Entertainment alle pijlers

Into the wild

18-01-2010 22:43 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent de film? Het is mijn all time favorite! Vanavond zat ik weer te kijken, icm de soundtrack van Eddie Vedder. Nu zit ik met dikke tranen. En lees ik weer wikki's over Chris mc Candles. Een film heeft me nog nooit zo aangegrepen. Herkenbaar?
Ik vind hem ook prachtig, heb hem op dvd en erg vaak gekeken en elke keer weer ontroerd het mij en de muziek is werkelijk fantastisch, maakt de hele film in mijn ogen!

Maaruh, all time favorite?? De film is pas uit 2007, dus daar vind ik hem te jong voor.
Ik heb hem vorige week voor het eerst gezien en vond hem ook prachtig! Vooral het laatste stuk met de oude man die leer bewerkt. Erg mooi!
Heb 'm ook gezien en heb 'm ook op dvd. Prachtige film met prachtige muziek!
Hele goede film ja, was na afloop wel een beetje droevig...
Ik heb hem toevallig gisteren gezien! Ik vond hem ook heel ontroerend en authentiek. Waarom greep hij je zo aan?
Ga in therapie!
Ik heb deze film gister voor het eerst gezien! Hele mooie film, en ook echt een film om vaker te kijken.
Ik heb alleen het boek, film misschien maar eens kopen dan.
Ik heb hem laatst gezien.

Tijdens de film had ik er helemaal geen rekening mee gehouden dat het zo slecht zou einigen. Ik ging er vanuit dat het verhaal na afloop door hem was verteld. Dus wel een beetje een shock.

Leuke film, maar titanic, ghost en memento zijn toch echt mijn favorieten.
Is het boek mooi YetiMan? Geschreven door Chris mc Candles zelf tijdens zijn reis of een 'roman versie'?
Ja oh toch, ben ik dus niet alleen hiermee.. Ik ga morgen dvd halen. Laatst in het filmhuis gezien. Ik raak echt in een huilbui als ik de dechte foto's van mc candlles zie. Wat een verhaal zeg. Het raakt me echt.
Ik herken wel wat je schrijft zomerfreak. Heb een tijd terug de film gezien en ben nu voor de 2e keer t boek aan t lezen. Ook daarin zitten stukjes die me erg aangrijpen. Als je t boek nog niet gelezen hebt, zou ik t zeker doen. Geeft meer achtergrondinformatie, is overigens geen roman-achtig verhaal.

Maar wel boeiend!
quote:dubiootje schreef op 18 januari 2010 @ 22:54:

Ik heb hem toevallig gisteren gezien! Ik vond hem ook heel ontroerend en authentiek. Waarom greep hij je zo aan?

Ik heb geen idee waarom hij me zo aangreep. Nou tenminste... Ik wil me ook wel eens helemaal los maken van alles. (geloof niet dat ik daar alleen in ben)

Helemaal weg, los, maar ja... doe dat maar eens. En bij hem liep het ook errug verkeerd af.

De film doet iets met me, ik weet niet zo goed wat het is.

Hij had het lef, en ik niet. Dat zou het wel kunnen zijn? Maar hij ging ook dood toen ...
En dan die muziek van Pearl Jam! Eddie Vedder..Erg zwaar en mooi en goed ja....
Ik wil 'm heel graag zien.
Kan me helemaal vinden in je gedachtes bij de film zomerfreak. Erg aangrijpend, mooi, dapper en het zet je zeker aan het denken over hoe je zelf je leven leid, en of dat nou wel de 'beste' of 'grootste' manier is. Ofzoiets
Ja mooi!!
quote:sneezeweasel schreef op 18 januari 2010 @ 23:03:

Ik herken wel wat je schrijft zomerfreak. Heb een tijd terug de film gezien en ben nu voor de 2e keer t boek aan t lezen. Ook daarin zitten stukjes die me erg aangrijpen. Als je t boek nog niet gelezen hebt, zou ik t zeker doen. Geeft meer achtergrondinformatie, is overigens geen roman-achtig verhaal.

Maar wel boeiend!Ga ik zéker lezen! Dankjewel. Ik heb al alles gewikipediaad nadat ik de film gezien had. Omdat 't iets met me deed. Nu even bol.com checken dan. Voor Pearl Jam had ik sowieso al een zwak.. Maar het is een bijzonder verhaal zeg...
Hij had misschien wel t lef Zomerfreak, maar ergens was ie ook wel wreed. Kun je je voorstellen hoe afschuwelijk dit is geweest voor zijn familie. En onbezonnen ook nog, zonder goed materiaal Alaska intrekken. Ergens is t natuurlijk vragen om problemen. Maar ik moet zeggen t boeit me wel, want hoe kom je er toe om dat te doen.

Ik zat toevallig gisteren in oude dagboeken te bladeren en zo kwam ik bij de zomer van 1992. Zo bizar om te bedenken wat ik toen deed, terwijl hij daar in the middle of nowhere zat. Hmmm tja

zijn verhaal houdt mij dus ook bezig.
Het lied van de film vond ik trouwens ook prachtig! Heb het na de film meteen opgezocht en onder mijn favorieten gezet.
Off-topic: de foto van jouw avatar zomerfreak, is die van Sally Mann? Haar foto's vind ik ook erg tot nadenken aanzettend en ontroerend. Heb je de documentaire over haar wel eens gezien? Is ook een aanrader!
quote:Klontje schreef op 18 januari 2010 @ 22:56:

Is het boek mooi YetiMan? Geschreven door Chris mc Candles zelf tijdens zijn reis of een 'roman versie'?Nee, het boek is geschreven door Jon Krakauer, een soort bergsportjournalist (ook bekend van 'Into thin air' over 1996, het jaar dat veel mensen op Mt. Everest overleden). Het boek is redelijk feitelijk geschreven, maar in een erg goede en prettig leesbare stijl. Het verhaal zal vast op dat van de film lijken :P.
quote:sneezeweasel schreef op 18 januari 2010 @ 23:15:

Hij had misschien wel t lef Zomerfreak, maar ergens was ie ook wel wreed. Kun je je voorstellen hoe afschuwelijk dit is geweest voor zijn familie. En onbezonnen ook nog, zonder goed materiaal Alaska intrekken. Ergens is t natuurlijk vragen om problemen. Maar ik moet zeggen t boeit me wel, want hoe kom je er toe om dat te doen.

Dat is wat mij ook zo bezig hield na het zien van de film.
quote:YetiMan schreef op 18 januari 2010 @ 23:56:

[...]

Nee, het boek is geschreven door Jon Krakauer, een soort bergsportjournalist (ook bekend van 'Into thin air' over 1996, het jaar dat veel mensen op Mt. Everest overleden). Het boek is redelijk feitelijk geschreven, maar in een erg goede en prettig leesbare stijl. Het verhaal zal vast op dat van de film lijken :P.Ik zal het eens opzoeken, van 'Into thin air' heb ik eerder gehoord. Thanks!
Lijkt me een mooie film. Ik dacht alleen dat hij overleden was doordat de rivier te breed en snelstromend geworden was, maar de scriptschrijver van de film heeft een andere theorie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven