Instagramfamilies, deel 3
woensdag 26 februari 2025 om 12:27
Hier praten we over de verschillende families op instagram, sommigen zijn bekend van tv-programma’s.
Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.
Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
- thezhoufamily
- deviervankim
Mocht je om een of andere (vage) reden geblokt zijn, dan kun je de families hier evengoed bekijken www.storynavigation.com
Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.
Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
- thezhoufamily
- deviervankim
Mocht je om een of andere (vage) reden geblokt zijn, dan kun je de families hier evengoed bekijken www.storynavigation.com
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 11 juni 2025 om 10:35
Blijkbaar vindt zij dat niet. Nogmaals zou mijn keuze niet zijn.
Ik las net op haar insta dat ze er vragen over had gekregen en zegt ze dat de meiden er geen probleem mee hebben.
woensdag 11 juni 2025 om 10:45
Ik was ook 11 toen ik ongesteld werd (dan ben je vaak een van de eerste) en weet nog dat ik me kapot schaamde dat mijn moeder het had gedeeld met de moeder van mijn beste vriendin (die het zo te weten kwam). Nou hoeft dat niet te betekenen demeiden zich ook zo generen (ik hoop het niet), maar om het nou werkelijk met iedereen te delen is toch echt het andere uiterste. Onbekenden, (toekomstig) klasgenoten, je buren, echt, waarom zou je een 11-jarige dat willen aandoen?
woensdag 11 juni 2025 om 10:54
Een 11-jarige is te jong om de mogelijke consequenties in te schatten.poldervrouw schreef: ↑11-06-2025 09:52Ik ben geen AM fan maar wie zegt dat ze dit niet heeft besproken met de meiden? Misschien vinden ze het helemaal niet erg ? We zijn soms wel erg goed in het invullen van dingen. Niet dat ik het goedkeur , maar als ze het heeft gevraagd en ze zijn er oke mee..
Dus hun toestemming zegt eigenlijk niks.
woensdag 11 juni 2025 om 10:56
Al heeft ze het besproken, die meiden zitten op de basisschool, die hebben geen flauw idee wat het allemaal inhoudt en hoe “groots” het insta account van hun moeder is. Ze hebben zelf ook geen social media die kunnen echt niet overzien wat dit kán (ik zeg kan, want het hoeft natuurlijk niet) doen als ze eenmaal naar de grote school gaan. Dit gaat niet om taboes doorbreken, echt een slap verhaal vind ik dat, we leven niet meer in de jaren 40 er is echt geen taboe op menstruatie. Nee, dit gaat er om dat je je kinderen moet beschermen tegen eventueel pestgedrag en hun privacy hoort te respecteren.poldervrouw schreef: ↑11-06-2025 09:52Ik ben geen AM fan maar wie zegt dat ze dit niet heeft besproken met de meiden? Misschien vinden ze het helemaal niet erg ? We zijn soms wel erg goed in het invullen van dingen. Niet dat ik het goedkeur , maar als ze het heeft gevraagd en ze zijn er oke mee..
woensdag 11 juni 2025 om 12:01
Alsof je in dat gezin " nee" kunt zeggen en dan gerespecteerd wordt.....poldervrouw schreef: ↑11-06-2025 09:52Ik ben geen AM fan maar wie zegt dat ze dit niet heeft besproken met de meiden? Misschien vinden ze het helemaal niet erg ? We zijn soms wel erg goed in het invullen van dingen. Niet dat ik het goedkeur , maar als ze het heeft gevraagd en ze zijn er oke mee..
Wij Gerdsen hebben een door moe bedachte gedragscode, en daar wijken we niet vanaf.
Sterke elfjarige die daar tegenop kan.
Zelfs op de filmpjes hoor en zie je regelmatig verzet, maar AM ziet het niet, of wil het niet zien.
Giftige, onveilige situatie. Dat is het.
En dat zie je heel duidelijk bij oa Jim en Julia. En bij de tweeling. Overduidelijk!
woensdag 11 juni 2025 om 12:17
Geeekess schreef: ↑11-06-2025 12:01Alsof je in dat gezin " nee" kunt zeggen en dan gerespecteerd wordt.....
Wij Gerdsen hebben een door moe bedachte gedragscode, en daar wijken we niet vanaf.
Sterke elfjarige die daar tegenop kan.
Zelfs op de filmpjes hoor en zie je regelmatig verzet, maar AM ziet het niet, of wil het niet zien.
Giftige, onveilige situatie. Dat is het.
En dat zie je heel duidelijk bij oa Jim en Julia. En bij de tweeling. Overduidelijk!
Grotendeels eens. En veel wat ze deelt of zegt denkt ik wtf maar in dit geval vroeg ik het me af. Zou zomaar kunnen dat hun toestemming niet te overzien is qua effect. En dat die tweeling het niet snapt. Kan.
Ik vind het hele gezin “eng “
Qua hoe ze het doen
donderdag 12 juni 2025 om 14:14
donderdag 12 juni 2025 om 14:35
Ja, moeilijk te zeggen. Het komt erop neer dat ik het heel erg vind om te lezen dat kinderen voor zulke filmpjes gebruikt worden zonder dat ze daar bewust voor gekozen hebben. Dat kan m.i. pas als ze volwassen zijn, dus zo’n “ja de meiden zijn er oké mee” heeft eigenlijk geen waarde.
Ik weet niet of ik het zou doen, maar merk dat ik er elke keer van schrik hoe jonge en oudere kinderen als figurant in het gefilmde leventje van bepaalde mensen worden opgevoerd.
Mijn dochter heeft als kind een musicalproductie gedaan en mocht maar een paar optredens per jaar doen. Toch gek dat zo’n zaken niet voor insta/youtube gelden.
Ik weet niet of ik het zou doen, maar merk dat ik er elke keer van schrik hoe jonge en oudere kinderen als figurant in het gefilmde leventje van bepaalde mensen worden opgevoerd.
Mijn dochter heeft als kind een musicalproductie gedaan en mocht maar een paar optredens per jaar doen. Toch gek dat zo’n zaken niet voor insta/youtube gelden.
choca wijzigde dit bericht op 12-06-2025 14:36
Reden: Typo
Reden: Typo
0.47% gewijzigd
donderdag 12 juni 2025 om 15:29
Dat de kinderen niet ondervoed of verwaarloosd zijn dat klopt.
Dat wil echter niet zeggen dat het een veilig gezin is om in op te groeien.
Een hecht kluwen gezin, waar moeder enorm de nadruk legt op " wij" en " ons gezin", waar alles samen gedaan wordt, waar geen ruimte is voor afwijken van de gezinsnorm ( scouting, paardrijden, motoren) kan net zo veel of meer schade geven als ondervoeding of verwaarlozing.
Wanneer ik een Julia zie, of een Sam, of een Guus, of Sara en Suzanne, dan kan ik alleen maar hopen dat dit gedrag niet standaard is, maar dat het het effect is van moeders telefoon die hen doorlopend overal achtervolgd.
Dit iedere dag " zien" en er niet veel mee kunnen is wel heel ingewikkeld.
Een hecht kluwen gezin, waar moeder enorm de nadruk legt op " wij" en " ons gezin", waar alles samen gedaan wordt, waar geen ruimte is voor afwijken van de gezinsnorm ( scouting, paardrijden, motoren) kan net zo veel of meer schade geven als ondervoeding of verwaarlozing.
Wanneer ik een Julia zie, of een Sam, of een Guus, of Sara en Suzanne, dan kan ik alleen maar hopen dat dit gedrag niet standaard is, maar dat het het effect is van moeders telefoon die hen doorlopend overal achtervolgd.
donderdag 12 juni 2025 om 15:58
Eens, maar dan vind ik het nog steeds niet aan ons om daar een melding van te doen, en nogmaals wát zou je dan moeten melden.Geeekess schreef: ↑12-06-2025 15:29Dat de kinderen niet ondervoed of verwaarloosd zijn dat klopt.
donderdag 12 juni 2025 om 21:44
Wat maakt dat uit, het is toch lekker.
Wel verbaasd het mij weer hoe weinig ze op hun bord gekwakt krijgen. Vooral Jim en Guus hebben daar toch niet genoeg aan lijkt mij.
donderdag 12 juni 2025 om 22:48
Ik eet ook een ovenschotel zuurkool als het 27 graden is, zalig.
En ik vind het eten er daar vaak uitzien alsof het gepureerd is voor bejaarden ofzo. En dan wordt het ook nog zo op het bord gesmeten.
Ik vind het niet echt uitnodigend (om te) eten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 13 juni 2025 om 09:38
Ik ben weer verbaasd hoe AM van zo'n weekendje Londen en hele heisa kan maken. Een reisplanner met een boekwerk (!) voor het schema en haar tas inpakken lijkt ook wel een meerdagen project. Om 4 uur op en dan met het vliegtuig naar Londen (ik zou nooit gaan vliegen voor zo'n stukje). Ik ben er toevallig laatst met kind geweest . Ik zocht een paar dingen uit, gooide wat spullen in een tas (wat moet je nou helemaal mee als je 3 nachten in een hotel slaapt) en in de trein stappen maar. Bijna knap hoe ze dit weer weet neer te zetten alsof ze een wereldreis van 3 maanden gaat maken.Uilskuiken schreef: ↑13-06-2025 09:13Leuk een betaald weekend Londen samen met je schoonmoeder en schoonzus maar de consequentie is dat je nu de hele dag door gefilmd wordt, vreselijk!
Overigens snap ik ook niet dat je hier als 20-er zin in hebt. Zeker niet als je om half 4 op moet, dus de eerste dag ben je al heel gaar.
vrijdag 13 juni 2025 om 09:50
Dat hele Londen verhaal is toch een lachtertje ? Hoezo laat je dat organiseren ? Als er iets simpel is om te gaan doen is het wel Londen. Je boekt hotel, boekt de trein (of boot) en je gaat ? En dan je instapkaart niet snappen ?? Wat valt daar nou aan te snappen.. En hoe goed is dan je reis adviseur als je niet weet wat je mee mag aan bagage.
vrijdag 13 juni 2025 om 10:19
Ze hadden juist niet betaald voor ruimbagage dacht ik.poohtjesschrijft schreef: ↑13-06-2025 09:55ik begrijp vooral niet waarom ze met van die rugzakken aan het sjouwen zijn terwijl er voor 2x ruimbagage betaald is. Ze hebben geluk dat ze ermee door de douane zijn gekomen, maar ze moeten ook nog terug ...

vrijdag 13 juni 2025 om 12:09
Wel bizar dat AM dan weer schoondochters heeft die hierin mee gaan.Uilskuiken schreef: ↑13-06-2025 09:13Leuk een betaald weekend Londen samen met je schoonmoeder en schoonzus maar de consequentie is dat je nu de hele dag door gefilmd wordt, vreselijk!
Ik zou bedanken. Maar als Julia zou ik ook bedanken als het mijn moeder was.