hem van me hebben. Het is tenslotte een doorgeefboek. :)
(als je in de buurt woont, is dat dan wel handig)
Later is nu
Lief, Dreamer. Geen idee of ik in de buurt woon. Randstad. Ik wilde zeggen dat ik mjin best doe om geen boeken te verzamelen. Maar dan kan hij natuurlijk altijd weer in een boekenkastje gezet worden.

Net het boek opgehaald. Maar mss ga ik eerst iets herlezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
22-06-2020 23:26
Ik zeg ook niet dat het ene ding beter is dan het andere. Ik heb de podcast geluisterd en ik denk daarom niet dat het boek nog heel veel toevoegt voor mij. Het boeide me net genoeg om die serie te luisteren, maar niet genoeg om dan ook nog eens het boek te lezen. En als ik van tevoren had geweten dat er een boek was zou ik denk ik ook niet meteen naar de bieb zijn gerend.
Ik heb de podcast geluisterd, die was boeiend, maar het boek voegt juist ontzettend veel toe. Het staat vol details en wendingen die in de podcast niet aan bod komen. Echt een goede aanvulling. Dit is het beste boek dat ik in jaren gelezen heb.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
23-06-2020 09:15
Ik heb The Language of Secrets uit en ik ben teleurgesteld. :( Ik zag de meeste plotwendingen ver van tevoren aankomen. Er was teveel politiek en moeilijke verwijzingen via poëzie en te weinig interactie tussen Khattak en Getty. in het vorige boek vond ik het leerzaam en interessant om te lezen vanuit het perspectief van een moslim detective. De boodschap in dit boek, niet elke moslim is een terrorist (duh) lag er wel erg dik bovenop. En de hele wereld is tegen Khattak vanwege zijn religie. Dat het niet eenvoudig is als minderheid, vooral in die werkomgeving is wil ik best geloven. Maar het zou allemaal wat beter te pruimen zijn als zijn personage niet volledig in de de slachtofferrol wordt gedrukt.

Dit is niet mijn jaar tot op heden (van wie wel kun je je afvragen... :proud: ), ook niet qua boeken. Nog niet 1 5* boek. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik in moet beginnen. Nergens... Omdat ik zag dat het beschikbaar is bij de bieb hier in de buurt heb ik Victim 2117 van Jussi Adler Olsen gereserveerd, maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin om weer over een getroebleerde detective te lezen.

Misschien moet ik ook kijken of ik Julie & Julia beschikbaar is. Ik heb meer succes met non-fictie de laatste tijd. En het gaat over eten, dus dat is een +.
Waar heb je zin in? Wat zijn jouw toppers? Dan kunnen we meedenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pingu schreef:
23-06-2020 13:19
Ik heb de podcast geluisterd, die was boeiend, maar het boek voegt juist ontzettend veel toe. Het staat vol details en wendingen die in de podcast niet aan bod komen. Echt een goede aanvulling. Dit is het beste boek dat ik in jaren gelezen heb.
Ik heb het vanmiddag uitgelezen en ik ben het met je eens. Het stomme is dat ik nu niet wat ik moet lezen. Dat heb ik wel vaker wanneer ik vol ben van een boek. Dan weet ik niet meer wat me nog meer trekt. Hahahaha.

Ik ben maar columns van Youp van Hek gedoken. Iets totaal anders maar daar heeft mijn man nog een hele reeks van. Morgen Mark de Hond maar eens bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
23-06-2020 13:06
Lief, Dreamer. Geen idee of ik in de buurt woon. Randstad. Ik wilde zeggen dat ik mijn best doe om geen boeken te verzamelen. Maar dan kan hij natuurlijk altijd weer in een boekenkastje gezet worden.

Net het boek opgehaald. Maar mss ga ik eerst iets herlezen.

Randstad is inderdaad niet in de buurt. :)
Later is nu
Fiorah schreef:
23-06-2020 14:52
Waar heb je zin in? Wat zijn jouw toppers? Dan kunnen we meedenken.
84, Charing Cross Road, Lonesome Dove, The Poisonwood Bible, The Color Purple, East of Eden, 22/11/63, Rebecca, Pride & Prejudice, The Secret History, A Tree Grows in Brooklyn, (bijna) alles van Chaim Potok. Kortom, (historische) fictie, en (moderne) klassiekers.

En ik houd van non fictie en memoires. The Feather Thief, Stiff, Unnatural Causes, The Hidden Life of Trees, The Glass Castle, Educated, Helter Skelter, The Immortal Life of Henrietta Lachs. Rode draad is hier (kennelijk, valt me nu op) het menselijk lichaam, natuur, sociale issues, true crime.

En af en toe een (legal) thriller of detective. Geen huiselijke thrillers kwam ik laatst achter, dat is niet mijn ding. Jussi Alder Olsen, Robert Galbraith (tja, kan dat nog) en Elizabeth George o.a.

Dus kom er maar in. :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar aanleiding van de Color Purple, heb je al boeken van Buchi Emecheta gelezen?
Later is nu

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven