Mede camperaars verzamelen!

25-06-2023 09:12 337 berichten
Goedemorgen!

Ik heb even rondgekeken op het forum maar kon eigenlijk niets vinden over campervakanties of mede camperaars. Het leek mij leuk om hier een topic over aan te maken en misschien elkaar kunnen helpen met reistips en campings/camperplaatsen, maar ook eventuele vragen over vignetten en tolbadges e.d.


Eigenlijk gewoon een gezellig kletstopic dus. Ik hoop dat er meerderen zijn die net zo enthousiast zijn als ik over campervakanties of weekendjes weg!

En mensen met een caravan uiteraard ook van harte welkom!

#campinglife :flirting:
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 25-06-2023 09:26
8.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg. Inmiddels al weer 8 jaar een camperaar dus al wel ervaring. Maar ik sta altijd open voor leuke ideeën.

Wat voor camper hebben jullie?
Vorig jaar zijn we in de zomervakantie met de camper 3.5 week naar Normandie geweest en daar langs de kust tot aan Mont Saint Michel gegaan.

Uiteraard de invasie stranden bezocht, de Amerikaanse begraafplaats, pointe d'Hoc, Etretat, Honfleur, St. Marie d'Eglise en Mont Saint Michel en meer plaatsjes langs de kust. Had nooit verwacht dat Normandie zo mooi was! We hebben een heerlijke vakantie gehad en konden zonder reservering overal terecht.

Nu dit jaar het plan voor Baskenland. San Sebastian, Bilbao en Santiago de Compostella staan op de lijst maar zoek naar andere plaatsen ertussen die dus echt de moeite van het bezoeken waard zijn. Via Google kan ik natuurlijk veel vinden maar dat zijn de "bekende" plaatsen. Misschien heeft iemand van jullie een tip voor een wat onbekendere plaats? We willen vanaf Nantes langs de Atlantische oceaan richting Spanje gaan. Dus Nederland-Nantes in 1 keer rijden en terug dan ook.

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen camper maar een caravan :flirting:
Voor iedereen een groene tuin
Pluma schreef:
25-06-2023 09:14
Ik volg. Inmiddels al weer 8 jaar een camperaar dus al wel ervaring. Maar ik sta altijd open voor leuke ideeën.

Wat voor camper hebben jullie?

Leuk!!

Wij hadden als eerste camper een ouwe heer gekocht, een hymer uit 1998. Hele fijne camper maar met een dwarsbed wat we eigenlijk niet ideaal vonden.

Als het goed is komt in juli de nieuwe camper, een McLouis MC4 met queensbed. We zijn er super blij mee!!!

En jullie?
GroenTuintje schreef:
25-06-2023 09:19
Geen camper maar een caravan :flirting:

Ook super leuk! Een tourcaravan of een stacaravan?

Campinglife vond ik vroeger altijd een beetje oudbollig maar dat was echt een verkeerd vooroordeel. Ik vind het heerlijk om mijn huisje op wielen bij me te hebben en vooral de vrijheid om te gaan en staan waar we willen spreekt mij enorm aan!
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-06-2023 09:21
Leuk!!

Wij hadden als eerste camper een ouwe heer gekocht, een hymer uit 1998. Hele fijne camper maar met een dwarsbed wat we eigenlijk niet ideaal vonden.

Als het goed is komt in juli de nieuwe camper, een McLouis MC4 met queensbed. We zijn er super blij mee!!!

En jullie?
Mooie camper, maar wat een geld kosten die dingen zeg :O
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-06-2023 09:22
Ook super leuk! Een tourcaravan of een stacaravan?

Campinglife vond ik vroeger altijd een beetje oudbollig maar dat was echt een verkeerd vooroordeel. Ik vind het heerlijk om mijn huisje op wielen bij me te hebben en vooral de vrijheid om te gaan en staan waar we willen spreekt mij enorm aan!
Een toercaravan :) gloednieuw gekocht 1,5 jaar terug. Ik vind het ook geweldig zo’n huisje op wielen. Heb hem lekker opgepimpt ook, zelfs een behangetje :mrgreen: en ja hij is nieuw maar dan nog :hihi:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
25-06-2023 09:23
Mooie camper, maar wat een geld kosten die dingen zeg :O

Ja bizar he? Ik had hem ook nooit kunnen kopen zo hoor. Eigenlijk door wat mindere omstandigheden kwam deze op ons pad. Voor mij echt iets van ieder nadeel heeft een voordeel.
GroenTuintje schreef:
25-06-2023 09:24
Een toercaravan :) gloednieuw gekocht 1,5 jaar terug. Ik vind het ook geweldig zo’n huisje op wielen. Heb hem lekker opgepimpt ook, zelfs een behangetje :mrgreen: en ja hij is nieuw maar dan nog :hihi:

Hahaha leuk is dat he? Je caravan of camper lekker helemaal eigen maken! En waar gaat jullie reis heen dit jaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-06-2023 09:25
Ja bizar he? Ik had hem ook nooit kunnen kopen zo hoor. Eigenlijk door wat mindere omstandigheden kwam deze op ons pad. Voor mij echt iets van ieder nadeel heeft een voordeel.
Okay, heb je hem voor minder kunnen kopen dan normaal?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-06-2023 09:27
Hahaha leuk is dat he? Je caravan of camper lekker helemaal eigen maken! En waar gaat jullie reis heen dit jaar?
Vorig jaar meerdere keren weggeweest in eigen land en België. Dit jaar ook België geweest en grote vakantie naar Duitsland :)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
25-06-2023 09:27
Okay, heb je hem voor minder kunnen kopen dan normaal?

Nee dat niet maar heb wat moeten verkopen waar geld van overbleef en samen met de inruil van de oude camper konden we deze kopen. Het is geen nieuwe camper hoor maar uit 2015.

In ieder geval nieuw genoeg om geen gezeik te hebben met de milieunormen bij grote steden. Dat hadden we met die andere wel, en als je dan bijvoorbeeld Parijs wil bezoeken is dat al lastig.
GroenTuintje schreef:
25-06-2023 09:28
Vorig jaar meerdere keren weggeweest in eigen land en België. Dit jaar ook België geweest en grote vakantie naar Duitsland :)

Oohhh ja Duitsland hebben we ook gekeken. De Romantische Strasse zou ik graag willen zien en een keer richting de Oostzee naar Rügen. Duitsland is echt een heel mooi land!
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-06-2023 09:30
Nee dat niet maar heb wat moeten verkopen waar geld van overbleef en samen met de inruil van de oude camper konden we deze kopen. Het is geen nieuwe camper hoor maar uit 2015.

In ieder geval nieuw genoeg om geen gezeik te hebben met de milieunormen bij grote steden. Dat hadden we met die andere wel, en als je dan bijvoorbeeld Parijs wil bezoeken is dat al lastig.
Okay dat is wel leuk ondanks iets noodgedwongen verkopen :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-06-2023 09:31
Oohhh ja Duitsland hebben we ook gekeken. De Romantische Strasse zou ik graag willen zien en een keer richting de Oostzee naar Rügen. Duitsland is echt een heel mooi land!
Wij gaan dus naar Rugen Oostzee :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
25-06-2023 09:38
Wij gaan dus naar Rugen Oostzee :mrgreen:

Nou... dan ben ik erg benieuwd naar je ervaringen! Als die positief zijn wellicht iets voor volgend jaar! De foto's zien er iig super uit op internet!
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-06-2023 09:39
Nou... dan ben ik erg benieuwd naar je ervaringen! Als die positief zijn wellicht iets voor volgend jaar! De foto's zien er iig super uit op internet!
Mijn moeder en schoonmoeder waren beide enthousiast, die zijn er meerdere keren geweest :) dus ben benieuwd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrisson, wij waren 2 weken geleden in Frans en Spaans Baskenland. Onze favoriete camping, 4 nachten gebleven ipv 1 nacht: camping Galdona in Mutriku. Met uitzicht op de Golf van Biskaje, koeien en paarden met bellen in het enorme weiland voor je deur en lieve familie die de boel bestiert. 20 minuten het bergpad af lopen en je bent op een heerlijk rustig strand.
Cochise schreef:
25-06-2023 09:56
MrsMorrisson, wij waren 2 weken geleden in Frans en Spaans Baskenland. Onze favoriete camping, 4 nachten gebleven ipv 1 nacht: camping Galdona in Mutriku. Met uitzicht op de Golf van Biskaje, koeien en paarden met bellen in het enorme weiland voor je deur en lieve familie die de boel bestiert. 20 minuten het bergpad af lopen en je bent op een heerlijk rustig strand.


Oohhh klinkt super! Bedankt voor de tip die ga ik zeker meenemen!
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-06-2023 10:02
Oohhh klinkt super! Bedankt voor de tip die ga ik zeker meenemen!
Graag gedaan. Baskenland is zo gaaf.
Zeker ook een bezoekje waard: Hondarribia, prachtig kustdorpje. En natuurlijk San Sebastian, zo'n mooie stad. Ga vooral doordeweeks als je geen zin hebt in enorme drukte.
We bezochten ook Zugarramurdi, in een prachtig wandelgebied, met de beroemde heksengrotten.
Cochise schreef:
25-06-2023 10:25
Graag gedaan. Baskenland is zo gaaf.
Zeker ook een bezoekje waard: Hondarribia, prachtig kustdorpje. En natuurlijk San Sebastian, zo'n mooie stad. Ga vooral doordeweeks als je geen zin hebt in enorme drukte.
We bezochten ook Zugarramurdi, in een prachtig wandelgebied, met de beroemde heksengrotten.

Dankjewel!
Ben je ook in Pamplona geweest? Hoorde dat dat ook zeker de moeite waard was! En ook met een camper? Kun je makkelijk terecht zonder reservering vooraf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamplona is geweldig! Fijne sfeer, lekker tapas eten. Vermijd Pamplona tijdens San Fermin (6-14 juli), dat is afschuwelijk. Veel dronken mensen op straat en alles is peperduur.
Tip aan de kust: Santillana del Mar, leuk historisch dorpje.
Gijon, mooie stad aan de kust.
Lekeitio, een tip die ik ooit hier op het Vivaforum las ;-)

En inderdaad Santiago de Compostela, wel heel toeristisch.
Andere mooie steden: Ponferrada met een kruisridderskasteel en Astorga met een bisschoppelijk paleis ontworpen door Gaudi.
Houd er wel rekening mee dat het vaak regent in Galicië (het is er niet voor niets zo groen ...).
Alle reacties Link kopieren Quote
Mrs Morrisson, jazeker, we waren met de camper, nou ja, een Ford Transit verlengde, verhoogde tot camper verbouwde bus. Pamplona zijn we niet geweest, volgend jaar vast wel. Reserveren hebben we nergens gedaan vanwege het voorseizoen
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamplona is absoluut de moeite waard
Ze hebben daar ook een mooie camperplaats. Tenminste, wij waren daar in 2018 of 2019 en toen was deze net nieuw. Hoe de camperplaats er nu bijstaat weet ik niet.

Wij zijn niet zo van die stedenbezoekers, maar Pamplona vonden wij gewoon fijn om te zijn.

Ondanks dat wij erg van natuur houden, vonden wij Rugen dan weer niet leuk. Erg overrated. Maar ja, dat is persoonlijk.

Wij rijden inmiddels 15 jaar camper. Toen een hagelnieuwe gekocht waar wij nog steeds met veel plezier mee rijden. Steden bezoeken wij niet vaak. Als we gaan overnachten wij meestal op een camping buiten de stad en gaan met het OV de stad in.

Namen van leuke dorpjes en stadjes vergeet ik altijd weer. Heb dus geen tips. De meren boven Bordeaux vonden wij ook fijn om te zijn. Frankrijk heeft veel moois te bieden, fijn camperland.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven