Entertainment alle pijlers

Huizenruilers Videoland

18-05-2026 21:17 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt er mee?

Eerste aflevering; wat een leuke aflevering. 3 mensen die zo blij zijn, daar word ik nou vrolijk van.

Wat een schattig huisje ook, dat hoekhuis. Hoe die ramen gemaakt zijn, echt prachtig. Ik hou zo van deze bouwstijl :heart:
moizer schreef:
27-05-2026 08:13
Werkt dat serieus zo? Wat ontzettend idioot! Je betaalt toch voor het type huis dat je hebt. Is dat te duur, dan moet je kleiner/anders/ergens anders gaan wonen! Zo werkt het met een koophuis ook. Vind ik niet meer dan normaal!
Zo idioot is dat niet hoor. Je kunt toch niet bij elke inkomenswissel van huis veranderen? Je kunt een terugval in loon krijgen of de wia ingaan maar dat wil niet zeggen dat je je huis niet meer kunt betalen. Of het is tijdelijk, hoe zie je dat dan voor je? Je hebt een huis, verliest je baan waardoor je in salaris naar beneden gaat, daardoor verplicht verhuizen, je krijgt een jaar later weer een baan op het oude salarisniveau en dan moet je weer verhuizen? Dat zou voor gedoe zorgen zeg. Zolang mensen hun woning kunnen betalen, is het oké. Zo werkt het met koopwoningen ook. Op de dag van passeren van de akte/aangaan hypotheek moet alles kloppen. Als je daarna een minder betaalde baan aanneemt, een persoonlijke lening aangaat of bijv een leaseauto neemt, mag dat allemaal zolang je je hypotheek netjes betaalt. Zou anders toch ook niet te doen zijn qua controles?
Mutsje78 schreef:
01-06-2026 23:31
Wat mij opvalt is dat alle kandidaten die ik tot nu toe gezien heb, moderne keukenblokken en witte tegels hebben. Die hebben tenminste woningbouwcooperaties die de boel wel actueler houden.

Die van mij is het type: "het functioneerd nog" waardoor veel buren nog opgescheept zitten met 43 jaar oude keukens bruin met bruine tegels. Gelukkig is mijn keukenblok ooit vervangen voor een witte omdat de oude niet meer gerepareerd kon worden. Helaas geen nieuwe tegels. Gelukkig had ik die bruine meuk al geverfd toen ik er kwam wonen.

Dus ik vind het wel zonde dat ze de tegels van deelneemster Renee donker hebben geverfd, terwijl ze wit waren.
Zou het niet zo zijn dat de cooperaties die open staan voor huizenruil (en al helemaal met zo'n programma) ook vaker beter onderhouden?
apiejapie schreef:
02-06-2026 08:30
Zo idioot is dat niet hoor. Je kunt toch niet bij elke inkomenswissel van huis veranderen? Je kunt een terugval in loon krijgen of de wia ingaan maar dat wil niet zeggen dat je je huis niet meer kunt betalen. Of het is tijdelijk, hoe zie je dat dan voor je? Je hebt een huis, verliest je baan waardoor je in salaris naar beneden gaat, daardoor verplicht verhuizen, je krijgt een jaar later weer een baan op het oude salarisniveau en dan moet je weer verhuizen? Dat zou voor gedoe zorgen zeg. Zolang mensen hun woning kunnen betalen, is het oké. Zo werkt het met koopwoningen ook. Op de dag van passeren van de akte/aangaan hypotheek moet alles kloppen. Als je daarna een minder betaalde baan aanneemt, een persoonlijke lening aangaat of bijv een leaseauto neemt, mag dat allemaal zolang je je hypotheek netjes betaalt. Zou anders toch ook niet te doen zijn qua controles?
Dat is juist het verschil: 'zolang je je hypotheek netjes betaalt'. Het is dus niet zo dat je hypotheeklasten ineens verlaagd worden, of dat je geen aflossing hoeft te doen als je je baan kwijt raakt oid. Je woonlasten blijven hetzelfde en je lost het maar op tot je inkomen weer hoger wordt.

Ik snap wel dat ze het bij huur doen hoor, dat je minder hoeft te betalen als je inkomen deels weg valt, want ik denk dat het veel kostbaarder is om om te gaan met de gevolgen van wanbetaling en/of nieuwe passende woonruimte te zoeken. Maar het voelt wel scheef.
PoesMinoes schreef:
01-06-2026 21:57
Weer dat vieze bruin in de gang. Ik hou sowieso niet van de styling van Daan, vooral de kleuren die hij kiest. Overal bruin en groen.
Eens. Hij zit bij mij persoonlijk ook sowieso al hoog in mijn irritatiefactor.

Oh en daar was ie gister weer, de ingestudeerde vraag van een kandidaat bij de contract ondertekening....
Ik snap niet waarom ik nog kijk eigenlijk.......
FawleyFlame schreef:
02-06-2026 09:23
Eens. Hij zit bij mij persoonlijk ook sowieso al hoog in mijn irritatiefactor.

Oh en daar was ie gister weer, de ingestudeerde vraag van een kandidaat bij de contract ondertekening....
Bij mij ook maar ik dacht dat ik de enige was.
FawleyFlame schreef:
02-06-2026 09:23
Ja, die zijn echt irritant. Het zou heel informatief kunnen zijn, maar dan moet je hem wel uitgebreider beantwoorden. Of in het programma laten zien wat er op de deelnemer zelf van toepassing is. Lijkt me een mooi item om te doen in plaats van die suffe straatinterviewtjes van John.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Grappig hoe smaken verschillen.

Ik vind Daan juist erg leuk en houd van zijn lef om wat meer kleur te gebruiken, wel altijd smaakvol.
Ik vond het huis van Marlotte erg mooi gedaan.

Ik kan ook lachen om zijn humor.

Ik zie wel duidelijk dat John en Daan niet matchen. John maakte in de uitzending van gisteravond een aantal niet leuke opmerkingen richting Daan.

Ik vond John altijd best leuk maar nu laat hij zich vaker van zijn onsympathieke kant zien vind ik.
Ik vind die straatintervieuws tenenkrommend en overbodig maar vind het een verademing dat er eens een keer niet met tonnen geld wordt gesmeten en dat er niet ineens tienduizenden euro's uit een hoge hoed getoverd worden.
Frommeltje schreef:
02-06-2026 17:50

Ik vind Daan juist erg leuk en houd van zijn lef om wat meer kleur te gebruiken, wel altijd smaakvol.

Ik zie wel duidelijk dat John en Daan niet matchen. John maakte in de uitzending van gisteravond een aantal niet leuke opmerkingen richting Daan.

Ik vond John altijd best leuk maar nu laat hij zich vaker van zijn onsympathieke kant zien vind ik.
Eens, ik vind het een leuk programma, Daan was in het contact met Marlotte empathisch. Haar huis vond ik ook mooi gedaan.
fretra schreef:
02-06-2026 18:00
Ik vind die straatintervieuws tenenkrommend en overbodig
Mee eens. Ik neem het altijd op en kijk dan later op de avond, zodat ik de reclameblokken door kan spoelen. En bij dit programma de wijkinterviews dus ook. Wie dat bedacht heeft....
Ik vind het ook allemaal wat langdradig, dus lekker doorspoelen. Ik vind Daan en Roos heel leuk. Het valt me op dat Roos heel vriendelijk is en de al bestaande huizen met ‘respect’ behandeld. Er wordt nergens iets lelijks gezegd. Gewoon een programma zonder opsmuk. John vind ik ook overbodig in de programma.
Courage schreef:
26-05-2026 17:15
Het zal per woningbouw verschillen inderdaad. Zou ook inkomensafhankelijk kunnen zijn ja.
Maar dat ze het nog een beetje aan het uitvinden zijn, dat kan niet waar zijn. Er wordt al minstens sinds 1980 aan woningruil gedaan. Ik weet het, want mijn gezin verhuisde toen op die manier van A naar B.
En mijn gezin is dit jaar op die manier verhuisd. Sinds 1980 zal er ook wel iets aan de sociale huurregels veranderd zijn. Maar in deze omgeving is er nog geen jaar een gedeeltelijke samenwerking tussen de woningbouw verenigingen en weten de medewerkers zeer weinig tot niets van de regels en mogelijkheden af. Dan kunnen ze of nog aan het uitvinden zijn hoe het werkt of ze hebben gewoon onkundige medewerkers. (En gezien de kwaliteit van de die klussen gedaan worden geloof ik absoluut dat die er zitten)
Mutsje78 schreef:
01-06-2026 23:31
Wat mij opvalt is dat alle kandidaten die ik tot nu toe gezien heb, moderne keukenblokken en witte tegels hebben. Die hebben tenminste woningbouwcooperaties die de boel wel actueler houden.

Die van mij is het type: "het functioneerd nog" waardoor veel buren nog opgescheept zitten met 43 jaar oude keukens bruin met bruine tegels. Gelukkig is mijn keukenblok ooit vervangen voor een witte omdat de oude niet meer gerepareerd kon worden. Helaas geen nieuwe tegels. Gelukkig had ik die bruine meuk al geverfd toen ik er kwam wonen.

Dus ik vind het wel zonde dat ze de tegels van deelneemster Renee donker hebben geverfd, terwijl ze wit waren.
Ik vind het inderdaad ook opvallend in welke staat de woningen zijn. Het zijn allemaal mensen die gewoon een net huis hebben. Dat zie ik om me heen regelmatig anders. Maar meer werk zou natuurlijk niet passen in die drie dagen. Wat ik eigenlijk ook wel jammer vind. Er zijn denk ik zat mensen die wel wat hulp en een nieuwe start op die manier kunnen gebruiken.
Merino schreef:
03-06-2026 21:34
Ik vind het inderdaad ook opvallend in welke staat de woningen zijn. Het zijn allemaal mensen die gewoon een net huis hebben. Dat zie ik om me heen regelmatig anders. Maar meer werk zou natuurlijk niet passen in die drie dagen. Wat ik eigenlijk ook wel jammer vind. Er zijn denk ik zat mensen die wel wat hulp en een nieuwe start op die manier kunnen gebruiken.
Maar voor afgeragde woningen kun je niemand vinden die met je wil ruilen. De huizenruilers hebben elkaar al op een platform gevonden en worden vervolgens gevraagd voor het programma.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wij kijken vooruit, en hebben dus de aflevering van aankomende maandag al gezien. Ik ben benieuwd hoe jullie hier dan op reageren.

Ik vind Daan erg leuk. Ik hou ook van zijn manier van communiceren.

Ik ben wel een beetje John Williams moe. Hij vindt zichzelf enorm grappig en het overdreven Dzien Dobry iedere keer als hij de aannemer die meehelpt ziet vind ik vervelend.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik vind John ook irritant in dit programma. Hij voegt echt helemaal niets toe.
Ik vind Daan en Roos leuk. Jammer dat ze niet meer interactie met elkaar hebben.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik vind Daan ook geweldig, moet erg om hem lachen. Maar als ik mijn huis zou moeten laten opknappen zou ik toch echt op Roos hopen.
biol schreef:
04-06-2026 10:12
Wij kijken vooruit, en hebben dus de aflevering van aankomende maandag al gezien. Ik ben benieuwd hoe jullie hier dan op reageren.

Ik vind Daan erg leuk. Ik hou ook van zijn manier van communiceren.

Ik ben wel een beetje John Williams moe. Hij vindt zichzelf enorm grappig en het overdreven Dzien Dobry iedere keer als hij de aannemer die meehelpt ziet vind ik vervelend.
Maar dit is het Huizenruilen Videoland topic dus dan mag je het er gewoon over hebben toch? Ik heb de aflevering ook al gezien en ik was ook verbaasd hoe het huis van de oudere vrouw er aan toe was. Er was toch ook nog een inwonende zoon, die vond het blijkbaar ook allemaal wel best. Ik geloof dat ik bij het zien van dat huis abrupt had besloten om toch maar niet mee te doen aan de huizenruil.
PoesMinoes schreef:
05-06-2026 11:13
Maar dit is het Huizenruilen Videoland topic dus dan mag je het er gewoon over hebben toch?
Tuurlijk mag dat. Ik kijk niet vooruit maar gewoon op RTL4 maar bij dit soort programma's is er toch geen sprake van spoileren?
DG2015 schreef:
04-06-2026 10:05
Maar voor afgeragde woningen kun je niemand vinden die met je wil ruilen. De huizenruilers hebben elkaar al op een platform gevonden en worden vervolgens gevraagd voor het programma.

Ik denk wel dat je die kan vinden, maar dat het programma ze gewoon niet selecteert. Want geen leuke televisie.
Het is niet zo dat een woningbouw zelf dat niet toe zou laten.
Frommeltje schreef:
02-06-2026 17:50

Ik vind Daan ook leuk, en zijn creaties ook meestal mooi.
Wat zei John tegen Daan dan? Ik heb denk ik niet goed opgelet... nu ben ik wel nieuwsgierig. :popcorn:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven