Entertainment alle pijlers

Katja Schuurman zwanger op 44 jarige leeftijd

14-02-2020 18:48 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze wilde graag een 2e kind, maar daarvoor moest ze stoppen met bepaalde medicijnen, dit interview was ergens vorig jaar, en nu is ze zwanger, en dat op haar leeftijd, ik vind het geweldig, zeker omdat hiermee weer veel theorieën en kansberekeningen omtrent 40+ vrouwen die zwanger willen worden zo de prullenbak in kunnen.

Dus Viva dames het kan wel zwanger worden rond je 45e.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
fashionvictim schreef:
14-02-2020 21:36
Ik heb zelf trouwens een kind op jongere leeftijd gekregen en een kind op late leeftijd (na mijn 40e) en ik ervaar echt geen enkel verschil in moederschap. Sommige dingen gaan nu makkelijker dan bij de eerste, andere zijn het zelfde, sommige dingen zijn moeilijker. Maar overall is het eigenlijk gewoon hetzelfde.

Het is net als fietsen. Zodra die baby er is zit je binnen 5 minuten weer gewoon in die babymodus alsof je het gisteren nog gedaan hebt.
Ja, zo ervaar ik het ook. Elk kind brengt zijn/haar eigen uitdagingen met zich mee, los van mijn leeftijd. Wel word ik steeds makkelijker, maar dat heeft meer met ervaring te maken dan met leeftijd. Ik hoef nu niet meer zo nodig volgens het boekje enzo.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Het is gewoon een feit dat vrouwen op die leeftijd een veel kleinere kans op een zwangerschap hebben. Katja heeft geluk, maar bij de meeste vrouwen rond die leeftijd lukt het niet zomaar.

Als je graag kinderen wilt, dan kun je daar beter op tijd en niet na je veertigste aan beginnen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-02-2020 10:13
Reden: quote OP verwijderd
43.68% gewijzigd
Hartstikke leuk hoor, het is haar zeker gegund.
Maar had zij het met drank niet heel gezellig gehad een tijdje terug in het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gun het haar van harte, en hoop oprecht dat ze een ongecompliceerde zwangerschap te gemoed gaat.
Maar erg verantwoord vind ik het niet.
Zwanger op je 45e.... Tjonge!
Bovendien staat ze straks als Sara op het schoolplein tussen al die jonge moeders,
leuk voor haar kind....
Alle reacties Link kopieren
Pink-nails schreef:
15-02-2020 07:44
Ik gun het haar van harte, en hoop oprecht dat ze een ongecompliceerde zwangerschap te gemoed gaat.
Maar erg verantwoord vind ik het niet.
Zwanger op je 45e.... Tjonge!
Bovendien staat ze straks als Sara op het schoolplein tussen al die jonge moeders,
leuk voor haar kind....
Ik denk dat de meeste vrouwen nog steeds jaloers zullen zijn op haar fitte lijf.

Wat een gezeur hier weer.
Alle reacties Link kopieren
Haar fitte lijf mag er zeker zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat het geen risico is om op je 45e nog zwanger te worden...
Alle reacties Link kopieren
Wat een vooroordelen. Het leven loopt zoals het loopt en niet alles is te plannen. Ik kom vaker thuis bij gezinnen waarvan de moeder de 40 al is gepasseerd. Vorig jaar nog bij een vrouw van 49 zelfs (ja zelf zwanger geworden, eerste kindje, geen ivf) Ik heb geleerd daar niks van te vinden en gewoon blij te zijn voor ze. Het kindje was vast heel gewenst denk ik dan en zal in liefde groot worden.

En Katje is niet achterlijk he en heeft al een dochtertje.
Waar iedereen zich al mee bemoeit.

Kortom: gefeliciteerd Katja met je zwangerschap. Ik gun je een wolk van een baby straks.
Alle reacties Link kopieren
Flower350 schreef:
15-02-2020 06:02
Hartstikke leuk hoor, het is haar zeker gegund.
Maar had zij het met drank niet heel gezellig gehad een tijdje terug in het vliegtuig.
Ja? En dan?
Ik heb wel ergere dingen gedaan als mens. Boeiend.
Ik neem aan dat ze nu ze zwanger is niet meer drinkt.
Al dat geroddel, bah!
huisduif schreef:
14-02-2020 18:50
Dus als het 1 iemand lukt kunnen alle theorieën over boord?

Het lijkt mij verschrikkelijk om als kind zo'n oude moeder te hebben. Het had je oma kunnen zijn.
Dit ja. Ze doet gewoon 'n Rob de Nijsje uit egoistische motieven, ipv dat ze denkt aan dat kind wat met zo'n ouwe moeder zit opgescheept. En volgens mij speelt er bij haar ook al iets psychisch wat erfelijk kan zijn, plus nog een verhoogde kans op autisme als je zo oud nog een kind produceert...
Snouth schreef:
15-02-2020 07:52
Ik denk dat de meeste vrouwen nog steeds jaloers zullen zijn op haar fitte lijf.
Het één heeft toch niets te maken met het ander?
Avena schreef:
14-02-2020 20:57
Uiteindelijk mag iedereen altijd zelf weten of en wanneer hij of zij zich voortplant of niet. Maar anderen mogen daar ook iets van vinden. Als het omgedraaid was (vader 44 en moeder 31) had je er niemand over gehoord. Daar vind ik dan weer wat van.

Eberhard van der Laan kreeg zijn tweede setje kinderen op de leeftijd van 50, 52 en 54 jaar. De man rookte, dronk stevig, had flink overgewicht en sliep misschien vijf uur per nacht. De kans dat je kinderen dan jong hun vader gaan verliezen, is aanzienlijk. Ik vond dat egoïstisch. Dat vond ik overigens allang voordat de man ziek werd. Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat iemand hier iets van vond.
Boven de 40 vind ik persoonlijk ook veel te oud voor een man. Dat je als man dan nog raak kunt schieten wil niet zeggen dat je dat ook maar moet doen. Het gaat er om wat je nog aan je kinderen te bieden hebt en tegen de tijd dat zij leuk volwassen zijn zit de vader al vol in zijn aftakelingsproces.

Nu heeft Katja blijkbaar een toyboy van begin 30 gescoord, maar hoe groot is de kans dat dit een blijvertje is?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-02-2020 08:02
Het één heeft toch niets te maken met het ander?
Ik reageer op dat ze dan tussen de jongere moeders op het schoolplein staat.

Ik vind dat zo’n onzin. Mijn eigen moeder was al snel zo dik en krakkemikkig dat ze nooit wat met me kon ondernemen. Nooit een keer wandelen, winkelen, wat dan ook. En die was toch echt 10 jaar jonger dan Katja toen ik werd geboren. Leeftijd maalt daarin niet het grootste verschil.

En risico op een niet gezond kind is groter, maar hey de beslissing om een kind te verwekken heeft ze eerder genomen. Ik neem voor het gemak aan dat ze alle testen wel heeft gedaan voordat het nieuws naar buiten bracht. Dus nu groeit er een kind in een fit, maar iets ouder lijf.... ik snap jullie probleem echt niet.
Snouth schreef:
15-02-2020 08:17
Ik reageer op dat ze dan tussen de jongere moeders op het schoolplein staat.

Ik vind dat zo’n onzin. Mijn eigen moeder was al snel zo dik en krakkemikkig dat ze nooit wat met me kon ondernemen. Nooit een keer wandelen, winkelen, wat dan ook. En die was toch echt 10 jaar jonger dan Katja toen ik werd geboren. Leeftijd maalt daarin niet het grootste verschil.

En risico op een niet gezond kind is groter, maar hey de beslissing om een kind te verwekken heeft ze eerder genomen. Ik neem voor het gemak aan dat ze alle testen wel heeft gedaan voordat het nieuws naar buiten bracht. Dus nu groeit er een kind in een fit, maar iets ouder lijf.... ik snap jullie probleem echt niet.
Op het schoolplein zal het nog niet uitmaken idd (als ze dat al niet door een nanny laat doen). Er worden tegenwoordig zoveel kinderen door hun oma naar school gebracht. Bovendien ziet Katja er natuurlijk nog uit als 'n lekker ding. Het gaat mij er meer om als dat kind opgegroeid is en dan als volwassene met z'n ouders dingen wil kunnen ondernemen. Half in de 70 worden mensen snel oud, zelfs als ze altijd fit waren. De ouderdom slaat toch echt wel toe.
Belladonna- schreef:
15-02-2020 08:00
Ja? En dan?
Ik heb wel ergere dingen gedaan als mens. Boeiend.
Ik neem aan dat ze nu ze zwanger is niet meer drinkt.
Al dat geroddel, bah!
Daar doelde ik niet op.
Ze was al zwanger toen ze het zo gezellig had met drank op in het vliegtuig.

En dat geroddel krijg je nou eenmaal als je een bekende Nederlander ben.
Ik zou vooral de combinatie van haar leeftijd en psychische problemen als zorgwekkend zien. Al zit ze in een luxe positie, is ze vast omringd door genoeg mensen en hebben ze geld voor alle hulp in de wereld. Maar toch een moeder met psychische problemen is op zichzelf al zwaar voor een kind. En mijn gevoel zegt dat een 50 jarige moeder met een kind van 5 minder kan hebben dan een 40 jarige moeder met een kind van 5.

Maarja er zijn wel meer situaties waarin ik persoonlijk geen kind zal willen krijgen. Als het kind gezond is zal het hem/haar vast aan weinig ontbreken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-02-2020 08:21
Op het schoolplein zal het nog niet uitmaken idd (als ze dat al niet door een nanny laat doen). Er worden tegenwoordig zoveel kinderen door hun oma naar school gebracht. Bovendien ziet Katja er natuurlijk nog uit als 'n lekker ding. Het gaat mij er meer om als dat kind opgegroeid is en dan als volwassene met z'n ouders dingen wil kunnen ondernemen. Half in de 70 worden mensen snel oud, zelfs als ze altijd fit waren. De ouderdom slaat toch echt wel toe.
Zoals ik al schreef, daar is leeftijd nog steeds niet de beste graadmeter van.
De opa van mijn man is 12 jaar ouder, maar stukken fitter dan mijn ouders.

Toevallig zat Sammie bij mijn dochter op een aantal clubjes en weet ik dat zijzelf of Thijs altijd hun kind bracht en haalde. Dus dat ze alles uitbesteden valt ook wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
15-02-2020 00:43
Het is gewoon een feit dat vrouwen op die leeftijd een veel kleinere kans op een zwangerschap hebben. Katja heeft geluk, maar bij de meeste vrouwen rond die leeftijd lukt het niet zomaar.

Als je graag kinderen wilt, dan kun je daar beter op tijd en niet na je veertigste aan beginnen.
Katja heeft vooral ook een jongere vent. 44 en 31 is een heel ander verhaal qua vruchtbaarheid dan een stel van 44 en 50.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
15-02-2020 08:54
Katja heeft vooral ook een jongere vent. 44 en 31 is een heel ander verhaal qua vruchtbaarheid dan een stel van 44 en 50.
Right...
Katja is een verstandige vrouw,
die zal wel weten wat ze doet, toch? :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Leuk experiment, ik ben benieuwd of het goed gaat, chazia mourali werd ook rond die leeftijd moeder.
Mijn oma kreeg de laatste van tien kinderen ook toen ze 44 was geloof ik, ze zijn allemaal gezond.
Ik zou het niet aandurven maar vind het wel interessant om te volgen!
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
15-02-2020 09:03
Leuk experiment, ik ben benieuwd of het goed gaat, chazia mourali werd ook rond die leeftijd moeder.
Mijn oma kreeg de laatste van tien kinderen ook toen ze 44 was geloof ik, ze zijn allemaal gezond.
Ik zou het niet aandurven maar vind het wel interessant om te volgen!
Vroeger gebeurde het zo vaak dat mensen moeder en oma tegelijk werden. Ook werd er gezegd dat de baarmoeder op een gegeven moment moe was en er dus geen gezonde kinderen meer uitkwamen en had de laatste vaker een afwijking/werd stil geboren.
Maar tegenwoordig kun je dat (bijna) allemaal screenen.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
15-02-2020 09:08
Vroeger gebeurde het zo vaak dat mensen moeder en oma tegelijk werden. Ook werd er gezegd dat de baarmoeder op een gegeven moment moe was en er dus geen gezonde kinderen meer uitkwamen en had de laatste vaker een afwijking/werd stil geboren.
Maar tegenwoordig kun je dat (bijna) allemaal screenen.
Een gezin in het programma een huis vol heeft ook als laatste baby een zorgenkindje gekregen dacht ik, die moeder was er wel dol op gelukkig maar dat lijkt me wel heftig bovenop 15 andere kinderen als toetje een kind dat nooit zelfstandig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
14-02-2020 21:19
Haar leeftijd hoeft geen probleem te zijn voor het ouderschap, maar wat ik van haar meekrijg is zij niet bepaald een baken van stabiliteit: bipolair, dwangneurose, snuift, en ging ze niet naar Zuid Afrika voor een of andere verslaving?
Wat ze precies deed in Zuid Afrika weet niemand. Maar op de terugweg ging ze aan de zuip in het vliegtuig en zou ze haar buurman besprongen hebben. Het eerste ontkent ze niet, wel dat ze seks zou hebben gehad in de lucht. Haar gedrag was in elk geval zo storend dat ze een waarschuwing heeft gehad van de KLM.
Toen was ze dus kennelijk 6 weken zwanger. En dan zet je het op een zuipen?
Sindsdien horen we niks meer van Freek.
.
impala schreef:
15-02-2020 09:16
Wat ze precies deed in Zuid Afrika weet niemand. Maar op de terugweg ging ze aan de zuip in het vliegtuig en zou ze haar buurman besprongen hebben. Het eerste ontkent ze niet, wel dat ze seks zou hebben gehad in de lucht. Haar gedrag was in elk geval zo storend dat ze een waarschuwing heeft gehad van de KLM.
Toen was ze dus kennelijk 6 weken zwanger. En dan zet je het op een zuipen?
Sindsdien horen we niks meer van Freek.
Misschien wacht hij eerst de vaderschapstest af.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-02-2020 09:22
Misschien wacht hij eerst de vaderschapstest af.
Als het kind niet uit een reageerbuis komt lijkt dat me heel verstandig. (En zo wél mischien ook wel. Er gebeuren zoveel gekke dingen als Katja in de buurt is :))
impala wijzigde dit bericht op 15-02-2020 09:30
0.86% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
15-02-2020 08:22
Ik zou vooral de combinatie van haar leeftijd en psychische problemen als zorgwekkend zien. Al zit ze in een luxe positie, is ze vast omringd door genoeg mensen en hebben ze geld voor alle hulp in de wereld. Maar toch een moeder met psychische problemen is op zichzelf al zwaar voor een kind. En mijn gevoel zegt dat een 50 jarige moeder met een kind van 5 minder kan hebben dan een 40 jarige moeder met een kind van 5.
En ik lees op dit forum altijd dat een tweede kind zoveel meer stress geeft dan 1 kind. Waarom heeft ze het daar niet bij gelaten, gezien haar psychische gesteldheid, en haar handen dichtgeknepen dat het goed gaat met haar dochter ?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven