Entertainment alle pijlers

Kopen zonder kijken 2025 (geen spoilers!)

22-03-2025 11:59 217 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komende maandag begint Kopen zonder kijken weer! :cheer:

Het seizoen zal anders dan anders zijn, want presentator Martijn Krabbé kon door zijn ziekte niet bij alle opnames zijn.

Wie gaat er ook kijken?

Ik hoop op meer diversiteit in de kandidaten, andere samenstellingen zouden ook fijn zijn. Bijvoorbeeld een single zonder kinderen met een "laag" budget. Of ouderen. Of gewoon even iets anders dan 2 yuppen met 2,67 kind (of een tweede op komst) met een budget van 5 ton, op zoek naar een karakteristieke woning (lees: jaren 30 woning) met een tuin op het zuiden en als het even kan, een tweede badkamer. :rolling:
Ik vond die voorgevel ook verschrikkelijk zielloos geworden.

Maar ik verbaasde mij nog meer over dat ze dat bistro-tafeltje, waar je tegenaan loopt zodra je de keuken binnenstapt, blijkbaar hebben laten staan.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik vind dat vooral Bob erg vaak zijn eigen smaak door wil drukken. Terwijl, als je over je eigen voorkeur heenstapt en het laat, je misschien wel wat bespaart.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Ik zou dat tafeltje in de keuken direct hebben weggehaald. Aangezien je via de keuken het huis binnen komt is het super onhandig.

En die bank. Veel te log voor de ruimte. Maar goed, smaken verschillen :)
Ik vond het hele leuke mensen.

Ik snapte de keuzes mbt vooral de keuken niet. Als je toch het raam vervangt voor, maak het dan wat hoger zodat je het aanrecht er onder door kunt trekken. Hij heeft nu 3 kleine stukjes werkblad om op te werken. En hij wil haar helemaal niet gezellig op het bankje bij hem als hij kookt.

Roos heeft er weer een enorme bank neergezet, en dan ook nog van de muur af, zodat de breedte van de mooie nieuwe pui achter niet goed uitkomt. En ik vond de eettafel ook net te lang voor het praktische.
Coffee is never my cup of tea
En ze gaven aan geen bad met douche erin te willen.
Lebow schreef:
21-04-2025 22:39
Volgens mij gaf hij dat aan, en zij zei liever dat dan geen bad.
Lebow schreef:
21-04-2025 22:39

Maar die keuze snapte ik wel. Voor 50.000 euro hebben ze een nieuwe keuken, vloerverwarming, 2 nieuwe puien, heel veel nieuwe meubels, etc. Een nieuwe badkamer had veel budget weggesnoept en het was een prima badkamer. Als de kinderen groter worden kun je alsnog het bad eruit halen en er een inloopdouche van maken.
Coffee is never my cup of tea
Soumis schreef:
21-04-2025 22:42
Volgens mij gaf hij dat aan, en zij zei liever dat dan geen bad.
Ah dank je.

Ik vind het uiteindelijk wel een mooi huis, maar sommige keuzes best jammer. Maar goed, zij zijn er blij mee.

Leuke kindjes :heart:
Sabine schreef:
21-04-2025 21:55
Leuke mensen inderdaad. Blij met alles.

Ik vind het ontzettend zonde wat ze met de voorkant van het huis hebben gedaan. Die was zo sfeervol met dat dakje. Echt geldverspilling.
En hij wilde graag veel werkblad in de keuken en dan krijgen ze een bank in de keuken. En weinig werkplek. Echt, sommige keuzes.....
Totaal hier mee eens, die grijze deur en kozijnen maakten er meteen een mausoleum van. Het zag er eerst veel leuker uit. De keuken was helemaal niet groot en ik had ipv de voorkant zo lelijk te maken, aan de achterkant waar dat stomme bankje zat nog een werkblad gemaakt in de keuken. Maar ja, er was niet enorm veel budget daarvoor.
Oh aan de voorkant zat de keuken...nou dan snap ik het helemaal niet. Had er een ander raam ingezet en een werkblad daaronder gemaakt en geen stom bankje. En toch weer gesmuld van hoe knap ze het toch nog heel leefbaar weten te maken voor een gezin.
Ik vond dat ook heel stom, dat die jongen zo weinig werkblad kreeg en wel een bankje. Maar toen bedacht ik me later dat het raam natuurlijk in de weg zat. En aangezien het aan de voorkant is, mag je dat niet zomaar vervangen/veranderen. Daar heb je vaak een vergunning voor nodig, en ik kan me voorstellen dat :
- ze alles zoveel mogelijk vergunningvrij verbouwen. Scheelt een hoop onzekere factoren in je productieproces.
- ze die vergunning niet hebben gekregen omdat alle huizen in de straat hetzelfde formaat raam voor moeten hebben op dezelfde hoogte.

En dan worden de mogelijkheden heel beperkt.
Ik denk dat vergunningen idd een grote rol spelen bij het maken van keuzes. Dus dan is dit een heel goed benutte ruimte in een huis waar je al snel opbergruimte tekort komt.

Ik heb een recap filmpje gezien van dit stel dat ze nog steeds blij waren met dit huis. Maar stiekem wel hadden gedacht dat ze meer m2 hadden kunnen krijgen voor hun budget. Ik weet niet hoe lang geleden de koop is gedaan, maar dan denk ik toch weer dat het realisme niet geheel aan hun kant was.
Ik ben aan het terugkijken. Wat een geld voor een simpele tussenwoning. 🫣En wat een leuk stel.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Weer zo’n megagrote bank.
De meubels worden dit jaar gesponsord door Table Du Sud, misschien hebben die niks kleiners?
Ik dacht hem heel blij te zien kijken naar die bank met zo'n blik van herkenning. Dus ik denk dat ze die zelf uitgezocht hebben of doorgegeven als optie.

Ik wil ook zo'n bankje in de keuken (maar dat tafeltje gaat gelijk weg) :heart:
https://tabledusud.nl/nl/kopen-zonder-kijken

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven