Huizenruilers Videoland
maandag 8 juni 2026 om 22:12
De vorige aflevering met die mevrouw die nauwelijks kon praten vond ik echt fantastisch.
De aflevering van vandaag vond ik echt niks. Ik vind het eerlijk ook niet echt kunnen dat je iemand laat ruilen met iemand die je kent. Je kent het huis dan al en zoekt in mijn ogen gewoon een goedkope oplossing om de ruil voor elkaar te krijgen. Tuurlijk, je moet zelf klussen, maar dat moet je anders ook.
Daarnaast vraag ik me af waarom kandidaten moodboards maken, want het enige wat ik dit seizoen zie ik groen, iets andere tint groen,nog wat groen en een beetje beige. Daan luistert totaal niet, bij Roos vind ik het hier beter dan bij kopen zonder kijken. Overigens vond ik de manier waarop beiden omgaan met de kandidaten echt heel mooi om te zien.
De aflevering van vandaag vond ik echt niks. Ik vind het eerlijk ook niet echt kunnen dat je iemand laat ruilen met iemand die je kent. Je kent het huis dan al en zoekt in mijn ogen gewoon een goedkope oplossing om de ruil voor elkaar te krijgen. Tuurlijk, je moet zelf klussen, maar dat moet je anders ook.
Daarnaast vraag ik me af waarom kandidaten moodboards maken, want het enige wat ik dit seizoen zie ik groen, iets andere tint groen,nog wat groen en een beetje beige. Daan luistert totaal niet, bij Roos vind ik het hier beter dan bij kopen zonder kijken. Overigens vond ik de manier waarop beiden omgaan met de kandidaten echt heel mooi om te zien.
maandag 8 juni 2026 om 22:13
Ik vond beide huizen geslaagd na de make over.
Ik hoop dat Sylvia het huis in en uit kan na de verhuizing maar dat zullen ze toch wel proberen voor ze de overeenkomsten tekenen?
Roos heeft echt veel gedaan op korte tijd. Daan had wel even kunnen helpen de laatste dag bij Roos. Maar goed, wie weet waarom dat niet gebeurd is, Daan was wel oprecht geraakt door hoe Sylvia en haar zoon woonden. Geef hem nog het voordeel van de twijfel.
Jammer dat ik niet bij een woningvereniging huur, anders zou ik misschien ook een ruil overwegen.
Maar eigenlijk zou ik liever zonder camera's zoiets doen en of mensen inhuren waarvan ik weet dat ze hun vak verstaan als ik al aan huis laat klussen dat ik langer moet bewonen. Ben er niet zeker van dat tv makeovers altijd lang meegaan qua kwaliteit.
3 dagen of voor mijn part een week is kort dag om het huis van Sylvia in orde te maken, schilderen en in te richten. Het was best uitgewoond in tegenstelling tot het appartement. Ik hoop voor Yasmin en haar dochters dat het met het oog op de langere termijn gerenoveerd is.
Ik hoop dat Sylvia het huis in en uit kan na de verhuizing maar dat zullen ze toch wel proberen voor ze de overeenkomsten tekenen?
Roos heeft echt veel gedaan op korte tijd. Daan had wel even kunnen helpen de laatste dag bij Roos. Maar goed, wie weet waarom dat niet gebeurd is, Daan was wel oprecht geraakt door hoe Sylvia en haar zoon woonden. Geef hem nog het voordeel van de twijfel.
Jammer dat ik niet bij een woningvereniging huur, anders zou ik misschien ook een ruil overwegen.
Maar eigenlijk zou ik liever zonder camera's zoiets doen en of mensen inhuren waarvan ik weet dat ze hun vak verstaan als ik al aan huis laat klussen dat ik langer moet bewonen. Ben er niet zeker van dat tv makeovers altijd lang meegaan qua kwaliteit.
3 dagen of voor mijn part een week is kort dag om het huis van Sylvia in orde te maken, schilderen en in te richten. Het was best uitgewoond in tegenstelling tot het appartement. Ik hoop voor Yasmin en haar dochters dat het met het oog op de langere termijn gerenoveerd is.
whataboutx wijzigde dit bericht op 08-06-2026 23:20
33.04% gewijzigd
maandag 8 juni 2026 om 22:16
Ik snap je wel. Als je met een bekende ruilt lijkt de tv erbij halen een poging meer uit de ruil te slepen dan je zelf kunt betalen en of doen maar dat geldt voor alle deelnemers.Nadinexxx schreef: ↑08-06-2026 22:12De vorige aflevering met die mevrouw die nauwelijks kon praten vond ik echt fantastisch.
De aflevering van vandaag vond ik echt niks. Ik vind het eerlijk ook niet echt kunnen dat je iemand laat ruilen met iemand die je kent. Je kent het huis dan al en zoekt in mijn ogen gewoon een goedkope oplossing om de ruil voor elkaar te krijgen. Tuurlijk, je moet zelf klussen, maar dat moet je anders ook. Dat is nu ook het geval eigenlijk dus ergens is het ook slim.
Sylvia had volgens mij geen echte wensen qua inrichting en het paste bij wat haar inwonende zoon mooi vond.
Wat ik van Roos zie in dit programma met minder tijd en budget vind ik ook opmerkelijk goed.
maandag 8 juni 2026 om 22:28
whataboutx schreef: ↑08-06-2026 22:13Ik vond beide huizen geslaagd na de make over.
Dat moet je denk ik met een korrel zout nemen. Want een beetje tegen elkaar opboksen maakt leuke televisie. Ik geloof echt niet dat Roos het zoveel zwaarder heeft dan Daan.
maandag 8 juni 2026 om 22:31
De volgende aflevering heb ik nog niet gezien - ik probeer de berichten van vooruitkijkers over te slaan.
Over de scootmobiel: of ze goed heen/weer kon, weet ik niet. Maar ik vroeg me wel af waar ze die kon parkeren. Meestal mag je die niet op de galerij laten staan. Hopelijk is dat van tevoren gecheckt. Heb het wel meegemaakt dat iemand een flat al had geaccepteerd en de schilders op de stoep stonden, toen bleek dat de scootmobiel helemaal niet paste. Die konden het huurcontract gelukkig (coulance) nog intrekken zonder inschrijfpunten kwijt te raken.
Over de scootmobiel: of ze goed heen/weer kon, weet ik niet. Maar ik vroeg me wel af waar ze die kon parkeren. Meestal mag je die niet op de galerij laten staan. Hopelijk is dat van tevoren gecheckt. Heb het wel meegemaakt dat iemand een flat al had geaccepteerd en de schilders op de stoep stonden, toen bleek dat de scootmobiel helemaal niet paste. Die konden het huurcontract gelukkig (coulance) nog intrekken zonder inschrijfpunten kwijt te raken.
maandag 8 juni 2026 om 22:31
Dat kan idd. Het was wel objectief veel meer werk in die woning. Daar zullen ze andere oplossingen voor gevonden hebben.
maandag 8 juni 2026 om 23:34
Als je gaat ruilen dan verhuis je in 1 dag tijd. Dan kan klussen en opknappen pas als je er al inzit. Tenzij je veel geld hebt om opslagruimte en tijdelijke woonruimte te huren.whataboutx schreef: ↑08-06-2026 22:13Ik vond beide huizen geslaagd na de make over.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
maandag 8 juni 2026 om 23:35
Ja goed, dan nog. Je hebt dan wel meer invloed op wanneer je iets doet of laat doen en welke materialen gebruikt worden.
Ik ben echt heel luxe verhuisd naar mijn huidige huurwoning. Ik huurde ze in eerste instantie van mijn vader en die heeft er 2 maanden geklust voor ik introk, wel naast zijn werk, vandaar dat het zolang duurde.
whataboutx wijzigde dit bericht op 08-06-2026 23:41
39.98% gewijzigd
maandag 8 juni 2026 om 23:39
Ik snap dat plafond in kleuren schilderen niet zo, WBV's worden daar niet zo heel gelukkig van omdat dit nogal smaakgebonden is.
Yasmin vroeg wat haar rechten waren mbt de gedateerde keuken en badkamer, ik kan zeggen: niks, nul, noppes, nada. Zolang het niet uit elkaar dondert en gerepareerd kan worden, vervangt de WBV niet zo snel wat, laat staan dat ze gaan renoveren. Dat kost teveel geld vinden ze.
Het was wel "verfrissend" om nu eens niet alleen van die VT wonen huizen te zien deze aflevering. En Daan: helaas woont een aardig deel van (ouder) Nederland zo.
Yasmin vroeg wat haar rechten waren mbt de gedateerde keuken en badkamer, ik kan zeggen: niks, nul, noppes, nada. Zolang het niet uit elkaar dondert en gerepareerd kan worden, vervangt de WBV niet zo snel wat, laat staan dat ze gaan renoveren. Dat kost teveel geld vinden ze.
Het was wel "verfrissend" om nu eens niet alleen van die VT wonen huizen te zien deze aflevering. En Daan: helaas woont een aardig deel van (ouder) Nederland zo.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
maandag 8 juni 2026 om 23:43
Je kunt het plafond toch overschilderen voor je de woning oplevert mocht de volgende huurder dat willen? Zolang je er woont zal het ze niet veel interesseren.Mutsje78 schreef: ↑08-06-2026 23:39Ik snap dat plafond in kleuren schilderen niet zo, WBV's worden daar niet zo heel gelukkig van omdat dit nogal smaakgebonden is.
Ik wil juist de keuken die er nu inzit niet vervangen omdat ik nu een los fornuis heb.
Als de huidige verhuurder de keuken zou vervangen krijg ik er 1 met het fornuis in het keukenblok. Dus praat ik niet over wat er mis mee is.
Mocht ik ooit meer geld hebben koop ik misschien zelf wel een keuken. Ik ga hier waarschijnlijk wel nog lang wonen.
Maar dat is een droom voor later. Een VTwonenhuis is dat niet, daar ben ik te rommelig voor en ik vind ze saai, voor mezelf dan.
dinsdag 9 juni 2026 om 18:49
Sommige woningbouwverenigingen interesseert dat niets hoor. In mijn huurcontract staat niets over kleuren of hoe ik het moet achterlaten.
Ik heb ook geen borg betaald.
En toen ik erin kwam was alles paars, inclusief houtwerk en plafonds..
dinsdag 9 juni 2026 om 19:07
Daar ben ik wel verbaasd over. Ik huur vrije sector maar dat staat vol met regels voor oplevering.
Ik wist overigens niet dat het programma alleen was voor woningbouw.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in