Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Trouwens Fleur wat heb jij veel boeken. Denk dat ik er maar een stuk of 70 heb. Maar alles wat ik lees verkoop ik door om nieuwe boeken met dat geld te kopen. Behalve de boeken van Herman Brusselmans die hou ik, ik verzamel nl alles van hem.

Al moet ik toegeven dat ik de laatste boeken prutboeken vind. Zo rond 95 had hij echt wel zijn hoogtepunt. En dat is dan weer verminderd na 2004.
Ik hou bijna alles, maar heel veel boeken heb ik ook boven opgeslagen, en die boeken zouden eigenlijk weg moeten.

Ik koop makkelijk, iets te makkelijk. Nu er van die sites zijn die zogenaamd beschadigde boeken voor heel goedkoop verkopen, is het soms wel heel aantrekkelijk. Kom de laatste tijd wel steeds vaker in de bieb hoor, omdat ik merk dat ik boeken na een aantal bladzijdes weer wegleg, omdat het me niet kan boeien, en dat is wel zonde van het geld.

Denk dat ik zo'n vier boeken per maand koop, tel daarbij een uitgeverij-verleden op, vrienden met hetzelfde verleden, stiekem toch meer dan vier titels per maand kopen en dan kom je uiteindelijk zelf aan zo'n aantal

Dan heeft die verkoper van die tweedehands Nicci French mazzel gehad met jou :-)
Woops... ik ga verhuizen en moet boekenkasten (ik heb nu alleen maar 'ingebouwde' planken in een nis)... ik dacht: 2 boekenkasten, moet goed komen. Forget it, past niet. Dat worden er dus 3, heb mijn hele inrichting er alweer op aangepast.
Oh fleur, heerlijk dat je op een uitgeverij hebt gewerkt. Ik zou zelf heel graag op een uitgeverij als commercieel bediende werken. Laat ons zeggen zo meer de orders aannemen en klanten te woord staan aan de telefoon, en wat boeken aanraden. Lijkt me hemels.
Onlangs gelezen: Taal is zeg maar echt mijn ding van Cornelisse.

Erg leuk en herkenbaar.
Weet je waar ik echt van baal? Ik had "Echte mannen eten geen kaas' bij de bieb geleend. En teruggebracht. Nou staat in het systeem van die bieb dat ik dat boek nog in bezit heb, wat dus niet zo is. Nu moet ik dat boek betalen. Spek ik dat mens alsnog

Over de uitgeverij: collegiale korting zoals we die toen hadden, is niet meer. Van de uitgeverij konden we sowieso van alles meenemen, maar bij de andere uitgeverijen kregen we behoorlijke kortingen, zeker met de kerst.

Ben nu bezig in "Help ik ben blank geworden" van Bram Vermeulen (correspondent). Leuk en interessant boek.
Ben 'De Kostwinner' aan het lezen en vind het een leuk, lekker weg te lezen, boek. Had er nooit van gehoord maar het lag op de 'net teruggebrachte boeken tafel' bij de bieb.
Fleur : hoe kunnen zij bewijzen dat je dat boek nog hebt. Ik zou het niet betalen. Ok met scanning probeert men dezer dagen alles te bewijzen, maar als een bieb een boek terugneemt en niet scant, en dan geld terug vragen ... Ze zullen snel rijk worden, me dunkt!
Bewijslast ligt toch echt bij de lener. Ik zou moeten kunnen bewijzen dat ik 'm wél heb ingeleverd, zou dan nl een retourbon moeten hebben! In deze bieb scan je de boeken trouwens zelf.

Ik betaal trouwens wel, is mijn perfecte buurtbieb, hoort bij de bredeschool van mijn kinderen... Levert alleen maar enorm nadeel op als ik níet betaal. En dat voor 12.50...
Ok dan snap ik je wel Fleur.
quote:fleurtje schreef op 20 september 2010 @ 09:11:

Bewijslast ligt toch echt bij de lener. Ik zou moeten kunnen bewijzen dat ik 'm wél heb ingeleverd, zou dan nl een retourbon moeten hebben! In deze bieb scan je de boeken trouwens zelf.

Ik betaal trouwens wel, is mijn perfecte buurtbieb, hoort bij de bredeschool van mijn kinderen... Levert alleen maar enorm nadeel op als ik níet betaal. En dat voor 12.50...Kun je niet eens gaan kijken of dat boek inmiddels in het schap teruggezet is?
Staat niet in het schap, heb ik idd al een paar keer gecheckt! Alle exemplaren zijn uitgeleend, waaronder die van mij.

Ik ga wel even vragen wat er gebeurt als die van mij toch opeens opduikt, nadat ik betaald heb.
Wat een rare situatie Fleurtje. Hopelijk duikt dat boek binnenkort op.

Ben - ter voorbereiding van mijn vakantie volgende week - ook bij de bieb geweest en heb 4 boeken gehaald. Moet genoeg zijn voor die 9 dagen.

Predikant van Camilla Läckberg omdat ik zo enthousiast was over IJsprinses.

De Zahir van Paolo Coelho n.a.v. tips hier, omdat ik De Heks van Portobello had gehaald en dat niet het beste boek van hem schijnt te zijn en deze dus beter zou zijn.

Kleine Bij van Chris Cleave ook n.a.v. topic tip.

De Bloedcode van John Macken forensische thriller, gokje van de nieuwe boekentafel.

Kwam er trouwens net achter dat ik 10 boeken mag lenen... Ik dacht 6. Wel goed dat ik daar nu achter kom. (hoe lang ben ik ook al weer lid van de bieb )
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 20-09-2010 15:40
Reden: fout in naam schrijver
% gewijzigd
GB, leuk dat je enthousiast bent over Camilla Läckberg! "Kleine bij" staat ook op mijn lijstje. Lees nu "Verzoeking" van Harlan Coben. Net begonnen dus kan er nog niets over zeggen maar vond al zijn andere boeken spannend en makkelijk te lezen.
Ik heb pas weer een boek aan mijn Jonathan Kellerman verzameling toegevoegd, Moordboek. Ik spaar de Alex Delaware serie en vond dit een van de beste delen uit die serie.
I choose happy!
Heb gisteravond De Grens van Riika Pulkkinen uitgelezen. Ik vond 'm goed. Het is leest makkelijk, maar het is best een heftig boek. Heb er daarna en vanochtend nog wel even over na zitten denken.
Oh wat leuk dat je vertelt hoe je het vond! Ik ben benieuwd, ik ga hem ook nog wel een keer lezen.

Ik heb nu De overgave van Japin liggen. Iemand ervaring?
Zo, wat heb ik weer genoten van "Verzoeking" van Harlan Coben! Heerlijk, spannend leesvoer.
@Fiorah: ja, die heb ik gelezen, prachtig boek! Ik raakte hevig ontroerd.
Wow, thanks! Ik ben benieuwd. Ik heb trouwens ook weer een Coelho-boek gekocht: De duivel en het meisje. Heb jij Brida al uit?
Oh ja, "De duivel en het meisje"! Die vond ik mooi. Net als "Veronika besluit te sterven". Een van de meest intrigerende titels ooit .

Brida heb ik uit, was ook weer een mooi boek. Ik hou wel van die rare, magische stijl. Al wordt het me soms wat te zweverig hoor, moet ik eerlijk bekennen.
Ik heb De duivel en het meisje uit, mooi! Ik vond dit weer een heel prettig boek van hem, intrigerend.

En ik ben in De overgave begonnen. Mag Vaslav van mezelf kopen als ik Japin's stijl mooi blijk te vinden. Maar ik verwacht van wel.
Ik ben bezig in Vergeef me van Wally Lamb.

Ik heb hier "De geschiedenis van de liefde" van Nicole Krauss nog liggen. Gekocht, maar nooit meer gelezen dan de eerste paar bladzijden. Heeft iemand die gelezen? Is hij aan te raden?
I choose happy!
@EB - Ja! Mooi! Wel ingewikkeld... Ik las er telkens een paar bladzijden uit, met tijd ertussen, en dan was het soms wel moeilijk alles nog te volgen... maar ik vond het wel echt mooi!

Ik vind De Overgave echt fantastisch! Wat een meeslepend, indringend boek!
Ik vond De Overgave ook mooi. En Een Schitterend Gebrek ook. Maar De Zwarte met het Witte Hart kwam ik niet in. Ik ben dus niet 100% Japin fan.

Ben door het enthousiasme van Mirte begonnen in een boek van Harlan Coben. Vind 'm wel aardig, maar ben (nog) niet wild enthousiast. Morgen op vakantie. Eerder genoemde stapeltje ligt klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven