Entertainment alle pijlers

Komen eten

31-01-2011 11:10 1102 berichten
Vanavond start er om 20.00 uur op SBS6 een nieuw kookprogramma; 'Komen eten'.

Mijn TV-gids zegt hierover het volgende:

'Gastvrije mensen ontvangen willekeurige landgenoten voor een kijkje in hun huis en leren elkaar zo steeds beter kennen. Aansluitend serveert de bewoner zijn gasten een zelfgemaakt culinair hoogstandje'.

Een soortgelijk programma is al eens eerder uitgezonden, onder de naam 'Smaken verschillen'.

Het lijkt me leuk, en ik ga ook kijken. Ik hoop alleen wel dat de nadruk op het koken en eten komt te liggen, en niet op het rondneuzen in andermans spullen, zoals destijds in dat andere programma.

We gaan het meemaken, wie kijkt er mee?
Alle reacties Link kopieren
wat herhaal ik dan zotte lotte
is lotte gone gone with the wind
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 februari 2011 @ 09:25:

Weet je Niels, je bent niet zomaar op Viva gekomen, je zal wel gegoogled hebben. Nou kijk dan ook op de andere topics waar ik en andere reageren, bijv. x-factor. Helse buren, Topchefts, of wat dan ook op de entertainmentpijler.

We kijken het programma en we geven onze mening wat we zien. Als er een kandidaat meeschrijft vind ik het echt geweldig, alleen kan ik dan niet geheel mijn echte mening geven omdat ik iemand niet wil kwetsen.

Ook bij jou. Maar vanaf dag 1 hier ben je negatief over Gert, ook in de filmpjes kwam je nou niet sympathiek over. Maar ik geef je uiteraard de voordeel van de twijfel dat er veel geknipt is.

Blijft staan dat je toetje sucks.

En ik ken heel wat forummers irl maar al klikt het niet in het echie, ik zou nooit zo over ze praten op het forum. Dat is het verschil.

Over een tv programma praten vind ik niet erg, maar mensen die ik irl ken zou ik zelf nooit zo over praten.

Pfffff, nou fijne avond.Eens met MV
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou, ik ben benieuwd naar het niveau van de komende week...

Wel weer leuk, een nieuwe groep.
Ik vond Bernou het meest intrigerend en leuk dat ze gewonnen heeft.Hoeveel studenten zouden er zo gezond eten vraag ik me af

En Sandra vond ik de grootste zeurkous, lijkt me geen leuke gast aan tafel, krijg je via via pas te horen dat het eigenlijk toch niet zo lekker was als wat ze aan tafel zei.
Iets is beter dan iets.

Misschien kun je nu beter met je vader/broer/buurman/beste vriend/minnaar/ alter ego of whatever Nelis van je is naar buiten gaan, rondjes rijden op de scootert ofzo, dan hier steun en bijstand geven want dat is zo mogelijk nog zieliger en sneuer dan wat Nelis doet. Veels te mooi weer joh!

Fijne zondag!quote:sharony116 schreef op 20 februari 2011 @ 11:48:

hoezo omdat ik het met m eens ben ik snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken om 1 woord

het is beter als wijf
En inderdaad on topic erg benieuwd naar de komende week. (En MV is leuk.)
quote:Siss schreef op 20 februari 2011 @ 13:28:

Iets is beter dan iets.

Misschien kun je nu beter met je vader/broer/buurman/beste vriend/minnaar/ alter ego of whatever Nelis van je is naar buiten gaan, rondjes rijden op de scootert ofzo, dan hier steun en bijstand geven want dat is zo mogelijk nog zieliger en sneuer dan wat Nelis doet. Veels te mooi weer joh!

Fijne zondag!

[...]

Oh ja ik vond Mieke ook leuk trouwens!

Fijn trouwens dat Niels haar een simpel huisvrouwtje met teveel tijd noemt, Mieke zegt zelf dat ze niet genoeg heeft aan 24 uur in een dag. Als er nou iemand simpel was deze week
Ook benieuwd naar komende week. Ik moest even wennen aan het concept maar vind het toch wel leuk. Met de opmerkingen van Nelis in mijn achterhoofd hoe het gaat met de instructies van programmamakers kijk ik er wellicht toch met iets andere ogen naar, maar niet minder leuk (behalve dan het rondsnuffelen in elkaars huis)
In geval van forummers op n soort 'search and destroy' missie rest m.i. slechts de aktie 'staf and ignore'.
Naar aanleiding van dit, en een ander topic, moest ik uiteraard mijn nieuwsgierigheid bevredigen. Dat ik me daarvoor door 5 afleveringen van Komen Eten moest worstelen op uitzending gemist, is wat minder.

Ik vond eigenlijk 4 van de kandidaten wel oké, alleen die Sandra.......wat een vreemd mens.

"Ik ben gek op kabeljauw" en "ik lust geen vis???" Ik proef niet wat jullie proeven? Komt op mij over dat je smaakpapillen verpest of grotendeels afwezig zijn .

Die pijnboompitten fetisj van haar is ook een beetje raar. In mijn optiek is het concept van Komen Eten dat je eet wat anderen mensen “normaal” eten, en niet dat je alles onder de pijnboompitten verbergt zodat het jouw smaak wordt.

En dan die schoenen uit bij Sandra zelf thuis, maar bij een ander ermee op bed gaan liggen, ze heeft wat last van een dubbele moraal geloof ik.

Het voor en hoofdgerecht van Niels sprak mij wel erg aan, maar goed ik ben een kaasjunkie, dus alles met kaas is wat mij betreft goed.

De vlaflip vond ik niets, maar ik eet geen vla en pudding. Ook met milkshakes doe je me geen plezier, en dit komt niet eens door de smaak, maar de structuur.

Bernou heeft voor een studente ook heel mooie gerechten neergezet.

De wortelcake ben ik erg benieuwd naar, misschien ga ik zelf ook proberen zo een baksel te maken.

Gert heeft zijn best gedaan, maar eendenborst hoort m.i. echt rosé te zijn en niet doorbakken.

De bedoeling van zijn nagerecht was goed, maar vond het er niet echt geweldig uitzien.

Mieke vond ik goed kunnen koken, leuk mens verder, maar iedere keer als ik haar zag moest ik denken aan Beeker van The Muppets , en dan met name haar mond.

Eigenlijk vond ik dat iedereen goede gerechten heeft gemaakt, maar Sandra had beter niet mee kunnen doen.

Om even verder te gaan in het vergelijken met Muppets:

Mieke

Sandra

Bernou

Gert

Niels

“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Kuzu schreef op 20 februari 2011 @ 13:18:

Nou, ik ben benieuwd naar het niveau van de komende week...

Wel weer leuk, een nieuwe groep.

Ja inderdaad, wat zal deze week ons brengen?

@ Tickel, ik heb zo moeten lachen om je Muppets
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
geweldig die muppets! zie de gelijkenis

Leuk om weer een nieuwe groep te zien vanavond!

zou er weer een deelnemer meeschrijven hier?
Lijkt een leuke groep! En die mosterdsoep ziet er goed uit....
Ik ben heeeel snel met oordelen en als ik eenmaal een mening heb over iemand veranderd die niet snel..

Dus eind van de week moet ik even kijken of ik inmiddels alsnog anders denk...

Evelien vind ik een wijsneus, vind haar irritant overkomen.

De oudere vrouw lijkt me wel aardig.

Frank lijkt me erg lief, zacht.

Oet weet ik niet, beetje een pussy.

De donkere vrouw komt ook wel vriendelijk over.
Schepte hij het ijs nou met een soeplepel?

Leuke groep wel.

Gelukkig had niemand een bladerdeeg-allergie.
Nee, dat was een echte ijsscheplepel
Niemand die kijkt?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Jawel! Maar het was een beetje een nietszeggende aflevering..

Maar dat kan ook komen door al dat gedoe van vorige week!

Ben wel benieuwd naar morgen,misschien weer wat meer actie.
Ik kijk het nu.

Vind Tea een lieve vrouw, ze doet me denken aan de buurvrouw van mijn ouders. Een heel lief mens, beetje zenuwachtig maar verder geen kwaad erin.

Evelien vind ik nog steeds irritant, betweterig.

Oet vind ik een zemel.

Stephanie wel aardig.

Frank wel aardig met bitchy kanten.
Ach gut, die Thea.

Ze deed enorm haar best.

Maar die soep zag er inderdaad niet uit. Het oog wil ook wat hoor.

Schattig, dat toetje met die sterretjes.

En Oet (wat is dat trouwens voor náám?!) houdt niet van toetjes, maar vrat hier bijkans z'n vingers bij op.

Dus Oet, wat is het nou? Houd je nu wél of niet van toetjes!

Morgen wordt het een lekkere bende, als ik het voorstukje zo zag.
Ik kan me ook niet voorstellen trouwens dat Oet getrouwd is met een vrouw.

Vind dat hij ontzettend gay overkomt.

Niet dat daar wat mis mee is, zeker niet, maar Kuzuman en ik waren echt verbaasd toen die voice over zei dat Oet getrouwd is.
Thea deed haar best naar echt culinair koken vind ik het niet: leg zalm in ovenschaal, doe er pesto van Bertolli over en slagroom: klaar! Ook toetje is niet echt culinair. Maar voor een vrouw van haar leeftijd wel leuk dat ze zulke dingen maakt.
Ps Oet is getrouwd met een man. Dat kan niet anders. Welke vrouw trouwt er met een nicht die bij de Douglas werkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven