Entertainment alle pijlers

Huizenruilers Videoland

18-05-2026 21:17 109 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt er mee?

Eerste aflevering; wat een leuke aflevering. 3 mensen die zo blij zijn, daar word ik nou vrolijk van.

Wat een schattig huisje ook, dat hoekhuis. Hoe die ramen gemaakt zijn, echt prachtig. Ik hou zo van deze bouwstijl :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
whataboutx schreef:
15-06-2026 22:23
Kick(en).
Dat was toch ooit populair om te zeggen dat je iets leuk vindt? Wel al even geleden.🙂

Wel sneu dat die oudere dame het huis opgeleverd kreeg met een kale tuin.
Het was echt niet duur geweest die wat aan te kleden in haar stijl, desnoods met haar eigen spullen, kringloopvondsten en, vooruit dan, ook wat ikeaproducten en de klussers hadden het met alle liefde gedaan.
Het is geen tuinprogramma maar toch.
Misschien is het niet gedaan om onderscheid te maken tussen kandidaten. Maar het voelde niet goed zo.
Ah bedankt! Het zei me echt niks 😅

Ja dat vond ik ook al. Al hadden ze de tuin wat aangekleed met spullen uit haar oude tuin.. ze zou vooral de tuin gaan missen zei ze en net die is nu echt niet haar stijl.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Margriet86 schreef:
17-06-2026 08:54
Ah bedankt! Het zei me echt niks 😅

Ja dat vond ik ook al. Al hadden ze de tuin wat aangekleed met spullen uit haar oude tuin.. ze zou vooral de tuin gaan missen zei ze en net die is nu echt niet haar stijl.
Ja eens, hadden ze best iets mee kunnen doen.

Wat mij wekelijks opvalt is het ontzettend slechte schilderwerk! Echt vlekken, niet egaal, de plinten half meegenomen, etc.
Ook zo vaak dat de muren superslecht zijn, overal butsen, gaten, echt zonde!
Heb soms ook slaapkamers gezien met een paar lichtdoorlatende, dunne gordijnen. Hoeveel moeite is het om een rolgordijn op te hangen?

De afwerking is zo slecht
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadinexxx schreef:
17-06-2026 07:53
Gisteren de Almere aflevering gezien. Maar lag het aan mij of was die slaapkamer met dat gouden behang echt ontzettend slecht behangen? Vond het echt enorm storend, terwijl de rest heel mooi gedaan was.
Ik zag in die aflevering nog wel meer dingetjes waaruit bleek dat de hulptroepen niet per se ervaren klussers waren.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
17-06-2026 12:56
Ik zag in die aflevering nog wel meer dingetjes waaruit bleek dat de hulptroepen niet per se ervaren klussers waren.
Is dit niet hoe het bij de meeste mensen gaat als ze verhuizen? Een mix van goed en slechter uitgevoerde klussen?
De programma's met professionele teams geven waarschijnlijk juist een vertekend beeld.
In 3 dagen kun je gebreken in muren ook niet herstellen voor het behangen of schilderen. En kamer voor kamer werken vergt discipline, tijd en geduld. Er zal buiten het programma ook vaak zo geklust worden.

Ik heb heel veel geluk gehad dat mijn vader voor ik introk alles helemaal in orde gemaakt had en gerenoveerd, dat besef ik me nu steeds meer.
Huizen die al niet in optimale staat zijn cosmetisch opknappen kan nooit heel goede resultaten opleveren.
whataboutx wijzigde dit bericht op 17-06-2026 13:27
42.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
whataboutx schreef:
17-06-2026 13:07
Is dit niet hoe het bij de meeste mensen gaat als ze verhuizen? De programma's met professionele teams geven waarschijnlijk juist een vertekend beeld.
Ik ben opgegroeid met een vader die ontzettend Pietje Precies is. En technisch. En ook mijn man is ontzettend handig en netjes, dus misschien is mijn beeld vertekend, maar dit ben ik niet gewend.
Deze klussen duren bij ons dan ook geen 3 dagen, maar 3 maanden. Ook mijn vroegere huurhuis. Is het wel perfect afgewerkt, dat dan wel ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
lenthe_ schreef:
17-06-2026 13:20
Ik ben opgegroeid met een vader die ontzettend Pietje Precies is. En technisch. En ook mijn man is ontzettend handig en netjes, dus misschien is mijn beeld vertekend, maar dit ben ik niet gewend.
Deze klussen duren bij ons dan ook geen 3 dagen, maar 3 maanden. Ook mijn vroegere huurhuis. Is het wel perfect afgewerkt, dat dan wel ;)
Ik kan je de hand schudden.
Mijn vader was zo gedreven dat mij een eikenhouten tafel uit de kringloop sterk werd aangeraden van 100 euro, omdat die kwalitatief goed was, met ikea stoelen van 50 euro per stuk erbij. De anderen kwamen mijn huis niet in. Heb ze ( en de tafel ) nu wel al 20 jaar, moet ik zeggen en het gaat wel nog even mee.
Je moet bij hem ook niet met moodboards aankomen. Hij houdt wel rekening met je smaak maar evenveel met kwaliteit.
Maar goed, schijnbaar is dat niet het algemene beeld.
Deze kwaliteit kluswerk valt sommige deelnemers niet eens op. Ze zien alleen het oppervlakkige plaatje.
Als ik een moodboard zou maken en ik kreeg iets kwalitatiefs dat er 60% mee overeenkomt zou ik blij zijn en het met styling aanpassen naar meer mijn smaak.

Maar ik zou me ook nooit opgeven voor dit soort programma's en jij ook niet, lenthe, denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
lenthe_ schreef:
17-06-2026 10:59
Ja eens, hadden ze best iets mee kunnen doen.

Wat mij wekelijks opvalt is het ontzettend slechte schilderwerk! Echt vlekken, niet egaal, de plinten half meegenomen, etc.
Ook zo vaak dat de muren superslecht zijn, overal butsen, gaten, echt zonde!
Heb soms ook slaapkamers gezien met een paar lichtdoorlatende, dunne gordijnen. Hoeveel moeite is het om een rolgordijn op te hangen?

De afwerking is zo slecht

Ja, dat valt mij ook op. Je ziet het ook al als ze aan het schilderen zijn; de manier waarop kan nooit mooi resultaat opleveren (tenzij je meerdere lagen doet, maar dan nog). Sorry, maar dan doe ik het liever zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Courage schreef:
17-06-2026 14:59
Ja, dat valt mij ook op. Je ziet het ook al als ze aan het schilderen zijn; de manier waarop kan nooit mooi resultaat opleveren (tenzij je meerdere lagen doet, maar dan nog). Sorry, maar dan doe ik het liever zelf.
Beetje vervelend bij dit programma dat je zelf heel goede klussers kunt inschakelen maar geen idee hebt wie de ander heeft gevraagd om te komen helpen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
17-06-2026 15:52
Beetje vervelend bij dit programma dat je zelf heel goede klussers kunt inschakelen maar geen idee hebt wie de ander heeft gevraagd om te komen helpen.
Een van de vele redenen om niet mee te doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven