Entertainment alle pijlers

Leestips voor e-books

22-03-2013 14:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag,

Ik zit momenteel midden in de serie De Zieners van Robin Hobb en heb de serie van De Nar al klaar staan.

Wie kan mij tips geven voor soort gelijke boeken? Ik mag graag fantasy boeken lezen maar vooral van vrouwelijk schrijvers. Ik vind dat er bij manlijke schrijvers vaak erg veel gevechten in voorkomen en dat boeit me niet zo erg. Oh, en dan graag boeken die beschikbaar zijn als e-book.

Alvast bedankt!!
1x
2x
De wetten van de magie, Terry Goodkind.
Space forum.
De acht en het Vuur van Katherine Neville.

De vergeten tombe, het verloren labyrint en Citadel van Kate Mosse
Ik lees nu de Onsterfelijken van Alyson Noël op mijn e-reader, er zijn 6 delen. Het is voor Young Adults, maar het leest lekker weg.
Natalie Koch, de verborgen universiteit ( is wel young adults). Beide boeken zo'n 600 pagina's. Deel 1 heb ik als e-book gelezen, deel 2 lees ik nu als gewoon boek, die kan ik nog niet "vinden" als e-book.
Missy Acy, die van Terry Goodkind heb ik al gelezen, inderdaad fijne boeken!

Space forum ken ik niet?

Chantilly, de acht en het Vuur van Katherine Neville ken ik niet. De boeken van Kate Mosse wel maar vind ik wel een heel ander genre dan de boeken van Robin Hobb.

Francisca en SweetDevil, de boeken die jullie opperen zeggen me ook nog niks maar ik ga eens even kijken waar ze over gaan.

Iedereen in ieder geval al ontzettend bedankt voor de tips!!!
quote:Techniek, 17 minuten geleden

Missy Acy, die van Terry Goodkind heb ik al gelezen, inderdaad fijne boeken!

Space forum ken ik niet?

Ik bedoelde dat het forum weer aan het spacen was. Plaatste mijn post 3x.
Ik ben eerst eigenlijk nog bezig met de gebruikershandleiding
Later is nu
Heb je ook t nieuwe deel van Terry Goodkind gelezen? De omen machine?

Richard en Kahlan zijn terug!!!
quote:SweetDevil1 schreef op 22 maart 2013 @ 16:50:

Natalie Koch, de verborgen universiteit ( is wel young adults). Beide boeken zo'n 600 pagina's. Deel 1 heb ik als e-book gelezen, deel 2 lees ik nu als gewoon boek, die kan ik nog niet "vinden" als e-book.

Die heb ik allebei via bol.com gekocht, in een samen voor de prijs van 1 aanbieding.

Jammer genoeg vond ik de boeken best slecht. Wat een geneuzel en onwaarschijnlijk gedoe!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:missy_Acy schreef op 22 maart 2013 @ 17:15:

[...]

Ik bedoelde dat het forum weer aan het spacen was. Plaatste mijn post 3x.Leuke reactie dan ook van mij
quote:missy_Acy schreef op 22 maart 2013 @ 17:17:

Heb je ook t nieuwe deel van Terry Goodkind gelezen? De omen machine?

Richard en Kahlan zijn terug!!! Als ik heel eerlijk ben dan ben ik na 3 delen gestopt, ik vond het te veel van het zelfde worden .... Misschien moet ik ze er weer eens bij pakken
Ik lees vooral graag urban fantasy en young adult fantasy boeken en binnen die genres zijn er heel erg veel vrouwelijke schrijvers. Je kan eens googlen of het genre je aanspreekt. Ik weet alleen niet hoe het met de verkrijgbaarheid van de e-books in het Nederlands is, in het Engels is er wel veel.
De Deverry serie van Katherine Kerr (geen idee of die ook in e-book zitten maar erg leuke 15 delige serie)
Saphira, Engels is geen probleem, ik lees vrij veel in het Engels.

Nieuwenickname, ik heb even gekeken en ik heb gewoon al die boeken! Ik zal eens kijken of ik het wat vind.

Beetje suf misschien maar mijn man heeft van alles voor me gedownload en ik heb vaak geen idee van welke boeken we nu hebben
Ik lees op dit moment het eerste deel van Het magisch Koninkrijk door Terry Brooks en zit er zeer van te genieten
Later is nu
Mocht je urban fantasy willen proberen dan zijn er een aantal schrijfsters die er wat mij betreft uitspringen: Karen Chance, Deborah Harkness, Karen Marie Moning.

Qua meer traditionele fantasy zou je Tad Williams (Memory, Sorrow and thorn trilogie in 4 delen) en Weis&Hickman (The Death Gate Cycle, 7 delen) kunnen proberen. Het zijn wel heren, maar er is meer aandacht voor verhaal en persoonlijke ontwikkeling dan voor actie.
Tad Williams!
Gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven