Entertainment alle pijlers

iPad-nitwit. Wat eh, kan ik er eigenlijk mee?

03-09-2012 16:05 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iPad gekregen, zomaar cadeau! Supertof natuurlijk! Eh, denk ik Want wat kan ik er eigenlijk mee?

Ik heb al ontdekt dat je hem kan gebruiken als ereader en dat vind ik heel leuk. Maar verder..? Ik ben totaal onbekend in de wereld van de apps.

Iemand nog leuke tips of goede adviezen?
Zeg maar Spijker.
Het ligt er een beetje aan wat je interesses zijn, er zijn heel veel leuke apps te vinden. Mijn ervaring is wel dat je voor de leukste apps vaak moet betalen.

Verder kun je gewoon surfen op internet, foto's bekijken, muziek luisteren, enzovoort.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
M'n eerste gedownloade ibook is overigens de ipad user manual
Zeg maar Spijker.
Ah, ik lees mee! Ik internet eigenlijk alleen met mijn Ipad namelijk, ook heel makkelijk, maar ik heb het idee dat ik allemaal leuke dingen mis...
Gewoon surfen. En het is handig voor google maps. En voor foto's, je kan 'm neerzetten als fotolijstje!

Apps gebruik ik eigenlijk helemaal niet op de iPad.

Veel plezier ermee!
Wij facebooken erop, checken de mail, zit op de viva app, spelen spelletjes zoals songpop, ruzzle, cut the rope, tap the frog en were is my water!

Verder wordt er RTL XL op gekeken en uitzending gemist!

Je kan ook vanalles opzkn op het internet!

Veel plezier ermee!
Wij hebben de iPad in eerste instantie voor ons zoontje, hij heeft autisme en er zijn heel veel educatieve apps voor kinderen met autisme.
Ga lekker in the Appstore shoppen!!

Trouwens, met Applegebruikers onderling doen we iMessagen!
Ik gebruik mijn laptop bijna niet meer doe alles op de iPad, zelfs Sinds kort schrijf ik mijn teksten (huiswerk) erop. Gaat erg goed.

Maar ook spelletjes en de Viva app. Natuurlijk, vind ne iedereen fijn, maar ik wel.
Kan iemand me even simpel uitleggen wat een app is?

Spelletjes zijn niets voor mij, ik ben echt geen spelletjestype. Ben wel groot fan van lezen (dus hoera; ereader) en geloof dat t ding ook allerlei dingen kan die ik nu met mn laptop doe.

Wie heeft ervaring met icloud, is dat echt zo supersimpel als de reclame doet voorkomen? (dus een aantekening maken op je ipad en verder kunnen werken op je laptop enz?)
Zeg maar Spijker.
quote:galadriel schreef op 03 september 2012 @ 16:14:

Ik gebruik mijn laptop bijna niet meer doe alles op de iPad, zelfs Sinds kort schrijf ik mijn teksten (huiswerk) erop. Gaat erg goed.

Welk programma gebruik je daarvoor? Dat notitieblok-achtige ding dat er standaard op zit? En kun je bestanden die je daarin maakt dan importeren (oid) naar old fashioned word op je laptop?
Zeg maar Spijker.
e-readerelectronisch bankieren (o.a. ING heeft een app)foto's opslaan, maar bijvoorbeeld ook een mooie diashow maken met iPhoto of iMoviemuziek luisterensurfentekstverwerken (bijvoorbeeld Pages)spelletjesencyclopediën (bijvoorbeeld van Nasa, maar ook het spijsverteringssysteem in 3D)het nieuwsshoppen (Amazon, thuisbezorgd, etc)reis-apps (lonely planets, tripit)Skypemailen en afspraken bijhoudenkookboeken/recepten appsyoutube
quote:Susan schreef op 03 september 2012 @ 16:12:

Wij hebben de iPad in eerste instantie voor ons zoontje, hij heeft autisme en er zijn heel veel educatieve apps voor kinderen met autisme.

Zoals?

Echt speciaal voor autisten, of voor alle kinderen, maar dan ook zeer geschikt voor autisten.
quote:spijk-er schreef op 03 september 2012 @ 16:15:

Kan iemand me even simpel uitleggen wat een app is?

Jeetje, nou er zit ook wikipedia op het ding, als je dat zou hebben gezocht, zou je dit hebben gevonden:

Een mobiele app of kortweg app (spreek uit: èp) is een kleine applicatie, die draait op een smartphone of een tablet, zoals een iPhone en iPad. Met behulp van een app is het mogelijk om eenvoudig extra functies aan een mobiel apparaat toe te voegen, zoals bijvoorbeeld WhatsApp. Waar een mobiele telefoon in eerste instantie vooral bedoeld was om mee te bellen en sms’en, zijn smartphones en tablets met behulp van applicaties uit te breiden tot multifunctionele communicatieapparatuur.

Er zijn vele apps verkrijgbaar met verschillende functies, zoals spelletjes, Buienradar.nl en Internetbankieren. De apps zijn verkrijgbaar op verschillende distributieplatformen, zoals App Store, Google Play, Windows Phone Marketplace en BlackBerry App World. Er zijn gratis en betaalde apps. Sommige apps zijn zowel in een gratis als in een betaalde versie verkrijgbaar. De betaalde versie laat dan bijvoorbeeld geen reclame zien en/of heeft de volledige functionaliteit.
DocsToGo, gebruik ik.

(weet niet of het gratis is)
quote:galadriel schreef op 03 september 2012 @ 16:16:

Zoals?

Echt speciaal voor autisten, of voor alle kinderen, maar dan ook zeer geschikt voor autisten.Nee, ook echt speciaal voor kinderen met autisme. Je moet even de (gratis) app 'Autism Apps' downloaden, daarin kun je de meeste apps die er zijn bekijken.
quote:Susan schreef op 03 september 2012 @ 16:18:

[...]

Nee, ook echt speciaal voor kinderen met autisme. Je moet even de (gratis) app 'Autism Apps' downloaden, daarin kun je de meeste apps die er zijn bekijken.Geweldig, ga gelijk even kijken.
Veel apps zijn overigens in het Engels, maar een aantal daarvan kun je zelf opnieuw inspreken/intypen.
Ik heb er ook sinds kort eentje.

Je kunt er de mooiste foto's mee maken,

Ik kijk er televisie op in bed of als mijn man iets anders wil zien.

Mijn zoon heeft er een heleboel apps opgezet, o.a.

Appie, recepten en bonusaanbiedingen van AH, Smulweb, ook recepten, patience en Sudoku, Nos nieuws, kranten, de Bijenkorf.

Ik bekijk forums, google earth en van alles op internet.

Er zit een adressenboek op en een notitieblok en een rekenmachine.

En je kunt er nog veel meer mee maar dat moet ik nog uitvinden.

Lezen doe ik liever op mijn ereader.
O ja, ik mail er mee en I Message is heel handig om met de kinderen te kletsen.
Spijk-er

Een App is een klein programmatje wat je kan downloaden in de Appstore. Deze kunnen gratis zijn of je moet er een bedrag voor betalen. Dit laatste kan varieren tussen 0,79 cent tot 15 Euro.

Zo'n app kan je gebruiken om een spelletje te spelen, tijdschrift te lezen, je boodschappenlijstje samenstellen bij de appie, leerspelletjes voor de kids, muziek spelen of zelfs een hele presentatie maken. Eigenlijk heel divers. Persoonlijk zit er wel een kwaliteitsverschil tussen de Apps. Wat ik vaak doe is kijk in de hitlijsten of ik probeer eerste de gratis versie (met beperkt aantal mogelijkheden) en als ik het dan echt leuk vind schaf ik het aan.

Wat ook altijd werkt is aan je collega, familie of buren vragen wat hebben jullie op je ipad. Dan kom je soms achter apps die je anders nooit had gevonden.

Laats zocht ik een timer om bij te houden hoe lang ik mijn tandenpoets. Blijk je daar ook een app voor te hebben die ook aangeeft welke kant je nu moet poetsen.

Sommige apps moet je voor betalen, die kan via je creditcard maar je kan ook zo'n prepaid kaart halen bij de Appie. Dat vind ik zelf makkelijker en veiliger (geef ik niet teveel uit).

Als je Ziggo, KPN of UPC internet hebt kan je vaak ook tv kijken via je ipad. Ideaal als je partner iets anders wilt zien dan jij (of in je slaapkamer geen tv hebt).

Veel plezier met je ipad
Ik gebruik de iPad vooral voor mijn werk. Heb iAnnotate PDF gedownload (moet je voor betalen maar is het waard) en daarmee kan je pdf bestanden gebruiken alsof het papier is. Dus onderstrepen, markeren, tekenen, schrijven, notities maken, bookmarks maken, heerlijk! Het scheelt me enorm veel papierwerk.

Ook is er van Citrix een App waardoor je thuis op je iPad in kan loggen in de kantooromgeving.

Notities e.d. schrijf ik in Evernote, die is gratis te downloaden in de App store. Als je dan een accountje aanmaakt wordt het ook automatisch gesynchroniseerd met de computer. Hetzelfde geldt voor DropBox, ook ideaal, en gratis.

iCloud is volgens mij alleen handig als je ook een MacBook of iMac hebt (dus computers van Apple). En dan ook alleen als je de programma's van Apple gebruikt (bv Pages of KeyNote).

Veel plezier met de iPad, en snuffel vooral rond in de App store!
Top apps zijn:

RTL 365

NOS Teletekst

Uitzendinggemsit

wappZapp

RTL XL

BBC I Player

Albert Heijen

HM

Ikea

Marktkraam (marktplaats)

Monopoly

Catan HD

Carcassonne

Cut the rope

Angry Birds

Rush Hour

Bingo Bash

The Sheeps

Pinterest
Maar is een app een soort internetpagina? Ik ga er vanavond mee puzzelen, maar ik weet gewoon even niet waar te beginnen! Heb ook nog nooit een smartphone gehad ofzo.

Kan je er foto's mee maken?!

En ik heb er overigens geen simkaart in, dus gebruik gewoon mn wireless internet. Kan je dan nog steeds communicatie dingen als whatsapp gebruiken? (dat is toch een soort gratis sms?)
Zeg maar Spijker.
Echt waarschijnlijk een héél domme vraag maar... 'de app store' is dat itunes?
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven