Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Zazana, ook de boeken van haar vader gelezen?

Fiorah, ik ben nog nadenkende
fleurtje: Nee, wel van haar man :-)
Ik lees dat Tirza een goed boek is?! Heb het paar weken terug van mijn vader geleend, ben nog niet begonnen. Ga ik spoedig doen.

Heb de film overigens niet gezien, alleen de trailer.

Ben ook begonnen met De verborgen geschiedenis / D.Tarts, ben op blz 40. Dit na 7 jaar ongelezen in de kast, had het boek gekregen voor mijn verjaardag. Ga af en toe kleine stukjes lezen ,naast andere boeken.
De verborgen geschiedenis is nou typisch zo'n boek dat je achter elkaar doorleest.

Zazana, zou ik es proberen, die boeken van haar vader. Misschien dat ik daarom haar boeken niet zo goed trek, het gekokketeer met de geschiedenis van haar vader.
Ik heb 'm nu uit. Zazana, als ik jou was zou ik 'm lezen. Fleurtje, als ik jou was zou ik 'm niet lezen.

Goed, hoe nu verder, wat nu. De grote zaal dan maar?
De boeken zijn binnen!

Mans eerste reactie was of ik toch wel 3 dagen over het lot van de familie meijer wilde doen. Ik zal eens kijken......
Het lot van de familie Meijer ligt al een tijdje voor negen euro bij Boekenkraam.
Fleurtje, daar heb ik hem ook gekocht.

Ik koop veel bij de boekenkraam, scheelt mij toch iets te veel
quote:iene02 schreef op 21 november 2010 @ 15:49:

[...]

Daar was/ben ik anders ook heel benieuwd naar. De laatste die ik van haar las was Duivelswerk? - met dat varkenseiland. Die vond ik weer heel bizar en spannend, had hem zo uit. Maar Tokyo vond ik niet om door te komen en heb ik ook niet uitgelezen.

Ik vond "Tokyo" van Hayder juist spannend en ontzettend bizar en daarom heel meeslepend. Ik was niet zo weg van "Duivelseiland". Maar ben wel weer heel benieuwd naar haar nieuwe boek "Diep", gaat ook weer over die politieduikster, toch? Net als in "Huid" en "Ritueel"?

Ben nu bezig in "One false move" van Harlan Coben. Wel eens eerder iets van hem gelezen en dat vond ik spannend, dus ik verwacht hier ook wel plezier van te hebben.
quote:fleurtje schreef op 24 november 2010 @ 15:27:

De verborgen geschiedenis is nou typisch zo'n boek dat je achter elkaar doorleest.Ja! Echt tot half 4 's nachts, terwijl ik dan om 7u moest opstaan. Erg spannend.
Ik heb Tokyo wel uitgelezen, maar ik vond het ook een naar boek. Ik zou niet snel weer iets van Mo Hayder gaan lezen.

Harlan Coben heb ik laatst voor het eerst iets van gelezen. Was wel aardig, maar ik ken betere thrillerschrijvers. Wel leuke vakantie lectuur.
Ik lees Matched en ik zit er helemaal in. Doet me denken aan Zielen van Meyer en aan 1984 van Orwell.
quote:GeorgieBrown schreef op 25 november 2010 @ 16:08:

[...]

Ja! Echt tot half 4 's nachts, terwijl ik dan om 7u moest opstaan. Erg spannend.Bunny was al vier weken dood voordat ze hem vonden
Iemand de laatste Tess Gerritsen; sneeuwval al gelezen?

Ik ga er dit weekend in beginnen!
Gereserveerd bij de bieb, zal er maandag wel zijn. Gister wel nieuwe Marion Pauw gelezen: slecht!
quote:GeorgieBrown schreef op 25 november 2010 @ 16:09:

Ik heb Tokyo wel uitgelezen, maar ik vond het ook een naar boek. Ik zou niet snel weer iets van Mo Hayder gaan lezen.

De eerste twee boeken van haar vond ik heel erg spannend, Vogelman en De Behandeling, die had ik echt binnen een kleine week allebei uit. Tokyo vond ik ook bagger, heb een paar bladzijdes gelezen, maar vond het echt niks en heb het weggelegd (volgens mij had ik dat al gezegd een tijdje terug - ik ben mijn eigen mosterd ).

Haar andere boeken heb ik niet gelezen.

De verborgen geschiedenis had ik ook zo uit!
quote:Misskatie schreef op 23 november 2010 @ 09:58:

Ben teleurgesteld in een van de laatste boeken van Nicci French (Medeplichtig uit 2009) ; ben er in begonnen en weer weggelegd. Vanaf de 1e blz. pakt het verhaal me niet, nog even verdere hoofdstukken doorgebladerd. NEE. Gelukkig is dit boek van de bieb.

Ik heb nu volgens mij alle boeken van Nicci French gelezen en vond ze ALLEMAAL goed, of in elk geval lekker/ leuk om te lezen en aantal boeken van hen ook meerdere keren gelezen.Mee eens, vond dit ook één van de minste maar ik vond dat ook van een ander. Kan ik me nu even niet snel voor de geest halen welke.
quote:Misskatie schreef op 23 november 2010 @ 09:58:

Ben teleurgesteld in een van de laatste boeken van Nicci French (Medeplichtig uit 2009) ; ben er in begonnen en weer weggelegd. Vanaf de 1e blz. pakt het verhaal me niet, nog even verdere hoofdstukken doorgebladerd. NEE. Gelukkig is dit boek van de bieb.

Ik heb nu volgens mij alle boeken van Nicci French gelezen en vond ze ALLEMAAL goed, of in elk geval lekker/ leuk om te lezen en aantal boeken van hen ook meerdere keren gelezen.Mee eens, vond dit ook één van de minste maar ik vond dat ook van een ander. Kan ik me nu even niet snel voor de geest halen welke.
quote:fleurtje schreef op 26 november 2010 @ 15:08:

[...]

Bunny was al vier weken dood voordat ze hem vonden De sneeuw in de bergen begon te smelten en Bunny was al weken dood.............zoiets was de eerste zin. Schitterend boek. Heb nog niet zoiets weer gevonden.
Ik lees nu Kamer. Heeft iemand dat al gelezen?
quote:Fiorah schreef op 29 november 2010 @ 10:11:

Ik lees nu Kamer. Heeft iemand dat al gelezen?Yep, ik. Vond het een heel mooi boek, mooi geschreven vanuit het oogpunt van het jongetje. Hoe vind jij het?
Diep van Mo Hayder vond ik erg tegenvallen maar mijn schoonmoeder vond het wel goed.

Vogelman en van dat varkenseiland vond ik erg spannend maar deze jammer genoeg niet.

Heb van de week ook nog een jeugdboek gelezen nl Achter tralies van Anne Marie van Capelle maar dat verhaal sprak me helemaal niet aan.Beetje Maria Mosterd achtig,ik had meteen een hekel aan de hoofdpersoon in het boek.

Ben nu bezig in een boek van Astrid Joosten over verboden liefdes,is niet zo heel veel aan.Van die verhalen over bedrogen en bedriegende mensen.

En ben een biografie over Armin van Buren aan het lezen.
quote:nuska schreef op 29 november 2010 @ 10:53:

[...]

Yep, ik. Vond het een heel mooi boek, mooi geschreven vanuit het oogpunt van het jongetje. Hoe vind jij het?Ja mooi!!! Eerst werd ik een beetje kriebelig van het jongetje en het kinderlijke schrijven, maar ze heeft het zo consequent doorgevoerd dat het geloofwaardig is (qua-kinderlijke tekst is namelijk heel irritant, maar nu klopt het gewoon). Ik ben precies halverwege nu... spannend hoe het nu verder gaat! Het leest ook vlot door, trouwens!
quote:Teigera schreef op 25 november 2010 @ 16:02:

[...]

Ik vond "Tokyo" van Hayder juist spannend en ontzettend bizar en daarom heel meeslepend. Ik was niet zo weg van "Duivelseiland". Maar ben wel weer heel benieuwd naar haar nieuwe boek "Diep", gaat ook weer over die politieduikster, toch? Net als in "Huid" en "Ritueel"?

Grappig dat we dan juist allebei de boeken die de ander wel goed vond, niet zo goed vonden . Huid en Ritueel heb ik nog niet gelezen, maar wil ik nog wel graag lezen, net als Diep.
Oh pardon ik had het eerder over Diep van Mo Hayder,typte per ongeluk Huid.

Zal het even veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven