Kopen zonder kijken 2025 (geen spoilers!)
zaterdag 22 maart 2025 om 11:59
Komende maandag begint Kopen zonder kijken weer!
Het seizoen zal anders dan anders zijn, want presentator Martijn Krabbé kon door zijn ziekte niet bij alle opnames zijn.
Wie gaat er ook kijken?
Ik hoop op meer diversiteit in de kandidaten, andere samenstellingen zouden ook fijn zijn. Bijvoorbeeld een single zonder kinderen met een "laag" budget. Of ouderen. Of gewoon even iets anders dan 2 yuppen met 2,67 kind (of een tweede op komst) met een budget van 5 ton, op zoek naar een karakteristieke woning (lees: jaren 30 woning) met een tuin op het zuiden en als het even kan, een tweede badkamer.

Het seizoen zal anders dan anders zijn, want presentator Martijn Krabbé kon door zijn ziekte niet bij alle opnames zijn.
Wie gaat er ook kijken?
Ik hoop op meer diversiteit in de kandidaten, andere samenstellingen zouden ook fijn zijn. Bijvoorbeeld een single zonder kinderen met een "laag" budget. Of ouderen. Of gewoon even iets anders dan 2 yuppen met 2,67 kind (of een tweede op komst) met een budget van 5 ton, op zoek naar een karakteristieke woning (lees: jaren 30 woning) met een tuin op het zuiden en als het even kan, een tweede badkamer.

dinsdag 6 mei 2025 om 12:45
In eerste instantie vond ik ze leuk spontaan, maar later veranderde dat bij mij naar te hyper. Ik moest wel lachen om het beperkte zoekgebied. Na vorige afleveringen waarin ongeveer het hele gebied tussen Amsterdam en Amersfoort in aanmerking kwam.
Coffee is never my cup of tea
dinsdag 6 mei 2025 om 13:46
Ik vond het geen leuk stel. Bij haar leek die glimlach wel vreselijk hard in haar gezicht geboetseerd te zijn. Alsof ze niet normaal 'gewoon' kon doen. En als ik dan achteraf lees dat ze overspannen was en hun relatie er bijna aan onderdoor ging, denk ik echt, wie hou je voor de gek met je enorm overdreven heppie de peppie kijk ons eens een leuk levendig stel zijn. Maar goed, het programma gaat natuurlijk niet over deelnemers afzijken
Ik vond het een heel leuk huis voor ze.

Ik vond het een heel leuk huis voor ze.
dinsdag 6 mei 2025 om 14:25
Ik had het precies andersom. Eerst vond ik ze super irritant. Maar omdat ik in slaap was gevallen heb ik de uitzending nog een keer gekeken en toen vond ik ze juist wel leuk.Marianneke schreef: ↑06-05-2025 12:45In eerste instantie vond ik ze leuk spontaan, maar later veranderde dat bij mij naar te hyper. Ik moest wel lachen om het beperkte zoekgebied. Na vorige afleveringen waarin ongeveer het hele gebied tussen Amsterdam en Amersfoort in aanmerking kwam.
Pas na afloop besefte ik mij dat ik met haar op school heb gezeten en heb gewerkt. Ik herinner me haar heel anders. Rustiger.
Vond het wel heel leuk hoe blij hij was met z'n winkeltjes.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dinsdag 6 mei 2025 om 14:30
dinsdag 6 mei 2025 om 14:33
dinsdag 6 mei 2025 om 15:08
dinsdag 6 mei 2025 om 20:25
dinsdag 6 mei 2025 om 20:28
Ik vond het wel leuke mensen en het appartement ook heel leuk geworden! Leuk dat ze niet heel veel eisen hadden.
Wel heel veel geld voor dit appartement maar al wel de realiteit zijn.
Wat doen ze voor werk, ik heb het begin gemist. Zij in de horeca zag ik even en hij?
550.000€ hypotheek is echt wel veel. Ik zou stress krijgen van zulke hoge lasten.
Wat doen ze voor werk, ik heb het begin gemist. Zij in de horeca zag ik even en hij?
550.000€ hypotheek is echt wel veel. Ik zou stress krijgen van zulke hoge lasten.
dinsdag 6 mei 2025 om 20:39
Peter (44) en Winny (41) kopen een huis zonder te kijken: 'Ik schrok me te pletter' https://www.rijnmond.nl/nieuws/2001833/ ... redArticle #rijnmond #rtvrijnmondxiongmao schreef: ↑06-05-2025 20:28Ik vond het wel leuke mensen en het appartement ook heel leuk geworden! Leuk dat ze niet heel veel eisen hadden.
dinsdag 6 mei 2025 om 21:38
Ja, dat gezicht is heel bijzonder. Komt op mij heel gemaakt enthousiast over. Ik zou alleen daar al moe van worden om mijn gezicht constant zo in de plooi te houden.AnAppleADay schreef: ↑06-05-2025 21:03Ik ben nu aan het kijken maar ik krijg een beetje plaatsvervangende hoofdpijn van haar constante opgetrokken frons.
dinsdag 6 mei 2025 om 22:55
Ja, ik ging ook steeds meefronsen. Zijn dat haar wenkbrauwen, of de frons zelf?AnAppleADay schreef: ↑06-05-2025 21:03Ik ben nu aan het kijken maar ik krijg een beetje plaatsvervangende hoofdpijn van haar constante opgetrokken frons.
Ze zag er echt leuk uit, mooi koppie, echt leuke vrouw om te zien, maar die frons vond ik ook opvallend.
Ik hoop dat ze er zelf geen last van heeft
Maar zo leuk dat ze zo blij waren, ik zou er ook zo willen wonen. Gegund! Leuk stel
woensdag 7 mei 2025 om 00:01
Een budget van 5,5 ton betekent niet een hypotheek van 5,5 ton. Ze hebben een koophuis dus er zal vast overwaarde zijn (aanname). En wie weet ook nog eigen geld (spaargeld) of andere financiële meevallers.xiongmao schreef: ↑06-05-2025 20:28Ik vond het wel leuke mensen en het appartement ook heel leuk geworden! Leuk dat ze niet heel veel eisen hadden.
woensdag 7 mei 2025 om 06:50
Ja op sommige momenten was haar voorhoofd even ontspannen en dan zag ze er heel mooi uit.loulou39 schreef: ↑06-05-2025 22:55Ja, ik ging ook steeds meefronsen. Zijn dat haar wenkbrauwen, of de frons zelf?
Ze zag er echt leuk uit, mooi koppie, echt leuke vrouw om te zien, maar die frons vond ik ook opvallend.
Ik hoop dat ze er zelf geen last van heeft.
Maar zo leuk dat ze zo blij waren, ik zou er ook zo willen wonen. Gegund! Leuk stel
Niet dat het daarom gaat want ik dacht vooral steeds: dat moet toch hoofdpijn geven?
Ik vermoed dat het ook wel te maken had met het feit dat ze overspannen en enorm gestresst was, want als dit permanent zo is dan zou ik in haar geval echt direct voor de Botox gaan.
Niet vanwege het cosmetische maar vooral vanwege de spanning en hoofdpijn.
Maar goed, misschien heeft ze er weinig last van. Of het is nu helemaal verdwenen nu ze zo’n mooi huis hebben.
woensdag 7 mei 2025 om 15:37
Ik heb net de eerste aflevering van Blind Gekocht gezien, de Vlaamse versie. De opzet is anders. Er worden voor 2 stellen tegelijk gezocht en je ziet alleen nog maar hun reactie als ze geblinddoekt in het huis komen (dus de straat zien ze niet). Het resultaat volgt volgende week.
Het eisenpakket van deze 2 stellen was wel echt bizar.
woensdag 7 mei 2025 om 16:09
Wist je dat dit precies was wat ik in haar plaats voelde? Koppijn. Ik keek naar haar gezicht en kreeg er figuurlijk koppijn van. Als ik zo rondloop, kan ik er nl. gif op innemen dat ik binnen no time knallende koppijn zou hebben. Werd er zelf haast gestressed van door alleen maar naar haar te kijken.AnAppleADay schreef: ↑07-05-2025 06:50Ja op sommige momenten was haar voorhoofd even ontspannen en dan zag ze er heel mooi uit.
Niet dat het daarom gaat want ik dacht vooral steeds: dat moet toch hoofdpijn geven?
woensdag 7 mei 2025 om 16:22
Ja. Nummer 1 bij best bekeken programma's.NomenNesci0 schreef: ↑07-05-2025 16:11Welke Vlaamse editie heb je gekeken Pimpelmees? Is dit de meest recente op videoland?
woensdag 7 mei 2025 om 16:43
Het is een heerlijk programma! Ik moet nog even wennen aan een Nederlander als expert want ik hou van dat Vlaamse. Bart Appeltans is mijn favoriet maar die is al een paar seizoenen weg helaas.vivapimpelmees schreef: ↑07-05-2025 15:37Ik heb net de eerste aflevering van Blind Gekocht gezien, de Vlaamse versie. De opzet is anders. Er worden voor 2 stellen tegelijk gezocht en je ziet alleen nog maar hun reactie als ze geblinddoekt in het huis komen (dus de straat zien ze niet). Het resultaat volgt volgende week.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in